Sâmbătă,
14.09.2024
Parțial Noros
Acum
12°C

O expertiză tehnică arată degradări majore la pasajul rutier Strada Lungă-Calea Șurii Mari. Expert: ”Pasajul nu mai corespunde din punct de vedere al siguranței circulației”

O expertiză tehnică arată degradări majore la pasajul rutier Strada Lungă-Calea Șurii Mari. Expert: ”Pasajul nu mai corespunde din punct de vedere al siguranței circulației”

Primăria Municipiului Sibiu a lansat joi o licitație publică în vederea angajării unui proiectant pentru repararea și modernizarea viaductului Calea Șurii Mari.

Licitația vine în contextul în care o expertiză tehnică realizată anul acesta a scos la iveală numeroase probleme, inclusiv de integritate. Concluzia specialistului este îngrijorătoare pentru sibieni: Pasajul nu mai este sigur pentru circulație. Suprastructura trebuie înlocuită complet, iar traficul dirijat pe alte rute. Totul în contextul în care zona este una intens tranzitată.

Expertiza tehnică a fost întocmită în luna ianuarie 2023 și este semnată de inginer expert tehnic dr. Ionuț Radu Răcănel.

Câteva dintre principalele probleme identificate la viaduct sunt următoarele:

  • Îmbrăcămintea asfaltică de pe trotuare este fisurată, îmbătrânită și prezintă vegetație;
  • Plăcuțele de prindere a parapetului pietonal sunt în general cu vopsea exfoliată și ruginite;
  • La majoritatea elementelor infrastructurii (culee, stâlpi, rigle, ziduri de sprijin) torcretul este puternic faianțat, fisurat, coșcovit;
  • La elementele de infrastructură situate sub rosturile de dilatație se înregistrează cele mai importante dilatări: infiltrații masive, pete de rugină, depuneri de săruri, beton fisurat, bucăți de beton desprins sau în pericol de desprindere;
  • În special la primele două fâșii marginale de pe ambele părți din toate deschiderile s-au constatat degradări importante;
  • Fisuri și exfolieri ale betonului și la grinzi din deschiderile centrale.

”Având în vedere cele prezentate mai sus și faptul că în momentul de față, ca urmare a degradărilor semnalate pasajul nu mai corespunde din punct de vedere al siguranței circulației și criteriilor de confort exigențelor existente în norme, pentru remedierea acestor probleme și aducerea pasajului în parametri de siguranță ceruți de normele de proiectare actuale este prezentată în continuare o singură soluție de intervenție asupra pasajului: Schimbarea suprastructurii. Pe durata desfășurării lucrărilor de intervenție asupra pasajului circulația rutieră se va desfășura pe o variantă ocolitoare”, precizează expertul ing. dr. Ionuț Radu Răcănel, la secțiunea de concluzii a expertizei.

Cercetarea de specialitate vine și cu un termen pentru realizarea unor lucrări masive la pod: 2 ani. Și asta cu precizarea că nu se realizează transporturi excepționale pe pod sau apar degradări neprevăzute.

Redăm mai jos câteva imagini edificatoare din expertiza tehnică:

În urma concluziilor prezentate mai sus Primăria Sibiu a demarat joi, 7 septembrie, o licitație ce are în vedere “Reparații Capitale viaduct Calea Surii Mari (DALI +DTAC+DTOE+ PT + DE+verificare+obtinere avize+asistenta tehnica)".

Valoarea estimată a licitației este de 250.000 de lei și are ca scop găsirea unor specialiști care să proiecteze, să elaboreze documentațiile tehnice necesare și să obțină autorizațiile în vederea demarării lucrărilor de reparație.

Un aspect interesant este acela că reprezentanții primăriei s-au gândit că dacă tot va fi refăcut podul, atunci el să fie extins și modernizat. Prin urmare, în caietul de sarcini este menționat faptul că viaductul ar putea avea, la finalul lucrărilor, trei benzi de circulație și piste de biciclete separate de partea carosabilă.

”Traficul, la orele de începere a activității și la orele după-amiezii, devine aglomerat, creându-se blocaje și stagnarea coloanelor de mașini. Autoritățile locale se obligă să găsească soluții viabile pentru fluidizarea traficului și menținerea în condiții de siguranță în exploatare a viaductului.

Soluția proiectată va ține cont de următoarele recomandări:

  • Analiza unei soluții de creare a trei benzi de circulație de 3,5 metri fiecare, două pentru sensul de mers înspre ieșirea din oraș și o bandă pentru intrarea în oraș;
  • Redimensionarea trotuarelor pe ambele părți ale carosabilului;
  • Realizarea unor piste de biciclete cu zone de siguranță”, se precizează în caietul de sarcini al licitației.

În cazul în care nu apar probleme de ordin birocratic, lucrările la viaduct s-ar putea demara anul viitor. Actuala licitație are ca termen trei luni pentru elaborarea documentațiilor și studiilor, plus alte trei luni pentru elaborarea proiectului în vederea execuției lucrărilor.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Stefan Dobre

de Stefan Dobre

Administrație
Telefon:
0724 605 815

Comentarii

16 comentarii

Bubi Seven

Acum 1 an

Podul acela a fost reparat prost ultima oara si acum va fi la fel, important este ca sa se repare odata la cativa ani ! De acolo ies banii , nu si daca s-ar face si alte variante de drum sa ajunga pe drumul judetean spre Medias !
Raspunde

Preutu

Acum 1 an

Ca trebuie reabilitat asta e clar, ca trebuie modernizat(in contextul in care va aparea si un selgros) este clar, intrebarea este: va fi capabila municipalitatea sa gestioneze o asa lucrare importanta pentru oras? AVem proiectanti care sa gaseasca cele mai bune solutii? Va rog sa imi permiteti sa ma indoiesc profund de aceste lucruri...
Raspunde

Moca Nita

Acum 1 an

Pista de biciclete și chiar trotuarul sunt fără sens nimeni neavând chef de escalade ținând cont de traficul feroviar infernal de la Sibiu mai bine s-ar face de 4 benzi
Raspunde

Barni cutica

Acum 1 an

Da' de ce nu faceți orașul ăsta "dăcât" pentru mașini! Faceți-l mă' de 6 benzi pe sens! Pietonii și cicliștii să-și ia dreaq mașini dacă vor să circule ! Da' știți ce? Nu-l mai faceți bă' deloc!
Raspunde

Locuitor Gara mica

Acum 1 an

De ce sa faca pista de biciclete, cand nimeni nu o sa le foloseasca? Pietonii si biciclistii prefera oricum sa mearga pe sub pod. De ce nu se investeste in modernizarea zonei aceleia? Arata groaznic.

Raspunde

Marko

Acum 1 an

Sper că vor dispărea bordurile și totul făcut la nivel, conform noile standarde europene pentru accesibilitate, nu cu borduri de 2 m și pericol mare să cazi în cibin cum e acum la capătul podului (fig. 18) Iar o toaletă automată cu spălare precum cea din parcul Terezian/filarmonică, iarăși ar fi binevenită, să nu se mai ușureze toți navetiștii, drojdierii și boschetarii pe unde apucă
Raspunde

X

Acum 1 an

Ce ar fi daca le ar trece prin cap constructia unei sosele subterane pe 4 benzi? E cat reabilitarea unui viaduct de 4 ori

Raspunde

Bambolero

Acum 1 an

Dă Ciorapu bani?
Raspunde

Stanciu

Acum 1 an

mie imi pare nesimtire ca primaria poate face poduri din astea oricand in fata caselor oamenilor. transformand strada in ghetou. la fel si cu podul din terezian. stiu ca costa sa excavezi complet strada si sa faci benzi ingropate, prin tunel (deasupra ramanand o straduta normala cu spatiu verde/ bancute/ parcari/ ) dar varianta cu poduri e oribila pentru arhitectura orasului si o bataie de joc fata de rezidenti.

Raspunde

O sibianca

Acum 1 an

Aceeasi situatie este si la podul Kogalniceanu Calea Surii Mici, pod dat in functiune in 2015 noiembrie, inaugurat de doamna Astrid Fodor. Un pod care se degradeaza pe zi ce trece, casele noastre se zgudie cand trec TIR-ile pe el, nu mai vorbim de cum arat podul ciment cazut de le stalpii de sustinere, vopsit si colorat in toate felurile cu ciori pe panpurile de pe pod, casele de pe strazile paralele cu podul sunt vesni stropite atunci cand ploua de masini din cauza ca nu este bine data scurgerea apei pluviale, pana sus la strasina,in zidul podului s-au facut niste orificii pentru scurgerea apei iar la fiecare gaura este cate o balta unde s-a format o mlastina plina de tantari si muste si miros neplacut si mucegai in jurul fiecarei gauri. Am reclamat la primarie dar nu ne-a raspuns doasmna primar, sau cei de la serv.tehnic pentru rezolvarea problemelor. Asa ca dragi concetateni cei din Gara Mica cu podul Dvs si noi cei de la gara Turnisor cu podul nostru, stati linistiti ca primaria lucreaza numai pentru interesele lor. L-as invita pe domnul ziarist Dobre sa vina si sa constate cele relatate poate prin articolele lui ii mai indupleca pe cei din primarie sa vina si sa constate cele relatate.

Raspunde

Newman

Acum 1 an

Suntem tara lui MANOLE. Nimic nu dureaza.Adica nu facem ceva durabil nici social si nici material.

Raspunde

Sibiu

Acum 1 an

Solutie de 2 bani pe termen scurt. De ce nu gandesc pe termen lung si sa il extinda la 4 benzi? Pentru ca nu avem specialisti. Avem numai politruci.
Raspunde

Adina

Acum 1 an

Ok dar cum de s-a putut construi acolo o șosea suspendată direct in fața ferestrelor caselor? Nu e nimeni care să gândească toate chestiile astea? Le-a luat lumina naturală oamenilor care locuiesc acolo. Cum se poate așa ceva? Oare e legal? Adică nu există nicio lege care să protejeze proprietarii de case față de astfel de situații??
Raspunde

Muschetarul roman

Acum 1 an

Ceva de genu" vor sa facă pe Semaforului. Parcare supraetajata și piata dedesupt...Intre blocuri. Sa vezi ce priveliște vor avea locatarii din blocurile de lângă! Idei...crete.nimeni nu gândește. ..cu capul! Bani sifonațional.
Raspunde

Marius

Acum 1 an

Faceti legaturi noi ,prin Veterani si alte locuri ,nu mai zugraviti cu milioane de euro ,tot la 5 ani acelasi edificiu, jaf pe fata !
Raspunde

Sibian

Acum 1 an

A stat vreun referent sau inspector din primarie sa faca un studiu cați bicicliști și pietoni trec podul si după sa spună că trebuie trotuar și pistă de biciclete. Ălea nu și mai au sensul.La ora actuala trebuie 4 benzi de circulație. Să facă Primaria 2bretele către Catierul Reșița și Tineretului să reducă traficul.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus