Luni,
25.10.2021
Cer Senin
Acum
2°C

3,4 mil. de euro. Revitalizarea zonei Gării cu un ”culoar verde”: str. Avram Iancu devine pietonală

3,4 mil. de euro. Revitalizarea zonei Gării cu un ”culoar verde”: str. Avram Iancu devine pietonală

Autoritățile de mediu anunță lansarea consultării publice pe subiectul unui proiect pe care Primăria Sibiu l-a botezat ” Reconfigurare și revitalizare zona Gării + traseu pietonal spre centrul istoric”.

Reconfigurarea zonei din centrul istoric al Sibiului are legătură cu amenajarea parcării subterane de la Gara Sibiu, aflată în faza de proiectare (proiectare care așteaptă după finalizarea unor ghiduri de finanțare nerambursabilă, pe care Primăria intenționează să o acceseze în vederea amenajării acestei parcări). ”Astfel, se doreşte schimbarea accesului în zona centrului istoric prin reamenajarea zonei studiate pentru trafic pietonal şi piste de biciclete, amenajarea de zone verzi şi de odihnă, instalarea de mobilier urban nou”, se arată în memoriul de prezentare al documentației depusă de Primăria Sibiu la Agenția de protecție a mediului Sibiu.

Un ”culoar verde” între Gară și Piața Mare

În cadrul acestui proiect sunt vizate două străzi: Avram Iancu și General Magheru. Cele mai mari modificări sunt prevăzute pentru cei 259 de metri ai străzii Avram Iancu, propusă a deveni zonă pietonală, pe care să mai poată circula doar mașinile riveranilor și cele de aprovizionare. ” Str. Avram Iancu de la str. Constituției până la intrarea in Piața Mare, se

propune ca strada să fie pietonală cu accesul restricționat, permis doar riveranilor sau mașinilor de aprovizionare. Partea carosabilă a străzii va avea lățimea cuprinsă între 3,50 m și 4.00m, cu o singură bandă de circulație, pe care autovehiculele vor circula în ambele sensuri. Zona dintre banda de circulație și clădire, va fi comuna pentru pietonal, staționări aferente aprovizionării sau accesului ocazional, biciclete sau alte mijloace de transport nepoluante. Zona propusă se dorește a fi un culoar verde care să lege Piața Mare de Piața 1 Decembrie”, descriu reprezentanții Primăriei intențiile lor în ceea ce privește strada Avram Iancu.

Mașinile cu ale lor parcări în stradă urmează să dispară de pe str. Avram Iancu

Mai mult spațiu pentru pietoni

Deși va rămâne deschisă traficului auto, și strada General Magheru urmează să fie modificată, se mai arată în memoriul de prezentare citat. În primul rând va deveni mult mai prietenoasă cu pietonii, care – în prezent – au parte de trotuare subdimensionate pe aproape întreaga porțiune. Proiectul propus de Primărie împarte strada respectivă în două tronsoane diferite: între intersecția cu Filarmonicii și str. Constituției și, respectiv, între intersecția cu strada Constituției și Gară (piața 1 Decembrie).

În cazul primului tronson, Primăria propune menținerea sensului unic de circulație pentru mașini, dar și o ”îmbunătățire din punct de vedere al amenajării, aceasta fiind mult mai prietenoasă pentru pietoni”. ”La intersecția cu Piața Ursulinelor, strada se bifurcă în două părți permițând participanților la trafic să facă stânga înspre str. Avram Iancu doar dacă aceștia sunt riverani sau au nevoie să facă aprovizionarea magazinelor din centru. Pentru a ajunge înspre str. Constituției, cei care coboară de pe str. General Magheru dau prioritate celor care urcă spre str. Avram Iancu”, elaborează reprezentanții administrației locale.

Primăria promite mai mult spațiu pentru pietoni și pe str. Gen Gheorghe Magheru

Celălalt tronson al străzii va rămâne cu două benzi destinate mașinilor care să circule în sens unic dinspre Gară spre strada Constituției. În plus, însă, vor fi amenajate două piste pentru biciclete de câte 1,5 metri lățime pe ambele părți ale zonei carosabile. Vor fi reabilitate și trotuarele, iar Primăria propune și ”zone verzi și locuri de relaxare”.

3,4 milioane de euro

Valoarea investiției este aproximată la 16,77 milioane de lei, cu tot cu TVA (aproximativ 3,4 milioane de euro). În ceea ce privește termenul de execuție, acesta este estimat la 12 luni.

Până la execuție, însă, vor mai trebui licitate și realizate documentațiile tehnice și atribuit contractul de lucrări.

office@apmsb.anpm.ro este adresa la care pot fi trimise observațiile publicului în această etapă a consultării derulată de Agenția de protecție a mediului Sibiu.

Descarcă de aici Memoriul de prezentare al proiectului „Reconfigurare și revitalizare zona gării + traseu pietonal spre centrul istoric”

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

8 comentarii

Lomota

Acum 1 lună

Cred că toate străzile adiacente ar trebui să devină pietonale nu doar strada Avram Iancu. Trebuie să dispară toate mașinile de pe străzile din Centrul istoric și aici mă refer și la Orașul de Jos dacă se vrea ca Sibiul să facă parte din Patrimoniul UNESCO.
Raspunde

R.

Acum 1 lună

Daca vor culoar verde sa implementeze tramvaiul scos de pe tronsonul acela pana la Dumbrava ca si asa fac benzi dedicate transportului in comun care nu au sens, asta ar avea sens, traseu turistic, verde, ecologic fara fum si baterii care nu se pot recicla cred ca ar avea mai mult succes ca tiribombele alea mici de circula acum mai mult goale...
Raspunde

S-a schimbat primarul ??? sau arhitectul sef??

Acum 1 lună

pentru ca brusc: "în prezent – au parte de trotuare subdimensionate pe aproape întreaga porțiune" plus se doresc piste de bicicleta mai realiste de 1,5m latime in locul celor caricaturale de 100 de cm
Raspunde

Sibian

Acum 1 lună

Asa ne dam seama cat de lipsiti de viziune sunt cei care conduc Sibiul. Avem o zona minunata in orasul de jos, si in loc sa revitalizeze piatetele din aceea zona, desteptii se gandesc la gara. Zona garii face parte din istoricul Sibiului, e ceva ce vrem sa aratam turistilor? Sau poate nu stiu eu, dar o fi venind multi turisti cu trenul in Sibiu?
Raspunde

Birtu

Acum 1 lună

Daca fac culoar verde asta inseamna ca vor taia copacii de pe margine ca nu dau bine in peisaj ! La fel cum fac in cartierele orasului.
Raspunde

Cristi

Acum 1 lună

care copaci?
Raspunde

JD Lassabyk

Acum 1 lună

O singură bandă de circulație nu este suficientă pentru ambele sensuri. Proiectanții să mai studieze, se pot propune două benzi cu o lățime totală de 5,50 m.
Raspunde

Culoarul verde

Acum 1 lună

Mi se pare un proiect bun.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus