Luni,
18.08.2025
Ploi Usoare
Acum
19°C

2,23 milioane de euro: Ajutor de stat pentru deschiderea a șase rute noi de pe Aeroportul Internațional Sibiu

2,23 milioane de euro: Ajutor de stat pentru deschiderea a șase rute noi de pe Aeroportul Internațional Sibiu

Consiliul Județean Sibiu va vota în ședința ordinară de săptămâna viitoare aprobarea schemei de ajutor de stat pentru deschiderea de noi rute de la Aeroportul Internațional Sibiu. Bugetul maxim al schemei de ajutor de stat este de 2.234.485,44 euro.

Finanțarea schemei se asigură din bugetul local al Județului Sibiu sub formă de subvenții acordate beneficiarilor. Bugetul schemei a fost estimat luând drept referință un număr de șase rute noi pentru care s-a determinat contribuția maximă de 372.414,24 EURO per rută pe o perioadă de trei ani.

Conform raportului de specialitate, aprobarea acestei scheme este necesară din mai multe motive:

„-stimularea relansării traficului aerian de la Aeroportul Internațional Sibiu, susținând astfel dezvoltarea turismului în regiune, precum și nevoia de mobilitate a mediului de afaceri regional;

- dezvoltarea traficului aerian este o componentă esențială pentru redresarea economică și viabilitatea structurală a aeroportului și a întregii economii a județului Sibiu și chiar a Regiunii Centru;

- necesitatea sporirii mobilității cetățenilor Uniunii Europene și conectivitatea regiunilor prin deschiderea de noi rute;

- comportamentul companiilor aeriene care nu sunt dispuse să își asume riscul deschiderii de noi rute de pe aeroporturi necunoscute și netestate în lipsa unor stimulente corespunzătoare în acest sens;

- cerința de notificare a schemelor naționale de ajutoare la înființare acordate companiilor Aeriene”

Ajutorul, acordat sub formă de subvenție, va acoperi până la 50% din tarifele de aeroport aferente rutelor respective, pe o perioadă de maximum trei ani. Acesta se acordă doar pentru noi rute către destinații din Uniunea Europeană și nu se cumulează cu alte tipuri de ajutoare de stat acordate pentru operarea acelorași rute. Schema de ajutor se va derula pe o perioadă de trei ani de la data aprobării Hotărârii Consiliului Județean Sibiu.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Comentarii

17 comentarii

Rob

Acum 2 ani

6 zboruri private compensate să poată funcționa la jumate capacitate. Asta înseamnă 120 de "turiști" săptămânal. X 52 săptămâni pe an, înseamnă 6420 de turiști pe tot anul. Să zicem că fiecare cheltuie în medie 500 de euro, asta înseamnă 3.120.000 euro pe an. Asta înseamnă că statul român câștigă pe urma lor aproximativ 780.000 euro după ce a investit 2,2 milioane să îi aducă.
Raspunde

@Rob

Acum 2 ani

A nu se confunda tarifele aeroportuare cu pretul biletelor. Si aici nu-i vorba neaparat de turisti, CJ iti sponsorizeaza si zborul tau si al meu.
Raspunde

Mai mult!

Acum 2 ani

Capacitatea unei aeronave e undeva la 180 pasageri, iar frecventele optime sunt de cel putin 2/saptamana pe ruta.
Raspunde

Rob

Acum 2 ani

Unde scrie ceva de decontat sau scutit taxe aeroportuare? Scrie exact de dat bani. Poate ție Duțule îți plătește partidul deplasările, eu nu am primit nimic de la statul român încă.
Raspunde

Aci Duțu

Acum 2 ani

și cam care partid crezi tu că-mi plătește mie avionul, și pentru ce, măi Robule? Hai să te vedem cu logica, lol
Raspunde

Claudiu

Acum 2 ani

@Rob a facut un calcul atat de clar incat cei care ridica manuta pe baza de "indemnizatie de sedinta" ar cam trebui sa discute exat in acesti termeni oportunitatea Oportunitate care, in opinia mea lipseste cu sesavarsire cata vreme companiile care deja opereaza pe aeroportul sibian si chiar in toata Romania, pe relatia cu Europa, isi reduc sau inchid rute din cauza lipsei de personal navigant sau la sol, in aeroporturi. Daca nu au cu cine lucra ma indoiesc ca pompand niste bani la modul artificial vor face vreo magie Si nu in ultimul rand, de vreo 2 ani se tot pompeaza bani in aeroportul asta. Intr-o forma sau alta, cu titlu de "ajutor" pentru niscaiva firme si buzunare private. In acelasi timp, transportul public local trage sa moara, cauta scumpiri pentru a compensa "gratuitatile" etc. Nu ar trebui, mai intai, rezolvat transportul cetatenilor orasului si judetului si abia dupa aceea sa ne uitam spre Europa ? Sau ordinul e altfel ?
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

@Claudiu

Acum 2 ani

Lui Rob tocmai i s-a explicat că scrie prostii. Citește răspunsul
Raspunde

Rob

Acum 2 ani

Cam slabă explicație. Banii se vor da, cursele nu au toate 180 de locuri (depinde modelul de avion) și nimeni nu zice câte vor fi pe săptămână din fiecare cursă (1, 2, 3...). Cât despre faptul că îmi decontează mie CJ vreun zbor, ar fi primul.
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Rammstein

Acum 2 ani

Lăsați că navetistul mai are 2 ani !!..Și după închideți aeroportul, nici d**** nu vine la sibiu..

Raspunde

Necalatorul

Acum 2 ani

Ajutoarele de la stat sub orice forma ar trebui sistate ca nu suntem în comunism .cine nu e în stare sa se gospodărescă la revedere .se dau la tot felul de producători, care ne dau marfa de proasta calitate și scumpa ,se dau la metrou la aeroporturi la naiba mai știe ce și toate nerentabile ca altfel de ce ar cere .în schimb salariile personalului supraaglomerat nu scad deloc în ciuda lipsei de performanță, ca de nu le cere nimeni .
Raspunde

Unu din sibian

Acum 2 ani

Dar Consiliul Județean de ce nu ia în calcul și niște ,,milioane de euro: Ajutor de stat pentru deschiderea a șase rute noi pentru transportul terestru în comun din Județul Sibiu!? Pentru că adevăratele interese publice nu sunt preocuparea aleșilor județeni!
Raspunde

Aci Duțu

Acum 2 ani

care ar fi justificarea economică?
Raspunde

Gore Bengalezu

Acum 2 ani

Pe cand sa zbuare si du pa Sibiu Emirates, Qatar si US Airilines? Ca ne-am saturat sa nu putem merge in concedii decat cu cotetele de la Wizz! Ce saracie de aeroport!
Raspunde

Dfghdfh

Acum 2 ani

aceste ajutoare insa nu ar trebui acordate companiilor care au avut deschise rute de pe SBZ si apoi dupa o perioada le-au inchis sau tras pe linie moarta... as e simplu, vine deschide ruta noua 2-3 luni ia banii si apoi o inchide pe motiv ca nu este profitabila dar banii i-au luat... asa cum spunea cineva mai sus, nu ar trebui sa se mai dea nimic ca nu mai suntem in comunism. daca au bani sa vina daca nu asta este sa vina cei care au putere financiara nu toti cersetorii...
Raspunde

Lkjshfdlkjh

Acum 2 ani

Esti atata de penibil! Tu ai impresia ca Sibiul e centrul universului si toate companiile aeriene se bat sa aiba curse la Sibiu. Nu le dai ajutoare, nu o sa zboare! E foarte simplu! . Sau pe limbajul tau primesti ce meriti!
Raspunde

P. D.

Acum 2 ani

Nu vi se pare ciudat ca acum câteva zile Ryanair a suspendat 5 curse din Sibiu? Au fost cele mai multe curse suspendate dintre toate aeroporturile din țară. Acum pompăm câteva milioane de euro din banii noștri că sa aducem cursele înapoi. Ok.. Înțelegem asta cumva. Dar cum va explicați ca un asemenea management dezastruos exercitat de cei 6 directori de la aeroportul Sibiu este răsplătit cu dese prime de performanta? In plus, la sfârșitul anului când domnul director & co numără salariile, ies mai mult de 12..
Raspunde

Din Sibiu

Acum 2 ani

Pomii se taie, izvoarele si raurile dispar, oamenii prea multi strica spun unii, somnul strica, alimentatia buna strica, masinile strica, DAR avioanele sunt bune???? Adios liniste sibieni. Plecati inotro puteti, vin tatarii deja conduc de mult pe aici.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus