Sâmbătă,
27.04.2024
Partial Noros
Acum
18°C

Directorul Aeroportului Brașov: O mare parte din zborurile militare de la Sibiu și Kogălniceanu se vor muta în Brașov. Despre dezvoltare: ”Lumea, dacă este obișnuită să plece de la Sibiu, o să plece de la Sibiu”

Directorul Aeroportului Brașov: O mare parte din zborurile militare de la Sibiu și Kogălniceanu se vor muta în Brașov. Despre dezvoltare: ”Lumea, dacă este obișnuită să plece de la Sibiu, o să plece de la Sibiu”

Alexandru Anghel, directorul Aeroportului Brașov-Ghimbav, anunță într-un interviu acordat site-ului BizBrașov că poartă negocieri cu structurile militare pentru ca mai multe zboruri ce țin de poligonul Cincu să fie mutate din Sibiu, în Brașov.

”Cu zborurile militare este și asta o componentă importantă, pentru că plătesc. Așteptăm să se mute o parte mare sau consistentă din activitatea de la Sibiu, de la Kogălniceanu, care este aferentă celor de la Cincu (n.r. poligonul militar), de la baza franceză.

Cred că o să înceapă undeva la sfârșitul lui august, începutul lui septembrie. Am avut deja primele discuții cu ei să setăm. O să fie transporturi, ei își fac rotațiile de soldați, plus logistică ce mai au ei”, a transmis Anghel.

Legat de dezvoltarea Aeroportului Brașov, directorul Alexandru Anghel, spune că va trebui să treacă timp până când atât pasagerii, dar și companiile să prindă aeroportul în programul lor.

”Problema programului se stabilește cu ceva luni înainte, cu un timp înainte și trebuie făcut asumat. Adică nu vine compania aeriană și zice ”fă program și de 24h”, după care el poate să zică știi ceva, nu mi-a mers, am închis compania. Și eu ce fac? Dau oamenii afară? Deci lucrurile trebuie făcute cu mult timp înainte, ca și cursele. Dacă compania vrea să bage curse, să ai un șase luni înainte, pentru cam asta este practica uzuală, dacă vrei să ai cât de cât succes.

În aviație sunt două programe: program de iarnă și program de vară. Când începe programul de vară, deja știi cam ce urmează să se zboare în program de iarnă.

Îți trebuie ca în șase luni să pui la vânzare bilete, ca să ai încărcare bună pe avion. Dar și compania aeriană, așa se fac lucrurile, se fac cu foarte mult timp înainte, cu șase luni, cu 1 an, ca să poți să și-ți programezi, să cauți sloturile, să vezi orele de aterizare, decolare, dacă sunt disponibile, dacă este loc pe aeroportul de destinație, să poți să ai serviciile de care ai nevoie pe aeronavă și să poți să pui și bilete în vânzare cu șase luni înainte, ca să te asiguri cu un grad de încărcare bun și să poți să aplici niște strategii de marketing ca să poți atrage pasageri. Și te faci cunoscut, că așa de pe o săptămână pe alta, când lumea este obișnuită să plece de pe la celelalte aeroporturi, o să vedeți că nu dau toți
buzna, acum avem un aeroport și vin toți pasagerii.

Chiar dacă ai aeroportul deschis, lumea dacă este obișnuită să plece de la București și o să mai plece în continuare de la București sau să plece de la Sibiu, este o perioadă de acomodare și de a transmite în piață că ești funcțional și că cursele chiar se fac, ca în final toți din zonă să vină să folosească serviciile de pe aeroport.

În general, pe programul de iarnă frecvența curselor se reduce. În general asta este regula. Totdeauna pe iarnă se reduce numărul de curse, se închid anumite curse care nu sunt performante. Întotdeauna planurile de dezvoltare se fac pe perioadă de vară, deci traficul crește începând cu programul de vară, începând cu sfârșitul lui martie, începutul lui aprilie”, a transmis directorul.

Când va deveni Aeroportul Brașov profitabil. ”E pe principiul mall-ului, tu trebuie să creezi condițiile, companiile aeriene să aducă cât mai mulți pasageri și pasagerii ăștia vor cheltui ori la adus, ori la întors”

Anghel a vorbit și despre modalitatea în care Aeroportul Brașov va deveni profitabil.

”În mod normal, într-un aeroport se fac două contabilități, una pentru siguranță, securitate și aici discutăm de subvenții și astea se închid pe zero, adică cât cheltuie, atâta trebuie să plătesc și partea economică. Și dacă discut în mod normal, dacă discuți de profit, discuți pe partea economică, restul activităților care sunt acuma eu zic că noi putem.

Eu vă spun care este filozofia noastră, dacă putem să-i spunem așa. Noi nu vrem să câștigăm bani din zboruri, de la companiile aeriene. Pe activitatea care ține de companiile aeriene. Cât cheltuim asta să câștigăm, ca să menținem tarifele aeroportuare cât mai mici, să fie atractiv pentru companii, să vină să zboare de la Brașov, să deschidă rute cât mai multe și banii să-i câștigăm din parcare, din rent-a-car, din spațiile comerciale.

Pentru că iarăși un amănunt pe care lumea nu-l cunoaște, discuțiile mari, interminabile, cu companiile aeriene se învârt în jur la un euro, doi euro. Un euro sau doi euro pe pasager. Uneori, dacă e să discutăm de 2 euro, înseamnă 10 lei. Pot să iau 5 lei din parcare, pot să mai iau 5 lei, nu știu, din publicitate sau împărțim banii prin aeroport și banii ăștia îi luăm din alte zone, numai să vină pasageri, să zboare. E pe principiul mall-ului, tu trebuie să creezi condițiile, companiile aeriene să aducă cât mai mulți pasageri și pasagerii ăștia vor cheltui ori la adus, ori la întors.

Și mai sunt două modalități de a recupera banii. Una direct în aeroport, să discutăm de profitabilitatea aeroportului la modul direct, pe situații contabile sau beneficiile pe care le vedem în zonă. Și dacă facem un calcul și cred că cineva a făcut un calcul legat de, vedem la traficul înregistrat, vedem câți pasageri ar fi trebuit să meargă, numărul de kilometri până la București și calculăm consumul.

Vedeți că prin faptul că este localizat aici aeroportul, practic brașovenii fac o economie de câteva milioane de euro numai din combustibil. Luați numărul de călătorii. Banii ăștia rămân în buzunarul pasagerilor”, spune directorul aeroportului brașovean.

Când va fi privatizat

Alexandru Anghel explică faptul că în viitor consiliile județene nu vor mai putea finanța aerporturile și va trebui găsită o formă de a le privatiza.

”Decizia este a proprietarilor dacă să-l dea în concesiune sau nu, proprietarii fiind Consiliului Județean.

Da, în România, până în momentul de față niciun aeroport nu este dat în concesiune. Toate aeroporturile sunt deținute de stat. Pot să zic că este un exemplu bun, din punctul meu de vedere. Adică sunt alte state care nu au 100% da, au oricum spre 80%, sunt și alte state care au un procent mai mic, dar oricum s-a demarat procedura aceasta de a concesiona aeroporturi. Ce este interesant de știut este că din aeroporturile din România în momentul de față cred că două sau trei sunt profitabile.

Pe viitor, statul nu va avea voie să finanțeze aeroporturi. Aeroporturile sunt activități economice și de săptămâna trecută s-a dat legea privind guvernanța corporativ, un fel de actualizare a legii cu niște modificări. Și această lege spune că de la de la data apariției nu se mai înființează regii autonome. Deci noi suntem practic ultimii. E ultimul aeroport care mai este pe piață. Cu ce vine nou este că poți să separe activitățile care sunt în sarcina statului de activități economice, să le transformi în SA-uri sau SRL-uri.

Consiliile județene nu vor mai putea finanța aeroporturile, dar dacă vor să le mențină cu tot dinadinsul vor trebui să le scoată în piață, să le transforme în societăți comerciale, să găsească parteneri sau un SA, să facă emisiuni de acțiuni. Este o variantă bună în momentul de față tu, ca aeroport, dacă vrei să te împrumuți, ai o problemă cu garanțiile, pentru că și garanțiile pe care le pui la un împrumut sunt ajutor de stat. Dacă ești SA, faci misiuni de obligațiuni în piață și te împrumuți. Și depinde și de cât ești tu de transparent și cât de bine te percepe piața ca să poți să-ți faci emisiune de obligațiuni în piață”, a spus Alexandru Anghel.

Dezvoltare pe zona cargo

Directorul aeroportului susține că pasul următor de dezvoltare al Aeroportului Brașov ține de zona cargo. Spre deosebire de discuțiile legate de zona de cargo din Sibiu, unde se punea problema spațiilor de depozitare, în județul vecin nu există această dilemă.

”Săptămâna viitoare o să avem chiar astăzi pe grupul nostru de discuții de la aeroport, o să ne mobilizăm toți care suntem în aeroport să vedem cum facem cu circuitul de securitate, cu mărfurile, cu cargo, pentru că este cerere mare de cargo, este interes foarte mare.

Sunt persoane care au găsit exact ca în transport, trimiți un camion cu marfă undeva și de acolo îți găsești să-ți aduci marfă înapoi și înțeleg că sunt oameni cu idei care să trimită marfă cargo în afară și să vină cu linia și marfă încoace.

Fiind multă industrie în zona Brașovului, cargo este foarte cerut, pleacă multe camioane pentru a pleca cu cargo-ul de la de la București și e bine că până la urmă nu mai pleacă pe Valea Prahovei, să mai încurce și traficul pe acolo, plus costuri și traficul ar fi mult mai scurt să plece de la Brașov.

Cargo, ca să ne înțelegem, că multă lume are impresia că pe cargo ai nevoie de depozite foarte mari, nu, marfa se poate verifica din punct de vedere al securității la producător, la fabrică, se sigilează, se face documentul de transport și după aia se însoțește direct la avion și se urcă direct în avion. Nu trebuie să ai spații intermediare și cargo este de mai multe feluri, poți să ai cargo acum la nivel mondial. Cargo foarte mult se face pe comenzile acestea online, nu sunt volume mari, sunt pachete mici gen Amazon. Da, și astea se pot transporta la cala avionului pentru că nici lumea nu mai pleacă în călătorii cu bagaje voluminoase și cu toate hainele pentru că brand-urile sunt aceleași, peste tot ai nevoie de ceva, îți cumperi unde te duci și cala rămâne goală. Și atunci companiile au ales să pună la dispoziție și spațiul de la cala avionului pentru transport de marfă.

Sunase cineva recent că avea de trimis cred că în Italia cantități regulat, dacă nu zilnic. Dacă aveam zboruri zilnice să trimit ciuperci, acuma e sezonul ciuperci, fructe de pădure și poți să le pui și le trimiți în Italia, că acolo sunt la mare căutare”, a mai spus Alexandru Anghel.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Alin Bratu

de Alin Bratu

Politic
Telefon:
0745 590 991

alin[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

9 comentarii

Rammstein

Acum 9 luni

În primul rând tovarășul director să învețe limba română și să facă acordurile gramaticale corecte... În al doilea rând, se știa din start că aeroportul va fi unul militar !... În al treilea rând au greșit cu studiul de impact, în zona brașov nu sunt cereri mari pentru zboruri!... Să-l întrebați pe Dottore Veștea, **** avea aceste date dar trebuiau bani la partid..

Raspunde

Kukuruku

Acum 9 luni

Daca nu e cerere nu inseamna ca nu o sa fie. Facem ca comunistii, care nu au facut autostrazi ca nu erau multe masini personale?
Raspunde

Bleahh

Acum 9 luni

M-ati înnebunit cu aeroportul din Brasov și cu titlurile clickbait , tot timpul încercați sa creati polemici prin compararea Sibiului cu Brașovul , probabil ca atâta puteți ….
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Mihail

Acum 9 luni

Aeroport nascut mort! Ambitie prosteasca a municipalitatii Brasov
Raspunde

Mihai

Acum 9 luni

Domnilor, de ce atîta polemica , văd că și pe telefon apare zilnic cîte ceva legat de acest aeroport, atît de necesar unui oraș că Brasovul , are 5 minute de funcționare(ipotetic), și toată lumea găsește ceva de dat cu părerea . Lasati-l să funcționeze macar un an de zile, și apoi să-și de-a UNII, cu părerea! Știu că ni s-au pus bete-n roate că sa nu funcționăm că și cale, aeriană!!! Dar este o vorbă, cinii latră, ursul merge
Raspunde

Oups

Acum 9 luni

Lasă teoria conspirației Mihai …fiecare zboară de unde dorește, nu va pune nimeni bete-n roate , e normal ca la început sa funcționeze mai greu, timpul va spune dacă investiția a fost buna sau nu , studiile făcute de independenți au relevat faptul ca acest aeroport nu va fi profitabil și ca vor fi probleme in perioadele reci cu ceata. Vânt in pupa , Mihaita :))
Raspunde

Gazda Iren

Acum 9 luni

Numai Dan Air sa nu fie este o companie care nici un numar de telefon nu are nu se ocupa cu clientii nu confirma biletele clientul sa dea banii in rest.. poate vom putea zbura!!! Apropo aeroportul nu are birou de informatii.
Raspunde

George

Acum 9 luni

Aeroportul e foarte bine amplasat. Insa trebuie vazut ce fac companiile aeriene. Daca fac precum Wizzair, care nu mai are preturi de low cost ci de linie, lumea va fi reticenta, va merge pe alte aeroporturi. Ca exemplu, am dat 1300 lire, 2 bilete cu locuri, dus intors, Londra-Dubai, zbor de 6 ore si un pic, cu A380 Emirates. Au oferit mâncare de 2 ori per zbor/2 persoane. Wizzair vrea 580 lire, Brasov-Londra, doar dus, ce-i drept pe o data care ma intereseaza pe mine.
Raspunde

Constantin

Acum 9 luni

PENTRU ăștia care comentează aiurea pe aici vă dați cu presupusul aiurea. Băăăăi !!! aeroportul are două luni de când sa deschis ce vreți sa opereze companii Transatlantice precum American Airlines pe el ? Vorbim când va avea un an în ce stadiu va fi. Auzi și la Mihail deșteptul ăla care a scris că s-a născut mort. Ce ai vrea să opereze precum cel de la Frankfurt după două luni de la deschidere? Și apropo pentru cei care fac comparații, aeroportul este un bun comun nu o modalitate de a concura cu alte județe că doar nu pleacă doar cei care locuiesc în Brașov de pe el. În loc să fiți pozitivi dar așa e Românul să moară capra vecinului și să meargă în alte țări să se plângă ce rău este la noi ceea ce nici o altă nație nu ar face acest lucru. Așteptați să aibă un an și pe urmă veniți cu comentarii răutăcioase.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus