Primăria Municipiului Sibiu a lansat joi o licitație publică în vederea angajării unui proiectant pentru repararea și modernizarea viaductului Calea Șurii Mari.
Licitația vine în contextul în care o expertiză tehnică realizată anul acesta a scos la iveală numeroase probleme, inclusiv de integritate. Concluzia specialistului este îngrijorătoare pentru sibieni: Pasajul nu mai este sigur pentru circulație. Suprastructura trebuie înlocuită complet, iar traficul dirijat pe alte rute. Totul în contextul în care zona este una intens tranzitată.
Expertiza tehnică a fost întocmită în luna ianuarie 2023 și este semnată de inginer expert tehnic dr. Ionuț Radu Răcănel.
Câteva dintre principalele probleme identificate la viaduct sunt următoarele:
- Îmbrăcămintea asfaltică de pe trotuare este fisurată, îmbătrânită și prezintă vegetație;
- Plăcuțele de prindere a parapetului pietonal sunt în general cu vopsea exfoliată și ruginite;
- La majoritatea elementelor infrastructurii (culee, stâlpi, rigle, ziduri de sprijin) torcretul este puternic faianțat, fisurat, coșcovit;
- La elementele de infrastructură situate sub rosturile de dilatație se înregistrează cele mai importante dilatări: infiltrații masive, pete de rugină, depuneri de săruri, beton fisurat, bucăți de beton desprins sau în pericol de desprindere;
- În special la primele două fâșii marginale de pe ambele părți din toate deschiderile s-au constatat degradări importante;
- Fisuri și exfolieri ale betonului și la grinzi din deschiderile centrale.
”Având în vedere cele prezentate mai sus și faptul că în momentul de față, ca urmare a degradărilor semnalate pasajul nu mai corespunde din punct de vedere al siguranței circulației și criteriilor de confort exigențelor existente în norme, pentru remedierea acestor probleme și aducerea pasajului în parametri de siguranță ceruți de normele de proiectare actuale este prezentată în continuare o singură soluție de intervenție asupra pasajului: Schimbarea suprastructurii. Pe durata desfășurării lucrărilor de intervenție asupra pasajului circulația rutieră se va desfășura pe o variantă ocolitoare”, precizează expertul ing. dr. Ionuț Radu Răcănel, la secțiunea de concluzii a expertizei.
Cercetarea de specialitate vine și cu un termen pentru realizarea unor lucrări masive la pod: 2 ani. Și asta cu precizarea că nu se realizează transporturi excepționale pe pod sau apar degradări neprevăzute.
Redăm mai jos câteva imagini edificatoare din expertiza tehnică:
În urma concluziilor prezentate mai sus Primăria Sibiu a demarat joi, 7 septembrie, o licitație ce are în vedere “Reparații Capitale viaduct Calea Surii Mari (DALI +DTAC+DTOE+ PT + DE+verificare+obtinere avize+asistenta tehnica)".
Valoarea estimată a licitației este de 250.000 de lei și are ca scop găsirea unor specialiști care să proiecteze, să elaboreze documentațiile tehnice necesare și să obțină autorizațiile în vederea demarării lucrărilor de reparație.
Un aspect interesant este acela că reprezentanții primăriei s-au gândit că dacă tot va fi refăcut podul, atunci el să fie extins și modernizat. Prin urmare, în caietul de sarcini este menționat faptul că viaductul ar putea avea, la finalul lucrărilor, trei benzi de circulație și piste de biciclete separate de partea carosabilă.
”Traficul, la orele de începere a activității și la orele după-amiezii, devine aglomerat, creându-se blocaje și stagnarea coloanelor de mașini. Autoritățile locale se obligă să găsească soluții viabile pentru fluidizarea traficului și menținerea în condiții de siguranță în exploatare a viaductului.
Soluția proiectată va ține cont de următoarele recomandări:
- Analiza unei soluții de creare a trei benzi de circulație de 3,5 metri fiecare, două pentru sensul de mers înspre ieșirea din oraș și o bandă pentru intrarea în oraș;
- Redimensionarea trotuarelor pe ambele părți ale carosabilului;
- Realizarea unor piste de biciclete cu zone de siguranță”, se precizează în caietul de sarcini al licitației.
În cazul în care nu apar probleme de ordin birocratic, lucrările la viaduct s-ar putea demara anul viitor. Actuala licitație are ca termen trei luni pentru elaborarea documentațiilor și studiilor, plus alte trei luni pentru elaborarea proiectului în vederea execuției lucrărilor.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Tag-uri: degradari , viaduct medias , expert , foto , Calea Şurii Mari , primaria , Strada Lungă , stiri sibiu
Vizualizari: 10120
Ultimele comentarii
Acum 51 minute
Claudiu
Acum 1 oră
Felceru
Acum 2 ore
Dorina
Acum 3 ore
Marius
Acum 9 ore
Sibiu.Adrian