Șura Mică, Cristian, Poplaca, Rășinari, Sibiu, Cisnădie și Șelimbăr sunt localitățile prin care va trece varianta ocolitoare sud a municipiului, proiect inițiat de către Consiliul județean. Prima variantă de plan urbanistic zonal lansată consultării publice oferă detalii ale traseului.
Autoritățile județene au lansat în cursul zilei de luni procedura de consultare publică a planului urbanistic zonal (PUZ) elaborat pentru varianta ocolitoare sud a municipiului Sibiu, plan care include varianta finală de traseu, aleasă din cele cinci propuse în urmă cu doi ani. Aceasta are o lungime de 21,4 km și prevede construirea unui drum cu două benzi pe sens, delimitate de un separator cu o lățime de trei metri. Viteza de circulație pentru care ar urma proiectat drumul ocolitor este cuprinsă între 80 și 100 de km/h.
Parcare la Poplaca
Pe viitoarea centură este propusă o parcare de scurtă durată în extravilanul comunei Poplaca. Toate intersecțiile și podurile de pe traseu ar urma iluminate, iar în zonele locuite și în apropierea pădurilor sunt propuse panouri fonoabsorbante.
Varianta ocolitoare sud a Sibiului ar urma să aibă șapte intersecții amenajate prin giratorii sau noduri rutiere, trei pasaje, trei poduri peste cursuri de apă, 16 poduri pentru acces la terenuri agricole și pentru asigurarea deplasării animalelor sălbatice și șapte podețe transversale.
Ca urmare a studiilor geotehnice realizate pentru întocmirea PUZ-ului supus consultării publice, principalul risc în execuția viitoarei variante ocolitoare este reprezentat de alunecările de teren. ”Aria studiată se încadrează în zone cu potențial de producere a alunecărilor ridicat, cu probabilitate de alunecare «mare»”, se arată în PUZ.
Descrierea traseului
Conform documentației urbanistice elaborată de trei firme (Arhigraf din Târgu Mureș, Beta Cops și Total Road, din București), centura de sud ar urma să aibă punctul de pornire în intersecția dintre DN 7H (strada Salzburg din Zona industrială vest) și Calea Șurii Mici (Drumul hoților).
De aici, varianta ar urma să străbată un drum de exploatare existent până la intersecția cu DN1/DN7 între Sibiu și Cristian, drum cu care se va intersecta între actuala zona industrială din Cristian și capătul pistei aeroportului. Cibinul va fi traversat pe un nou pod, traseul centurii urmând să se intersecteze cu drumul dintre Sibiu și Poplaca în capătul Pădurii Dumbrava. De aici, traseul se îndreaptă pe marginea Pădurii spre Tropinii noi, dar în această zonă nici PUZ-ul supus acum consultării publice nu clarifică traseul, în sensul că amintește în continuare de varianta amenajării unui tunel pe sub rezervația naturală. ”Ocolește Rezervația naturală Dumbrava / subtraversează Rezervația naturală Dumbrava în zona comunei Rășinari, intersectează DJ 106A Sibiu – Rășinari”, este descrierea oferită de PUZ pentru traseul din această zonă.
Planul de încadrare în zonă elaborat în cadrul PUZ-ului
Mai departe, varianta ocolitoare are un traseu propus paralel cu Pădurea Dumbrava intersectând drumul județean către Cisnădioara și, mai departe, cel către Cisnădie. ”Străbate o zonă cu terenuri agricole paralel cu râul Seviș, traversează râul Seviș spre lacurile Șopa de pe teritoriul comunei Șelimbăr, continuă înainte de lacurile Șopa spre E68, pe care îl intersectează în apropierea nodului rutier de autostradă în Șelimbăr”, mai este descrierea traseului, extrasă din studiul de fezabilitate întocmit în acest sens.
Cel mai mult intravilan afectat – în Rășinari
Din cei 1,37 milioane de metri pătrați estimați a fi ocupați de viitoarea centură ocolitoare sud, cea mai mare parte de teren este în extravilanul localităților pe care le va traversa. Traseul propus afectează intravilanul a patru localități, cea mai mare suprafață fiind în Rășinari (12.035 mo), urmat de Sibiu (5.398 mp), Șelimbăr (3.110 mp) și Poplaca (74 de mp).
Conform planurilor autorităților județene care au semnat un parteneriat cu Ministerul Transporturilor, Guvernul României este cel care ar urma să finanțeze proiectarea și execuția variantei ocolitoare sud a Sibiului. De implementarea efectivă a proiectului (licitații, contracte, recepții etc) ar urma să se ocupe Consiliul Județean Sibiu.
Citește și 1,36 miliarde de lei, primul preț estimat pentru Centura Sud. Preț de 4 milioane de euro/kilometru
Opinii?
Această documentație urbanistică a fost elaborată în vederea obținerii avizelor necesare de la Agenția de protecție a mediului Sibiu. Cei care au comentarii ori sugestii referitoare la documentația urbanistică sunt invitați să le transmită în scris pe adresa [email protected] până pe data de 31 octombrie 2022.
Consultă aici, în format integral, Memoriul de prezentare a Planul urbanistic zonal preliminar elaborat pentru varianta ocolitoare sud Sibiu
Descarcă aici, în format mare, Planul de încadrare al variantei ocolitoare sud Sibiu
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi
Tag-uri: plan urbanistic centura ocolit , stadiu centura ocolitoare sud , pe unde va trece centura ocoli , centura ocolitoare sud sibiu , V , Varianta Ocolitoare Sud Sibiu
Vizualizari: 22664
Ultimele comentarii
Acum 1 oră
Sebastian Petrumihai Dendrologea ( pensionar, 50 de ani, senator )
Acum 1 oră
Mangalitza Intotero_Trifoi
Acum 1 oră
Asdfasdf
Acum 1 oră
Asdfasdf
Acum 1 oră
Un român