Administrația Sibiului așteaptă să primească 1,3 milioane de euro din fonduri nerambursabile pentru a instala echipamente de comunicare între semafoarele din oraș și autobuze.
În contextul unui Sibiu care a ajuns la peste 500 de mașini la mia de locuitori și unde - din cauza lipsei unui transport public metropolitan - majoritatea navetiștilor din localitățile învecinate sunt obligați să inunde cu mașinile personale străzile Sibiului în drum spre serviciu, reprezentanții Primăriei Sibiu anunță că au pregătit un proiect pentru încurajarea deplasării cu mijloace alternative. În cazul de față, cu autobuzele.
Primăria Sibiu propune ca în 15 intersecții din oraș semafoarele să fie dotate cu ”automate de trafic inteligente adaptive cu prioritizarea transportului public”. Aceste automate de trafic ar urma să reacționeze ca urmare a informațiilor primite de la alte echipamente care urmează să fie instalate pe autobuze. ”Asigură prioritizarea vehiculelor de transport public pentru adaptarea timpilor de semaforizare în funcție de informațiile primite în timp real asupra poziţiei vehiculelor de transport public, astfel încât să asigure traversarea cât mai rapidă a intersecțiilor semaforizate de către aceste vehicule”, este descrisă funcționarea sistemului în anexele proiectului de hotărâre prin care a fost aprobată solicitarea de fonduri europene nerambursabile.
Care sunt cele 15 intersecții avute în vedere este o informație care nu a fost făcută publică nici în proiect și nici în comunicatul emis de Primăria Sibiu ulterior adoptării proiectului.
Și noi panouri în stații cu o grămadă de informații
Pe lângă aceste sisteme (din intersecții și cele de comunicație radio din autobuze), proiectul mai presupune și achiziția unui program (software) de management al traficului, alături de un server de procesare și unul de stocare a datelor. ”Asigură interconectarea cu sistemul de management al flotei, preia datele privind întârzierile înregistrare/ preconizate ale mijloacelor de transport public și comunică cu sistemele din intersecțiile semaforizate pentru asigurarea priorității autobuzelor. Serverele au rolul de a stoca şi procesa toată informația primită de la echipamentele amplasate în teren şi a celor îmbarcate în autobuze, cu ajutorul sistemelor software instalate cu care comunică”, descriu funcționarii Primăriei Sibiu rolul acestor din urmă echipamente.
În fine, proiectul are în vedere și achiziția a 20 de panouri de afișaj digitale care să fie amplasate în tot atâtea stații de autobuz, ”pentru transmiterea informațiilor referitoare la elemente de călătorie atât cu transportul public de călători, cât și interconectarea acestuia din urmă cu sistemul de transport velo”.
”Călătorii vor putea afla din staţii, informaţii corecte şi în timp real înaintea şi în timpul deplasării cu privire la elemente de planificare a călătoriilor direct de la punctul de plecare la punctul de destinație utilizând timpul de plecare şi traseul cel mai adecvat de la începutul până la sfârşitul călătoriei. Între altele, următoarele informaţii pot fi furnizate pasagerilor: grafice orare şi hărţi ale reţelelor care să fie clare şi coerente ca spaţiu, concepţie şi formulare; timpi de plecare şi sosire în timp real și specifici mijlocului de transport, modificări ale orarului şi ocoluri în trafic şi trasee alternative (dacă este necesar)”, mai descriu funcționarii Primăriei Sibiu intențiile lor. Noile sisteme de afișaj ar urma să le completeze pe cele câteva existente, care afișează ora și timpii de sosire ai următoarelor trei autobuze.
Un milion de euro
„Sisteme inteligente de transport urban la nivelul municipiului Sibiu" este numele proiectului pentru care Primăria Sibiu a primit încuviințare de la Consiliul local să solicite fonduri europene nerambursabile. Fondurile vor fi solicitate din cele alocate prin Planul național de redresare și reziliență (PNRR), iar necesarul este estimat la 1,075 de milioane de euro, fără TVA (TVA-ul aferent, de 204.250 de euro ar urma suportat din bugetul de stat).
Pentru implementarea acestui proiect ar urma să lucreze șase funcționari din cadrul Primăriei Sibiu: un manager de proiect, un asistent manager, un responsabil juridic, unul financiar, unul tehnic și unul responsabil de achizițiile publice. Acesta din urmă ” întocmeşte documentația de atribuire pentru achiziţiile realizate în cadrul proiectului, organizează, lansează şi realizează procedurile de atribuire”.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Vizualizari: 2491
Ultimele comentarii
Acum 20 ore
Noi noi
Acum 20 ore
Noi noi
Acum 21 ore
Unul
Acum 21 ore
Unul
Acum 21 ore
Omul invizibil