Sâmbătă,
14.09.2024
Innorat
Acum
15°C

Asfaltarea drumului către Șanta va costa 60 de milioane de euro. Alte 105 milioane de euro vor fi necesare pentru continuarea asfaltării

Asfaltarea drumului către Șanta va costa 60 de milioane de euro. Alte 105 milioane de euro vor fi necesare pentru continuarea asfaltării

60 de milioane de euro, din viitoarele fonduri nerambursabile europene pe care le va atrage județul Sibiu, urmează să fie direcționate către asfaltarea celor 27 de km de drum de piatră către Șanta. Este o parte proiectului asumat de conducerea Consiliului Județean Sibiu, pentru asfaltarea unor drumuri din zona montană a Mărginimii Sibiului, care să fie legate de unele din Țara Oltului.

La un an și jumătate de la introducerea în Strategia de dezvoltare a județului Sibiu a proiectului privind asfaltarea și modernizarea celor aproximativ 128 de km de drum din Mărginime până dincolo de Avrig, autoritățile județene prezintă și costurile estimative ale acestui demers. Este vorba de proiectul de modernizare a traseului DJ 106 A – Sibiu – Păltiniș – Șanta – DJ 106 N – cabana Gâtu Berbecului – DJ 106 P – DJ 105 G – Râu Sadului – Tălmaciu – Avrig – DN1 (Bradu) – DJ 104 F – Săcădate – Glâmboaca – Colun – Nou Român – intersecție DJ 105 D.

297 de milioane de lei, cu tot cu TVA (aproximativ 60 de milioane de euro), este valoarea estimată pentru proiectul de modernizare a primului tronson din drumul mai sus descris. Este vorba de un tronson cu o lungime de 27,5 km, care ar urma să se suprapună peste traseul Păltiniș – Șanta. Din cei 297 de milioane de lei, valoarea construcțiilor și a montajului este estimată la 261 de milioane de lei.

Conform documentației de avizare a lucrărilor care va fi supusă votului consilierilor județeni în ședința programată joia viitoare, asfaltarea drumului către Șanta – cel pe care se desfășoară proba de macadam a Raliului Sibiului – va duce la un carosabil cu o lățime cuprinsă între șase și șapte metri (redusă la patru – cinci metri, ”pe anumite sectoare”).

Traseul aproximativ al drumurilor pe care CJ Sibiu le vrea modernizate din următoarele fonduri europene nerambursabile

Alte 105 milioane de euro

Pentru al doilea tronson al drumurilor dintre Mărginimea Sibiului și Țara Oltului pe care autoritățile județene vor să îl modernizeze documentația nu a fost, deocamdată, dată publicității. 

Al treilea tronson în care CJ Sibiu intenționează să investească în viitor fonduri europene nerambursabile măsoară 18,1 km, fiind cel dintre DJ 105 G – Sădurel – Râu Sadului – Sadu. Un drum cu porțiunea asfaltată mai îngustă (4,5 – 6,5 metri) și pentru care costurile totale sunt estimate la 99,1 milioane de lei, cu tot cu TVA (aprox. 20 de milioane de euro). Valoarea lucrărilor de construcție și montaj este estimată la 86,1 milioane de lei.

Tronsonul patru, cel dintre Sadu – Tălmaciu – Avrig, ar urma să măsoare 20,4 km, să aibă o lățime cuprinsă între 6,5 și șapte metri și să implice costuri totale de 185 de milioane de lei cu tot cu TVA (37 de milioane de euro). Construcțiile și montajul din acest proiect sunt estimate la 161,7 milioane de lei.

În fine, tronsonul cinci este cel care ar urma să lege prin asfalt Bradu de Săcădate, Glâmboaca și Nou Român, pe o lungime de 24,2 km. 238,8 milioane de lei, cu tot cu TVA (aproximativ 48 de milioane de euro) este valoarea estimată a acestui proiect, din care construcțiile și montajul au costuri de 210,4 milioane de lei.

Pentru dezvoltarea turismului

Indicatorii tehnico-economici mai sus rezumați sunt rezultatul unui contract pe care CJ Sibiu l-a semnat pentru suma de un milion de euro, în decembrie 2021, cu societatea Construct CDP SRL, din Baia Mare. 

”Prin modernizarea acestui drum se va asigura conexiunea regiunii la Rețeaua TENT-T și la rețeaua națională de drumuri. Totodată, Consiliul Județean Sibiu își propune ca  prin această investiție să asigure progres economic atât prin dezvoltarea turismului din munții Cindrel, cât și prin facilitarea accesului comunităților din această zonă  la servicii medicale, infrastructură școlară și locuri de muncă”, arătau reprezentații Consiliului Județean Sibiu, în urmă cu doi ani, când au lansat ideea modernizării celor 128 de km de drum mai sus descriși.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

23 comentarii

CJ Sibiu a luat-o razna iremdiabil !!

Acum 1 an

birocrati care stau la birou si nu au fost niciodata pe acele drumuri care ARUNCA PE APA SAMBETEI BANUL PUBLIC FARA a gandi 2 secunde. Aproape 200 de mil. de euro pentru niste asfalt de 5m latime pe niste trasee pe care oricine le va parcurge o va face doar o data in viata. Doar pana la Sadurel conduci de te plictisesti, daramite pana la Rozdesti, apoi Muncel => Paltinis. O neghiobie mai mare n-am auzit demult. Cel mai rezonabil si scurt traseu alternativ pentru Paltinis este baraj G. Raului- Daneasa.
Raspunde

Sibian SB

Acum 1 an

Candva trebuie făcut si GR-Baraj-Daneasa, pe langa cel de Santa. Depinde cum o iei, de la baraj e mai scurt pana sus, dar si din Sibiu pana la baraj ai ceva de mers. Plus ca turistic nu e asa aproape de zona mai populata de turiști si sibieni (oras-muzeu-rasinari-curmatura), traficul e clar mai aglomerat aici ca pe GR. Fiind in era tehnologiei IT, ar fi bun un sistem de monitorizare a traficului si cate un panou electronic in Curmatura si in Păltiniș si Platoș, iar atunci cand pe drumul clasic care duce din Curmatura la Păltiniș este prea aglomerat (inclusiv blocaje cauzate de aglomerațiile care se formează iarna in zona Arka si in zona Arena Platoș), conducătorul auto sa fie informat inca dinainte de Curmatura si sa poata lua decizia daca merge pe Santa (mai bine mai lung decat blocat câteodată si o ora înainte de Platoș, dar evident cu conditia ca drumul de Santa sa fie si el deszăpezit cu freza si asa cum trebuie, pe toata latimea lui si asa mica). Cam asa vad eu problema, acum hai sa zicem ca e ok, dar cand stațiunea se mai dezvolta, cand apar case mai multe atat in Valari, cat si in Platoș, aceste lucruri devin obligatorii. Alte variante /drumuri nu ai, deci le poti moderniza pe astea forestiere.
Raspunde

Zzz

Acum 1 an

tu ai fost vreodata la Paltinis in weekend sau in sezon(sa vezi cum se blocheaza circulatia inca de pe Vălar?) sau esti montaniard de canapea care scrie dupa o lada de bere?
Raspunde

Sibian SB

Acum 1 an

Dar tu ai citit ce am scris? Asta daca mie imi raspunzi, daca nu, atunci cer scuze.
Raspunde

R.

Acum 1 an

De acord, mai putin cu partea de Daneasa, drumul e mai scurt dar și pana ajungi acolo ai de mers, cel mai rapid și logic e Santa și atât. Nu mai trebuie continuat maxim pana la Muncel, poate acolo mai dezvolta ceva pe viitor, o pârtie doua prin Gaujoara sa mai crească altitudinea ca la Platos n-ai zapada numai 2 luni pe an. Restul pe partea celalta pana în Raul Sadului sunt bani aruncați pe geam. Faceți voi infrastructura altundeva de banii aia. Sunt atâtea sate care dacă ar avea centura ocolitoare ne-ar face viața mai ușoară.
Raspunde

Jean de Esseintes

Acum 1 an

Din poza cu harta nu imi dau seama cum ajunge drumul la Santa. Poate nu stiu eu unde este Santa...cu toate ca am fost acolo.
Raspunde

O sibianca

Acum 1 an

Nu va mai bateti joc de populatia romaniei. De ce sa cheltuiti atatea bani pentru un drum pe care se va circula foarte putin. Sunt mult mai grave probleme de rezolvat cum sunt: sanatatea, educatia, traiul de zi cu zi. Si pana acum cine a vrut sa colinde munti din imprejurimile Sibiului a putut sa o faca fara drumuri speciale cu masina, cand este mult mai frumos la pas, sa calatoresti prin munti.
Raspunde

Papa di Gio

Acum 1 an

Dații bice,după terminarea asfaltărilor și inaugurările cu mare fast și tăieri de panglici după un sezon de iarnă , drumurile respective vor intra într un vast proces de reparații s au nu ,iar folosirea lor va fi o provocare pentru șoferi. Pariu???
Raspunde

Vivi Dragan

Acum 1 an

Campeanca pregateste un nou tun pentru prieteni ? Oare tot firma de casa va castiga licitatia sau e vorba de licitatie tip spitalul care nu se va face ? Cred ca e din capitolul sa radem cu pnl Sibiu pardon psd galben.
Raspunde

Adrian

Acum 1 an

CORECT!
Raspunde

Un sibian

Acum 1 an

Alți bani PUBLICI risipiți, dar pentru spitale școli, grădinițe, creșe nu se găsesc ...
Raspunde

Jan Sibian

Acum 1 an

60 de milioane de euro pentru 27 de km care nici nu o sa aiba 7 m latime peste tot ??!!!?? Da' ce, e poleit cu aur ?
Raspunde

Hahah

Acum 1 an

Mai bine reparati mizeria de “drum” care leaga sibiul de poplaca, decat sa aruncati cu bani aiurea. Lasati natura in pace.
Raspunde

No Name

Acum 1 an

Atasez titlul unui articol aparut tot azi: "Mihai Proca, Tură în Natură: Fenomenul aruncării gunoiului în natură este în creștere și avem sentimentul că nu-i putem face față" Asa o sa fie si pe marginea acestui drum!
Raspunde

Mișu Mare

Acum 1 an

Este foarte clar! Cineva din conducerea Sibiului vrea să-și construiască cabana in zona.
Raspunde

Locuitorul

Acum 1 an

În primul rand faceți bine șoselele care sunt ,nu va mai apucați de altele ca sunt distruse la câteva zile de la inaugurare alea pe care va lăudați ca le-ati realizat .Azi am trecut prin fata prefecturii și sunt ditamai gropile în șoseaua pe care a-ti refacut-o de un an ,nu mai zic de Milea care arata ca drumul la Santa pietruit .Ce sens are sa faci șosele înguste pt puturoșii cu jeepuri prin munți? O sa le ia prima viitura și gata banii .Turismul se face pe jos la munte nu cu masini poluante ,sau ca cai .Va mirați ca vin ursii la oraș când le stricați habitatele.
Raspunde

200 mil euro pt drum inutil ??!! si in spitatul de sec 19 sunt cond. de sec 19

Acum 1 an

Sibiu-Rau sadului-Rozdesti-muncel -Paltinis= 70 km =minim 2 ore de condus. Sibiu-GURA Raului-Daneasa-Paltinis=40 km = o ora de condus. Daca e vb de turisiti , de unde vin ca sa vina din directia Sadu?? Valcea? nu ca au si eu munti si ski la vidra. Brasov ? Nu ca au si munti si unde schia. Rezulta doar ca e vb de un tun pt NSA ca sa-si prelungeasca duamna de la CJ chiria moka inca 5 ani.
Raspunde

Locuitorilor.

Acum 1 an

Postați doar comentariile care va convin .halal ziar .În mesajul meu nu era nici o înjurătură și totuși nu l-ati postat .Drumul e cu dedicație, vor apărea cabanele noii nomenclaturi în toată zona .
Raspunde

Pentru Domnul Traian Deleanu

Acum 1 an

Domnule Traian, Drumul care leaga Gura Raului de Paltinis, este intr-o stare deplorabila, ba chiar rupt. se afla in aceasta stare de la un an dupa inaugurare. Bucata rupta, sta asa de mai bine de 3-4 ani. Pe cand un articol despre acel drum? Se stie deja ca Total NSA, distruge acel drum si CJ doarme in papuci. Sa nu mai vorbim de Sibiu-Poplaca.
Raspunde

Mihai Tanase

Acum 1 an

Nu-i pasa, el doar scrie. Altundeva trebuie sa va plângeti...
Raspunde

Mihai Tanase

Acum 1 an

De o ora, comentariul nu a fost publicat, oare de ce ?
Raspunde

Riki

Acum 1 an

Care o fi justificarea sa arzi 60 mil euro pt unu drum alternativ Curmatura-Santa cand drumul principal e la trafic relativ ridicat 5 zile pe an ? De fapt e doar gatuit de 'punctele de interes'...ceea ce se va intampla si daca ai 2 directii care duc la aceleasi 'puncte de interes'. Asta e generatia tanara de PNListi de la CJ..niste j****i
Raspunde

Rosu

Acum 1 an

Sa nu uitati amenajarea unor locuri mai plane, unde sa poti aseza gratarul. Cel mai bine in apropierea paraurilor, pentru racirea beuturilor si debarasarea gunoiului. Iara toamna sau primavara sa gasiti niste fraieri sa adune ce mai ramane, pentru ca iubitorii de natura sa gaseasca locurile preferate din nou in cele mai bune conditii.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus