Miercuri,
29.10.2025
Cer Senin
Acum
1°C

Cum va arata Calea Șurii Mari. Primărie: încep lucrările pe tronsonul de aproape 1 km. 2 benzi pe fiecare sens, piste de biciclete, insule de separație cu spații verzi

Cum va arata  Calea Șurii Mari. Primărie: încep lucrările pe tronsonul de aproape 1 km. 2 benzi pe fiecare sens, piste de biciclete, insule de separație cu spații verzi

Reprezentanții Primăriei Sibiu anunță finalizarea proiectului tehnic pentru modernizarea Calea Șurii Mari și fac publice randări ale străzii modernizate. În luna noiembrie va fi emis ordinul de începere a lucrărilor pe tronsonul de aproape 1 km în lungime dintre viaductul Gara Mică și giratoriul de acces spre autostradă. Proiectul are o valoare de 41,37 milioane de lei, din care 34,84 milioane lei vor fi asigurați din fonduri europene obținute de Primăria Sibiu în Programul Regiunea Centru, restul de 6,53 milioane fiind asigurați din bugetul local, transmite sursa citată. 

„Asocierea Geiger Transilvania SRL & GG Tehnic Proiect SRL, pe care am contractat-o pentru realizarea investiției, a finalizat proiectul tehnic pentru această lucrare amplă. Împreună cu modernizarea primului tronson al Căii Șurii Mici, această investiție va îmbunătăți traficul din zonă și fluența acestuia într-o arie cu o puternică dezvoltare, precum și un acces aglomerat de intrare și ieșire din oraș. Documentația realizată a detaliat investiția care va include măsuri pentru creșterea mobilității și pentru îmbunătățirea siguranței, confortului și accesibilității atât pentru traficul auto, cât și pentru pietoni și bicicliști. Vom crea 2 benzi de circulație pe fiecare direcție, piste pentru biciclete în dublu sens, precum și spații verzi,” descrie Astrid Fodor, primarul municipiului Sibiu, prin intermediul unui comunicat de presă remis marți.     

Citește și Peste 100 de copaci de pe Calea Șurii Mari vor fi tăiați, iar pârâul Hamba va fi betonat. Studiul de circulație arată că ambuteiajele vor persista și după acest proiect

Modernizarea și lărgirea carosabilului la două benzi pe sens

Intersecțiile vor fi reamenajate pentru a reduce aglomerația în trafic, mai ales giratoriul de la intersecția cu Drumul Ocnei. În cazul acestei girații, se va extinde diametrul de la 6m la 9m și se vor crea două benzi față de o bandă cât are în prezent. De asemenea, se vor amenaja insule de separație cu spații verzi pe principalele ramuri ale acesteia (Calea Șurii Mari și Drumul Ocnei). Și ieșirea din str. Vișinilor în Calea Șurii Mari va avea o bandă dedicată. 

În ceea ce privește locurile de parcare de pe aliniamente, acestea vor fi desființate pentru a se putea lărgi carosabilul la două benzi. Mai mult, unitățile de pe această stradă au parcări proprii, interioare obiectivelor, care vor asigura necesarul. De asemenea, reprezentanții administrației locale precizează precizăm că, prin crearea de piste pentru biciclete și prin fluidizarea traficului inclusiv pentru autobuzele transportului public, asigurăm modalități de deplasare în zonă, alternative la circulația cu autovehiculul propriu. 

Trotuarele vor fi refăcute pentru încurajarea deplasării pietonale, lățimea acestora fiind proiectată la 2 m. Pentru creșterea siguranței celor care se deplasează pe jos, 4 treceri de pe această stradă vor fi semaforizate inteligent, cu buton de cerere. De asemenea, trotuarele vor fi optimizate și pentru circulația persoanelor cu dizabilități.   

Pistele de biciclete vor fi amenajate în dublu sens. Acestea vor fi create la nivelul trotuarului, dar separat de acesta. 

Pentru transportul public se vor amenaja alveole în care să fie amplasate stațiile de transport public. De asemenea, în zona intersecțiilor se vor crea benzi suplimentare, care să permită și autobuzelor să se deplaseze mai fluent și să își respecte orarele. 

Modernizarea iluminatului public. Rețeaua de alimentare existentă va fi complet înnoită, se vor instala 103 de stâlpi noi și corpuri de iluminat cu LED, ecoeficiente, conectate la sistemul de telegestiune, permițând controlul și comanda de la distanță.

De asemenea, se vor crea zone verzi pe aliniamentele străzii, însumând o suprafață de 5.000 mp. Pe lângă arii înierbate, se vor planta 240 de arbori și alte 2.500 de plante ornamentale și arbuști    

Soluția găsită prin proiectul tehnic pentru cursul de apă denumit Valea Șerpuită este protejarea acestuia prin tuburi pe o lungime de 340 de metri, peste care, la nivelul solului, se vor amenaja zone verzi.  

Pentru că va fi un proiect de modernizare profundă, sunt prevăzute și lucrări la rețelele de apă și canalizare. Canalizarea menajeră existentă se va păstra și se vor reface racordurile la proprietăți. În schimb, canalizarea pluvială se va reface complet. În ceea ce privește rețeaua de apă, aceasta va fi înnoită pe porțiunea dintre str. Drumu Ocnei până spre sensul giratoriu cu A1. De asemenea, se va crea canalizația subterană pentru coborârea cablurilor de telecomunicații în subteran de către societățile care le dețin. 

În primă fază, în sezonul rece, se vor executa lucrări de pregătire a terenului pentru execuția lucrărilor, precizează reprezentanții Primăriei Sibiu

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Comentarii

5 comentarii

Victor

Acum 17 ore

Cum va fi asigurat acesul in targul obor.
Raspunde

Ion

Acum 15 ore

Demonstrati din nou "viziunea " nu doar ingusta (2 benzi ...) ci si limitata a primariei ! (aproape 1 km...). Prezentarea costurilor demonstreaza ca nu le "stapaniti". Drgeaba creati 2 benzi ,care NU pot fi "alimentate "de viaduct și NU pot fi "eliberate"(1km !...). Blocurile (p+8) zona Flaro si alte zone vor bloca intrarea/ iesirea din oras cu o viteza mai mare decat " construieste" primaria . Solutii ar fi doar să renuntati la pensionari ,interimari si să angajati specialisti (tineri !)care gandesc in acord cu vremurile ! Analizati "harta" Sibiului,amplasati prioritar "interesele " sibienilor ,tineti seama de "limitarile" orasului ( istorice, constructive, p+1,max. p+4... ) si terminati cu :taiem 200 de copaci ,betonam ,plantam 100 de copacei si flori in ...ghiveci. Ati inceput sa le cam faceti de...oaie!? ...
Raspunde

Constantin

Acum 10 ore

V-ați făcut iarăși de cacao mincinoșilor benzile dedicate transportului in comun au dispărut.Si ne mirăm de infrastructură din Sibiu și gindirea celor care conduc Sibiul.Acum 10 anii pe (Drumul Hoților) exista un blog puteau putea exproprieri slava Domnului dar m-ai punem o panseluță și asfaltăm o stradă și gata.
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Kokos

Acum 7 ore

Ce benzi dedicate transportului în comun visezi nenea? Ce treabă are Drumul Hoților cu Calea Surii Mari?
Raspunde

Che

Acum 9 ore

Nu văd nici un avantaj aici ,atât timp cat la intrarea în oraș podul este cu o singură bandă de mers pe sens (gâtuire =trafic blocat) /utilitate zero Apoi betonarea pârâului Hamba ,o nebunie marca primăriei Sibiu (incompetenta crasă ) Jaleee mare !!!
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus