Joi,
24.04.2025
Cer Senin
Acum
9°C

Electrica Furnizare îi anunță pe sibieni că a terminat recalcularea facturilor: „Facturile emise anterior au fost stornate”

Electrica Furnizare îi anunță pe sibieni că a terminat recalcularea facturilor: „Facturile emise anterior au fost stornate”

Compania Electrica Furnizare S.A., unul dintre furnizorii de energie cu cei mai mulți abonați în zona Sibiului, îi anunță pe sibieni că a terminat procesul de recalculare a facturilor, în ultima săptămână majoritatea abonaților primindu-și facturile întârziate aferente consumului din luna decembrie.

Dacă ați primit în ultimele zile două facturi la curent, dintre care una stornată, să știți că sunteți la zi cu recalcularea, conform măsurilor dispuse de guvern în relația cu furnizorii.

”Electrica Furnizare a finalizat procesul de refacturare, survenit în urma măsurilor dispuse de autoritățile de control, și își asigură clienții că, în măsura în care îndeplinesc criteriile de eligibilitate pentru acordarea măsurilor de plafonare sau compensare, aceștia vor regăsi mențiunile cu privire la facilități în noile facturi emise ce urmează să fie primite în cel mai scurt timp posibil”, au transmis oficialii Electrica Furnizare SA, la solicitarea ziarului Turnul Sfatului.

Solicitarea a venit după ce, în prima parte a lunii februarie, numeroși sibieni s-au arătat nemulțumiți de faptul că nu mai primiseră o factură la energia electrică din luna decembrie și diferitele anunțuri din zona guvernamentală cu privire la măsurile de protejare a populației erau confuze. Foarte mulți sibieni se așteptau la costuri uriașe, nefiind clar cum se va face compensarea și cine va beneficia de ea.

Reprezentanții Electrica Furnizare S.A. dau asigurări că toate facturile emise în trecut au fost stornate, mai exact cele pe care nu scria clar cum este calculat prețul final în funcție de măsurile de compensare.

”Facturile emise anterior, în care nu erau evidențiate măsurile de compensare sau plafonare au fost stornate, clienții urmând să le primească alături de factura care conține toate corecțiile necesare și care reflectă consumul la zi”, au mai precizat oficialii companiei pentru Turnul Sfatului.

Nu în ultimul rând, sibienii trebuie să știe că pentru perioada dintre decembrie și februarie, în care nu au primit facturi din diferite motive, nu li se vor percepe penalități și nici nu vor fi deconectați pentru neplată. Noile termene legale decurg de la data primii noilor facturi.

”Clienții sunt, de asemenea, asigurați de faptul că nu li se vor percepe penalități și nici nu vor fi deconectați pentru eventuala neplată aferentă. În cazul în care clienții vor sesiza erori în noile facturi, acestea vor fi remediate în cel mai scurt timp”, concluzionează reprezentanții Electrica Furnizare S.A..

Reamintim că, în data de 25 ianuarie, Guvernul Ciucă a adoptat o Ordonanță de Urgență care prevedea noi măsuri pentru plafonarea prețurilor și compensarea facturilor la energie și gaze.

”Pentru consumatorii casnici, cu un consum de până la 500 de kWh energie electrică sau 300 metri cubi gaze naturale se va plăti cel mult 0,68 lei/kWh pentru energie electrică și 0,22 lei/kWh pentru gaze naturale cu toate taxele incluse”, spunea la momentul respectiv premierul Nicolae Ciucă. Aceeași ordonanță prevedea și amenzi de până la 200.000 de lei în cazul firmelor furnizoare de energie care nu recalculează facturile greşite sau care nu aplică prevederile legale.

Săptămâna aceasta, Guvernul a anunțat un nou set de măsuri pe această temă, de data aceasta beneficiarii principali urmând a fi marii consumatori din industrie.

„Ministerul Energiei urmează să vină cu o schemă de compensare şi pentru marii consumatori de energie, urmează săptămâna aceasta să avem o variantă finală pentru a putea să luăm o decizie”, a mai declarat premierul Ciucă.

Conform Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei, în afară de Electrica Furnizare S.A. sibienii pot alege din ofertele a numeroși furnizori de energie electrică cu activitate și pe piața cu amănuntul. Lista completă o puteți consulta aici.

De altfel, în data de 10 februarie ANRE a anunțat într-un comunicat de presă că în urma unui control s-a constatat că societățile CEZ VÂNZARE, ELECTRICA FURNIZARE și RES ENERGY SOLUTIONS nu au emis facturi aferente consumului de energie electrică și gaze naturale conținând schema de sprijin prevăzută de Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 118/2021, aprobată prin Legea nr. 259/2021.

”Pentru faptele săvârșite, societățile în cauză au fost sancționate cu amendă contravențională după cum urmează:

CEZ VÂNZARE (gaze naturale)                                  200.000 lei

CEZ VÂNZARE (energie electrică)                             10.000 lei

ELECTRICA FURNIZARE (gaze naturale)                 200.000 lei

RES ENERGY SOLUTIONS (energie electrică)         10.000 lei”, a informat ANRE zilele trecute.

Totodată, reamintim că în luna ianuarie un număr mare de sibieni au depus reclamații la Protecția Consumatorului Sibiu. Amenzile au fost uriașe pentru furnizori.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Vizualizari: 12707

Stefan Dobre

de Stefan Dobre

Administrație
Telefon:
0724 605 815

Comentarii

4 comentarii

Tarcea Nicolae Mediator

Acum 3 ani

Incerc sa iau legatura telefonica cu Electrica Furnizare dar nu raspund nimeni. Ce se intampla ? Poate ne afisati un numar la care sa raspunda cineva competent si sa nu-i mai obligati pe oameni sa stea la acesta coda interminabila ore-n tregi.
Raspunde

A

Acum 3 ani

Pe factura e un numar de telefon care incepe cu 0244... incercati acolo, nu la cel de pe site.
Raspunde

Stamescu Cornelia

Acum 2 ani

In luna martie am primit de la electrica factura de curent cu regularizare platesc diferenta si acum imi vine alta cu recalculat din 2020 cu 8747de lei cei de facut, maine ma duc la electrica sa aflu parerea lor,mulțumesc.
Raspunde

State Marius

Acum 3 ani

Buna ziua, va rog lămuritima, pe luna decembrie am primit două facturi, una de 117 lei și una de 320 lei, pe care din facturi să o achit, multumesc
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus