Sâmbătă,
23.08.2025
Cer Senin
Acum
18°C

Asociația Pro Infrastructură cere schimbarea standardelor obligatorii de protecție în proiectarea autostrăzilor, după accidentul din Sibiu

Asociația Pro Infrastructură cere schimbarea standardelor obligatorii de protecție în proiectarea autostrăzilor, după accidentul din Sibiu

Asociația Pro Infrastructură solicită Companiei Naționale de Autostrăzi și Infrastructură Rutieră (CNAIR) să includă elemente de protecție la toate structurile ca cerință standard, în urma accidentului petrecut duminică seara, pe tronsonul 1 al autostrăzii Sibiu – Pitești.

Un bărbat a căzut de la peste 20 de metri înălțime, după ce, în încercarea de a se feri de un autoturism, a încercat să treacă dincolo de parapete. În acel loc nu era montat un grilaj, astfel că a căzut de pe pod.

Citește și: Ceasul rău sau proiectul prost: Cum s-a produs primul deces pe tronsonul Sibiu – Boița. Nu era montat un grilaj între cele două sensuri de mers

Turnul Sfatului a relatat că lipsa grilajului a produs moartea bărbatului, iar surse din domeniul transporturilor rutiere susțin că aici este vorba de o eroare de proiectare.

”Cerem responsabililor din Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere să includă aceste elemente de protecție la toate structurile drept cerință STANDARD OBLIGATORIE în proiectare și execuție și să ia toate măsurile de avertizare necesare așa încât șoferii să realizeze că dincolo de parapet nu vor călca pe sol, chiar dacă dincolo se vede o bandă de circulație!”, susține Asociația Pro Infrastructură pe pagina de Facebook.

Asociația insistă că acest grilaj este cu atât mai important cu cât ”în alte țări se recomandă părăsirea autovehiculului și adăpostirea în spatele parapetului pentru a evita riscul de a fi loviți de cei care vin (cu viteză) din spate”.

”Al doilea mort prin cădere în gol de pe pod! CNAIR, deșteptarea! Duminică seara, pe Autostrada A1 Sibiu-Boița, un șofer oprit pe un viaduct din cauza unui accident în lanț întâmplat noaptea a sărit peste parapet ca să evite a fi lovit, neștiind că dedesubt este un hău.

Este al doilea accident de acest tip după cel de pe Autostrada A3 Turda-Gilău din 2018. În condițiile în care numărul de victime pe autostradă este foarte mic, este prea mult să avem două decese cauzate doar de o simplă proiectare deficitară!

Soluția salvatoare este simplă și este implementată DEJA de CNAIR la UNELE poduri. Exemplu în fotografia 3 pe Autostrada A3 lângă Târgu Mureș: un grilaj ("grătar") care împiedică astfel de căderi instalat între sensuri”, transmite Asociația Pro Infrastructură pe pagina de Facebook.

Sursa foto: Facebook / Asociația Pro Infrastructură

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Alin Bratu

de Alin Bratu

Politic
Telefon:
0745 590 991

alin[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

6 comentarii

Groaznic

Acum 2 ani

D-zeu sa-l odihneasca! Dar daca sarea din barca in furtuna cine era de vina? La incendiu zici ca decat sa arzi mai bine cazi, dar intre masini pe autostrada nu cred ca a fost ok judecata din ceasul rau… unde voia sa sara? Pe celalalt sens?sa nenoroceasca alt sofer care nu-l putea evita? Poate era lovit la cap si ametit… Nu cred ca pe autostrada ai voie sa mergi in timpul unui accident in lant, instinctul zice sa tii in brate airbagul si sa suni la 112. Nici in scarile de bloc nu e plasa/ grilaj. Si acolo vb de copii, bolnavi si batrani, nu doferi care su trecut un test neuro si psiho
Raspunde

Ra

Acum 2 ani

E aberant. Trebuie sa pune ziduri pe toată lungimea podurilor că sa nu mai sară nimeni? Pe banda de urgenta oprești o mașină dacă nu mai e posibilă deplasarea și chemi un autovehicul specializat pentru remorcare. Normal nu se schimbă nici roata pe banda de urgenta. Credeți că dacă e noapte , ploua sau ninge și aveți până pe roata de pe partea stângă o schimbați pe autostrada când trec tiruri la 90 km/h? Stați în mașină cu avariile puse și triunghiul in spate
Raspunde

ID

Acum 2 ani

Dupa razboi, multi viteji se arata... Pana acum nimeni nu a vazut nimic, nimeni nu a stiut nimic, nimeni nu a spus nimic... Ca de obicei, este nevoie de vieti frante... Trist.
Raspunde

Sorin

Acum 2 ani

Podul nici nu trebuia sa existe,era destul teren pe care sa fie construita autostrada la sol.Podul este o eroare mare ,cand bate vantul rece se face polei,este usor expus bombardamentelor iar viteza ar trebui sa fie de maxim 90km/ora pe el.Cum pe autostrazi se cicula cu max. 130km/ora(in realitate cam 150km/ora) ,cu toate ciurucurile de masini din UE mai vechi de 10 ani, mare minune sa nu mai apara probleme.Dumnezeu sa il odihneasca pe tanarul care si-a pierdut viata.
Raspunde

Emil

Acum 2 ani

Romanii sunt spurcati. Pot schimba si pe Dumnezeu, tot talhari si criminali raman.
Raspunde

Dfgh

Acum 2 ani

domnule Bratu daca tot ati preluat textul din Facebook de ce nu ati postat fotografia 3 de acolo sa vada toti cititorii cum ar trebui sa arate nu doar cei care au vazut postarea pe Facebook (probabil destul de putini) ca nu toata lumea are Facebook si nici nu sunt toti abonati sau urmaresc Asociatia ProInfrastructura... Jurnalism facut pe genunchi
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus