Duminică,
22.05.2022
Acum
0°C

Cel mai mare proiect de reconfigurare a traficului din Sibiu, încredințat unei firme din Cisnădie. Vizate sunt bd. Mihai Viteazul, Rahovei, N. Iorga și Calea Cisnădiei

Cel mai mare proiect de reconfigurare a traficului din Sibiu, încredințat unei firme din Cisnădie. Vizate sunt bd. Mihai Viteazul, Rahovei, N. Iorga și Calea Cisnădiei

Primăria Sibiu a atribuit contractul pentru întocmirea documentațiilor necesare celui mai mare proiect de reconfigurare a traficului din Sibiu. Acest plan are în vedere amenajarea unui ”coridor de mobilitate” pe patru artere importante din municipiu, cu o lungime totală de patru km.

Asocierea condusă de Eko Top Sib SRL, din Cisnădie, și în care mai intră Drum Pod Invest SRL, o societate din Iași, a fost desemnată câștigătoare a contractului de la care Primăria Sibiu așteaptă documentele și expertiza necesară celei mai mari reconfigurări a traficului din municipiu. Este vorba un așa-numit ”coridor de mobilitate zona bulevardul Mihai Viteazul – strada Rahovei – strada Nicolae Iorga – Calea Cisnădiei”.

327.000 de lei, la care se adaugă TVA, este valoarea contractului semnat la finele lunii noiembrie 2021 (anunțul de atribuire a fost dat publicității pe 6 ianuarie 2022). Îîn baza acestui contract, asocierea desemnată câștigătoare ar trebui să furnizeze până la finele lunii viitoare documentației de avizare a lucrărilor de intervenție și expertiza tehnică (studiu de trafic, emisii de gaze cu efect de seră). 

Documentația de avizare a lucrărilor de intervenție solicitată de Primăria Sibiu prin acest contract trebuie să includă ”variante constructive ale drumului, integrând benzile de circulație auto, benzi de încadrare pe sens, benzile dedicate pentru transportul în comun, zone verzi, zone de odihnă, zone de joacă, benzi de încadrare pe sens, benzile dedicate pentru transportul în comun, zone verzi, zone de odihnă, zone de joacă, parcări, piste de deplasare pentru biciclete etc.”

După ce indicatorii tehnico-economici stabiliți prin această documentație vor fi aprobați de Consiliul local Sibiu, compania angajată va avea termen de alte trei luni pentru a elabora proiectul tehnic și cel pentru obținerea autorizației de construire. Tot în cadrul acestui contract va trebui asigurată asistența tehnică pe perioada de execuție a lucrărilor.

Ce propune Primăria

”Coridorul prezentului obiectiv este situat în zona centrală a municipiului Sibiu, cuprinzând arterele bulevardul Mihai Viteazul, strada Rahovei, strada Nicolae Iorga (între Calea Cisnădiei și bulevardul Mihai Viteazul și strada Rahovei). Se impune lărgirea zonei carosabile cu benzi de circulație dedicate mijloacelor de transport în comun, realizarea de piste de biciclete (inclusiv a zonei de siguranță) și de trotuare, asigurându-se astfel siguranța rutieră atât pentru autovehicule, cât și pentru pietoni și bicicliști, îmbunătățirea condițiilor de trafic în contextul dezvoltărilor actuale și preconizate, în scopul reducerii timpilor de deplasare între zona centrală și zonele industriale, comerciale sau rezidențiale și a încurajării folosirii mijloacelor de transport alternative”, este descrierea contractului din caietul de sarcini.

În total, cele patru artere pentru care este propusă modificarea sistemului de circulație au o lungime de puțin peste patru kilometri. Strada Rahovei măsoară peste 1,7 km, bulevardul Mihai Viteazul – aproximativ un kilometru, porțiunea din Calea Cisnădiei inclusă în proiect – aproape 850 de m, iar cea din strada Nicolae Iorga – aproximativ jumătate de kilometru. Intențiile administrației locale sunt de a permite modificarea amplă a tramei stradale, astfel încât această să servească ideii de ”coridor de mobilitate”.

Proiectul pentru care sunt solicitate elaborarea de documentații trebuie corelat cu lucrările de reabilitare ale Căii Dumbrăvii, prima arteră din municipiu intrată în reabilitare astfel încât să aibă o bandă dedicată transportului public, dar și piste de biciclete și trotuare generoase, alături de benzile dedicate restului vehiculelor.

”O prioritate deosebită se va acorda benzilor dedicate transportului public și amplasării stațiilor pentru călători”, caietul de sarcini al procedurii

Benzile de circulație dedicate transportului public vor trebui să aibă o lățime de 3,5 metri, iar cele pentru restul vehiculelor – trei metri. Pistele de biciclete vor trebui amenajate astfel încât să aibă și zone de siguranță. Referitor la lățimea acestor piste, Primăria nu impune anumite dimensiuni, ci solicită conformitatea cu prevederile legale. Potrivit cărora, lățimea minimă a unei piste de biciclete este de un metru pe sens.

Referitor la amenajarea zonelor verzi, a celor de odihnă și a locurilor de joacă, documentația elaborată de Primăria Sibiu solicită să se aibă în vedere ”plantarea de arbori ornamentali cu diametrul tulpinii de minim 5 – 7 cm”.

11 subcontractanți

Reprezentanții Primăriei Sibiu au atribuit contractul în urma unei licitații la care a mai depus ofertă o societate din București. Oferta desemnată câștigătoare, cea a asocierii condusă de Eko Top Sib, a participat la licitație cu nu mai puțin de 11 subcontractanți, cărora li s-au încredințat părți cuprinse între 0,31% și 21,41% din contract.

În ultimul an, Eko Top Sib a participat la proiectarea noii străzi care să lege peste Cîmpșor cartierele Ștrand și Turnișor, portofoliul public al societății incluzând, de exemplu, și servicii de proiectare și asistență tehnică pentru modernizarea de străzi din comuna Orlat (județul Sibiu) sau municipiul Blaj (județul Alba).

Despre acest proiect, Turnul Sfatului a mai scris, în contextul în care două ONG-uri solicită Primăriei Sibiu mai multă atenție cu privire la organizarea spațiului pentru pietoni și bicicliști.

Detalii por fi citite aici:

Zonă de promenadă, terase și pistă pentru biciclete lată și protejată. AIOS și Develop vin cu recomandări în vederea remodelării Bulevardului Mihai Viteazu

Urmăriți-ne pe Instagram / Facebook / YouTube

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

10 comentarii

Bobo

Acum 4 luni

Pasaje sub si supra terane in intersectiile gatuite din oras, Sibiul nu are trafic, asta e tot. Cu oameni capabili in primarie se rezolva rapid.
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Schneider Ervin

Acum 4 luni

DE CE TRANVAI SIBIUL NU ARE. IN ORAS.
Raspunde

Bambolero

Acum 4 luni

de treci codrii

Raspunde

Jiji

Acum 4 luni

Tranvai Sibiul nu are pentru ca zgomot facea cand pana in centru venea

Raspunde

Dabija

Acum 4 luni

Bobo, e mai usor sa pui semafoare la toate trecerile de pietoni. hahahha
Raspunde

Astrid Fodor, acasa!

Acum 4 luni

Adio spatii verzi si aici! Cernobîlizarea Sibiului continuă în ritm alert! Urmează ”reconfigurarea” parcului Subarini, cu șosele, asfalt, betoane și multe borduri!
Raspunde

Carcotel

Acum 4 luni

Bine zis "Cernobilizarea", o sa imprumut acest termen. Tare!
Raspunde

Matolul Mururoa

Acum 4 luni

Firma de specialitate din Cisnadie a mai avut in portofoliu o lucrare de o anvergura similara la Fofeldea!
Raspunde

Claus

Acum 4 luni

Poate regandesc si trecerile de pietoni din imediata apropriere a giratoriilor,ca odata ce trec pietoni opresti in giratoriu si nimeni nu mai are pe unde intra/iesi,mai ales ca e si periculos,unii se asigura ca pot intra in giratoriu,privind in stanga,si daca sare un pieton pe trecere il poti acrosa sau sa fie lovit din spate...am vazut n cazuri de ex la rond la Ramada...fiind circulat se asigura conducatorul ca poate intra si cand se avanta hop si pieton si ramane blocat in giratoriu. Apoi niste semafoare n ar strica pe la treceri,sa treaca organizat si sa fie pazit si pietonul si soferul...Daca mai rezolva si intrarea din DN in Mall Selimbar,este excelent,acolo ar merge un pasaj,sau macar semaforizat in week end,cand coloana ajunge pana jos la Cona,si nimeni nu da prioritate acolo,vin cu 70 80 din oras si ies,ba spre Selimbar ba spre DN,si stai minute bune acolo,unde ar trebui sa fie sens unic si mai multe iesiri din parcarea mall ului.Cat despre trafic,e ok fata de alte orase...fac aprox 80 mii km anual,si am vazut destule.
Raspunde

Democratu'

Acum 4 luni

Și minciuna-i vorbă... De 3 (trei) ani se chinuiesc cu sensul giratoriu Cisnădie - E 81, se chinuiesc pe hîrtie de 3 ani, stai să vezi cît or să se chinuiască în teren... Nu vad un interes real în îmbunătățirea și extinderea transportului în comun. Nu spun că cel pe biciclete trebuie neglijat...dar decit de mîntuială, să arăți că te preocupă Green project, mai bine , yok.

Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus