Marţi,
10.09.2024
Innorat
Acum
20°C

Șeful Autorității pentru Reformă Feroviară despre modernizarea trenurilor pe Valea Oltului: Discuţii de ”oul şi găina”

Șeful Autorității pentru Reformă Feroviară despre modernizarea trenurilor pe Valea Oltului: Discuţii de ”oul şi găina”

Într-un interviu acordat Agenției Naționale de Presă Agerpres, Ștefan Roșeanu, președintele Autorității pentru Reformă Feroviară (ARF) a vorbit și despre modernizarea liniei de cale ferată pe Valea Oltului, între Sibiu și Rm. Vâlcea.

Pe această rută până la Craiova, există posibilitatea ca în viitor să circule trenuri alimentate cu hidrogen sau locomotive hibrid, întrucât calea ferată nu este electrificată și nici nu există un orizont de timp pentru electrificarea ei.

”Am spus-o şi în alte instanţe: locomotive, vagoane nu vor dispărea în România, cel puţin într-un orizont previzibil de 30-40 de ani. Va fi nevoie de locomotive nepoluante pentru liniile neelectrificate care deservesc şi vor deservi oraşe majore. Exemplul cel mai clasic este Medgidia - Tulcea. Tulcea, care este reşedinţă de judeţ, este deservită de o linie de aproape 160 de km cu o densitate de populaţie foarte scăzută, deci unde întotdeauna va fi foarte dificil să găseşti argumentele financiare pentru a electrifica clasic. Acolo vor trebui găsite alte soluţii prin care cele câteva trenuri, vehicule care circulă să nu mai polueze. La fel, probabil şi în alte zone din ţară.

Alt exemplu în zona de est a României este fosta reşedinţă de judeţ Dorohoi, că lumea uită că Dorohoi a fost reşedinţă de judeţ, dar care acum este un oraş secundar. Nu cred că Dorohoi va fi vreodată prioritate zero în electrificare. Satu Mare - Baia Mare sunt pe liniile neelectrificate. La Oradea, vine electrificarea dinspre Cluj, dar în linia de pe lângă graniţa de vest este o linie neelectrificată. Deci, trebuie să gândim soluţiile tehnice care să îmbine...Valea Oltului, Sibiu - Râmnicu Vâlcea, coborâm de la Slatina spre Craiova, deci este o linie foarte importantă şi întotdeauna sunt discuţii de ”oul şi găina”: investim ca să aducem călători. Nu avem călători, de aceea nu investim. De aceea nu cred că va fi un proiect foarte rapid de electrificat. Avem altele cu presiune poate mai mare şi care ne vor consuma resurse economice în anii viitori”, a declarat Roșeanu pentru Agepres.

În altă ordine de idei, în prezent sunt în derulare proceduri de achiziție pentru a aduce în România peste 120 de trenuri noi, ultimele achiziții majore de acest tip fiind ”Săgețile albastre”, cumpărate în urmă cu mai bine de 20 de ani.

”În acest moment două proceduri care sunt în proces de evaluare, în urma cărora am aduce încă 82 de trenuri în România, iar cu impact pe termen scurt este implementarea deja a contractului pe care l-am semnat anul trecut, practic sosirea primelor rame electrice cumpărate de statul român de la Revoluţie încoace. Vorbim de cele 37 de trenuri pentru care am semnat contractul şi ulterior actul adiţional cu Grupul Alstom”, a mai declarat Roșeanu.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Stefan Dobre

de Stefan Dobre

Administrație
Telefon:
0724 605 815

Comentarii

3 comentarii

Gigi

Acum 1 an

"Nu avem călători, de aceea nu investim." Au fost suficienți călători dar dacul a fost expert în a-și tăia craca de sub picioare: au furat politicienii, și nasii de pe tren și călătorii. Ce-ar fi să reparăm prima dată infrastructura și după să cumpărăm trenuri pe hidrogen. Ar fi păcat să vezi un tren pe hidrogen târâindu-se cu 30km/h în timp ce maimuțele mănâncă semințe de plictiseală și desenează pe tapițerie...
Raspunde

Raluca

Acum 1 an

Ruta Piatra Olt- Podu Olt nu e suficienta. Pitesti- Ramnicu Valcea- Sibiu- Vintu de Jos sau Predeal- Brasov- Fagaras- Sibiu Vintu de Jos sau Copsa Mica - Sibiu (avand in vedere reabilitarea liniei Brasov- Sighisoara- Medias- Copsa Mica dar si discutiile privind tunelul de la Predeal). Acum Sibiul ca legatura pe calea ferata sta extrem de prost.
Raspunde

CFDP

Acum 1 an

Adevaratul culoar este Constanta - Bucuresti - Pitesti -Ramnicu-Valcea _ Sibiu - Vintu de Jos- Curtici pentru ca are mai multe avantaje: cota de traversare a muntilor Carpati pe Valea Oltului este de circa 350 m ( la Predeal cota este de 1000 m) -scurtarea distantei dintre Constanta si Curtici Din pacate cei ce conduc nu au vazut si nu vad lucruri elementare , Degeaba vrem trenuri cu hidrogen pe o infrastructura neintretinuta corespunzator de 33 de ani.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus