Duminică,
26.10.2025
Parțial Noros
Acum
14°C

Varianta Ocolitoare Sud Sibiu - dezbaterea 3: Scurtă, dar intensă. ”Cum puteți să gândiți că în 2023 nu este necesară o centură?”

Varianta Ocolitoare Sud Sibiu - dezbaterea 3: Scurtă, dar intensă. ”Cum puteți să gândiți că în 2023 nu este necesară o centură?”

Căminul Cultural al comunei Poplaca a găzduit miercuri după-masă cea de-a treia dezbatere publică pe tema viitoarei variante ocolitoare de sud a Sibiului (VOSS). Evenimentul a atras un număr record de participanți, 26, dintre care mai mult de jumătate au fost localnici interesați să afle cum le va schimba noul drum viața.

Proiectul VOSS se află în etapa Planului Urbanistic Zonal și a solicitării avizului de mediu, tocmai de aceea oficiali din cadrul Consiliului Județean și ai Agenției pentru Protecția Mediului se consultă cu sibienii direct afectați.

Întâlnirea a debutat cu prezentarea doamnei Viorica Cergă, consultant de mediu, ea vorbindu-le celor prezenți în sală despre detaliile tehnice, traseul, impactul și multe alte asemenea informații tehnice. După vreo zece minute o parte din auditoriu s-a plictisit. Cineva a oprit prezentarea, și-a cerut scuze politicos pentru întrerupere, și a trecut direct la subiect:

”Ce avantaje avem noi, locuitorii comunei Poplaca, dacă se face această centură?”. Întrebarea i-a luat oarecum prin surprindere pe organizatori, care au bâjbâit câteva secunde după un răspuns.

În acest timp a intervenit primarul Vasile Budin, cu o altă întrebare: ”Descărcarea de pe centură se va face la 106 (drumul județean care leagă Sibiul de Poplaca n. r.) sau doar la Rășinari?”. De data aceasta i s-a răspuns imediat. Deși inițial nu era prevăzută o descărcare în dreptul fiecărei localități străbătută de centură, după consultări s-a revenit asupra deciziei și Poplaca, la fel ca toate comunele prin care va deservi centura, va avea conexiune directă. Răspunsul l-a mulțumit instant pe primarul Budin, acesta mărturisind că se temea că poplăcenii vor trebui să meargă la Rășinari pentru a folosi centura.

După care cei prezenți în spațiul Căminului Cultural s-au dezlegat la gură și a început un adevărat tir de întrebări, majoritatea primind răspuns instant.

”Nu trebuie să ne întrebați mai întâi dacă vrem centură? Ce rost mai are acum, când e deja stabilită?”, a întrebat un bărbat. ”Să vă întrebăm înainte să ce? Să o facem?”, a venit reacția din sală.

Cineva a sugerat că centura va fi foarte utilă pentru locuitorii din Poplaca angajați în Zona Industrială Vest a Sibiului. ”Câți din Poplaca lucrează acolo? Pentru câți e utilă?”, se întreabă mai mult retoric o doamnă.

”Eu am înțeles doar că vom avea parte de zgomot și poluare, că viețile noastre vor fi afectate”, a completat o altă doamnă.

”Dacă e pentru trafic, de ce nu au făcut-o la Boița, că acolo sunt probleme”, a strigat un bărbat.

”Câte mașini sunt în Poplaca? Nu trebuia să faceți un studiu în acest sens înainte?”, a revenit femeia de mai devreme.

În cele din urmă au venit răspunsurile din partea organizatorilor, formulate cât mai pe înțelesul localnicilor:

”Cum puteți să gândiți că în 2023 nu este necesară o centură? Cum să nu concepeți așa ceva?”, i-a răspuns un domn, care a continuat: ”Ați mers pe autostrăzi în lumea aceasta? Ați văzut autostrăzi în Europa? Există panouri fono-absorbante, nu vă va deranja nimeni. Plus că am dus centura cât mai departe de localitate, traversează doar pășuni, deși inițial exista și o variantă mai apropiată de Poplaca a traseului”.

”Doamnă, o astfel de centură poate genera venituri economice pe plan local ce pot duce la independența economică a localității. O astfel de cale de circulație rapidă poate deschide calea către noi venituri pentru comunitatea locală. Nu are legătură că sunt acum 10 sau 30 de mașini în Poplaca”, i-a explicat un alt domn.

Localnicii nu s-au lăsat înduplecați cu una, cu două.

”Veniți cu centura ocolitoare și noi nu avem gaz, nu suntem racordați la canalizare, astea sunt problemele noastre”, a revenit doamna de mai devreme.

”Nu putem să le amestecăm, una sunt banii pentru infrastructura mare, alta e ce ne spuneți dumneavoastră. Noi nu luăm banii de gaz, sau de la canalizare, ca să facem centura. Sunt două lucruri total diferite. Centura aceasta va ajuta întreaga comunitate”, i s-a răspuns imediat.

În acest moment a intervenit o altă doamnă care a pus punctul pe i. De fapt, pe localnici nu-i deranjează centura în sine, ci schimbarea, faptul că lumea mare vine peste ei, indiferent că se opun sau nu:

”Acum 15 ani aici, în Poplaca, era liniște liniște. Nu auzeai nimic. Acum 15 ani Poplaca era o localitate mioritică, nu era deschis drumul la Rășinari, nu era drumul județean spre Orlat. Acum, toată noaptea se aud mașini, non stop e circulație de când s-a făcut drumul, nu mai poți să dormi noaptea”.

I s-a răspuns că centura va prelua majoritatea traficului la care ea face referire.

Sesizând momentul de acalmie, au revenit în forță bărbații din sală. Ei au întrebări mult mai aplicate, scurt și la subiect:

”Când încep lucrările?” – ”Preconizăm că în vreo doi ani”

”Cu ce sumă ne despăgubiți pe cei cu pășuni?” – ”CNAIR-ul va face despăgubirile, după ce un evaluator vine la fața locului, identifică terenurile și stabilește o valoare”.

După care dezbaterea s-a transformat practic într-o ”șuetă în fața porții”, participanții mutând dialogul între ei și făcând abstracție de musafirii de la Sibiu cu centura lor.

Cu această ocazie primarul le-a dat asigurări localnicilor că face eforturi și cu canalizarea și cu gazul, lucrări care ar trebui să se încheie până începe construcția centurii ocolitoare. În plus, Vasile Budin le-a transmis și că a discutat cu reprezentanți ai Armatei despre mutarea poligonului, deocamdată se pare că măsură trenează din lipsă de fonduri.

”Oricum, când se va muta poligonul Calea Poplăcii va deveni ca pe Calea Cisnădiei, va fi zonă rezidențială clar, se va construi mult”, a intervenit un oficial al Consiliului Județean.

În acest moment lumea a început să plece și cei rămași au continuat dialogul în particular.

Seria dezbaterilor publice pe traseul variante ocolitoare de sud a Sibiului (VOSS) continuă mâine, de la ora 14:00, în Căminul Cultural din Rășinari.

Cine este interesat de detalii tehnice și traseul exact al centurii găsește informații suplimentare accesând acest link.

Citește și:

Varianta Ocolitoare Sud Sibiu - dezbaterea 1. Proiectant: „E inelul mic al Sibiului”. Sibian: Dacă cele două sensuri de circulație nu sunt separate, atunci „Hasta la vista!”

Varianta Ocolitoare Sud Sibiu - dezbaterea 2. Primar: „Trebuie să ții cu oamenii, nu cu drumul”. CJ: „E o investiție, nu o bătaie de joc”

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Stefan Dobre

de Stefan Dobre

Administrație
Telefon:
0724 605 815

Comentarii

8 comentarii

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Cet

Acum 2 ani

Manipulari! E necesar sa se fluidizeze traficul dar NU PE SEAMA NATURII !!! Daca faci sosele cresti nr de masini nu scazi poluarea! Dar e mai usor sa pari ocupat decat sa faci ceva corect!!!
Raspunde

Un adrian

Acum 2 ani

Faceți mai repede orice,numa' faceți.Pe DN7 iar se lucrează pe la Lazaret- mori în trafic.
Raspunde

S

Acum 2 ani

Dacă lași după poplaceni acum mergeam cu căruța
Raspunde

Acest drum NU este de importanta deosebita!

Acum 2 ani

(3) Pe terenurile agricole din extravilan de clasa I și a II-a de calitate, precum și pe terenurile ocupate de parcuri naționale, rezervații, monumente, ansambluri arheologice și istorice se pot amplasa, în baza autorizației de construire și a aprobării scoaterii definitive sau temporare din circuitul agricol, doar construcțiile care servesc activităților agricole și/sau serviciilor conexe prevăzute la alin. (2) lit. c), cu destinație militară, căile ferate, șoselele de importanță deosebită, liniile electrice de înaltă tensiune, forarea și echiparea sondelor, lucrările aferente exploatării țițeiului și gazului, conductele magistrale de transport gaze sau petrol, lucrările de gospodărire a apelor, canalizare și realizarea de surse de apă, precum și cele pentru îmbunătățiri funciare și regularizarea cursurilor de apă, respectiv: irigații, desecări, taluzări, protecția malurilor și altele asemenea. (la 28-07-2022, Alineatul (3) din Articolul 92 , Capitolul VII a fost modificat de Punctul 3, Articolul I din LEGEA nr. 262 din 21 iulie 2022, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 744 din 25 iulie 2022 ) NU are cum sa obtina corect autorizatie de construire. NU este de importanta deosebita decat ptr ghinionistii din arhitecti
Raspunde

Un adrian

Acum 2 ani

Politia în loc sa dirijeze traficul la Lazaret sta pe coclauri la giratoriu la Boita.
Raspunde

Pușcașu Marin

Acum 2 ani

E clar că toatâ lumea o vrea, Se face
Raspunde

Dan

Acum 2 ani

Doar minciuni ambalate frumos si sfruntat aruncate in fata oamenilor. O d-na se plange de traficul deja intens odata cu deschiderile spre Rasinari si Orlat iar raspunsul oficialului este ca centura va prelua tot acest trafic. Adica daca un rasinarean vrea sa ajunga spre Sacel/Saliste sau cineva din directia Alba Iulia/Sebes vrea sa ajunga la Rasinari, nu au sa mai vina prin Orlat-Poplaca? Au sa mearga de nebuni pana in zona vest doar sa nu deranjeze poplacenii? Neavand motivatie pentru o centura ireala si inutila, CJ Sibiu si gasca lor, mint oamenii in fata fara nici o ezitare.
Raspunde

IGOS

Acum 2 ani

Cum puteți sa va gândiți ( mai țăranilor )ca în 2023 nu e nevoie de INCA O CENTURA , nu va trebuie voua canalizare si gaz atâta timp cât noi ne luam comisionul de la asfalt și drumuri . Este normal sa fie asfaltate drumurile actuale și păstrate la actualele dimensiuni nu sa se taie copaci și distruse areale naturale pentru încă o centura
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus