Duminică,
28.04.2024
Cer Senin
Acum
7°C

Urban Bike Revolution: 10.000 de mașini circulă zilnic în Sibiu pentru a transporta elevi între casă și școală. „Mobilitatea școlară este o problemă crucială”

Urban Bike Revolution: 10.000 de mașini circulă zilnic în Sibiu pentru a transporta elevi între casă și școală. „Mobilitatea școlară este o problemă crucială”

Asociația Urban Bike Revolution prezintă rezultatelele unei cercetări cantitative privind mobilitatea elevilor din Sibiu, desfășurată în perioada martie - mai a acestui an. Reprezentanții asociației spun că rezultatele cumulate arată o „realitate îngrijorătoare”: peste 50% din elevi sunt transportați la școală cu mașina, iar raportat la datele obținute, estimativ peste 10.000 de mașini circulă zilnic în Sibiu pentru a transporta elevi între casă și școală sau alte activități extra-curriculare.

Datele obținute sunt rezultatul implicării a peste 150 de clase din peste 20 de școli din Sibiu, adunând mai mult de 3500 de răspunsuri de la elevi.

Scopul principal al acestei cercetări a fost de a determina cota modală în rândul elevilor din Sibiu, acoperind toate ciclurile de învățământ. Timp de 3 săptămâni, elevii au notat mijlocul de transport utilizat în fiecare zi. Pentru școlile cu peste 6 clase participante a fost realizată o analiză separată a cotei modale, pentru o înțelegere mai detaliată a tendințelor de transport.

„Rezultatele cumulate arată o realitate îngrijorătoare. Peste 50% din elevi sunt transportați la școală cu mașina, iar la nivelul ciclului primar acest procent ajunge la 70%. Chiar și în rândul elevilor de liceu, aproape 40% folosesc mașina pentru a ajunge la școală. Acest lucru este îngrijorător, în special având în vedere că mulți dintre acești elevi ar avea discernământul necesar să se deplaseze pe cont propriu.

Raportat la datele obținute, estimativ peste 10.000 de mașini circulă zilnic în Sibiu pentru a transporta elevi între casă și școală sau alte activități extra-curriculare. Utilizarea mașinii are un impact negativ însemnat asupra traficului, siguranței, poluării și bunăstării generale a populației”, arată reprezentanții Urban Bike Revolution într-un comunicat de presă.

„Mobilitatea școlară este o problemă crucială pentru Sibiu”

Datele au un rol determinant în dezvoltarea viitoarelor programe, dar și în monitorizarea și evaluarea tendințelor de mobilitate. Pentru următorul an, UBR și-a propus să contribuie la scăderea cotei modale auto în rândul elevilor de la 50% la 40%, în baza unor program dezvoltate în cooperare cu partenerii din cadrul programului “Laboratorul de Mobilitate Urbană Activă”. Din această reducere, estimativ, 5% pot merge către trotinetă și bicicletă, iar alți 5% pot alege să meargă pe jos sau să utilizeze transportul public.

„Mobilitatea școlară este o problemă crucială pentru Sibiu. Este responsabilitatea întregii comunități de a oferi un stil de viață activ, sănătos și independent tuturor copiilor și adolescenților, deoarece primul drum important din viața fiecărui elev este drumul zilnic spre școală”, mai arată reprezentanții asociației.

Cercetarea a fost realizată cu sprijinul Ambasadei Regatului Tărilor de Jos în România și sponsorizată de KeepCalling.

Mai jos rezultatele detaliate ale cercetării realizate de asociație:

Foto ilustrativă: arhiva TS

 

 

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Comentarii

11 comentarii

Vasile

Acum 7 luni

Bun studiu, aveam nevoie de cifre sa intelegem realitatea. Lasand la o parte motive evidente precum Selimbar si Arhitectilor, cred ca multi sibieni sunt prea comozi si nu sunt in stare sa mearga cateva sute de metri. Daca ploua, uita ca au si umbrele. Mai sunt iarasi multi care sunt paranoici si isi considera copiii ca fiind de sticla si pericolele ii pandesc la tot pasul asa ca incearca sa-i "protejeze" de mersul pe jos, bicicleta sau cu autobuzul singuri.
Raspunde

Precup V.

Acum 7 luni

Excelenta munca celor de la UBR! Bravo!
Raspunde

Sibiul betonat !

Acum 7 luni

Sa trimiteti cifrele astea incompetentilor din CJ Sibiu, lui cimpean care vrea sa faca centura aia trasata stupid si inutil doar pentru prietenii ei constructorii – gen NSA. Sibiul o sa ramana sufocat de trafic, centura aia care trece pe la naiba in praznic va ramane pustie. Doar constructorii castiga, mediul pierde inzecit, iar sibienii ca caror padure dumbrava e situata in intravilanul Sibiului (!!) nu vor mai avea aceasta oaza de liniste. Duduia de la CJ Sibiu ar trebui anchetata de urgenta pentru intentia de a risipi banul public (sute de mil. de euro)!
Raspunde

Profu

Acum 7 luni

Boierie, nu gluma! Daca eu vin la școala pe jos sau cu autobuzul nu mă respectă nici elevul Bula pt. că sunt sărăntoc...
Raspunde

Sibianul

Acum 7 luni

Sunt autobuze școlare. Dar din păcate merg goale. Rar am văzut mai mult de 4 elevi într-unul. Fac și paguba consumând motorina degeaba.
Raspunde

Sorin

Acum 7 luni

Dar de ce nu se include in studiu și faptul că 40-50% din școlile din oraș sunt populate cu elevi din Selimbar, Cisnădie, Calea Cisnădiei, Sura Mare, Mihu, Bungard, etc? Cu ce ar putea să se deplaseze de acolo? De ce se primesc autorizații de construcție a unor cartiere care nu dispun de școli, grădinițe, etc? Ne trezim acum că avem o problemă cu traficul... Evident. Cei care au realizat acest studiu ajung la niște rezultate mediocre. Sa nu mai zic că ei au realizat și studiul de oportunitate pentru planul de mobilitate urbană durabilă....
Raspunde

Flo

Acum 7 luni

Pt ca treaba dezvoltatorilor e sa faca locuinte, treaba autoritatilor locale e sa faca scoli! Planul de mobilitate urbana a fost facut de o firma din Bucuresti care habar nu aveau ca in cartierul Arhitectilor nu se afla scoala, nu de cei din Sibiu.
Raspunde

Urban Bike Revolution

Acum 7 luni

FIP Consulting a realizat PMUD-ul. Trebuia doar să deschideți documentul și era scris cât casa. Noi am făcut acest studiu pe o metodologie proprie, iar rezultatele sunt extrem de relevante, ținând cont de numărul mare de răspunsuri. Studiul a fost unul cantitativ și a urmărit identificarea mijloacelor de transport utilizate pentru a ajunge la școală și nu neapărat originea sau traseul deplasării. Acest lucru poate fi făcut în altă cercetare. Deși avem una doar în rândul elevilor de liceu din 2022. Din ea știm ca 35% fac naveta in fiecare zi din afara Sibiului.
Raspunde

Ion Iliescu

Acum 7 luni

Laăsați prostiile…. odrasla de bizon trebe dusă cu SUV-ul până în clasă. Numa saraky merg cu autobuzul… nu poți avea pretenții la pile la capacitate si bac, pile la înscrierea în clasa 0,1,2,3 … (ati observat că toți elevii din Sibiu ,erg la cea mai buna învățătoare, la cea mai bună școală și în cea mai bună clasă???) … și după ce ne omorâm în pile, relații, șpăgi șamd… doar nu o să trimitem copilu la școală cu bicicleta sau autobuzul… că doar nu vrem ca d colegu, fiul/fiica lu gherțoiu cutărescu să râdă de prințișorul nostru că e sarak pe sărakye! Și dacă am fi săraci…nu arătăm public. Deci mergeți cu bicicletle voastre la niște saraky și lăsați-ne pe noi jmekerii în pace sa parcăm în continuare toți deodată în fața școlii!
Raspunde

Ela Popescu

Acum 7 luni

Mici procentele la biciclete și trotinete. Se pune întrebarea: piste de biciclete avem , construite pe bani muuuulti și distrugând zona verde. Acum urmează ca primăria sa construiască parcari pentru biciclete în incinta scolilor. Alți bani, alta distracție, alte zone verzi distruse. Unde nu-i cap vai de contribuabil, ca la primarie prin birouri au numai tocătoare de bani. Altceva nu-s în stare sa facă.
Raspunde

Gigi

Acum 7 luni

Urban Bike Revolution, multumim pentru studiul realizat!
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus