Luni,
25.09.2023
Partial Noros
Acum
24°C

Varianta finală a traseului pentru centura ocolitoare sud este pe lângă pădure. CNAIR despre finanțare: „proiectul este în evaluare”

Varianta finală a traseului pentru centura ocolitoare sud este pe lângă pădure. CNAIR despre finanțare: „proiectul este în evaluare”

Deoarece forma supusă consultării publice la faza de „PUZ prealabil” poate lăsa loc de interpretări, Consiliul Județean Sibiu anunță clar, prin reprezentanții săi, că traseul final ales pentru varianta ocolitoare sud este cel care va ocoli Pădurea Dumbrava Sibiului și nu cel care o subtraversează. Referitor la finanțare, reprezentanții autorității care s-a angajat să facă rost de bani spun că proiectul este în analiză.

Faptul că memoriul de prezentare a „planului urbanistic zonal preliminar” - elaborat pentru centura ocolitoare sud a Sibiului – face referire două multe variante a creat confuzie în rândul unor sibieni, în special a celor direct interesați de traseu. 

Într-un răspuns transmis cititorilor Turnul Sfatului, reprezentanții autorității județene arată că, în final, a rămas varianta care ocolește Pădurea Dumbrava Sibiului. „În prezentarea studiului făcut în 2022 au fost inserate cele două variante luate în calcul la acea dată: ocolirea Rezervației Naturale Dumbrava sau subtraversarea ei folosind în formulare semnul " / " in locul conjuncției " sau ", ambele având același înțeles. Descrierea VOSS - varianta finală - ce se va reglementa prin PUZ este prezentată pe larg în capitolul 3 PROPUNERI DE DEZVOLTARE URBANISTICĂ, Subcapitolul 3.4 Modernizarea circulației. Traseul VOSS stabilit prin această varianta ocolește Rezervația Naturală Dumbrava așa cum rezultă și din planșa de reglementări urbanistice din documentația prezentată pentru consultare”, arată reprezentanții CJ Sibiu.

De altfel, faptul că varianta sub-traversării rezervației naturale nu va fi implementată a fost anunțat de la finele anului trecut. Atunci, reprezentanții CJ Sibiu anunțau că varianta unui tunel pe sub pădurea Dumbrava Sibiului este cu 320 de milioane de euro mai scumpă decât ocolirea.

Traseul care ocolește pădurea are o lungime de 21,4 km, prevede amenajarea a patru benzi de circulație, care să pornească de la intersecția dintre DN 7H (strada Salzburg din Zona industrială vest) și Calea Șurii Mici (Drumul hoților). Șura Mică, Cristian, Poplaca, Rășinari, Sibiu, Cisnădie și Șelimbăr sunt localitățile al căror teritoriu va fi traversat de centură, al cărei punct final va fi în apropierea nodului rutier cu autostrada de la Șelimbăr. Costul investiției este estimat la 436 de milioane de euro.

Citește și Varianta ”cu tunel” e cu 320 mil. de euro mai scumpă. Ce spun rășinărenii care susțin traseul stabilit al centurii ocolitoare a Sibiului

Traseu aprobat de CNAIR

Proiectul variantei ocolitoare sud a municipiului Sibiu are drept partener Compania națională de administrare a infrastructurii rutiere (CNAIR), instituția care s-a angajat să obțină fondurile necesare și – după execuție – să preia varianta ocolitoare.

Reprezentanții CNAIR așteaptă ca, până în august 2023, să le fie transmis studiul de fezabilitate, aflat în prezent în curs de elaborare. „Documentația tehnico economică la nivel de studiu de fezabilitate nu a fost transmisă către CNAIR, aceasta aflându-se în curs de elaborare, având ca termen luna august 2023. Procedura de avizare prevede anumite etape, astfel că Studiul de fezabilitate trebuie să aibă la bază o Analiză Multicriterială (AMC). Această analiză este un document premergător studiului de fezabilitate și propune mai multe variante de traseu, iar în urma analizării în cadrul comisiei tehnice CNAIR, această comisie propune o anumită variantă care va fi dezvoltată în studiu de fezabilitate”, se arată într-un răspuns transmis în atenția cititorilor Turnul Sfatului.

Reprezentanții CNAIR sunt cei care, în 18 ianuarie 2023, au stabilit că varianta optimă este cea care ocolește pădurea. „Documentația elaborată în faza de studiu de fezabilitate – Analiza Multicriterială AMC cu cele trei variante de traseu propuse, a fost studiată de către membri comisiei tehnice din cadrul CNAIR și a fost avizată conform adresei CNAIR nr. 4952/18.01.2023, cu propunerea de promovare în cadrul Studiului de fezabilitate a variantei de traseu 1”.

Banii?

Finanțarea pe care Consiliul Județean Sibiu speră să o obțină prin intermediul CNAIR era prevăzută a proveni, inițial, din fondurile europene nerambursabile alocate României în exercițiul bugetar 2014 – 2020. La finele anului trecut, însă, CJ Sibiu și CNAIR au decis să amâne obținerea finanțării pentru perioada 2021 – 2027 (bani care, teoretic, pot fi cheltuiți până la finele lui 2030).

În acest context extrem de larg, am solicitat reprezentanților CNAIR o estimare în ceea ce privește obținerea finanțării necesare pentru centura ocolitoare estimată la peste 430 de milioane de euro. „În prezent, proiectul depus se află în etapa de evaluare”, este răspunsul transmis de către reprezentanții CNAIR.

Citește și Pe unde va trece centura ocolitoare sud a Sibiului: prima documentație urbanistică este supusă consultării publice

 

 

Ai fost martorul unui eveniment care crezi că ar merita să fie prezentat în ziar?
Folosește modulul de sesizări din TS App, aplicația de mobil Turnul Sfatului, iar noi vom prelua și aprofunda subiectul.
Descarcă aplicația de aici: https://tsfatului.app.link/download

Urmăriți-ne pe Instagram / Facebook / YouTube

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

19 comentarii

Unu din Marginime

Acum 4 luni

Felicitari consiliului judetean, e pe cale sa distruga o zona de o frumusete deosebita precum si linistea multor mii de locuitori pentru niste beneficii care nu se justifica sub nici o forma. bravo, sunteti in ton cu bizonii ce ne conduc de la bucuresti.

Raspunde

Nic

Acum 4 luni

Asa este, le distruge linistea...dar noua locuitorilor din Sibiu, populatia respectiva nu ne distruge linistea tranzitand zilnic orasul ? Intreb doar!

Raspunde

Ion Ion

Acum 4 luni

ca sa nu mai zicem, ca toate preturilea alea exorbitante pe care le solicita aia de pe acolo pe casele si terenurile lor se datoreaza Sibiului si a economiei dezvoltate aici. O autostrada inseamna evolutie, nu involutie !!!
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Bambolero

Acum 4 luni

Vă distruge liniștea la ăia care aveți coviltire pe tăpșanele din zonă
Raspunde

Un sibian

Acum 4 luni

Mare păcat! Se va distruge o zonă deosebită, mai ales în partea Cisnădie - Rășinari - Poplaca, pentru niște beneficii NESEMNIFICATIVE.
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Ana F.

Acum 4 luni

Sper sa se faca urgent! Sibiul este sufocat de masini iar Primaria face station in centrul orasului. Se tem rechinii imobiliari care au cumparat teren arabil pe 2 lei si vor acum milioane de Euro…
Raspunde

Manica

Acum 4 luni

Pacat. Nu s-a dorit un traseu mai scurt,. Cândva directorul Direcției Silvice Sibiu a spus că dacă se dorește ( vezi cazul autostrăzii Sibiu Pitești) se poat obține abrobări, mai greu dar totuși legal, pentru un traseu prin Pădurea Dumbrava. Se preconizează un trafic de 24000 mașini pe zi. Cu cât s-ar reduce consumul de carburant dacă se reduce lungimea centurii cu câțiva km ? Eu zic că se compensează ff repede cu inconvenientul intervenției asupra zonei verzi ( pădurii). Primăria Rășinari și Consiliul Județean Sibiu ar trebuii să mai reflecteze căci încă se mai pot lua decizii de schimbare a proiectului.
Raspunde

Kokos

Acum 4 luni

Stați liniștiți, că nu se va face , e proiect frate cu spitalul județean, dar finanțare 0.
Raspunde

Noaptea mintii la CJ Sibiu !

Acum 4 luni

Are cineva din CJ Sibiu mai mult de 2 neuroni functionali ??? Astazi, de la Emilian – Selimbar pe CENTURA EXISTENTA – pe autostrada pana la Conti, sunt fix 20km. Ei ne propun in schimb sa mergem din Selimbar 21 de km pana la Conti prin Rasinari. Incompetentii din CJ ne propun acum sa incorsetam padurea dumbrava cu un drum a carui amenajare presupune distrugerea unui coridor de 130m latime pe 3 laturi ale padurii dumbrava: platforma circulabila + acostamente = 30m si 50 m latime de fiecare parte zona de siguranta.
Raspunde

SIM

Acum 4 luni

Nene...nu te obliga nimeni pe tine din Selimbar sa mergi pe noua centura. Noua centura este pentru deservirea populatiei din Cisndie, Rasinari, Poplaca...care astazi trebuie sa tranziteze orasul pentru a ajunte in zona industriala de vest.
Raspunde

Noaptea mintii la CJ Sibiu !

Acum 4 luni

de la iesirea din Poplaca - de la troci, s-ar putea face drum nou de 2 benzi ce ar deservi si Rasinariul si Poplaca. Vesnica problema ramane arhitectilor care ar trebui subtraversat si s-ar termina balciul intr-un mod frumos - stil elvetian.
Raspunde

Sibian100%

Acum 4 luni

Noua centură nu este exclusiv pentru angajații fițosi de la "Conti"
Raspunde

Momo

Acum 4 luni

Vouă, așa că jurnaliști, nu va suna puțin cam aberant 400 mil. de euro pt. 20 de km de drum nici măcar expres.
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Elzoroaba

Acum 4 luni

Firma lu partidu pentru care postezi, cu cât l-ar fi făcut?
Raspunde

Solomon

Acum 4 luni

Această centură este complet nefolositoare,nu are finanțare și nu se va face!Este doar o temă electorală! Nu ar ajuta nimănui executarea ei;cei care tranzitează Sibiul o pot face ca și până acum pe centura existentă iar cei de pe traseul centurii-sud nu au nevoie de ea și nu o vor folosi!Străzile vor fi la fel de sufocate!De ce nu faceți ceea ce ne tot amenințați?Să uniți Siretului sau Arieșului cu Dumbravii sau să faceti parcări noi?Ați văzut ce impact a avut parcarea din Hipodrom?S'au vândut toate locurile disponibile deși pretul este mare!Ori de ce nu faceti Calea Dumbrăvii cu sens dublu nu ca acum o parcare mare și un sens pentru autobuz inutil si gol?Așa s-ar descongestiona unele străzi și s-ar ameliora și rezolva multe din problemele sibienilor!Lăsați încăpățânarea și treceți la treabă!
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Emila

Acum 4 luni

Solo, nu se fac parcări, ideea e mai puțini aburi de benzină și gaze de eșapament
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Sibiu

Acum 4 luni

Trebuie făcută centura cât mai repede !!!
Raspunde

Titus

Acum 4 luni

Bai, voi astia, carcotasii de serviciu!. Faceti cumva si aduceti-l pe Oprescu din Grecia, sa va faca ala centura suspendata, ca vestitele sale autostrazi din Bucuresti. Si cand va fi gata o sa vedeti cârduri de căprioare pascand alene iarba deasa de sub centura suspendata a Sibiului!

Raspunde

Titus

Acum 4 luni

Realitatea e clara si adevarul cat se poate de limpede. Carcoteala nu rezolva probleme. Mamicile vor crese si gradinite, soferii vor parcari si centuri ocolitoare, biciclistii vor piste, pensionarii vor parcuri, pietonii vor trotuare, ciobanasii vor pajisti neatinse.... Din nefericire, intr-un oras ca Sibiul este imposibil sa realizezi aceste proiecte fara sa demolezi, sa modifici sau sa te extinzi in extravilan. Daca se mai ia in calcul si lipsa permanenta a fondurilor necesare...ramane carcoteala (mai ales ca fiecare are o solutie proprie pe care, bineinteles, o considera ca fiind cea mai buna, daca nu chiar geniala).

Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus