Luni,
17.02.2025
Ninsoare
Acum
-3°C

Prima hartă a transportului metropolitan Sibiu: ciorna de la care pornesc autoritățile nu include și satele

Prima hartă a transportului metropolitan Sibiu: ciorna de la care pornesc autoritățile nu include și satele

La întâlnirea cu primarii pentru a demara lucrul la stabilirea traseelor viitorului sistem de transport metropolitan, consultanții angajați au prezentat o primă variantă de lucru.

Practic, conform hărții prezentate la întâlnirea care a avut loc luni, la sediul Primărie Sibiu, actualele trasee Tursib vor fi prelungite cu câte o linie către fiecare din celelalte nouă localități care au aderat la Asociația de dezvoltate intercomunitară (ADI) Transport Metropolitan Sibiu.

Traseul din fiecare localitate se va opri la limita municipiului Sibiu, unde sunt propuse puncte de ”racordare a traseelor de transport public al municipiului Sibiu la transportul public metropolitan). 

Pentru traseele dinspre Ocna Sibiului, Șura Mică și Cristian, punctele de racordare sunt propuse în Zona industrială vest, pentru cel din Poplaca – în cartierul Valea Aurie, cele din Sadu și Cisnădie – în cartierul Cireșica, cel din Șelimbăr – în zona complexului comercial, cel din Roșia – în Zona industrială est, iar cel din Șura Mare – în Viile Sibiului.

Harta include și o estimare a numărului de stații. Cele mai multe sunt propuse pentru Cristian (patru), Cisnădie (tot patru, dintre care două în zona cartierului Arhitecților), urmate de Ocna Sibiului și Șelimbăr (câte trei stații). Șura Mare, Sadu, Șura Mică și Daia au propuse două stații, iar câte o stație este propusă pentru Poplaca și Roșia.

Citește și Transportul metropolitan Sibiu: în două săptămâni vor fi schițate primele trasee

Fără sate

Varianta de lucru propusă în această primă fază nu prevede ca transportul metropolitan să includă și toate satele de pe raza celor zece localități, cu excepția celor reședință de comună și a satelor Daia (care se află pe traseul Roșia – Sibiu) și Tocile (aflat pe traseul Sadu – Sibiu). Rămân în această variantă fără acces la transportul metropolitan Topârcea (aparține de Ocna Sibiului), Rusciori (Șura Mică), Tropinii Noi (Sibiu), Cisnădioara și colonia Seviș (Cisnădie), Veștem, Mohu, Bungard și cartierul Tineretului (Șelimbăr), Cașolț, Cornățel, Nucet și Nou (Roșia) și, respectiv, Hamba (Șura Mare).

Citește și Replică: traseele autobuzelor metropolitane nu sunt stabilite și vor continua în interiorul Sibiului

Ține de bani

Primarii spun că aceste prime variante de lucru au, printre altele, și rolul de a genera scenarii de costuri. ”Mi-aș dori din tot sufletul să avem posibilitatea de a introduce transportul public și în Topârcea. Și numai o dată sau de două pe săptămână, măcar, să asigurăm transportul public și în Topârcea. Dar am lansat această variantă deocamdată pentru că la discuțiile avute cu firma angajată de ADI Transport Metropolitan să asigure consultanță am convenit să facem o simulare pentru a ne da seama de costuri. Deoarece totul depinde, în cazul nostru, de costurile pe care le va avea Primăria Ocna Sibiului. Dacă acestea ne vor permite și extinderea transportului până la Topârcea ar fi extraordinar”, spune Claudiu Predescu, primar al orașului Ocna Sibiului și, totodată, membru al Consiliului director al ADI Transport Metropolitan Sibiu.

Primarul subliniază că harta concepută până acum este doar o variantă intermediară. ”Harta aceasta nu este o variantă finală. Ne va ajuta, pentru început, să estimăm costurile. După care analizăm și vedem cât mai pot fi extinse traseele”.

Nici primarul Ocnei Sibiului nu se hazardează să estimeze un termen de la care transportul metropolitan va funcționa în zona Sibiului. ”Nu pot, deoarece nimeni nu știe ce se întâmplă cu PNRR-ul și nu numai, ci cu mai multe programe de finanțare”.

Transportul metropolitan nu ”face casă” cu cel județean

Legislația în vigoare nu permite ca pe același traseu activitatea de transport public a persoanelor să fie încredințată către mai mulți operatori. Prin urmare, în momentul în care ADI Transport Metropolitan Sibiu va finaliza licitația de angajare a unui operator (cele mai mari șanse avându-le Tursib-ul), firmele de transport angajate de către Consiliul județean Sibiu să asigure transportul pe rutele din județ vor trebui să ”se retragă”. ”Nouă nu ne-a comunicat nimeni acest scenariu, deși știm de înființarea asociației pentru transportul metropolitan. Contractele noastre (încheiate în luna mai anul acesta – n.r.) sunt semnate pe zece ani, cu posibilitatea de renegociere după șapte ani”, arată reprezentanții unei firme de transport care operează pe un traseu pe care este propusă implementarea transportului metropolitan.

Citește și O singură localitate se bate pentru a oferi transport localnicilor către Sibiu: ”am fost obligați”

Termen: luna noiembrie

Cetățenii celor zece localități pot influența modul de implementare a transportului metropolitan prin completarea unor chestionare elaborate în acest sens (de găsit aici pentru locuitorii municipiului Sibiu și aici pentru cetățenii celorlalte localități).

Data limită pentru completarea acestor chestionare a fost stabilită pentru 31 august 2022, urmând ca rezultatele acestor chestionare să fie analizate până 15 septembrie.

Reprezentanții Urban Scope, consultanții angajați de ADI TM Sibiu, și-au asumat ziua de 23 noiembrie 2022 finalizarea documentațiilor necesare licitației pentru angajarea unui operator (contract de delegare, caiet de sarcini, regulament etc).

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

7 comentarii

Cornel Sibianul

Acum 2 ani

Stimate domnule Traian Deleanu, În calitate de sibian băștinaș țin să precizez că NU există Cartierul Cireșica. Eventual puteți menționa fie "zona Calea Cisnădiei", fie "Hipodrom IV"( pentru blocurile cuprinse intre Calea Cisnădiei, Valea Săpunului, strada Siretului și Calea Dumbrăvii), fie "limita de vest a cartierului Hipodrom III". Va rog așadar să faceți corectura de rigoare in textul articolului.
Raspunde

Troll E. Buzu

Acum 2 ani

Gresit! De fapt este vorba de cartierul "Cireșica de pe coliva urbanismului sibian". Tot acolo avem si "Cireșica sensurilor giratorii"
Raspunde

Cititor din Hipodrom IV

Acum 2 ani

NU există "cartierul Cireșica" , la fel cum nu există nici DC Tălmaciu -Armeni ! Cireșica este numele unei foste cofetarii care a existat până la începutul anului 2000 la parterul imobilului situat la intersecția Căii Cisnădiei cu strada Siretului .
Raspunde

Hermannstädter

Acum 2 ani

@Cornel ...bastinas erai daca te numeai Konrad Hermannstädter !
Raspunde

Clau

Acum 2 ani

Cum dracu calculaeaza costurile daca nu iau in calcul veniturile. Pai daca ai 4 statii pe traseu (CIsnadie 2 - Arhitectilor 2) cum sa atragi lumea sa foloseasca transportul in comun. Asta inseamna clienti putini implicit venituri mai mici. Era greu sa se faca inca o statie in Cisnadioara? sunt doar 2 km pana acolo. Si se putea gandi un traseu Cisnadioara - Dumbrava ca autobuzele vor fi electrice, si ar merge unul mai mic ( ca cel de pe linia verde)
Raspunde

M

Acum 2 ani

Cat timp nu functioneaza traseele pana in zona centrala, o sa fie cam aiurea. Chiar credeti ca o sa incurajati utilizarea transportului in comun in felul acesta? Chiar credeti ca daca lasati oamenii la marginea orasului vor mai schimba inca 2 autobuze in oras, ca sa ajunga unde au nevoie, in detrimentul masinii personale? Ar trebui sa va faceti planul astfel incat sa poti ajunge in mare parte din oras cu doar un schimb de autobuze. Apropo, cat timp nu se intra in Selimbar macar pe Triajului, pe Brana si pe Doamna Stanca, nu o sa vedeti o reducere a numarului de masini in trafic. In felul acesta doar o sa se mute abonatii de la firmele private de transport, la Tursib. Macar firmele private merg direct pana in zona centrala...
Raspunde

Jazz

Acum 2 ani

In Sura Mare, daca o sa fie statii de autobuz doar pe strada principala, o sa fie aproape degeaba...Traseele autobuzelor trebuie sa acopere cat mai mult din suprafata localitatii (vezi strada Socului, care are foarte multi locuitori).
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus