Într-un interviu acordat Agenției Naționale de Presă Agerpres, Ștefan Roșeanu, președintele Autorității pentru Reformă Feroviară (ARF) a vorbit și despre modernizarea liniei de cale ferată pe Valea Oltului, între Sibiu și Rm. Vâlcea.
Pe această rută până la Craiova, există posibilitatea ca în viitor să circule trenuri alimentate cu hidrogen sau locomotive hibrid, întrucât calea ferată nu este electrificată și nici nu există un orizont de timp pentru electrificarea ei.
”Am spus-o şi în alte instanţe: locomotive, vagoane nu vor dispărea în România, cel puţin într-un orizont previzibil de 30-40 de ani. Va fi nevoie de locomotive nepoluante pentru liniile neelectrificate care deservesc şi vor deservi oraşe majore. Exemplul cel mai clasic este Medgidia - Tulcea. Tulcea, care este reşedinţă de judeţ, este deservită de o linie de aproape 160 de km cu o densitate de populaţie foarte scăzută, deci unde întotdeauna va fi foarte dificil să găseşti argumentele financiare pentru a electrifica clasic. Acolo vor trebui găsite alte soluţii prin care cele câteva trenuri, vehicule care circulă să nu mai polueze. La fel, probabil şi în alte zone din ţară.
Alt exemplu în zona de est a României este fosta reşedinţă de judeţ Dorohoi, că lumea uită că Dorohoi a fost reşedinţă de judeţ, dar care acum este un oraş secundar. Nu cred că Dorohoi va fi vreodată prioritate zero în electrificare. Satu Mare - Baia Mare sunt pe liniile neelectrificate. La Oradea, vine electrificarea dinspre Cluj, dar în linia de pe lângă graniţa de vest este o linie neelectrificată. Deci, trebuie să gândim soluţiile tehnice care să îmbine...Valea Oltului, Sibiu - Râmnicu Vâlcea, coborâm de la Slatina spre Craiova, deci este o linie foarte importantă şi întotdeauna sunt discuţii de ”oul şi găina”: investim ca să aducem călători. Nu avem călători, de aceea nu investim. De aceea nu cred că va fi un proiect foarte rapid de electrificat. Avem altele cu presiune poate mai mare şi care ne vor consuma resurse economice în anii viitori”, a declarat Roșeanu pentru Agepres.
În altă ordine de idei, în prezent sunt în derulare proceduri de achiziție pentru a aduce în România peste 120 de trenuri noi, ultimele achiziții majore de acest tip fiind ”Săgețile albastre”, cumpărate în urmă cu mai bine de 20 de ani.
”În acest moment două proceduri care sunt în proces de evaluare, în urma cărora am aduce încă 82 de trenuri în România, iar cu impact pe termen scurt este implementarea deja a contractului pe care l-am semnat anul trecut, practic sosirea primelor rame electrice cumpărate de statul român de la Revoluţie încoace. Vorbim de cele 37 de trenuri pentru care am semnat contractul şi ulterior actul adiţional cu Grupul Alstom”, a mai declarat Roșeanu.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Vizualizari: 1790
Ultimele comentarii
Acum 4 ore
Emil
Acum 4 ore
@Hermannstadter
Acum 4 ore
Sibian
Acum 4 ore
Muresan
Acum 5 ore
Amn114