Primăria Craiova a plătit suma de 22.990 de euro site-ului European Best Destinations, anunță Aktual 24, preluat de PressHub.
În baza contractului cu Primăria Craiova, site-ul a decis că Târgul de Paște din Craiova este pe primul loc în topul celor mai bune destinații turistice de Paște, susține Aktual24, însă fără a proba acest fapt. Site-ul specifică faptul că desemnarea Craiovei pe prima poziție în acest clasament s-a produs în baza votului publicului.
”Este al 2-lea an consecutiv când suntem prima destinație de Paște din Europa. Asta nu poate decât să ne bucure, mai ales că Europe’s Best Destinations, site-ul care ne-a declarat câștigător, este partenerul oficial al Comisiei Europene și bineînțeles că am reușit asta prin votul publicului.
Anul acesta este un an special pentru că, spre deosebire de anul trecut, când am organizat Târgul de Paște în zona centrală, anul acesta ne-am gândit să îl amenajăm în Parcul Nicolae Romanescu, pentru că aici se pot face foarte multe activități.
Există foarte multe ateliere pentru copii, foarte multe jocuri interactive, foarte multe spectacole”, a declarat Lia Olguța Vasilescu, după ce European Best Destinations a publicat clasamentul respectiv.
Anul trecut, Primăria Craiova a plătit aproximativ 11 de mii de euro site-ului pentru promovarea turistică.
58.175,50 de lei a plătit Primăria Craiova pentru a fi promovată pe site-ul European Best Destinations în 2022, scria Turnul Sfatului în noiembrie 2022.
Banii, echivalentul a 11.495 de euro, au fost dați pentru ca numele orașului să apară nominalizat în concursurile organizate pe site, dar și să fie prezentat în diferite articole ca destinație turistică în România.
Primăria Craiova confirma într-un răspuns la o solicitare transmisă de Turnul Sfatului că a plătit bani în acest an către EBD.
”Vă comunicăm că în anul 2022, până la data prezentei adrese, UAT Municipiul Craiova a plătit pentru promovarea către ”European Best Destinations” suma de 58.175,5 lei, echivalentul sumei de 11.495 de euro”, transmite Primăria Craiova.
În urmă cu doi ani, municipalitatea craioveană a plătit dublul acestei sume. Consiliul Local al Municipiului Craiova a întocmit în 2021 un referat spre aprobarea înscrierii Municipiului Craiova în competițiile European Best Destinations și achitarea taxei de 24.480 euro, pentru promovarea orașului de-a lungul unui an.
”Investim taxa de participare a destinațiilor în promovarea generală a turismului în Europa”
Într-un interviu acordat Turnul Sfatului, Maximilien Lejeune, directorul EBD spunea că acești bani dați de administrațiile locale acoperă cheltuielile companiei pentru promovarea orașelor selectate.
”Solicităm destinațiilor selectate o taxă de participare pentru promovarea evenimentelor comerciale către milioane de vizitatori din lume, mass-media și profesioniști din turism. Plătim graficienii noștri, managerii de PR, întreaga echipă a noastră și investim taxa de participare a destinațiilor în promovarea generală a turismului în Europa. Suntem oricum probabil unul dintre singurele site-uri de călătorie care acceptă să promoveze destinații gratuit atunci când se confruntă cu restricții bugetare. Nu am refuzat niciodată să promovăm o destinație din motive bugetare”, a mai spus Maximilien Lejeune.
Plata banilor către European best Destinations o practică pe care a folosit-o în trecut și Primăria Sibiu. În 2020, Sibiul a fost clasat pe locul 6 în topul ”European Best Destination”.
A plătit atunci 10.000 de euro.
”Pentru anul 2020, Sibiul a fost pre-selectat de către membrii platformei EBD și invitat pentru a se înscrie în competiția Top 20 Destinații Europene. Prin includerea Sibiului în topul celor mai bune 20 destinații turistice europene, municipiul va beneficia atât de o crește a vizibilității destinației orașului, în mass media tradițională și on-line din întreaga lume, cât și de o șansă în plus de a crește numărul de vizitatori”, se arată în proiectul de hotărâre votat de consilierii locali ianuarie 2019, în care s-a aprobat alocarea sumei pentru participare.
Citește și:
Directorul European Best Destinations: ”Sibiu este prima destinație pe care am selectat-o”
Maximilien Lejeune susține că această taxă acoperă cheltuielile companiei pentru promovarea orașelor selectate.
”Solicităm destinațiilor selectate o taxă de participare pentru promovarea evenimentelor comerciale către milioane de vizitatori din lume, mass-media și profesioniști din turism. Plătim graficienii noștri, managerii de PR, întreaga echipă a noastră și investim taxa de participare a destinațiilor în promovarea generală a turismului în Europa. Suntem oricum probabil unul dintre singurele site-uri de călătorie care acceptă să promoveze destinații gratuit atunci când se confruntă cu restricții bugetare. Nu am refuzat niciodată să promovăm o destinație din motive bugetare”, a mai spus Maximilien Lejeune.
Ce este European Best Destinations
European Best Destinations (EBD) este o organizație de turism cu sediul la Bruxelles și dezvoltată pentru promovarea culturii și turismului în Europa în parteneriat cu EDEN creată de Comisia UE. În parteneriat cu birourile de turism participante, susține că promovează o mai bună înțelegere a bogăției, diversității și calității destinațiilor europene. Începând cu 2009, EBD colaborează cu marile birouri de turism din Europa pentru a recompensa și evidenția cele mai vizitate destinații prin intermediul site-ului său web și al rețelelor sociale (+ 5,5 milioane de vizitatori și mii de urmăritori pe Facebook, Twitter, Google+ Pinterest și mii de articole de presă pentru un acoperire media estimată a peste 60 de milioane din 2009).
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi
Vizualizari: 2181
Ultimele comentarii
Acum 1 oră
Bitt Dannman
Acum 1 oră
Bitt Dannman
Acum 1 oră
Q
Acum 1 oră
R.
Acum 2 ore
Q