Omenirea a ajuns în punctul în care este acum și pentru că a știut întotdeauna să analizeze eșecurile, să învețe din ele, astfel încât să nu le mai repete. A evoluat.
Gândiți-vă la accidentele aeriene, ca să vizualizați mai bine la ce mă refer. Atunci când o aeronavă prezintă un defect sever, până când nu e studiată cauza și sunt aduse modificări, toate modelele respective sunt consemnate la sol.
1.970 de persoane au decedat în județul Sibiu în urma infectării cu SARS CoV-2, în timpul pandemiei de coronavirus. Peste 67 de mii de români au decedat la nivel național.
Așa cum se constată într-o analiză referitoare la decese, în unele județe au existat mai multe cazuri pozitive. În altele au existat mult mai multe decese raportate la numărul locuitorilor sau la cel al infectărilor.
Și nimeni nu s-a interesat o secundă să afle de ce.
Citește și:
În București și Cluj, în mai puțin de 1% din cazurile pozitive s-a ajuns la deces. În Sibiu, procentul e mai mare decât dublu. De ce? În alte județe, procentul e mult mai mare. Și nimeni nu se interesează ce s-a întâmplat bine în București și Cluj și prost în alte județe.
După ce pandemia s-a diminuat, s-au împachetat și oferit medalii în urma prestației oficialităților din această perioadă. S-au făcut poze, s-au făcut postări pe Facebook, iar românii au răsuflat ușurați. Am înfrânt. Noi, cei care nu facem parte din statistica celor peste 67 de mii.
Dar nu s-a făcut și o analiză.
Tot de pe Facebook probabil că vă amintiți de camioanele armatei italiene care transportau din regiunea Bergamo în altele din sudul peninsulei pentru a fi arse în crematorii. Cele din hinterlandul bergamaștilor nu mai făceau față.
Între timp, fostul guvern e acuzat că a gestionat prost situația și au murit oameni ce puteau fi salvați, în urma unei anchete a procurorilor.
Fostul premier italian Giuseppe Conte, aflat în funcţie la începutul pandemiei de COVID-19, este vizat de o anchetă pentru posibile neglijenţe în gestionarea acestei crize sanitare, după ce parchetul din Bergamo şi-a definitivat ancheta după trei ani.
Magistraţii îi suspectează pe Conte şi guvernul său că au subestimat răspândirea virusului, deşi datele la dispoziţia executivului arătau că situaţia la Bergamo şi în regiunea învecinată se înrăutăţea rapid, şi asta în timp ce forţele de ordine erau deja pregătite să izoleze aceste zone de restul ţării.
Toate aceste date se analizează, iar rostul anchetei nu este acela de a aduce un țap ispășitor în fața judecătorilor, ci un altul mult mai important, acela de a învăța ce s-a făcut greșit. În cazul unei alte pandemii, cine credeți că se vor descurca mai bine, autoritățile din Italia sau cele de la noi?
Citește și:
La finalul lunii ianuarie un bărbat de 48 de ani a murit după ce a căzut 20 de metri în gol, de pe viaductul de pe tronsonul Sibiu – Boița al Autostrăzii Sibiu – Nădlac. În urma unui carambol produs din cauza poleiului, a crezut că se salvează de mașina scăpată de sub control care venea spre el și a sărit între sensurile de mers ale autostrăzii.
Spre ghinionul lui un STAS în construcții nu prevede grilaj între cele două sensuri și a avut parte de o moarte îngrozitoare.
Ce s-a învățat din acest regretabil accident? Nimic.
Ministrul Grindeanu a anunțat că nu se va monta acel grilaj în ciuda decesului.
Este exact același principiu. Un STAS e mai important decât viața unui om. Un deces nu înseamnă absolut nimic pentru autorități. Tot așa cum nu înseamnă nici alte 67.917, câți au murit până luni, în urma pandemiei.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Vizualizari: 7749
Ultimele comentarii
Acum 9 ore
Gastronomul
Acum 9 ore
Sibian
Acum 9 ore
Muresan
Acum 10 ore
Till Eulenspiegel
Acum 10 ore
Micu Klein