Duminică,
03.07.2022
Cer Senin
Acum
18°C

S-au depus trei oferte pentru Lotul 3 al Autostrăzii Sibiu – Pitești. Costuri de peste 5 miliarde de lei

S-au depus trei oferte pentru Lotul 3 al Autostrăzii Sibiu – Pitești. Costuri de peste 5 miliarde de lei

S-au depus trei oferte pentru proiectarea și construcția lotului 3 al Autostrăzii Sibiu – Pitești, una din cele două secțiuni care traversează Munții Carpați, a anunțat astăzi, ministrul Transporturilor, Mihai Grindeanu.

”Constructorii români, austrieci, spanioli, italieni și turci care concurează pentru Secțiunea 3 a Autostrăzii Sibiu-Pitești, vor avea la dispoziție maxim 14 luni pentru proiectare și 59 de luni pentru execuție, după semnarea contractului”, a anunțat ministrul.

Aceasta este una din cele două secțiuni ale tronsonului care traversează Carpații, între Cornetu și Tigveni, are o lungime de 37,4 km și un cost estimat cuprins între 5,3 și 5,8 miliarde de lei, fără TVA.

”Câștigătorul licitației  va trebui să construiască: 95 de poduri și pasaje, un tunel cu două galerii independente (1,7 km/ galerie), 2 noduri rutiere (Cornetu și Văleni) și un ecoduct (în zona localității Călinești). Lucrările vor fi finanțate din fonduri europene nerambursabile”, anunță Grindeanu pe pagina sa de Facebook.

Citește și:

VIDEO Cum e construită autostrada Sibiu – Pitești fie ninge, fie-i frig: podul este menținut la 20 de grade Celsius

În momentul finalizării celor 5 secțiuni, Autostrada Sibiu - Piteşti va avea o lungime de peste 122 de km și va lega Centrul și Vestul României de reţeaua europeană de autostrăzi pe Coridorului Rin -Dunăre (Coridorul 4 Paneuropean).

La ora actuală Secțiunile 1 și 5 sunt în construcție, Secțiunea 4 este în etapa de elaborare a Proiectului Tehnic, iar Secțiunea 2 (pentru care s-a semnat contractul în luna februarie) urmează să intre în scurt timp în faza de proiectare.

Detalii tehnice:

Lotul 3 va avea două noduri rutiere, la Cornetu și Văleni.

De-a lungul traseului, între km 60+021 - km 61+721 (km 55+135 - km 56+835 conform SF 2008), se regăsește Tunelul Poiana cu o lungime de 1,70 km.

Lățimea tunelurilor este proiectată cu o parte carosabilă de 8.5 m lătime pentru tuneluri cu două benzi, constând într-o bandă rapidă de 3.5 m + 0.5 m, o bandă lentă de 3.5 + 1.0 m și trotuare.

Tunelul va fi cu două galerii, câte o galerie pe sens, cu două benzi de 7 metri.

Pentru tunelul Poiana vor fi prevăzute 3 galerii de legătură între sensuri și o galerie ce permite accesul auto.

Lotul de autostradă va trece peste diverse văi și râuri pe nu mai puțin de 48 de poduri, iar peste autostradă de-a lungul ei vor fi construite 6 pasaje.

La Călinești, pe Valea Oltului, va fi realizat și un ecoduct de circa 220 de metri pentru a permite deplasarea animalelor sălbatice pe deasupra autostrăzii. (sursa: Hotnews)

Ai fost martorul unui eveniment care crezi că ar merita să fie prezentat în ziar?
Folosește modulul de sesizări din TS App, aplicația de mobil Turnul Sfatului, iar noi vom prelua și aprofunda subiectul.
Descarcă aplicația de aici: https://tsfatului.app.link/download

Urmăriți-ne pe Instagram / Facebook / YouTube

Alin Bratu

de Alin Bratu

Politic
Telefon:
0745 590 991

alin[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

1 comentarii

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Vetuța Adochiței

Acum 3 luni

Ca sibieni din neamul românesc, ar trebui să facem presiuni să câștige licitațiile acestea mari, românii noștri din mărginime de la Comtram, oameni gospodari care au muncit și au pus ban pă ban!
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus