Joi,
21.10.2021
Cer Senin
Acum
2°C

FOTO Prima parcare subterană publică a Sibiului are simulări. Și un preț estimat la 46,5 milioane de lei

FOTO Prima parcare subterană publică a Sibiului are simulări. Și un preț estimat la 46,5 milioane de lei

După doi ani și jumătate de la momentul demarării procedurilor de angajare a unor proiectanți, conducerea Primăriei Sibiu anunță că a stabilit bugetul necesar execuției acestei investiții.

Propusă prin planul de mobilitate urbană elaborat în 2016 și scoasă la licitație pentru proiectare în aprilie 2019, parcarea subterană de sub Piața Gării urmează să fie dezbătută în ședința Consiliului local Sibiu de săptămâna viitoare: aleșii sibieni vor avea de adoptat indicatorii tehnico-economici ai investiției. Adică o parcare cu un cost estimat la 46,5 milioane de lei, 240 de locuri de parcare pe două niveluri subterane și o zonă pietonală, ”cu spații verzi generoase”, la nivelul solului. În parcare sunt prevăzute și 12 locuri pentru motocilete, dar și patru stații de încărcare a autovehiculelor electrice. ”Suprafața de la sol a parcării va fi amenajată cu 5.500 mp de alei pietonale și peste 2.000 de metri pătrați de spații verzi, precum și circulații pentru autovehicule pentru accesul spre parcarea subterană”, arată reprezentanții Primăriei Sibiu într-un comunicat remis redacției Turnul Sfatului.

Deasupra parcării urmează a fi amenajat un spațiu pietonal

Astrid Fodor, primarul Sibiului, prezintă această investiție într-un context mai larg – cel al transformării mobilității urbane, care implică și extinderea zonei pietonale. “Nu doar vorbim despre mobilitate, ci realizăm proiecte concrete în sensul promovării unei mobilități alternative. Demersul nostru integrează două proiecte conectate și complementare. Prin parcarea din Piața Gării vom degreva străzile din centrul istoric de mașinile parcate, iar coridorul pietonal care leagă zona Gării de Piața Mare este creat pentru a încuraja acest mod de deplasare, crescând siguranța cetățenilor. Pentru acest proiect, raportat la tipurile de investiții finanțabile din fonduri europene, vom aplica pentru obținerea de fonduri nerambursabile, în limitele ghidurilor de finanțare, iar apoi vom demara procedurile de achiziție pentru contractarea execuției lucrărilor”, afirmă Astrid Fodor, primarul municipiului Sibiu, potrivit comunicatului remis redacției Turnul Sfatului. 

”Venim în întâmpinarea dorinței comunității de a promova investiții destinate îmbogățirii patrimoniului urban cu zone destinate interacțiunilor sociale, deplasărilor pietonale și cu bicicleta, precum și inserarea zonelor verzi în țesutul urban”, comunicat Primăria Sibiu

Unul din proiectele conexe la care face referire Astrid Fodor este cel al transformării străzii Avram Iancu în pietonală și reconfigurarea altor din zonă, astfel încât între Piața Gării să fie legată de centrul istoric printr-un ”culoar verde”. ”Traseul pietonal care va lega zona Gării de Piața Mare, pe strada General Magheru până la strada Filarmonicii și respectiv pe strada Avram Iancu, presupune reconfigurarea spațiului public care să îl facă mai atractiv și mai sigur pentru deplasarea pietonilor. Lucrările vor presupune reamenajarea drumului și a trotuarelor care vor fi pavate cu calupuri de piatră, în ton cu specificul zonei istorice. Un accent deosebit se va pune pe spațiile verzi care vor face acest coridor atractiv și estetic. Investiția este estimată la 16,8 milioane de lei”, îl descriu reprezentanții Primăriei Sibiu.

Sursa simulărilor: Primăria Sibiu

Citește și Marile proiecte ale Sibiului. După patru licitații, Primăria a reușit să angajeze un proiectant pentru parcarea subterană de la gară

Vizualizari: 3747

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

14 comentarii

Xxx

Acum 3 săptămâni

frumoasa simulare
Raspunde

Yyy

Acum 3 săptămâni

Să sperăm că și în realitate va arăta la fel de bine ca în simulare, că de multe ori la execuție nu mai vezi nici zonele verzi, nici arborii din simulare, iar finisajele lasă de dorit.
Raspunde

Eu

Acum 3 săptămâni

La o parcare modernă și cu bani mulți 4 locuri de încărcare a bateriei din 240 capacitate este total aiurea.Bineînțeles că peste un an o să intre în modernizare.Pe alți bani și alte comisioane.
Raspunde

Gogu nu aproba

Acum 3 săptămâni

Observ ca se promoveaza mobilitatea alternativa cu piste pe piatra cubica. Cine a mers cu trotineta sau chiar cu bicicleta stie ca nu-i tocmai placuta piatra cubica. Cine a mers cu trolerul pe jos la gara stie ca nici macar piatra de pe trotoare nu-i placuta. Observ lipsa cosurilor de gunoi, care probabil vor lipsi si in realitate cum lipsesc si in cazul unui alt mic proiect inaugurat anul acesta. Observ lipsa elementelor de "arhitectura ostila" unde ar fi necesare cel mai mult, in gara. Bancile alea vor fi niste veritabile paturi, iar gara va deveni un si mai mare hub pentru oamenii fara adapost. Etc, etc. Buna treaba nenea/tanti proiectant.
Raspunde

John Doe

Acum 3 săptămâni

Se apropie alegerile de scot ăștia de la naftalină proiectele astea, pe care nu sunt în stare sa le finalizeze? Se întâlnesc iar toți "interesații" de zona metropolitană, zilele viitoare, parca vad ca apare simularea trenului interurban. Un lucru e clar, fdgr-ul, cu echipa actuală e depășit total de situație iar întoarcerea lui iohannis la primărie cred ca îl va ajuta doar pe werner keul la câte o teapa, nu pe sibieni!
Raspunde

Haita

Acum 3 săptămâni

De ce nu face parcarea în Păuca? E destul de aproape de Sibiu.
Raspunde

Danubius

Acum 3 săptămâni

Fără a intra în prea multe detalii tehnice și prognoze, dacă se face sau dacă nu se face, când și cum și dacă are suficiente locuri sau etaje, aș vrea totuși să subliniez un aspect important, în calitate de simplu cetățean: Fără a securiza zona gării, mai ales după ora 22, parcarea aceasta va fi paradisul persoanelor care caută ganguri înguste și ferite, precum căile de acces pietonal ale unei parcări, pentru diferite activități recreative. De asemenea, nu știu cine ar avea curajul să plece din zona gării cu vreo geantă mai răsărită, înspre oricare din direcțiile ce pornesc de acolo. Fără a securiza și a epura zona de persoanele care deranjează ordinea și liniștea publică, parcul cel nou se va numi foarte sugestiv prin popor: "Violului", mai ales cu atâtea dealuri artificiale și tufe (ce probabil nu vor rămâne în proiect la execuție). Ca să nu fiu totuși dramatic, să spunem că nu vor fi persoane violate sau tâlharite în zona aceasta, dacă nu se schimbă situația actuală, dar pentru cunoscători, în părculețul amplasat vreo 80 de m mai sus, s-au rupt multe coaste și maxilare pornind de la premisa: "Nu ne place figura ta". Deci da, frumoasă inițiativă, dar trebuie și o execuție gândită.
Raspunde

Alex

Acum 3 săptămâni

Super proiect
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Sibian

Acum 3 săptămâni

Nu inteleg de ce se insista pentru parcari subterane care sunt f. scumpe si greu de realizat. Cu 10 milioane de euro se faceau cel putin 3 parcari normale, cu mai multe locuri de parcare si finalizate intr-un timp de 3-4 ori mai scurt
Raspunde

Zona verde

Acum 3 săptămâni

Dacă te-ai fi plimbat și tu un pic prin țările mai civilizate ai fi văzut că așa se rezolvă problema parcării în orașele mici. Nu poți să umpli tot Sibiul de mașini, că nu vei mai avea loc să te miști de ele. De aia se bagă în subteran.
Raspunde

Gigi

Acum 3 săptămâni

4 locuri de parcare pt masini electrice vs. 236 locuri de parcare normale? Nici macar in ziua de azi nu prea mai e "la zi", ce sa mai zicem de anul 202x in care va fi gata aceasta parcare...
Raspunde

Der Konig

Acum 3 săptămâni

Oradea a construit mai multe astfel de parcări subterane sau supraterane, cu spații de joacă, spații verzi și terenuri de sport lângă sau deasupra. La Sibiu, totul este o reprezentare grafică. Avem cea mai jalnică primărie din Transilvania și unele din cele mai jalnice din țară.
Raspunde

Anderer Konig

Acum 3 săptămâni

Vizitează cândva Hunedoara, Baia Mare și vei vedea că în Transilvania există primării mari mult mai jalnice ca la Sibiu.
Raspunde

@zona verde

Acum 3 săptămâni

Daca ai fi citit ce am scris, poate erai mai destept. Deci daca se fac parcari subterane, scapi orasul de masini? Cum ajung masinile in parcarile tale, tot prin subteran? Parcarile supraterane, pe langa faptul ca se pot construi pe mai multe etaje decat cele sub pamant, sunt de 10 ori mai ieftine. In occident asta e solutia pentru orasele mici? In care occident te-ai plimbat tu, ca eu aici unde locuiesc nu am asa ceva
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus