Joi,
11.09.2025
Innorat
Acum
20°C

60 de milioane de lei pentru 4 ani. Primăria Sibiu caută firme care să întrețină drumurile din oraș

60 de milioane de lei pentru 4 ani. Primăria Sibiu caută firme care să întrețină drumurile din oraș

Întreținerea și reparațiile suprafețelor carosabile, a trotuarelor, a pistelor pentru biciclete, a aleilor, a parcărilor, a podurilor și podețelor, precum și a altor zone pietonale este obiectul anunțului de licitație pentru care Primăria Sibiu vrea să semneze contracte pentru următorii 4 ani.

Conform anunțului de licitație, valoarea lucrărilor nu trebuie să depășească 59,3 milioane de lei fără TVA. Lucrările vor trebui să acopere nevoile municipalității de a menține întreaga rețea de străzi a orașului în stare corespunzătoare pentru circulația publică atât din punctul de vedere al stării fizice, cât și din cel al siguranței circulației. Iar durata contractului sau a contractelor pe care Primăria intenționează să le încheie pentru suma menționată este de 48 de luni.

„Din acest motiv, cunoscând și faptul că administratorul străzilor nu poate prevedea incidența deteriorărilor nici ca locație și nici ca dimensiuni, sunt enumerate categoriile de lucrări necesare pentru remedierea deteriorărilor nici ca locație și nici ca dimensiuni, sunt enumerate categoriile de lucrări necesare pentru remedierea deteriorărilor cunoscute din anii anteriori, însoțite de cantități estimate pentru fiecare din aceste categorii. Pe măsura apariției deteriorărilor și inventarierii acestora, administratorul străzilor va emite comenzi de lucru în care se vor preciza locațiile și intervențiile de executat. Toate lucrările se vor executa cu încadrare în tipurile de lucrări ofertate conform prezentului caiet de sarcini și vor fi plătite utilizându-se prețurile unitare în ofertă”, se menționează în caietul de sarcini.

Astfel, lucrările obligatorii care vor face obiectul licitației includ reparații ale suprafeței carosabile și parcărilor asfaltice, reparații ale îmbrăcămintei asfaltice a carosabilului și trotuarelor, folosind tehnologia infraroșu, reparații ale trotuarelor, înlocuirea bordurilor degradate, lucrări de întreținere și reparații ale suprafețelor carosabile pavate, dar și a celor din pământ sau balast, lucrări de întreținere poduri etc.

La modul practic, după identificarea lucrărilor necesare de efectuat, antreprenorul va înainta Primăriei în termen de 2 zile lucrătoare de la primirea comenzii un grafic de execuție, care va conține și explicitarea modului de realizare a lucrărilor, a eventualelor întârzieri de orice natură, precum și menționarea măsurilor preconizate a fi luate în vederea recuperării acestor întârzieri. Respectiv, și decontarea lucrărilor se va face urmărind realizarea și încadrarea în grafic, pe cantități de lucrări real executate și măsurate.

Caietul de sarcini mai prevede că lucrările se vor desfășura fără închiderea circulației și cu amplasarea de indicatoare rutiere sau semnalizatoare temporare. „Constructorul trebuie să aibă în vedere faptul că, în anumite cazuri, pentru a nu genera perturbări în trafic, i se va solicita să lucreze noaptea sau în zilele de sâmbătă și duminica sau alte sărbători legale”, este una dintre condițiile Primăriei subliniată în caietul de sarcini.

Termenii de execuție

Constructorul care va câștiga licitația va avea obligația să respecte următorii termeni de execuție, în funcție de tipul de lucrări:

- Reparații având caracter de urgență, pentru remedierea unor probleme singulare, de natură să pună în pericol iminent integritatea fizică a oamenilor: 24 de ore de la emiterea comenzii;

- Remedierea unor defecte izolate, în carosabil – până la 100mp: în 3 zile de la emiterea comenzii;

- Refaceri asfalt la trotuar, pe un singur amplasament – 500 mp: 7 zile calendaristice de la emiterea comenzii;

- Refacere îmbrăcăminte asfaltică, pe un sigur amplasament, cu așternere mecanizată – 5.000 mp: 5 zile de la emiterea comenzii;

„Orice plângeri, reclamații, daune sau prejudicii ale proprietarilor sau locatarilor vor fi tratate de antreprenor cu promptitudinea cuvenită și pe cheltuiala lui proprie”, se mai precizează în caietul de sarcini.

CITEȘTE ȘI: Șapte milioane de euro! Pentru lucrări de mântuială, Primăria a dat afară Comtram-ul de la întreținerea străzilor

Totodată, în ceea ce privește intervențiile din zonele protejate, în caietul de sarcini sunt următoarele mențiuni: „Datorită caracterului turistic al centrului istoric al Municipiului Sibiu, toate lucrările de  reparații în această zonă vor fi tratate ca intervenții în regim de urgență. Ofertantul are obligația de a lua în calcul acest lucru, în special la intervențiile necesare pentru remedierea defectelor survenite la suprafețele pavate cu piatra cubică sau plăci de andezit”.

Garanțiile pentru lucrările de reparații izolate sau urgente, precum și cele de întreținere a străzilor de pământ/balast va fi de 6 luni de la data recepției, în timp ce garanția pentru lucrările de reparații de amploare va fi de minim 24 de luni de la data recepției.

Amintim că la sfârșitul anului 2017, primarul Astrid Fodor a semnat un contract-cadru pentru întreținerea străzilor în municipiul Sibiu, pentru o perioadă de 3 ani, cu firmele sibiene Terra Building SRL și Comtram SA, în valoare de până la 25 de milioane de lei (cu tot cu TVA) pentru repararea și întreținerea străzilor din oraș. A fost pentru prima dată după 15 ani în care întreținerea și repararea străzilor era încredințată în baza unui acord-cadru încheiat de Primărie cu antreprenorii respectivi. Până atunci, contractele erau atribuite exclusiv societății Drumuri și Prestări Construcții (societate al cărei unic acționar era Consiliul Local Sibiu).

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Ion Surdu

de Ion Surdu

Redactor

Comentarii

5 comentarii

Xxx

Acum 2 ani

Sinteti in stare sa gasiti una care sa alinieze capacele de canal fix la niv asfaltului??? E greu de cerut asta???
Raspunde

Un sibian

Acum 2 ani

sa le dea la SOMA...sa mearga toti banii intr-un singur loc...ei au "mini-masinutele"...cu alea se si asfalteaza!
Raspunde

Jiji Berbecali

Acum 2 ani

Pai la cum lucreaza cei de la pamant nsa e greu sa intreti dupe ei !
Raspunde

Teoharie Bâzdâc

Acum 2 ani

Toata comunitatea sibiana speram sa fie alese firmele locale ale omanilor gospodari, de dreapta credinta si cinstiti: NSA, Terra sau Comtram. Sa nu castige vreo firma straina care sa duca banii in strainatate ca prea ne-au distrus ca tara si neam! Banii ciorditi sa ramana in tara si sa se faca hoteluri la Mamaia pentru cei care muncim, nu pentru asistati sociali si pentru hoti!
Raspunde

2cents

Acum 2 ani

Poza este foarte bine aleasa. Puteti observa foarte clar cum peticele vechi rezista fara probleme de la inaugurarea strazii in timp ce peticele noi, imense (cele mai inchise la culoare), sunt literalmente ciuruite...

Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus