Miercuri,
21.02.2024
Ceata
Acum
0°C

Pe unde va trece centura ocolitoare sud a Sibiului: prima documentație urbanistică este supusă consultării publice

Pe unde va trece centura ocolitoare sud a Sibiului: prima documentație urbanistică este supusă consultării publice

Șura Mică, Cristian, Poplaca, Rășinari, Sibiu, Cisnădie și Șelimbăr sunt localitățile prin care va trece varianta ocolitoare sud a municipiului, proiect inițiat de către Consiliul județean. Prima variantă de plan urbanistic zonal lansată consultării publice oferă detalii ale traseului.

Autoritățile județene au lansat în cursul zilei de luni procedura de consultare publică a planului urbanistic zonal (PUZ) elaborat pentru varianta ocolitoare sud a municipiului Sibiu, plan care include varianta finală de traseu, aleasă din cele cinci propuse în urmă cu doi ani. Aceasta are o lungime de 21,4 km și prevede construirea unui drum cu două benzi pe sens, delimitate de un separator cu o lățime de trei metri. Viteza de circulație pentru care ar urma proiectat drumul ocolitor este cuprinsă între 80 și 100 de km/h.

Parcare la Poplaca

Pe viitoarea centură este propusă o parcare de scurtă durată în extravilanul comunei Poplaca. Toate intersecțiile și podurile de pe traseu ar urma iluminate, iar în zonele locuite și în apropierea pădurilor sunt propuse panouri fonoabsorbante. 

Varianta ocolitoare sud a Sibiului ar urma să aibă șapte intersecții amenajate prin giratorii sau noduri rutiere, trei pasaje, trei poduri peste cursuri de apă, 16 poduri pentru acces la terenuri agricole și pentru asigurarea deplasării animalelor sălbatice și șapte podețe transversale.

Ca urmare a studiilor geotehnice realizate pentru întocmirea PUZ-ului supus consultării publice, principalul risc în execuția viitoarei variante ocolitoare este reprezentat de alunecările de teren. ”Aria studiată se încadrează în zone cu potențial de producere a alunecărilor ridicat, cu probabilitate de alunecare «mare»”, se arată în PUZ.

Descrierea traseului

Conform documentației urbanistice elaborată de trei firme (Arhigraf din Târgu Mureș, Beta Cops și Total Road, din București), centura de sud ar urma să aibă punctul de pornire în intersecția dintre DN 7H (strada Salzburg din Zona industrială vest) și Calea Șurii Mici (Drumul hoților).

De aici, varianta ar urma să străbată un drum de exploatare existent până la intersecția cu DN1/DN7 între Sibiu și Cristian, drum cu care se va intersecta între actuala zona industrială din Cristian și capătul pistei aeroportului. Cibinul va fi traversat pe un nou pod, traseul centurii urmând să se intersecteze cu drumul dintre Sibiu și Poplaca în capătul Pădurii Dumbrava. De aici, traseul se îndreaptă pe marginea Pădurii spre Tropinii noi, dar în această zonă nici PUZ-ul supus acum consultării publice nu clarifică traseul, în sensul că amintește în continuare de varianta amenajării unui tunel pe sub rezervația naturală. ”Ocolește Rezervația naturală Dumbrava / subtraversează Rezervația naturală Dumbrava în zona comunei Rășinari, intersectează DJ 106A Sibiu – Rășinari”, este descrierea oferită de PUZ pentru traseul din această zonă.

Planul de încadrare în zonă elaborat în cadrul PUZ-ului

Mai departe, varianta ocolitoare are un traseu propus paralel cu Pădurea Dumbrava intersectând drumul județean către Cisnădioara și, mai departe, cel către Cisnădie. ”Străbate o zonă cu terenuri agricole paralel cu râul Seviș, traversează râul Seviș spre lacurile Șopa de pe teritoriul comunei Șelimbăr, continuă înainte de lacurile Șopa spre E68, pe care îl intersectează în apropierea nodului rutier de autostradă în Șelimbăr”, mai este descrierea traseului, extrasă din studiul de fezabilitate întocmit în acest sens.

Citește și Proiectul centurii-sud, cerut a fi modificat. Pentru prima dată, primarii din jurul Sibiului s-au întâlnit să își armonizeze PUG-urile

Cel mai mult intravilan afectat – în Rășinari

Din cei 1,37 milioane de metri pătrați estimați a fi ocupați de viitoarea centură ocolitoare sud, cea mai mare parte de teren este în extravilanul localităților pe care le va traversa. Traseul propus afectează intravilanul a patru localități, cea mai mare suprafață fiind în Rășinari (12.035 mo), urmat de Sibiu (5.398 mp), Șelimbăr (3.110 mp) și Poplaca (74 de mp).

Conform planurilor autorităților județene care au semnat un parteneriat cu Ministerul Transporturilor, Guvernul României este cel care ar urma să finanțeze proiectarea și execuția variantei ocolitoare sud a Sibiului. De implementarea efectivă a proiectului (licitații, contracte, recepții etc) ar urma să se ocupe Consiliul Județean Sibiu.

Citește și 1,36 miliarde de lei, primul preț estimat pentru Centura Sud. Preț de 4 milioane de euro/kilometru

Opinii?

Această documentație urbanistică a fost elaborată în vederea obținerii avizelor necesare de la Agenția de protecție a mediului Sibiu. Cei care au comentarii ori sugestii referitoare la documentația urbanistică sunt invitați să le transmită în scris pe adresa [email protected] până pe data de 31 octombrie 2022.

Consultă aici, în format integral, Memoriul de prezentare a Planul urbanistic zonal preliminar elaborat pentru varianta ocolitoare sud Sibiu

Descarcă aici, în format mare, Planul de încadrare al variantei ocolitoare sud Sibiu

 

Ai fost martorul unui eveniment care crezi că ar merita să fie prezentat în ziar?
Folosește modulul de sesizări din TS App, aplicația de mobil Turnul Sfatului, iar noi vom prelua și aprofunda subiectul.
Descarcă aplicația de aici: https://tsfatului.app.link/download

Urmăriți-ne pe Instagram / Facebook / YouTube

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

29 comentarii

Radu

Acum 1 an

AR fi ok daca se va realiza dar sa vedem cit dureaza.
Raspunde

Alex

Acum 1 an

Pare ok, bine că e cu două benzi pe sens, dar ar trebuie să se facă o legătură directă cu autostrada la Șelimbăr și Cristian
Raspunde

Nu are rost

Acum 1 an

Un drum de doar 1.36 MILIARDE de lei care duce niciunde si care nu va fi folosit niciodata la capacitate. Nu va aduce nici o imbunatatire traficului in sibiu . E fenomenal cum ne plangem ca nu se gasesc bani pentru noul spital dar tot acelasi consiliu judetean promoveaza un proiect fantastic de 1,36 MILIARDE . P>S Ernu cam are dreptate.
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Locuitor

Acum 1 an

proiect care mai degraba distruge o zona turistica si rezidentiala. Realizarea drumului aduce grave prejudicii locuitorilor comunei Rasinari. Este un proiect netransparent, proiectat din avion mai degraba. Este supus consultarii dar practic si daca dai zoom pe harta nu poti vedea clar ce parcele afecteaza. Desi terenurile sunt aliniate, pare ca acest drum in loc sa fie construit la capatul parcelelor este construit prin mijlocul lor astfel incat proprietarii raman cu nimic. Se distrug locuinte, se distrug livezi si terenuri iar la final totul va fi invaluit de zgomotul traficului. O zona înfloritoare din punct de vedere imobiliar va fi perturbata permanent si iremediabil. Cand ai un primar de 2 lei la Rasinari nu poti sa ai mari asteptari. Se rasuceste Cioran in mormant.
Raspunde

ID

Acum 1 an

Te poți uita pe pagina consiliului județean, dacă ești interesat...
Raspunde

Ioan

Acum 1 an

În zona Arhitecților va incarca, aglomera suplimentar singurul drum de acces în Sibiu , care și asa este super aglomerat la ore de vârf. Întrarea respectiva în Sibiu se blochează în zona Ciresica , Dima , Rahovei , Calea Cisnădiei.. Ar fi necesar un drum de legatura prin spatele străzilor din Arhitecților care sa ajungă în zona Dedeman , la cele 4 benzi ce se sfârșesc în câmp.
Raspunde

Gheorghe ion

Acum 1 an

Zi mersi ca nu trece prin ea. Au fost multi care au aplaudat varianta de drum care strapungea padurea. O ocoleste, deci e bine. Sa nu exageram totusi...
Raspunde

Kukuruku

Acum 1 an

Pai aia se si prevede, ca cele 4 benzi din camp sa se uneasca cu centura
Raspunde

Andi

Acum 1 an

Griaznic. Zona aia e singura padure serioasa a Sibiului si acum trecem fix pe langa si pe langa pista de biciclete cu o sosea pe care se circula cu 100 la ora?! Oribil din toate punctele de vedere.
Raspunde

Cichicean

Acum 1 an

Intradevar e GRIAZNIC
Raspunde

Gheorghe ion

Acum 1 an

Deci dupa 3 ani de stiri si dezbateri avem o schiță. Yaaay. Cand va fi gata drumul? In 2040?
Raspunde

Bambolero

Acum 1 an

neeeem, vine tov trifu și tov ciordacu, bate din palme și se face
Raspunde

Un sibian

Acum 1 an

NOAPTEA MINTII!!!
Raspunde

Sibian 98,8%

Acum 1 an

Mi-e scarba. Poplaca e Poplaca, oricum e vai mama ei, ultima pe lista Marginimii din toate punctele de vedere, cea mai slaba comuna din zona, dar cum accepta Rasinariul asa ceva? Centura aia nu va aduce nici un beneficiu dar va distruge o zona suberba. Bucata aia dintre drumul Sibiu-Poplaca si Rasinari e ceva fain, se fac trasee de drumetie pe acolo, sunt poteci misto pentru biciclete, e loc de pasunat pentru animale, sunt niste livezi faine pe acolo si inteligentii s-au gandit sa distruga toate astea doar ca sa aiba INCA un drum dorel cu bemveul lui din 97. Aveti o viziune de va doare mintea. Pe o parte va laudati cu linistea Marginimii si in realitate o distrugeti.
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Gheorghe ion

Acum 1 an

Si atunci cum propui sa se decongestioneze sibiul? Ne luam toti helicoptere? Vrei nu vrei, trebuie sa ajungi la lucru in zona de vest. Cum ajungi? Bagi un sprint din vasile aaron pana la aeroport?
Raspunde

Andrei

Acum 1 an

Iei trenul interurban care se va realiza întretimp. Este cale ferată continuă între V. Aaron și Zona Industrială Vest. Cum zicea celălalt comentator, această centură e aproape inutilă, mai ales pentru deplasările sibienilor, atâta timp cât ocolește foarte mult, și duce spre două capete care sunt deja legate prin autostradă. Să nu mai vorbim de extremul impact negativ fonic, asupra zonei traversate. Nu zic că nu are o oarecare utilitate, dar dezavantajele primează. Poate cu un tunel de câțiva km, între Poplaca și intersecția cu drumul Cisnădiei... Dar asta e irealizabil.

Raspunde

Raluca

Acum 1 an

Unul din subcontractantii ofertantului Beta Cops- Total Road, castigator pentru acest contract de proiectare- faza studiu de fezabilitate este MUZEUL NATIONAL AL UNIRII ALBA IULIA pentru partea de investigatii arheologice. La alti ofertanti avem MUZEUL NATIONAL DE ISTORIE A TRANSILVANIEI si INSTITUTUL DE ARHEOLOGIE VASILE PARVAN. Deci avem subcontractori pentru investigatii arheologice la Sibiu, din Alba Iulia, Cluj Napoca si Bucuresti. De ce nu si Muzeul Brukenthal? Domnul Luca fostul manager, se plangea in mai multe randuri ca nu are bani sa achite energia electrica.
Raspunde

Carcotel

Acum 1 an

Ocolirea este prea mare nu o va folosi nimeni; Harta este de toata jena pentru explicatii, trebuie sa fi topograf sa intelegi in detaliu traseul Pretul, ca de obicei..."ca la noi"
Raspunde

Aci Duțu

Acum 1 an

tu oricum meri numa cu autobuzul, moca, moș congres
Raspunde

STITI CE-I FAIN IN ELVETIA ??

Acum 1 an

faptul ca pe cat au putut au facut soselele de trafic intens sub pamant fara a strica iremediabil natura. Sacrificarea zonei Poplaca - Manastire - Rasinari cu vedere la Fagaras si spre Cindrel (in liniste) nu e tocmai putin lucru. Stiu ca pare ceva de genul SF o astfel de varianta in raport cu primaria si CJ Sibiu care nu sunt in stare sa faca o pista de biciclete asa cum trebuie. Dar ar fi doar 3km de tunel cat dumbrava si poligonul. Avantaj natura, avantaj distanta redusa si poluare, avantaj eficienta in deplasare, avantaj nr. mare de masini scoase din oras care ar folosi o centura practica, scurta si eficienta si nu zecile de kilometri din poza de mai sus.
Raspunde

CX

Acum 1 an

Tunel? Stie CJ ce e un tunel? Ma indoiesc.

Raspunde

Un sibian

Acum 1 an

tunel??? pai nu au reusit sa faca UNUL singur pe autostrada A1, si tu visezi 3 km de tunel pe sub padure? dar ce, daca e aici padurea langa oras nu trece drujba prin lemn?
Raspunde

Kukuruku

Acum 1 an

E un tunel aici langa Cristian , pe A1
Raspunde

Salvati de sesizari cu scuza “salvam padurile”

Acum 1 an

APM NU accepta mailuri ptr aceasta consultare!? Doar sa mergi cu hartie? CJ raspunde promt la emsiluri cu nr de inreg. APM o fi la cules de castane prin natura

Raspunde

Bebe

Acum 1 an

de ce nu se face un tunel in zona fabricii dumbrava si spre drumul cisnadioarei ar fi mai scurt mai practic si eficient

Raspunde

X-ulescu

Acum 1 an

Varianta ocolitoare sud este total inutila. Adica pleci de la autostrada care ocoleste Sibiul si ajungi tot in autostrada facand un ocol foarte mare, cu intersectii (giratorii) si restrictii. In plus, distrugi foarte mult din frumusetile naturale ale zonei si deranjezi mult localnicii care, astfel, nu mai pot traversa soseaua respectiva. La urma urmei la ce ajuta? Nu se poate ocoli orasul pe A1? Nu mai cheltuiti banii inutil d-na Campeanu, ocupati-va mai bine de spital! Faceti ceva util ca veti veni in curand dupa voturi si nu prea aveti cu ce va lauda...
Raspunde

Adevarat

Acum 1 an

Intr-adevar, Sibiul nu este aglomerat din cauza celor care tranziteaza orasul Aceia folosesc pentru ocolire A1, acesata fiind o varianta absolut satisfacatoare. Cei care intra in oras, chiar au treaba acolo (serviciu, locuinta, scoala, cumparaturi etc.). Aceia nu vor folosi niciodata centura sud...
Raspunde

Silviu

Acum 1 an

Asa este, însă problema aglomerație din Sibiu este dată de lipsa unui transport urban competent, ce ar putea fi realizat în parteneriat cu orașele din exterior. Viitoru nu este masina personala, nici chiar cea electrica, viitoru orașului trebuie sa fie transportul în comun, și promovarea mersului pe jos și a ciclismului, descurajarea traficului în oraș
Raspunde

Kosmotrekker

Acum 5 luni

Cu aceasta sosea inutila ( autostrada in toata regula ) se distruge toata zona naturala sudica cu padurile , poienile drumurile de biciclete , zone de case de retragere pentru sibieni , si pentru ce ? In fond Sibiul nu e Clujul sau Bucurestiul unde este cu adevarat un infern traficul, ca sa se justifice centura aceasta. Sibiul are punctual niste aglomerari urate care se pot rezolva altfel , nicidecum cu un asemenea proiect costisitor si inutil. Cine va circula pe acolo , si de ce ??? Toate sosele actuale din acea zona nu sunt aglomerate si nu vor fi niciodata . Doar imaginati-va anii in sir de santiere , cife cu betoane , betoniere , excavatoare care vor misuna pe acolo. Iti piere tot cheful de a trai.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus