Compania de Drumuri a scos la licitație un contract de până la 57 de milioane lei pentru supervizarea lucrărilor pe lotul 2 al Autostrăzii Sibiu-Făgăraș, anunță Economedia.
Lotul 2, Avrig/Mârșa- Arpașu de Jos are o lungime de 20 de kilometri, iar pe traseu sunt 25 de poduri și viaducte, cele mai lungi fiind podul peste râul Avrig și DJ 105 F (420 metri) și viaductul peste Valea Dincota (403 metri), conform documentației.
Citește și:
Valoarea contractului este cuprinsă între 48 și 57 de milioane de lei, aceeași sumă fiind alocată și pentru consultanță pe Lotul 1 Sibiu/Boița-Avrig (detalii aici). Durata totală a contractului de supervizare este de 182 de luni ( 124 de luni în etapa de garanție). Ofertele pot fi depuse până pe 7 iunie.
„Obiectul prezentului Contract de Servicii este furnizarea de servicii de supervizare de inalta calitate, atat in timpul perioadei de proiectare si executie a lucrarilor, cat si pe parcursul perioadei de garantiei a lucrarilor, in vederea urmarii corectei utilizari a fondurilor disponibile si pentru a se asigura ca Antreprenorul proiecteaza si executa lucrarile in conformitate cu obligatiile contractuale, in special in ceea ce priveste durata, cantitatea, calitatea si costul proiectarii si al lucrarilor. Consultantul va avea rolul de Supervizor conform prevederilor Condițiilor Contractului „Proiectare si Executie Autostrada Sibiu – Fagaras, Tronsonul 2: km 14+253 – km 34+175 Avrig-Marsa (DJ105G) – Arpasu de Jos (DN1)” In conformitate cu prevederile art. 221 din Legea 98/2016, cu modificarile si completarile ulterioare, si cu respectarea articolului 24 din Contractul de servicii”, se precizează în documentația SEAP.
Bani mulți, dar justificați
Acum se licitează supravegherea ultimului tronson din cele 4 ale Autostrăzii Sibiu – Făgăraș, iar până acum CNAIR a anunțat că e dispusă să cheltuiască peste 660 de mii de euro pe kilometru. Pentru tronsoanele 1,3 și 4 s-au oferit în total peste 160 de milioane de lei, iar pentru tronsonul 2 se oferă alte 57 de milioane de lei, ajungând la un preț total per autostradă de peste 200 de milioane de lei.
Deși suma pare mare pentru a verifica un șantier de autostradă, specialiști în domeniul construcției drumului susțin că prețul este corect, atâta timp cât serviciul de supraveghere acoperă și perioada de garanție a lucrărilor.
”În situația în care perioada de supraveghere depășește perioada de construcție și se referă și la cea de garanție, prețul nu este mare. Pe lângă perioada de construcție, în perioada de garanție trebuie măsurători, audit, verificări, inspecție la un an, studii. Pentru toate domeniile ai nevoie de specialiști. Conform normelor în vigoare, prețul e în regulă, însă cu condiția să se caietul de sarcini”, spune constructorul consultat de Turnul Sfatului.
Șase constructori pentru Tronsonul 2
Șase constructori din România, Italia, Turcia și Ucraina au depus pe 27 februarie 2023 oferte la contractul pentru proiectarea și execuția lotului 2 al Autostrăzii Sibiu – Făgăraș. Este un lot scos la licitație încă din noiembrie 2022, dar suspendat pentru două luni după ce Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor a admis contestațiile WeBuild (Astaldi). Cele șase oferte au venit de la PORR Construct – Subsidiara din România a constructorului din Austria, WeBuild – Italia, Kolyn, Makyol și Mapa din Turcia respectiv Automagistral din Ucraina. Durata contractului de 1,7 miliarde lei- 2 miliarde lei pentru tronsonul 2 Avrig – Mârșa (lotul cu bardoul) este de 48 de luni (12 proiectare și 36 execuție).
Datele autostrăzii Sibiu - Făgăraș
Autostrada Sibiu – Făgăraș are 68 kilometri (cu 5 km drum de legătură Lot 4), cuprinde 4 loturi, iar durata este de 48 de luni din care primele 12 pentru proiectare și 36 de luni pentru șantier.
Tronsonul 1 Sibiu (Boița) – Avrig – Mârșa, lungime 14 kilometri și valoare estimată între 2 și 2,4 miliarde lei.
Tronsonul 2: Avrig – Mârșa (DJ105G) – Arpașu de Jos (DN1), în lungime de 19,92 km și cu o valoare estimată între 1,7 și 2 miliarde lei.
Tronsonul 3: Arpașu de Jos (DN1) – Sâmbăta de Sus (DJ 105B), în lungime de 17,61 km și cu o valoare estimată de 1,836 miliarde lei și 2,1 miliarde lei.
Tronsonul 4: Sâmbăta de Sus (DJ 105B) – Municipiul Făgăraș (cu o lungime de 16,26 km) și Drum de legătură cu DN1 (cu o lungime de 5,65 km), cu o valoare totală estimată 1,1 și 1,37 miliarde lei
Autostrada Sibiu – Făgăraș, o investiție de aproape 7 miliarde de lei, are o durată de realizare de 4 ani. Este prima secțiune a Autostrăzii dintre municipiile Sibiu și Brașov (A3 Râșnov). Pentru secțiunea II Făgăraș – Brașov (48 km) în august 2021 CNAIR a semnat cu SEARCH contractul pentru revizuirea Studiului de Fezabilitate și Proiect Tehnic (termen doi ani), însă pentru A 13 Brașov-Bacău, CNAIR a ratat și a doua licitație pentru finalizarea studiului de fezabilitate.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Tag-uri: supravegherea lucrarilor pe au , costuri autostrada sibiu fagar , pret autostrada sibiu fagaras , autostrada Sibiu Făgăraș
Vizualizari: 1390
Ultimele comentarii
Acum 1 oră
Emil
Acum 1 oră
Emil
Acum 1 oră
Ia-mă nene
Acum 2 ore
Emil
Acum 2 ore
Till Eulenspiegel