Vineri,
15.08.2025
Cer Senin
Acum
28°C

Răspunsuri punctuale primite de locuitori din Sibiu care s-au arătat interesați dacă varianta de ocolire sud va trece peste proprietățile lor

Răspunsuri punctuale primite de locuitori din Sibiu care s-au arătat interesați dacă varianta de ocolire sud va trece peste proprietățile lor

Mai mulți locuitori ai municipiului Sibiu s-au arătat interesați dacă viitoarea variantă de ocolire sud va trece peste terenurile lor. 

Companiile care au realizat Planul Urbanistic Zonal pentru varianta ocolitoare sud Sibiu a transmis primăriei punctele de vedere cu privire la sesizările înregistrate de sibienii interesați direct de proiect. Acestea au fost transmise municipalității în contextul organizării consultărilor publice pentru porțiunile de traseu care se suprapun cu limita administrativă a municipiului.

În total, au fost înregistrate 30 de sesizări, majoritatea având ca temă exproprierea terenurilor peste care va traversa traseul. 

Una din sesizări aparține locuitorilor străzii Aluniș – o zonă de case apărută în preajma Pădurii Cisnădioara. „Precizăm faptul că traseul variantei ocolitoare nu se va devia, acesta fiind singurul traseu care trece printre cele două pâlcuri de pădure din zonă”, este răspunsul dat de asocierea Beta Cops SRL și Total Road SRL.

În alte răspunsuri mai mulți proprietari sunt asigurați că terenurile acestora nu vor fi afectate de exproprieri. Totuși, există și situații în care anumite proprietăți fac parte din culoarul de expropriere – este vorba de un teren de 2.900 mp, iar suprafața care va fi expropriată este de 1.009 mp.

Într-un alt răspuns se menționează că unele trasee vor fi „afectate parțial de traseul propus pentru VOSS”. „Ele sunt terenuri agricole situate în extravilan și pentru acestea nu există nici o documentație de urbanism aprobată, în care să se facă referiri, de orice fel, la aceste terenuri. Referitor la corelarea documentațiilor de urbanism vă comunicăm faptul că toate acestea vor trebui să fie interconectate și trebuie să se țină cont de traseul variantei ocolitoare în stabilirea sarcinilor urbanistice, în eventualitatea avansării pe procesul de avizare/aprobare a acestei documentații.

Conform celor prezentate, considerăm că implementarea proiectului Construire Varianta Ocolitoare Sibiu Sud are un impact benefic asupra traficului rutier, urmărind creșterea investițiilor în zona tranzitată și a nivelului de trai pentru cetățenii județului Sibiu”, se mai arată în răspunsul asocierii.

Datele oficiale arată că întreaga documentație care stă la baza construirii viitoarei variante ocolitoare de sud a Sibiului a fost analizată în cadrul Comisiei Tehnice de Amenajare a Teritoriului și de Urbanism. 

Amintim că investiția are caracteristicile unui drum expres, pentru care CJ Sibiu și CNAIR a încheiat un parteneriat, varianta avizată fiind singura acceptată a se realiza.

Citește și: Varianta finală a traseului pentru centura ocolitoare sud este pe lângă pădure. CNAIR despre finanțare: „proiectul este în evaluare”

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Vizualizari: 5833

Ion Surdu

de Ion Surdu

Redactor

Comentarii

10 comentarii

D.M.

Acum 2 ani

REZERVATIA NATURALA Padurea Dumbrava si imprejurimile distruse iremediabil doar pentru spalarea putinii locuitorilor din ghetoul Arhitectilor – Cisnadie.
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Dm

Acum 2 ani

Ești un MITOCAN!
Raspunde

Kokos

Acum 2 ani

Nu se distruge nicio rezervatie , centura ocoleste Padurea Dumbrava , nu mai debitati minciuni!
Raspunde

@Kokos

Acum 2 ani

Centura asta aberanta ca traseu o sa fie folosita doar de unii locuitori din orasul Cisnadie – Arhitectilor. De cei ce nu-si duc copii la scoala in Sibiu, si care pleaca de acasa la ora de varf. ATAT. Nici un sibian de la ciresica incoace nu o sa faca 45 - 50 de km zilnic dus intors, in loc sa faca 10 km prin oras, chiar daca-l costa niste timp in plus. In rest, isi mai pune cineva problema de mediu, de liniste – de trasee cicloturistice in singura padure de langa orasul de beton, de fauna , de coridoare de migratie a faunei, in conditiile in care padurea se inconjoara practic pe 3 laturi ?
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Dm

Acum 2 ani

Ești un MITOCAN!!
Raspunde

AlisonBurgers

Acum 2 ani

De ce e ma mitocan ? Ca spune adevaru ? Esti r3tardat ?
Raspunde

Un sibian

Acum 2 ani

Decizia administrativă / POLITICĂ era deja luată indiferent de impactul MAJOR negativ asupra naturii și peisajului raportat la beneficiile minore aduse. Consultarea publică e doar o OBLIGAȚIE LEGALĂ pentru administrație.
Raspunde

Ion

Acum 2 ani

Din cauza incompetentilor care nu sunt in stare sa puna pe picioare un sistem integrat de transport in comun, asa cum e in orice oras european... sigur ar fi mult mai ieftin decat 400 mil
Raspunde

Dorel

Acum 2 ani

Investitie total inutila. Bani aruncati! Nimeni nu tranziteaza Sibiul prin oras din moment ce are la dispozitie autostrada. De aceea traficul din oras nu va fi in niciun fel descongestionat
Raspunde

Newman

Acum 1 an

Centura trebuie sa fie utila si peste 50 ani minim.Oameni fara viziune nu vad decat prezentul.Ei sunt aceia care nu fac pivnita la casa, nu pun deoparte resurse pentru viitor.Sunt conationalii lui Noica care recunoaste ca ei traiesc doar in prezent.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus