Sâmbătă,
12.10.2024
Parțial Noros
Acum
13°C

Evaluarea Naţională. Cîmpeanu: Doar 6% scriu perfect româneşte; 10+10:10, probleme pentru 15% din elevi

Evaluarea Naţională. Cîmpeanu: Doar 6% scriu perfect româneşte; 10+10:10, probleme pentru 15% din elevi

Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, a afirmat joi că doar 6% dintre elevi au rezolvat integral corect un exerciţiu care viza scrierea corectă, la proba de Limba şi Literatura Română de la Evaluarea Naţională, adică, doar 6% au putut să scrie "perfect româneşte", iar la Matematică 10 plus 10 împărţit la 10 a creat probleme pentru 15% dintre elevi.

"Dacă vorbim de detalierea itemilor la Limba şi Literatura Română, aş vrea să vă spun că itemii care au cel mai mare procent de rezolvare sunt: itemul 3 de la Subiectul I-B, care vizează identificarea sensului unui grup de cuvinte raportat la un context dat. 94% dintre elevi au reuşit să răspundă corect la acest item. Itemii 1, 2, 3, 4 şi 5 de la Subiectul I-A vizează identificarea informaţiilor din text. Între 87 şi 95% au reuşit să facă acest lucru. Aceştia au fost itemii care au generat rezultate bune în rândul elevilor", a spus Cîmpeanu într-o conferinţă de presă, citat de Agerpres.

Ministrul a arătat că au fost şi itemi cu un procent mic de rezolvare.

"Spre exemplu, itemul 8 de la Subiectul I-B. Doar 6% dintre elevi au rezolvat integral corect acest exerciţiu, care vizează scrierea corectă. Cu alte cuvinte, doar 6% au putut să scrie perfect româneşte. Este o concluzie tristă, dar importantă pentru a şti ce avem de făcut. Mai exact, verbele 'a vrea', 'a fi' sau substantivul 'stradă', adjectivul 'mândru' sau acordul pronumelui cu substantivul: 14% nu ştiu să scrie corect niciunul dintre cuvintele date la forma cerută. Itemul 5 de la Subiectul I-B, doar 43% dintre elevi ştiu să identifice verbele, 21% nu au identificat nici măcar un verb. Itemul 5 de la Subiectul I-B, doar 37% dintre ei ştiu să identifice corect o propoziţie principală şi una atributivă. Aceasta este competenţa aferentă clasei a VIII-a", a arătat Cîmpeanu.

Alte observaţii semnalate de ministru au fost că 8% dintre elevi nu pot identifica o informaţie prezentată explicit în primul enunţ al unui text dat, iar 57% dintre elevi au probleme de scriere corectă, de ortografie şi de punctuaţie.

Referindu-se la proba de Matematică, Sorin Cîmpeanu a spus că itemii care a avut cel mai mare procent de rezolvare sunt itemul 3 de la Subiectul I, care vizează identificarea opusului numărului natural, 91% reuşind reuşit să răspundă corect la această întrebare".

"Itemii 1, 2 şi 6 de la Subiectul I şi itemii 1 şi 2 de la Subiectul al II-lea, care vizează identificarea unor elemente de bază din algebră şi geometrie, furnizate în contexte familiare - este vorba de ordinea operaţiilor cu numere naturale, de proporţie, de transferul în limbaj matematic al unei situaţii practice pentru a determina dacă un enunţ este adevărat sau fals, lungimi de segmente sau unghiuri opuse la vârf - a fost un subiect care a putut fi rezolvat între 84% şi 87% dintre elevi. Este o lucru bun", a spus ministrul.

Pe de altă parte, Cîmpeanu a detaliat şi itemii cu cel mai mic procent de rezolvare la Matematică: itemul 4 b de la Subiectul al III-lea - doar 6% dintre elevi au rezolvat integral, corect itemul care viza modelarea unei configuraţii geometrice nefamiliare pentru a alege cea mai bună metodă de rezolvare şi folosire a asemănării triunghiurilor pentru a determina o relaţie între lungimile a două segmente.

Un procent mic de rezolvare a avut şi itemul 5 b de la Subiectul III - doar 12% dintre elevi au modelat o situaţie dintr-o configuraţie geometrică dată şi au folosit elemente de paralelism, proprietăţi ale trapezului dreptunghic, triunghiului dreptunghic şi ale centrului de greutate al unui triunghi pentru a determina lungimea unui segment, a explicat Sorin Cîmpeanu.

O altă observaţie referitoare la proba de Matematică evidenţiată de ministru este că 29% dintre elevi au fost punctaţi doar la Subiectele I şi II, care au conţinut doar itemi obiectivi, deci, nu au primit puncte pentru redactare.

"Cu alte cuvinte, 30% dintre elevi la această probă s-au rezumat la întrebările grilă. 15% dintre elevi nu au răspuns corect la itemul 1 de la Subiectul 1 - rezultatul calculului: 10 plus 10 împărţit la 10. Este o concluzie tristă. 10 plus 10 împărţit la 10 a creat probleme pentru 15% dintre elevi. Acest subiect a fost gândit ca având cel mai scăzut nivel de dificultate şi totuşi el a pus probleme pentru 15% dintre elevi. Se naşte în mod firesc întrebarea în ce măsură profesorii s-au ocupat de aceşti elevi, ştiut fiind faptul că începând cu clasa a V-a acest lucru ar fi trebuit să fie descoperit şi remediat. 47% dintre elevi nu au răspuns corect la itemul 6 de la subiectul al doilea, care cerea să se calculeze diagonala unui paralelipiped dreptunghic. Sunt elevi care au adunat lungimile laturilor, e o greşeală conceptuală. Deci, am putut să identificăm aceste greşeli tipice pentru a şti pe ce trebuie să insistăm. O să recomandăm profesorilor pe ce trebuie să insistăm", a mai spus Sorin Cîmpeanu, potrivit sursei citate.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Comentarii

1 comentarii

Gica contra

Acum 2 ani

Domn ministru, asta nu se întâmplă doar la noi. Oriunde in lume găsești analfabeți și analfabeți funcționali, oameni care scriu și vorbesc cu greșeli. Lăsați cioacele și vedeti- va de treabă! Nu suntem noi ceiai nepregătiți din lumea asta. Reformați sistemul spre bine. Ce credeți că dacă ați împărțit anul școlar în module ați făcut mare brânză?! Să fie serioși!
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus