Marţi,
04.10.2022
Innorat
Acum
12°C

Opinie: transportul metropolitan, ”răsunătoare nereușită” dacă stațiile rămân la marginea orașului

Opinie: transportul metropolitan, ”răsunătoare nereușită” dacă stațiile rămân la marginea orașului

Consilierul local Diana Mureșan este de părere că transportul metropolitan nu ar trebui să aibă capete de linie la intrarea în municipiul Sibiu, așa cum apare în prima hartă de lucru.

Conform scenariului de la care pornesc autoritățile, traseele din cele nouă orașe și comune care urmează să fie legate de reședința de județ prin transport metropolitan se vor opri la marginea Sibiului. Sunt propuse șapte puncte de ”racordare a traseelor de transport public al municipiului Sibiu la transportul public metropolitan”, unde ar urma să se încheie cursele dinspre Cristian, Ocna Sibiului și Șura Mică, Șura Mare, Roșia, Șelimbăr, Sadu și Cisnădie și, respectiv, Poplaca.

O abordare care ar descuraja utilizarea autobuzelor de către cei care fac naveta la Sibiu, consideră Diana Mureașn, consilier local din partea USR. ”Prima hartă a transportului metropolitan Sibiu rezolvă doar într-o foarte mică măsură problema traficului și a conectivității dintre localitățile limitrofe și Municipiul Sibiu. Faptul că se propun trasee care se opresc la intrarea în Sibiu, la marginea municipiului, nu le fac deloc atractive pentru cei care fac naveta spre Sibiu. Pentru a ajunge în centrul orașului sau în zonele industriale, care concentrează multe locuri de muncă, navetiștii vor fi nevoiți să schimbe cel puțin o dată autobuzul”, este de părere Diana Mureșan.

Ea apreciază că în etapele următoare se impune modificarea traseelor. ”Dacă se va rămâne la o astfel de variantă, toată dezvoltarea transportului public la nivel metropolitan va fi o răsunătoare nereușită”, scrie Diana Mureșan pe pagina ei de Facebook.

Ca urmare a publicării acestui articol, reprezentanții ADI Transport Metropolitan Sibiu au emis un drept la replică. Acesta poate fi citit aici: Replică: traseele autobuzelor metropolitane nu sunt stabilite și vor continua în interiorul Sibiului

La Brașov, spre exemplu, traseele de transport metropolitan se opresc în zone din interiorul municipiului, cele mai multe având ”capăt de linie” la stadionului din oraș, aflat în proximitatea centrului.

Citește și Prima hartă a transportului metropolitan Sibiu: ciorna de la care pornesc autoritățile nu include și satele

Ai fost martorul unui eveniment care crezi că ar merita să fie prezentat în ziar?
Folosește modulul de sesizări din TS App, aplicația de mobil Turnul Sfatului, iar noi vom prelua și aprofunda subiectul.
Descarcă aplicația de aici: https://tsfatului.app.link/download

Urmăriți-ne pe Instagram / Facebook / YouTube

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

5 comentarii

Sateanu

Acum 1 lună

Punctele nodale ar putea fi zonele industriale ( de acolo iau banii ) și zonele comerciale ( acolo îi lasă) și sa trebui schimbata legislația astfel încât sa poată fi mai multi operatori pe același traseu ( Consiliul Concurentei ce zice? )
Raspunde

Gigi

Acum 1 lună

Ținând cont ca planurile pe termen lung sunt de dezvoltare a infrastructurii feroviare prin mărirea vitezei de transport pe calea ferată, poate ar trebui luata în considerare și varianta ca aceste autobuze care deservesc zona metropolitana sa ajungă la gară. Varianta cu oprirea autobuzelor la marginea orașului nu cred că e cea mai strălucită idee dacă vrem să convingem populația să folosească transportul în comun.
Raspunde

Kukuruku

Acum 1 lună

Tot e ceva
Raspunde

MB

Acum 1 lună

In loc de o cursa care te duce pana in centrul orasului cu frecventa o data la 2h (este pur un exemplu), cred ca este de preferat varianta propusa de autoritati, atata timp cat s-ar asigura o frecventa decenta a curselor din localitati pana in punctele de "racordare" de la marginea orasului. Nu vad cu ce ar ajuta aceste curse daca ar fi foarte rare. Probabil d-na consilier nu foloseste autobuzul pt a face naveta. Ea propune o situatie ideala, dar trebuie facut un plan pe baza la ce ai la dispozitie ca si nivel de resurse. Cu banii cu care faci o cursa "completa", categoric iti permiti sa faci doua curse pana la marginea orasului (inclusiv si ca durata) si asiguri frecventa mai mare.
Raspunde

Vasile

Acum 1 lună

Da. Cred a varianta cu prelungirea traseului acestor curse ar fi o soluție.Dar nu se mai aude nimic de transportul pe calea ferata. Vad ca linia către Cisnădie a și dispărut. Căci era numai buna : Cisnădie - Selimbar, PO Vasile Aron, Gara Mare, Gară mica, Turnisor, Aeroport. Liniile sunt! Ce bine ar prinde. Și mai cred ca încă ca o soluție pentru descurajarea folosirii mașinilor mici ( ca și eliminarea acestora de pe trotuarele din oras) ar putea fi c9nstruirea de parcări supra etajate sau subterane. Teren se gaseste: Piata Gării, scuarul de la Dragoner, Piata Târgul Peștelui,Piata Cibin, cazarma 90, " dealul" de pe str. Gimnasticii. Soluții ar fi. Dar lipsește o gândire curajoasa, de gospodar. Sibiul nu se poate plange de lipsa banilor.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus