Joi,
06.11.2025
Innorat
Acum
6°C

De astăzi, microbuzele electrice Tursib circulă de la Gară până la marginea Hipodromului

De astăzi, microbuzele electrice Tursib circulă de la Gară până la marginea Hipodromului

Administrația locală reamintește sibienilor că traseele ”Liniei verzi” se modifică începând de luni, 13 decembrie, fiind prelungite până la intersecția Calea Dumbrăvii cu strada Nicolaus Olahus. 

Pentru a crește utilizarea microbuzelor electrice pentru transportul în comun achiziționate din fonduri europene, administrația locală a decis prelungirea traseelor ”Liniei verzi”.  Măsura – aprobată la finele lunii trecute - a fost implementată de luni, 13 decembrie.

”Microbuzele electrice care circulă pe Linia Verde ajung în încă șapte stații din oraș, față de stațiile pe care au circulat inițial și acoperă următorul traseu: Gară – str. General Magheru – str. Constituției – b-dul Coposu – str. Independenței – str. C. Noica – Calea Dumbrăvii – str. Nicolaus Olahus – str. Școala de Înot – str. Justiției – b-dul Victoriei – Piața Unirii – str. Tribunei – str. Mitropoliei – str. Al. Odobescu – str. Măsarilor – Piața Cibin – str. Malului – str. Turnului – str. Faurului – str. Ocnei – str. N. Teclu – str. Constituției – Gară. Frecvența sosirii în stație în timpul săptămânii precum și în weekend variază între 8 minute (dimineața) și 14 minute (în restul zilei)”, se arată într-un comunicat remis de Primăria Sibiu pentru cititorii Turnul Sfatului.

Microbuzele liniei verzi vor circula pe străzi care nu au mai făcut parte din traseele Tursib până acum. Sursa foto: Primăria Sibiu

Condițiile de călătorie cu microbuzele electrice introduse în circulație din luna august a acestui an sunt aceleași precum cele pe celelalte mijloace de transport Tursib (tichete, abonamente și reduceri). Orarul curselor poate fi consultat pe site-ul Tursib aici, Liniei verzi fiindu-i alocat numărul de traseu 3.

Autobuzele se încarcă la gară

Administrația locală anunță și amplasarea stației de încărcare prevăzută în contractul de achiziție al microbuzelor electrice. Potrivit administrației locale, această stație ”asigură încărcarea în 15 minute în proporție de aproximativ 10%”. Microbuzele electrice au o autonomie de aproximativ 160 de km.

”Toate stațiile de pe traseul verde au fost dotate cu plăcuțe de stații care indică denumirea și traseele care trec prin acestea, pe lângă Linia Verde. De asemenea, în stații veți găsi afișat orarul de circulație a traseelor. În șase dintre stațiile acestui traseu au fost instalate afișaje electronice care arată în timp real ora de sosire a autobuzelor în respectivul punct. Practic, pe afișaj veți citi care sunt următoarele 3 autobuze care sosesc și în câte minute. În șase dintre stații au fost montate și automate pentru cumpărarea biletelor”, mai informează administrația locală în comunicatul remis pentru cititorii Turnul Sfatului.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Vizualizari: 3034

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

6 comentarii

KRAMNIK

Acum 3 ani

Un mare fas! Le vad in fiecare zi , sunt GOALE, stațiile sunt goale , mai mult încurcă circulația prin centru. Gasiti-le alt traseu și dati-l afară pe deșteptul care o făcut proiectul.
Raspunde

Alin Buta

Acum 3 ani

Le vezi, pentru ca nu circuli in ele. Asta e diferenta. Si zici ca un microbuz care consuma intr-o zi doar o incarcare electrica + salariul soferului este mai putin profitabil decat un autobuz care consuma cel putin 40 de litri la 100 de km?
Raspunde

KRAMNIK

Acum 3 ani

Sunt pro autobuze electrice dar microbuzele astea circula GOALE, permanent , le vad zilnic Dacă s-ar cauta alte TRASEE poate eu cu familia as circula. Se tot vorbea de autobuze școlare ,ar putea fi folosite ca microbuze școlare pentru elevii din Centru . Ok , s-au cumpărat din fonduri europene dar asta nu înseamnă că ne batem joc de banii aia.
Raspunde

Mirel

Acum 3 ani

De fiecare data cand am vazut aceste autobuze pe Mitropoliei aveau maxim 2-3 persoane in ele sau erau goale. Probabil pentru ca turistii care viziteaza Sibiul nu prea vin cu trenul, iar cei care veneau cu trenul puteau ajunge mai repede pe jos in zona centrala. De asemenea, nici localnici care sa mearga cu trenul si sa locuiasca in zona centrala nu prea exista, deci era la mintea cocosului ca traseul anterior nu avea cum sa aiba succes. Acuma au modificat traseul pana la Sala Transilvania, via Constantin Noica (o zona de case si putine blocuri), si iara n-o sa aiba succes pentru ca nu prea exista populatie care sa mearga pe traseul acela, iar daca o sa aiba un minim succes o sa-l aiba deoarece o sa "fure" din calatorii altor trasee deja existente care leaga gara de zona aceea. In toata povestea aceasta problema e gara si faptul ca noi nu avem un centru istoric atat de vast (precum alte orase din alte tari) incat sa se preteze sa avem transport comun prin mijlocul lui, deci o idiotenie de traseu pentru care tot noi platim (salariile soferilor, electricitatea). Probabil ar putea sa modifice complet traseul si sa lege un cartier de blocuri de centru, dar daca aceste "autobuze" ar fi pline de calatori... ar mai avea ele autonomie de 160 km si deci ar mai putea sa circule atat de des..? Cine stie, poate isi doresc sa mearga relativ goale. Cel mai tare ma amuza in toata povestea aceasta e ca au DOUA automate d-alea scumpe de bilete langa primarie, deci se "asteptau" sa fie maaaare inghesuiala :)).
Raspunde

Aci Duțu

Acum 3 ani

excelentă inițiativă, felicitări Primăria Sibiu. Dumbrăvii, între giratoriile de la mag. Dumbrava și P-ța Vlaicu ar trebui și ea acoperită.
Raspunde

Mirela

Acum 3 ani

Este o ințiativă foarte bună doar că ar trebui să facă parte dintr-o strategie mai clară a Primăriei prin care să se încurajeze utilizarea altor mijloace de transport în comun decât mașina personală. Ar trebui încet restricționat accesul mașinilor prin centru și propuse alte mijloace. Evident că este o măsură nepopulară dar multe orașe din vest fac asta. Prezimția că ele circulă goale este falsă pentru că am circulat de câteva ori cu ele și erau aproape toate locurile ocupate. În concluzie, Primăria are mult de lucru și are nevoie de o strategie clară, pe termen lung… pentru ca ele să funcționeze.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus