Duminică,
14.09.2025
Ploi Usoare
Acum
20°C

Certificatul privind domiciliul poate fi solicitat și la Direcția județeană de Evidență a Persoanelor

Certificatul privind domiciliul poate fi solicitat și la Direcția județeană de Evidență a Persoanelor

Certificatul privind domiciliul înregistrat în Registrul Naţional de Evidenţă a Persoanelor poate fi eliberat și la Sibiu, de către Direcția județeană de Evidență a Persoanelor. Până în februarie, acest document putea fi solicitat numai de la direcția generală.

Direcţia Judeţeană de Evidenţă a Persoanelor Sibiu, instituţie publică aflată în subordinea Consiliului Judeţean Sibiu, a trnasmis un comunicat în care aduce la cunoștința sibienilor că, începând cu data de 3 februarie 2023, atribuția privind eliberarea Certificatului privind domiciliul înregistrat în Registrul Naţional de Evidenţă a Persoanelor a fost instituită și în sarcina instituției. Aceste certificate urmează să fie folosite în străinătate în scopul valorificării unor drepturi sau al apărării intereselor cetățenilor români.

Până la acea dată, această responsabilitate aparținea doar Direcției Generale pentru Evidența Persoanelor. Cu această ocazie, instituția a transmis următoarele precizări:

-  cererile pentru eliberarea Certificatului privind domiciliul înregistrat în Registrul Naţional de Evidenţă a Persoanelor pot fi depuse de titulari sau reprezentanții legali ai acestora la nivelul serviciului public comunitar local de evidenţă a persoanelor ori la nivelul serviciului public comunitar judeţean de evidenţă a persoanelor de la locul de domiciliu;

-  certificatul sus-menționat se eliberează în vederea obținerii unor drepturi sau apărării intereselor cetățenilor români în străinătate;

-  documentele necesare sunt: cererea pentru eliberarea certificatului/formularului standard multilingv; actul de identitate, în original; procura specială, în original și, după caz, traducerea acesteia în limba română, legalizată (de asemenea, în original), dacă se solicită eliberarea certificatului prin împuternicit; împuternicirea avocațială, în original, dacă se solicită eliberarea certificatului prin avocat; actul de identitate al mandatarului, în original;

-  în cazul în care solicitarea se adresează direct instituției noastre, menționăm că, preluarea cererilor şi a documentelor aferente se realizează în baza programării prealabile, la numărul de telefon: 0269.220.790 (zilnic, în timpul programului de lucru cu publicul).

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Vizualizari: 1300

Ion Surdu

de Ion Surdu

Redactor

Comentarii

0 comentarii

Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus