Luni,
07.10.2024
Partial Noros
Acum
12°C

Protecția Consumatorului a închis 38 de magazine Lidl din 17 județe și București. Probleme grave descoperite de inspectorii ANPC

Protecția Consumatorului a închis 38 de magazine Lidl din 17 județe și București. Probleme grave descoperite de inspectorii ANPC

Comisarii pentru Protecţia Consumatorilor au aplicat amenzi în valoare de 7,3 milioane de lei unor magazine Lidl din toată ţara şi au decis oprirea temporară a prestării serviciilor, până la remedierea deficienţelor, în cazul a 38 de unităţi, pentru nereguli constatate în timpul controalelor efectuate în acest an.

Niciunul dintre magazinele închise temporar nu funcționează în județul Sibiu.

Potrivit unui comunicat al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), remis vineri AGERPRES, de la începutul acestui an şi până în prezent au fost desfăşurate 307 acţiuni de verificare a supermarketurilor Lidl, la nivel naţional, în cadrul unei tematici de control care prevede supravegherea modului în care marile lanţuri de retail, care activează în România, respectă legislaţia în vigoare.

În urma neregulilor constatate, comisarii ANPC au aplicat 481 amenzi contravenţionale, în valoare de aproximativ 7,3 milioane de lei, 133 de avertismente şi au oprit definitiv de la comercializare produse neconforme în valoare de peste 125.000 lei.

De asemenea, comisarii au decis oprirea temporară a prestării de servicii, până la remedierea deficienţelor, în cazul a 38 de unităţi situate în judeţele: Arad, Prahova, Caraş Severin, Hunedoara, Neamţ, Iaşi, Constanţa, Olt, Dolj, Braşov, Alba, Mureş, Bihor, Satu Mare, Sălaj, Bistriţa- Năsăud, Ilfov şi municipiul Bucureşti şi propunerea încetării practicilor comerciale incorecte, în cazul a 66 de unităţi.

Pentru un magazin din municipiul Bacău comisarii au decis închiderea temporară pentru o perioadă de până la 6 luni.

"Nu ştiu cum funcţionează această reţea în celelalte ţări. Speram ca măcar în România să fie un exemplu pentru toţi ceilalţi, dar mai ales pentru noi. De asemenea, nu ştiu dacă, în ţara de origine a acestui operator economic se mănâncă legume şi fructe mucegăite sau preţurile de la raft nu se potrivesc cu cele de la casă. Mă întreb şi dacă, după venirea unei autorităţi în control şi aplicarea unor sancţiuni, lucrurile sunt tratate cu aceeaşi superficialitate şi dezinteres. Noi ne luaserăm pixuri să învăţăm ce trebuie să facem, dar a trebuit să scriem cu ele în procese verbale de sancţiune", a declarat Horia Constantinescu, preşedinte ANPC.

Printre cele mai importante nereguli constatate de reprezentanţii Protecţiei Consumatorului s-au numărat: comercializarea unor produse alimentare cu data durabilităţii minimale depăşită, depozitarea unor produse de panificaţie neambalate, în lăzi cu praf şi impurităţi, folosirea unor vitrine sau lăzi frigorifice fără grafice de monitorizare a temperaturii, deteriorate sau neigienizate, cu gheaţă în exces, depuneri de praf, mâzgă, resturi alimentare şi de ambalaj, lovite, cu rugină, chedere rupte, utilizarea unor rafturi de expunere şi a unor tăvi deteriorate sau neigienizate şi folosirea unor cuptoare neigienizate.

Alte nereguli au vizat comercializarea unor produse fără a avea eticheta cu elemente de identificare privind lotul şi data limită de consum, comercializarea unor produse alimentare cu ambalaje depreciate, devidate, cu lovituri mecanice, comercializarea unor fructe/legume ca fiind calitatea I când, în realitate, prezentau lovituri mecanice, mucegai şi zone încolţite, lipsa de la raft a preţurilor produselor, nerespectarea regimului promoţiilor (lipsa de la raft a produsului de referinţă, în cazul comercializării produselor, în sistem multipack, nespecificarea perioadei în care se desfăşura promoţia etc.).

Comisarii au mai depistat în timpul controalelor neconcordanţe între preţul produselor de la raft şi cel de la casa de marcat, existenţa unor condiţii de depozitare necorespunzătoare, cu curăţenie deficitară, lipsa menţionării factorilor alergeni de pe etichetele produse în magazine, lipsa menţionării ţării de provenienţă a unora dintre produsele, lipsa declaraţiilor de conformitate în cazul unor produse electrocasnice comercializate sau netraducerea acestora în limba română, lipsa traducerii în limba română pe etichetele unora dintre produse, lipsa menţionării pe etichetă a termenului de valabilitate al produsului, etc.

În luna august a anului trecut, mai multe magazine din reţeaua Lidl au mai fost amendate cu 3,5 milioane de lei, tot din cauza unor nereguli găsite în timpul controalelor efectuate în unităţile, care s-au derulat în luna august.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Stefan Dobre

de Stefan Dobre

Administrație
Telefon:
0724 605 815

Comentarii

3 comentarii

Portocală !

Acum 1 an

Mergeti la Lidl-ul nou de langa str. Raului. Ieri seara aveau și ei niște portocale la 5 lei foarte dubioase, strivite si pe alocuri un pic stricate. Probabil azi or fi dispărut datorită controalelor.
Raspunde

Andrei

Acum 1 an

Împreună cu șeful de magazin, două angajate pe raioane și o casieriță, aici la Lidl-ul de lângă Libertatea, am descoperit cei mai ignoranți, nesimțiți și nepoliticoși angajați pe care i-am întâlnit vreodată într-un magazin de gen (asta era în noiembrie trecut). După ce în prealabil am fost înșelat la casa de marcat Lidl de pe M. Viteazul (iar la telefon mi s-a zis că pot merge la oricare alt magazin Lidl pentru rambursare a diferenței de preț), aici mi s-a zis că nu se poate, că trebuia să vin rapid cu produsul înapoi, și exact la magazinul de unde am cumpărat, apoi am cerut să vorbesc cu șeful de magazin care a insinuat că sunt mincinos, cu bonul de casă și produsul în cauză în mână (ca dovadă), și așa în scârbă, mi s-au restituit banii plătiți în plus, după ce am fost lăsat să aștept ca prostu'. Colac peste pupăză mi-a mai dispărut și coșul de cumpărături în nici un minut de nesupraveghere, iar produsul, ultimul pe stoc fiind, l-am regăsit imediat pe raft (magazinul fiind gol și la ora închiderii), iar angajaților, obosiți fiind, li se rupea de mine, și nu au fost capabili să recunoască că ei au repus pe raft produsul, ceea ce era evident.
Raspunde

Gabi

Acum 1 an

va obliga cineva sa cumparati de la lidl ???
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus