Duminică,
04.12.2022
Ceata
Acum
0°C

Varianta ”cu tunel” e cu 320 mil. de euro mai scumpă. Ce spun rășinărenii care susțin traseul stabilit al centurii ocolitoare a Sibiului

Varianta ”cu tunel” e cu 320 mil. de euro mai scumpă. Ce spun rășinărenii care susțin traseul stabilit al centurii ocolitoare a Sibiului

În timp ce traseul variantei ocolitoare sud a Sibiului prin Rășinari a strâns peste 1.000 de semnături ”împotrivă”, oamenii de afaceri din comună arată că investiția în forma propusă este mai mult decât binevenită. În același timp, reprezentanții CJ Sibiu le răspund contestatarilor faptul că varianta unui tunel pe sub Pădurea Dumbrava ar însemna costuri suplimentare estimate la 320 de milioane de euro.

În fața bâlbelor autorităților pe subiectul traseului centurii ocolitoare de sud a Sibiului și-au făcut vocea cunoscută în special sibienii și rășinărenii care vor fi afectați de exproprieri sau de proximitatea viitoarei căi rutiere.

Proiectul în actuala formulă are și susținători, inclusiv din Rășinari, arată un om de afaceri din localitate, care a cerut să nu îi fie făcut public numele. ”Cel mai mare avantaj cu această centură eu îl văd în special pentru noi, cei din Rășinari, și pentru cei care locuiesc pe Calea Cisnădiei. Eu chiar o să îmi mut investiția la Orlat, tocmai din această cauză: nu prea avem infrastructură la Rășinari. Și tocmai acum când se face ceva ce trebuie văd că se creează o vâlvă și o nebunie de nedescris. Încep oamenii să se agite, să înjure”, își începe omul de afaceri pledoaria.

El arată că numărul redus de investitori în zonă se datorează tocmai lipsei de acces facil pe cale rutieră și dă exemplu dificultățile pe care le întâmpină el. ”În cazul nostru, avem de exemplu și un contract cu o firmă din Vâlcea, în baza căruia de două ori pe lună ni se fac livrări cu TIR-ul. Distanța rutieră dintre sediul nostru din Rășinari și firma din Vâlcea este de 102 km, dar TIR-urile sunt nevoite să parcurgă în total 140 de km când ne aduc marfa. Asta pentru că, dinspre Șelimbăr, singurul drum pe care TIR-urile pot ajunge la noi în Rășinari este pe centura Sibiului, pe la Cristian și, mai apoi, prin Orlat și Poplaca. Lipsa accesului la infrastructură rutieră și lipsa capacităților de energie electrică fac ca la Rășinari să nu mai vină niciun investitor și nici să se dezvolte cei existenți. Iar acum, când una din aceste probleme ar putea fi rezolvată, deja sar toți. Eu îi cunosc și îi văd: și la colegii mei din firmă au venit să strângă semnături, că vor tunel. Or, să forezi pe sub Pădurea Dumbrava trei km nu este fezabil pentru țara noastră, care se împiedică inclusiv în proiectele de autostradă în construirea de tuneluri”.

Acte vechi

Omul de afaceri arată că și el va fi direct afectat de traseul centurii. ”Și eu am două terenuri peste care va trece centura. Dar valoarea va crește, ca urmare a proximității de viitoarea centură. Dacă nu va crește valoarea, cel puțin va avea de câștigat Rășinariul. Eu am discutat cu cei care au realizat foraje pentru stabilirea traseului și mi-au spus că sunt la a treia rundă de foraje pentru a identifica traseul care afectează cel mai mic număr de construcții și terenuri”.

Este de părere că mulți dintre rășinăreni sunt dezinformați în mod voit de cei care duc campania împotriva variantei de traseu stabilit. Și mai pune accentul pe un aspect: mai bine de o treime dintre terenurile traversate de traseul centurii nu au situația reglementată din punct de vedere juridic. ”Problema este că mulți dintre cei care urmează să fie expropriați nu au mai actualizat situația juridică a terenurilor, care sunt în continuare pe numele unor strămoși, prin urmare dacă vor dori să primească bani pentru expropriere vor trebui să își rezolve actele. Acești oameni se declară, acum, împotriva centurii, deși ei nu conștientizează faptul că valoarea acestor terenuri va crește dacă ajung în vecinătatea unei astfel de investiții”.

În fine, omul de afaceri amintește și de episodul de acum câțiva ani, când o parte din rășinăreni s-au împotrivit cu proteste de stradă proiectului de introducere a apei și canalizării în localitatea lor. ”Aici sunt bătălii politice, dar și multă ignoranță din partea unora dintre locuitori”.

CJ Sibiu: varianta unui tunel este cu 320 de milioane de euro mai scumpă

Între timp au început să primească răspunsuri oficiale din partea CJ Sibiu și o parte din rășinărenii care au cerut explicații pentru traseul ales. Contrar celor afirmate de președinta CJ Sibiu, Daniela Cîmpean (care susținea că traseul nu a fost ales), vicepreședintele instituției, Marcel Luca, arată în scris că varianta lansată public în urmă cu câteva zile este cea mai avantajoasă. ”Dintre cele cinci variante de traseu inițial identificate prin studiul de prefezabilitate, una singură, respectiv cea din documentația supusă dezbaterii publice, are avantajul de a crea un disconfort redus proprietarilor de terenuri, cât și mediului înconjurător, încadrându-se în același timp în costuri rezonabile de execuție. (...) Pentru a minimiza disconfortul creat, în apropierea zonelor de locuit, cât și a pădurii, vor fi montate panouri fonoabsorbante, similare celor utilizate de-a lungul arterelor de mare viteză din Europa”, se arată într-un astfel de răspuns semnat de Marcel Luca.

Acesta explică și de ce s-a renunțat la varianta unui tunel pe sub Pădurea Dumbrava: costurile mult mai mari decât traseul acum stabilit. ”Pentru realizarea variantei ocolitoare pe acest traseu, costul estimat al investiției este de 436 de milioane de euro, cu peste 320 de milioane de euro mai puțin față de cea mai scumpă dintre cele cinci variante inițiale, respectiv cea prin care se subtraversa cu un tunel Rezervația naturală Pădurea Dumbrava”, se mai arată în răspunsul citat, consultat de Turnul Sfatului.

Citește și Șapte clădiri din Sibiu și Rășinari vor fi demolate pentru viitoarea centură. ”Mă afectează foarte mult”

Ai fost martorul unui eveniment care crezi că ar merita să fie prezentat în ziar?
Folosește modulul de sesizări din TS App, aplicația de mobil Turnul Sfatului, iar noi vom prelua și aprofunda subiectul.
Descarcă aplicația de aici: https://tsfatului.app.link/download

Urmăriți-ne pe Instagram / Facebook / YouTube

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

44 comentarii

Wtf

Acum 3 săptămâni

Iata ca cei din CJ Sibiu ne considera pe toti platitorii de taxe sibieni retardati mintal. Altfel sa ne explice cum au scos ei din burta fantasmagorica suma estimata pentru varianta cu tunel de 436 mil. Euro?? 436 mil euro nu lei! In feb. 2022 s-a semnat pt o suma dubla adica 860 mil euro contractul pentru AUTOSTRADA Boita- Cornetu care are cifrele: 31 de km lungime, 7 tuneluri, 27 de viaducte, 22 de poduri și un ecoduct lung de peste 200 de metri. https://www.turnulsfatului.ro/2022/02/07/s-a-semnat-contractul-pentru-boita-cornetu-grindeanu-prima-sectiune-din-tronsonul-autostrazii-care-va-traversa-carpatii-intra-in-linie-dreapta-189468 In ce lume paralela traiesc cei din CJ Sibiu? Ce fel de centura e una de 436 mil euro cata vreme e mai putin costisitoare decat km de autostrada si e pe loc drept?? Sau varianta prin tropini se muleza prea bine pe firmele de drumuri prietene si vor sa dea un tun mai mare ca la stadion?
Raspunde

Kokos

Acum 3 săptămâni

Mai cititi o data articolul : 436 milioane euro costa varianta FARA TUNEL!!!! Varianta cu tunel costa 756 milioane euro!!! 22 milioane euro/km , in conditiile in care lotul 1 Sibiu - Boita din autostrada Sibiu-Pitesti costa 12 milioane euro/km!!!!
Raspunde

Emi

Acum 3 săptămâni

Pentru constructii au autorizatie,platesc impozit? Primaria stie ale cui sunt?
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Octav

Acum 3 săptămâni

Haters gonna hate. Dacă nu se face, de ce nu se face, când se vrea a se face, de ce pe aici și nu pe dincolo. De-aia primăriile și consiliile ar trebui sa dea un examen de inteligenta celor care-și vor sa-și dea cu părerea. Primitivii ne țin in loc și nu-și dau seama.
Raspunde

No Name

Acum 3 săptămâni

Nu cred ca ai fi fost asa de nepasator daca in cazul de fata era inclusa si o proprietate ce-ti apartine! E usor sa spui asta cand nu esti afectat!
Raspunde

@Octav

Acum 3 săptămâni

Domnule evoluat, ati sjuns asa departe incat nu mai aveti nevoie de oxigrn di liniste ci doar de 4 benzi? Sa ne impartasiti si noua cum! Si niste cifre pe care va bazati pcdv-ul. Multumesc
Raspunde

Kokos

Acum 3 săptămâni

Ba , voi sunteti nebuni??? Cum sa coste o centura ocolitoare de 20 km , 436 milioane euro??? 22 milioane euro/km ??? Tronsonul Sibiu-Boita din autostrada Sibiu-Pitesti costa 12 milioane euro/km !!! Pe bune??? Cat mai puteti fura?
Raspunde

Dragoe Maniu

Acum 3 săptămâni

Sunteți sigur ca va exista acces de pe DJ Sibiu - Rasinari pe centură domnule C. I. ? Eu personal sunt in continuare pentru liniste si aer curat.
Raspunde

Un sibian

Acum 3 săptămâni

Minciună sfruntată! Nu sunt specialist evaluator, dar am acces la informații publice. NU ar putea fi CU 320 MIL. MAI SCUMPĂ., pentru 2 KM de tunel, care NU e în zonă de munte, (nu sunt sunt roci dure). Există standarde de cost! Relevant este un exemplu recent: secțiunea lipsă din Autostrada A1. Traseul are o lungime de 9.13 km, din care 2,13 km de TUNEL, iar oferta CÂȘTIGĂTOARE a fost de 1, 8 miliarde de lei, adică aprox. 390 MIL. EURO, în condițiile în care cele două tuneluri de AUTOSTRADĂ vor fi formate din două galerii unidirecționale prevăzute pe fiecare cale de circulație cu platforma de 11,25 METRII. Pe de altă parte o soluție pentru un tunel mai puțin costisitor ar putea fi dacă s-ar face un tunel cu o bandă pe sens, iar restul centurii să rămână la stadiul de drum expres (cu două benzi pe sens). Adevărul e că NU EXISTĂ INTERES POLITIC pentru fi protejați, nu doar locuitorii afectați, ci o întreagă zonă naturală, culturală și arhitectural peisagistică deosebită. DEZBATERILE PUBLICE sunt DOAR DE FAȚADĂ, nu doar în acest caz, ci în general în administrația românească.
Raspunde

Sibian

Acum 3 săptămâni

De ce e MUSAI drum expres și nu drum cu o bandă pe sens? Ar trebui ca drumul expres să fie justificat de un studiu solid cu o analiză pe termen LUNG!
Raspunde

Sss

Acum 3 săptămâni

Asa se intampla cand toti pacalicii ONGisti sar dupa fenta fara sa aiba habar de costuri
Raspunde

Centura sud

Acum 3 săptămâni

Are sustinatori dar vorbiti de un singur om de afaceri. Deontologic domnule Deleanu era sa aveti cel putin doua surse. Are el, acest om de afaceri o casa de facut sondaje sau a platit una ca sa poata trage vreo concluzie? Noi localnicii si rezidentii avem in spate niste semnaturi palpabile. Pana una alta se vede disperarea. In ceea ce priveste acea suma spusa cu estimarea tunelului sa arate documente oficiale nu fumigene pentru publicul naiv.
Raspunde

Trotineta

Acum 3 săptămâni

Nu vă lăsați! Oricum și realizarea acelei centuri va fi la final cu sute de milioane de euro mai scumpă, ca la orice “investiție” a șmenarilor ce conduc orașul/județul. Puneți presiune pe ei și nu renunțați, sunteți o comună mare, uniți-vă și bateți cu pumnul în masă. Primarul ăla al vostru dacă mai vrea să aibă trai în sat ar fi bine să vă ajute.
Raspunde

Ultimul drum

Acum 3 săptămâni

Desigur ca acest investitor vrea sa ne bage în pământ!
Raspunde

Unul pentru to(n)ți

Acum 3 săptămâni

Dacă moare unul, e tragedie, Dacă mor 1000, pt firma investitorului, e bucurie!
Raspunde

Afaceri mortale

Acum 3 săptămâni

Presupun ca investitorul calca pe "cadavre" si desigur nu ezita sa calce peste casele acelor oameni. Afaceri mortale!
Raspunde

SB-18-RAI

Acum 3 săptămâni

S(i)crieți foarte frumos domnule investitor.O investiție (de carton) ce ne va duce direct în RAI !!!
Raspunde

Un rasinarean

Acum 3 săptămâni

Presupun ca investitorul calcă pe,, cadavre" si desigur nu ezită să calce peste casele acelor oameni.Afaceri mortale!
Raspunde

Andi

Acum 3 săptămâni

Of of ‘investitorule’ daca iti plac asa mult terenurile de langa autostrazi mergi langa centura de nord si cumpara niste terenuri de acolo ca sa ai flow usor. Cu ocazia asta ajuti si pe cei din zona aceea ale caror propietati s-au depreciat si iei si tu teren ieftin - 70 de bani metri patrat. Win win!!!
Raspunde

Naughty naughty

Acum 3 săptămâni

Cine oare cine este acest domn investitor care are informatii asa precise despre costul cu variata tunelului, ca public nu s-a discutat nimic, e info necunoscuta pt proprietarii din zona care isi pierd terenurile de exemplu. Dna Cimpean, sau dl Bucur dvs sunteti? hai dati jos musteata dragilor! Mai shugubetilor mai ce mai sunteti voi doi! Naughty naughty
Raspunde

Gică contra

Acum 3 săptămâni

Pai dacă tot pleacă din Rășinari în Orlat, de ce sapă groapa Rășinărenilor susținând acest proiect de carton ce va distruge viitorul zonei? Ce idei macabre! Conform PUZ-ului propus, autostrada nu trece prin Orlat, deci tirurile lui tot pe același traseu vor veni. Deci le bagă mortul în casă Rășinărenilor susținând de unul singur acest proiect, apoi pleacă !!!
Raspunde

ThaKATA tha

Acum 3 săptămâni

Pe noi, muritorii de rand, acest investitor ne lasa rece!!!
Raspunde

Sibian SB

Acum 3 săptămâni

Eu repet, astept decizia oficiala dupa care aștept procesele. Si fac pariu ca nu vor fi 7 procese, ci zeci sau sute. Dl cu afacerea, nu mai dam nume, afaceri cu hale sub munte si tiruri in Rasinari? Ai gandit-o bine cand ai decis asta? E radinari genu de comuna care sa permita trafic cu tiruri, mai ales prin ea? Pai daca vrei sa muti afacerea la Orlat nu ai gandit-o bine. Tunelul costa mai mult? Pe hârtie, in faza asta, aparent da. Ramane sa vedem in realitate. Iar apoi, acel eventual cost mai mare, daca il punem in balanta cu cantitatea mai mare de combustibil consumata sa faci acest drum expres lung/ocolitor, poluarea creata de combustibilul ars in plus, cred ca se ard repede acei 320mil euro. Rasinariul nu are mulți oameni de afaceri care sa fie afectați acum ca nu au acea centura hidoasa, cat o autostrada si prin ograda lor, vocea unuia nu e vocea rășinarenilor. Vor fi procese multe si acestea vor duce rapid la sfârșitul carierei dnei campean (cu î).
Raspunde

Sibian liberal

Acum 3 săptămâni

Este vital ca de lucrari sa se ocupe firmele de suflet ale sibianului gospodar: Terra si NSA! Banii furati sa ramana in Sibiu!
Raspunde

Marius

Acum 3 săptămâni

Toata aceasta gargara este produsa de unii domni care au crezut ca vor reusi sa vanda terenurile pana sa apara in presa planurile centurii ocolitoare. Mai nasol este pt oameni care au casele de locuit pe locul unde trece centura,nu case de vacanta. Dar ganditi-va daca toti din cartierul arhitectiilor sau tot selimbarul ar merge pe centura pt a ajunge in zona industriala orasul ar fii mai liber. Din selimbar pt a ajunge pe autostrada prin vasilea aron treci. Decat sa mergi 5 km prin oras,frana a intaia iar frana a intaia mai bine 20-30km pe centura. Zonele care se vor dezvolta vor in locurile de legatura intre centura si drumurile judetene.
Raspunde

Asociatia Tropinii Vechi

Acum 3 săptămâni

Daca banii sunt un argument, atunci sa nu mai faca centrua deloc, LOL! Cu alte cuvinte: "suntem prea incompetenti sa facem un tunel, asa ca turnam asfalt!!" Noi muncim, noi nu gandim.
Raspunde

Investitorul

Acum 3 săptămâni

WOW, 1-2 investitori din Rasinari dicteaza cursul vietii a peste 5000 de oameni. Super
Raspunde

Gligor

Acum 3 săptămâni

Basmul cu gazul cand il spuneti Dl Primar?
Raspunde

Noaptea mintii la CJ Sibiu !

Acum 3 săptămâni

se pare ca cei de la CJ Sibiu nu sunt zdraveni la cap si ar trebui atacati in justitie de contribuabili pentru risipirea banului public. Trebuie doar sa te uiti pe poza de mai sus sa vezi traseul aberant desenat si daca ai 2 neuroni functionali realizezi ca acest tresau este inutil si nici macar un sibian domiciliat in municipiu asadar pana la Ciresica nu se va urca pe aceasta centura pentru a parcurge 50 de km (dus-intors) zilnic pentru a ajunge in zona ind. Vest.
Raspunde

Lili

Acum 3 săptămâni

Asa si? Maram nu sunt bani sau cum?
Raspunde

Dragoe

Acum 3 săptămâni

Fiecare are opinia sa și trebuie respectatâ. Citeam tocmai astăzi că Sibiul se luptă să reconceapă B-dul Victoriei în sensul de al transforma într-o zonă de promenadă cu reducerea drastică a mașinilor și în schimb se dorește mutarea traficului către Rășinari cu toate consecințele: poluare fonică și atmosferică!. Asta numim noi dreptate ?
Raspunde

Alex

Acum 3 săptămâni

Pe vederea din satelit se vede clar , cum pădurea Dumbrava are un culoar defrișat din zona drumului 106 D zona Versailles până în dreptul uzinei de apă, calea Poplăcii. Acest traseu de compromis s-ar putea pune in calcul, și să se evite tunelul sau trecerea pe lângă Rășinari. Cu toate că sunt terenuri de la MAPN. Au fost știri care au zis că se vor muta in doi ani. Un tunel atât de scump iese din calcul. Nimeni nu va da atâția bani pentru pentru centură secundară numai că să nu se deranjeze liniștea unor case sau a unor caprioare. CNAIR-u se cam ferește de tuneluri vezi, tunelul urșilor aproape 10 ani până la adjudecat, tunelul de la Meseș de trei ani scos la licitație și nu se mai știe nimic, alunecările de la viaductul de la Aciliu soluția era un tunel nu l-a acceptat, pe Autostrada Transilvania un caz similar se așteaptă soluția unui tunel propus de constructor și nimic. Și vorbim de lucrări strategice naționale .
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Cortorari

Acum 3 săptămâni

Nu exista zona versailes.
Raspunde

Ycs

Acum 3 săptămâni

EU stiu un lucru simplu ori faci ceva cum trebuie sa fie util si durabil ori mai bine nu-l faci ,ca nu sunt bani nu-i un motiv ,daca centura ar fi mai scurta s-ar recupera oparte din banii pentru tunel.
Raspunde

Raluca

Acum 3 săptămâni

Zona Rasinari (inclusiv Curmatura)- Prislop- Trainei- Poplaca nu va avea decat de castigat de la o legatura facila cu aeroportul Sibiu- de care poate fi legat cu mijloace de transport in comun, cu autostrada odata spre Sebes- Deva, Sebes Cluj sau in proiectare si executie Sibiu- Pitesti sau Sibiu- Brasov sau platformele comerciale din Selimbar - legatura cu posibile mijloace de transport. Optiuni mai multe pentru joburi sau acces mai facil la joburi sau investitori in zona inseamna odata cresterea nivelului de trai pentru niste comunitati cu importante probleme sociale si mai multi bani colectati la primarie in cazul investitiilor, deci resurse financiare pentru serviciile publice ale autoritatilor locale.
Raspunde

Sibian

Acum 3 săptămâni

Daca totul in lumea asta ne pasă numai de BANI și alte INTERESE MATERIALE, atunci să DISTRUGEM TOT!
Raspunde

Reciti punctajul

Acum 3 săptămâni

Acces la autostrada si aeroport. Acces ptr muritori (tren) ZERO. Locuri de munca, iar, de banda. Conform logicii tale, un muncitor la banda are bani sa mearga cu masina 50 km
Raspunde

Z

Acum 3 săptămâni

De 400 mil euro mai bine va muta langa ''platforma vest'' pe toti desteptii din ''cartierul arhitectilor''
Raspunde

Sibian SB

Acum 3 săptămâni

Primarul din rasinari, care e slab slab, nici macar drumul care tranzitează comuna nu e capabil sa il faca calumea, cum e in Gura Raului de ex, Rasinari arata ca acum 20 ani. Sat rămas in urma, cu tot respectul pt locuitorii de acolo. Primarul, atat acesta cat si altii, stau aliniați în fata dnei președinta ca mieii. Si da, stimata redacție care promovom parerea unui investitor, comuna are niste mii de cetățeni, părerea lor conteaza, nu a vreunii domn cu hale trantite sub munte, in asa zisa zona industriala (sa-si asume deciziile legate de poziția in care a investit).
Raspunde

Nicu

Acum 3 săptămâni

scump al dracu tunelu ala. pretu in lume la tunelle variaza intre 10 -si 100 mil de $ depinde de metoda deschidere geotechnica si in ce tara il faci - SUA UK AU si ASIA is cam pe la 100 mil/km. eu zic sa mai calculeze inca o data. Daca e cu tunel nu tra sa mai exproprieze pe nimeni
Raspunde

Ycs

Acum 3 săptămâni

Dar initial nici nu era vorba de o evaluare a costului tunelului.daca sar face in zona fostei fabrici dumbrava ar fi mai scurt ,de ce nu se face cu 2 benzi
Raspunde

Carmen

Acum 3 săptămâni

Dar cu ce ajuta aceasta centura daca majoritatea locuitorilor sudici vor intra tot prin oras sa isi lase copilu la scoala sau se opreasca undeva la cumparaturi? O sa construim strazi peste strazi in loc sa facem transport public metropolitan? Avem caii ferate nefolosite, de ce nu sunt planuim trenuri urbane si autobuze eficiente? Ce se va intampla in 10 ani daca se dubleaza polulatia in imprejurimi fara scoli si gradinite?
Raspunde

Liviu scoc

Acum 3 săptămâni

70% dintre rasinareni sunt pentru realizarea acestui drum! Restu de 30% au terenuri în zona....Simplu
Raspunde

Calin

Acum 2 săptămâni

La cat de mult ocoleste Sibiul, centura asta nu isi face sens pentru sibieni. Ocolesti prea mult ca sa merite sa o utilizezi. Si daca stai intr-un cartier sudic (Valea Aurie/Ciresica) nu alegi centura de Sud, ocolesti prea mult in forma actuala. Centura va face sens doar pentru cei din Cisnadie si Selimbar care lucreaza in zona industriala. Pare mai mult a drum judetean.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus