Luni,
27.06.2022
Parțial Noros
Acum
25°C

Guvernul aprobă din nou documentele pentru Autostrada Sibiu – Făgăraș. Lucrarea trebuia încheiată în 2023, conform declarațiilor ministrului Cuc din 2019

Guvernul aprobă din nou documentele pentru Autostrada Sibiu – Făgăraș. Lucrarea trebuia încheiată în 2023, conform declarațiilor ministrului Cuc din 2019

Guvernul va decide în şedinţa de azi reaprobarea indicatorilor tehnico-economici aferenţi obiectivului de investiţii „Autostrada Sibiu-Făgăraş”, judeţele Sibiu şi Braşov.

În anul 2019, fostul ministru al Transporturilor, Răzvan Cuc, estima într-un raport trimis Parlamentului că lucrările de execuţie ale ambelor tronsoane din autostrada Sibiu – Braşov vor fi încheiate până în anul 2023.

Între timp, toate documentațiile tehnice au trebuit reluate, astfel că până acum practic nu s-a realizat nimic în plus.

Prin proiectul de hotărâre se reaprobă indicatorii tehnico-economici aferenţi obiectivului de investiţii „Drum expres Sibiu – Făgăraş” şi redenumirea obiectivului sub titulatura ‘Autostrada Sibiu – Făgăraş’, judeţele Sibiu şi Braşov.

„Finanţarea obiectivului de investiţii se realizează din fonduri externe nerambursabile în cadrul perioadei de programare a Programului Operaţional Infrastructură Mare (POIM) 2014-2020 şi de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie, precum şi din alte surse legal constituite, conform programelor de investiţii publice aprobate potrivit legii”, conform aceluiaşi proiect de act normativ.

La finele lunii ianuarie 2022, comitetul interministerial a aprobat proiectul Autostrăzii Sibiu – Făgăraș, după ce studiul de fezabilitate fusese analizat și avizat de Consiliul Tehnico- Economic de Avizare al Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, la data de 28 decembrie 2021, a anunțat atunci secretarul de stat în Transporturi Irinel Ionel Scrioșteanu.

Valoarea totală a investiției este estimată la 7,5 miliarde de lei cu TVA, mai spunea luna trecută oficialul din Transporturi.

Cele 4 tronsoane ale autostrăzii:

Tronsonul 1 – km 0+000 – km 14+253 (lungime = 14.253 km) Boiţa (Autostrada Sibiu-Piteşti) şi Avrig-Mârșa (DJ105G)

Tronsonul 2 – km 14+253 – km 34+175 (lungime = 19.922 km) Avrig-Mârșa (DJ105G) şi Arpașu de Jos (DN1)

Tronsonul 3 – km 34+175 – km 51+785 (lungime = 17.610 km) Arpaşu de Jos (DN1) – Sâmbăta de Sus (DJ 105B)

Tronsonul 4 – km 51+785 – km 68+050 (lungime = 16.265 km) Sâmbăta de Sus (DJ 105B) – Municipiul Făgăraş/Drum de legătură cu DN1.

Citește și:

Autostrada Sibiu – Făgăraș are studiu de fezabilitate. Va avea 68,05 km, este împărţită în 4 tronsoane și va costa peste 7,5 miliarde de lei

Urmăriți-ne pe Instagram / Facebook / YouTube

Alin Bratu

de Alin Bratu

Politic
Telefon:
0745 590 991

alin[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

3 comentarii

Ionica

Acum 2 luni

Daca Drula nu scotea de la sertar si revitaliza aceasta autostrada, astia nici nu pomeneau de asa ceva. Te mai miri ca nu-s in stare sa scoata pe SEAP sau sa avizeze ca Primarii cu pensii speciale niste indicatori!
Raspunde

Xxx

Acum 2 luni

Încă o dovadă a faptului că suntem bătaia de joc a politicilor: deci ... guvernul aprobă din nou!!! Pai daca a fost aprobată ...de ce au trecut ani...și de ce trebuie ...reaprobata in loc că pina acum sa fie deja gata???? Peste citiva ani vom citi iar... guvernul aprobă din nou!!!!
Raspunde

Adrian

Acum 2 luni

Intotdeauna rosiaticii au luat ( la fiecare rectificare bugetara - lucru care poate fii verificat de oricine prin documente oficiale ),bani de la MT,banii de investitii ( desi de multe ori erau cofinantari,si pe langa nerealizarea obiectivului se pierd si mld de euro,bani europeni),si i-au dat la pomeni ,mai ales pt a ingrasa,deja obezul aparat bugetar si a mari in continuare birocratia
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus