Vineri,
03.12.2021
Cer Senin
Acum
12°C

Sibiul, în programul de guvernare PSD-PNL-UDMR: tren metropolitan, stație CFR la aeroport, autostradă spre Brașov, varianta ocolitoare Sibiu Sud și microregiune alături de Brașov

Sibiul, în programul de guvernare PSD-PNL-UDMR: tren metropolitan, stație CFR la aeroport, autostradă spre Brașov, varianta ocolitoare Sibiu Sud și microregiune alături de Brașov

Programul de guvernare al noii coaliții PSD-PNL-UDMR propune pentru Sibiu infrastructură de cale ferată pentru zona metropolitană, centură ocolitoare și autostradă spre Brașov. Însă singurul lucru concret stipulat în program cu referință la Sibiu este o investiție de 2 milioane de lei la Muzeul Național Brukenthal.

Miza pe infrastructură

Cele trei partide își asumă prin Programul de Guvernare dezvoltarea infrastructurii feroviare aferente zonelor metropolitane, prin încheierea de acorduri de parteneriate cu administrațiile publice locale în marile centre urbane din țară. În document se dau exemplele București, Cluj, Constanța, Brașov, Timișoara, Iași, Oradea și Sibiu.

În continuare, la capitolul infrastructură se vorbește de construirea conexiunilor feroviare la aeroporturile internaționale (Brașov, Sibiu, Oradea, Timișoara, Cluj -Napoca și Constanța), un proiect despre care s-a mai vorbit în Municipiul Sibiu în momentul în care Consiliul Județean voia să cesioneze Aeroportul Sibiu pe o perioadă de 50 de ani.

Atunci, una din societățile care voia să preia conducerea aeroportului propunea ”realizarea unei stații intermodale de conexiune în zona situată la sud de E68, ca punct de îmbarcare/debarcare a pasagerilor care utilizează transportul public local. Această stație va fi conectată cu aeroportul printr-un coridor subteran cu activități de retail și servicii”, scriau în proiect reprezentanții companiei Sky Capital.

În același context, noua majoritate parlamentară propune un terminal de pasageri aeroport-stație de cale ferată pe modelul celei de la Aeroportul Henri Coandă. ”Tot în același context, implementarea conceptului de tren metropolitan reprezintă un veritabil exemplu de multimodalitate pentru pasageri în ariile urbane și periurbane ale orașelor precum București, Cluj-Napoca, Sibiu, Timișoara, Brașov, Iași, Craiova, Constanța”, se mai arată în document.

Tot la capitolul infrastructură intră și promisiunea continuării demersurilor pentru construcția autostrăzii A13 Sibiu – Brașov, ”în continuarea secțiunii Brașov-Bacău”.

Până în acest moment nu s-a realizat nicio licitație pentru construcție, demersurile fiind oprite deocamdată la actualizările studiilor de fezabilitate.

Varianta ocolitoare Sibiu și Varianta ocolitoare Mediaș apar și în programul de guvernare ca proiecte ce trebuie demarate, a căror investiție este garantată de noua coaliție.

”Implementarea în baza unor parteneriate cu autoritățile administrației publice locale a unui program de construire de variante de ocolire (VO Sibiu Sud, VO Mediaș, VO Salonta, VO Arad Est, VO Giurgiu, VO Gura Humorului  precum și alte proiecte, a căror fundamentare economico-socială le susține”, se precizează în document.

Înfrățire cu Brașovul

ITI Microregiunea Țara Făgărașului -Asociația pentru Dezvoltare Intercomunitară este construcția care urmează să unească județele Brașov și Sibiu în proiectele pe fonduri europene iar ea apare în programul de guvernare, alături de alte structuri similare organizate la nivel național.

Anul trecut, o parte importantă a județului Brașov, împreună cu localități din județul Sibiu, membre în Asociația de Dezvoltare Intercomunitară ITI Microregiunea Țara Făgărașului, au intrat în Programul Național Pilot de Descentralizare prin dezvoltarea teritorială integrată ITI.

Prin includerea în acest Program, microregiunea ar urma să beneficieze de asistență tehnică din fonduri europene pentru a își elabora o strategie de dezvoltare zonală care va include și un mecanism instituțional de decizie pentru dezvoltarea și finanțarea proiectelor din zonă.

Conform amendamentului, alocarea din fonduri europene pentru ITI se calculează procentual, în raport cu suprafața, numărul de localități și numărul de locuitori. 

2 milioane de lei, singura promisiune concretă

Muzeul Național „Brukenthal” urmează să primească 2 milioane de euro pentru realizarea unei clădiri / depozit centralizat care să funcționeze ca laborator de conservare – restaurare. Pentru acest proiect, cele trei partide își asumă în programul de guvernare alocarea a 2 milioane de lei.

Nicolae Ciucă: sunt prevăzute măsuri pentru creșterea calității vieții

Premierul desemnat Nicolae Ciucă a depus, marți, la Parlament, lista de miniștri și programul de guvernare. Potrivit programului, coaliția PSD-PNL-UDMR poartă numele de Coaliția pentru Reziliență, Dezvoltare și Prosperitate.

Nicolae Ciucă a precizat că în programul de guvernare sunt prevăzute măsuri pentru creșterea calității vieții, printre care creșterea pensiilor, a alocațiilor și acordarea unui ajutor pentru pensionarii cu indemnizații între 1.000 de lei și 1.200 de lei. De asemenea, crește și salariul minim brut la 2.550 de lei.

„PNRR reprezintă axul programului de guvernare. Suntem obligați și condiționați să respectăm liniile din PNRR. Vom sprijini eliminarea decalajelor dintre comunitățile locale și vom implementa Programul de investiții Anghel Saligny. (...) Sunt convins că voi colabora foarte bine cu toți miniștrii nominalizați. Pentru desființarea SIIJ există o asumare la nivelul coaliției până la 31 martie. Va fi înființată o nouă structură care să preia atribuțiile”, a declarat premierul desemnat Nicolae Ciucă.

Programul de Guvernare al PSD - PNL-UDMR 

Sursa foto: Turnul Sfatului

Urmăriți-ne pe Instagram / Facebook / YouTube

Alin Bratu

de Alin Bratu

Politic
Telefon:
0745 590 991

alin[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

13 comentarii

Martianu pe luna

Acum 1 săptămână

Si statie de incarcare pentru satelitii lui Elan Mask ? ...desi adevarul e ca prea mult puncte la categoria "Lectura SF pentru analfabeti" nu avea sens sa bage.

Raspunde

Ovidiu

Acum 1 săptămână

Ce penibili. Dupa 30 de ani de minciuni si promisiuni desarte mai au tupeul sa vina cu astfel de propuneri. Si ce e mai uimitor...faptul ca inca mai exista romani care cred asta... Penibil. Partide penibile. 3 partide si 30 de ani de tradare.... Nimic mai mult
Raspunde

Birtu

Acum 1 săptămână

Nu uitati sa ne treziti si pe noi cind se termina proiectele astea,pina atunci continuati sa visati.
Raspunde

McD

Acum 1 săptămână

ha,ha,ha ....noi avem in prezent cam 4-5 trenuri pe zi in fiecare directie (din cauza lipsei de material rulant) plecand din Sibiu ( spre Brasov, Sebes, Valcea sau Sighisoara) si ei vor sa faca tren metropolitan care in Romania inca nu s-a concretizat de 30 de ani incoace...bla,bla,bla
Raspunde

Zacuscă

Acum 1 săptămână

"microregiune alaturi de Brasov"...suna asa a continuarea planului stalinist, de a pune Orasul Stalin in fruntea Sibiului si a Ardealului, in general, fiind mai apropiat de Bucuresti si plin de beizadele inca din anii 50. Orice asociere cu Brasov, e continuarea manariei staliniste din anii 50.... acum or sa apara niste postaci "la misto"...urmeaza :
Raspunde

Eu

Acum 1 săptămână

multiplex nu?
Raspunde

Kukuruku

Acum 1 săptămână

pentru astia e munca faraonica si sa faca niste strazi si trotuare
Raspunde

Jean

Acum 1 săptămână

Daca ne unim cu iasovul, e clar ca ne prabusim ! Uniti-va cu Alba, cu cu judetele dinspre granita, nu cu fundul imperiului (iasov), nu cu saracia din iasov!
Raspunde

Heinz Joachim Flockenwald

Acum 1 săptămână

Dezvoltarea Sibiului, nivelul de trai si bunastarea locuitorilor sunt un miracol al vremurilor noastre, multumita PNL si FDGR!
Raspunde

John doe

Acum 1 săptămână

Abia in 2020 a scos Fodor "proiectele" astea de la naftalina. Se apropie alegerile sau ce i-a apucat pe astia sa le reinvie? Toate "proiectele" astea ar putea aparea sub forma unei carti de povesti pentru adulti :)
Raspunde

Eu

Acum 1 săptămână

Câini cu colaci în coadă vor fi??
Raspunde

Silviu

Acum 1 săptămână

Nu sunt in stare sa faca un drum "peste camp"pentru a descongestiona cumva traficul de pe str. N. Iorga si Calea Cisnadiei si ei viseaza cai verzi pe pereti. Daca asteptam centura Sibiu Sud imbatanesc si copiii nostri.
Raspunde

PROST DE DAU IN GROPI

Acum 4 zile

Astia nu au bani sa astupe gropile prin Sibiu sau sa facă parcări si promit autostrăzi si centuri. După 4 ani uita si de unde au plecat si cine au devenit ei cu adevărat.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus