Pentru a reuși să folosească anul acesta banii europeni alocați pentru investiții în sistemul de gestionare a deșeurilor, Consiliul Județean Sibiu a scos la licitație un contract pentru proiectarea și execuția a două stații de transfer și cinci centre de colectare a deșeurilor cu aport voluntar. Licitația include o clauză suspensivă, deoarece CJ Sibiu nu are, deocamdată, fonduri pentru aceste lucrări.
21 martie 2023 este termenul-limită stabilit de către CJ Sibiu pentru depunerea ofertelor de către constructorii interesați de contractul cu o valoare estimată de 84,1 milioane de lei, la care se adaugă TVA.
Contractul are drept obiect proiectarea și execuția unei stații de transfer a deșeurilor la Agnita, modernizarea celei existente la Avrig și proiectarea și execuția a cinci centre de colectare a deșeurilor cu aport voluntar la Avrig, Agnita, Sibiu, Mediaș și Cisnădie.
Nu există bani, deocamdată
Termenele din acest contract sunt foarte strânse, în condițiile în care Consiliul Județean estimează că evaluarea ofertelor depuse se va încheia în a doua jumătate a lunii iunie 2023. ”Durata contractului (proiectare și execuție) este până la data maximă de 15 decembrie 2023”, arată reprezentanții CJ Sibiu, într-un comunicat transmis cititorilor Turnul Sfatului.
Termenul limită are legătură cu Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM), prin intermediul căruia CJ Sibiu speră să obțină fondurile necesare lucrărilor și care program are termen limită de implementare decembrie 2023.
Autoritățile județene consideră că vor obține fondurile necesare, după cum arăta Daniela Cîmpean, președinta CJ Sibiu, la finele anului trecut. Atunci, ea a intervenit în cadrul unei ședințe a Consiliului local Sibiu – parte din acest proiect care urmează a fi depus spre finanțare prin POIM – pentru a arăta că licitația va fi lansată cu o clauză suspensivă, chiar dacă nu există fondurile necesare, pentru a se economisi timp.
Clauza suspensivă are un termen de șase luni, după cum se arată în documentația de licitație. ”Ofertanții din cadrul acestei proceduri acceptă utilizarea condițiilor speciale de mai sus/clauzei suspensive, asumându-și întreaga răspundere în raport cu eventualele prejudicii pe care le-ar putea suferi în situația descrisă. Perioada maximă pentru care operează clauza suspensivă este de șase luni, astfel încât, în cazul în care condiția semnării contractului de finanțare nu este îndeplinită, procedura de atribuire este anulată”, se arată în caietul de sarcini al procedurii.
O astfel de clauză suspensivă este utilizată și în procedura de atribuire a celui mai mare contract scos la licitație de autoritățile locale, cel pentru construirea și dotarea Spitalului clinic județean Sibiu.
Proiect început din 2019
Contractul scos la licitație a fost elaborat în cadrul unui proiect la care Consiliul Județean Sibiu a demarat lucrul încă din 2019 și al cărui studiu de fezabilitate – elaborat cu o întârziere de doi ani – a atras criticile funcționarilor din cadrul Ministerului Investițiilor și Proiectelor Europene, autoritatea prin intermediul căruia ar putea fi atrase fondurile necesare.
Este vorba de proiectul prin care conducerea CJ Sibiu promitea construirea unei stații de tratare a deșeurilor, printre altele. În urma întârzierilor și poticnelilor din etapa de elaborare a documentației – etapă în care au fost cheltuiți peste 500.000 de euro – proiectul a fost redus de la investițuu estimate la peste 100 de milioane de euro, la aproximativ 20 de milioane.
Detalii puteți citi aici: CJ Sibiu: cum să cheltui jumătate de milion de euro ca să ratezi peste 100 de milioane
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Tag-uri: centru de colectare deseuri cu , investitii fulger euro gestiun , statii de transfer , statie de transfer , licitatie cj sibiu , agnita , Mediaș , Sibiu , Cisnadie , avrig
Vizualizari: 2030
Ultimele comentarii
Acum 5 ore
MB
Acum 5 ore
Claudiu
Acum 5 ore
Liberal autentic
Acum 5 ore
Neli Oproiu
Acum 5 ore
Bobo