Luni,
09.12.2024
Ceata
Acum
1°C

4 luni și 800 de mii de euro pentru modernizarea trecerii de cale ferată de pe Calea Turnișorului. „Această zonă are o importanță majoră”

4 luni și 800 de mii de euro pentru modernizarea trecerii de cale ferată de pe Calea Turnișorului. „Această zonă are o importanță majoră”

4.063.228 de lei  sau aproximativ 800 de mii de euro este valoarea estimată de Primăria Sibiu pentru modernizarea trecerii de cale ferată de pe Calea Turnișorului, o „zonă de importanță majoră,” în care funcționează ultima barieră manuală din oraș. Administrația locală a scos joi la licitație lucrarea, achiziție inițiată printr-un anunț de participare simplificat publicat pe SEAP. 

Durata de execuție este de 4 luni de la emiterea oridinului de începere a lucrărilor. 2 luni sunt alocate realizării recepției, iar termenul de garanție al lucrărilor este de 60 luni (5 ani).

Aprobarea indicatorilor tehnico-economici pentru „Amenajare trecere la nivel cu cale ferată Calea Turnişorului” a fost aprobată de consilierii locali în ședința din luna mai a acestui an.

„Această zonă are o importanță majoră în ceea ce privește realizarea legăturilor între zona industrială, cartiere rezidențiale, zone comerciale și centrul orașului. Traficul, la orele de începere a activității și la orele după-amiezii, devine aglomerat, creându-se blocaje și stagnarea coloanelor de mașini. Autoritățile locale se obligă să găsească soluții viabile pentru fluidizarea traficului, îmbunătățirea transportului în comun, viabilizarea și repararea căilor de acces și la mărirea capacității străzilor colectoare”, se arată în caietul de sarcini. 

În acest context, spun autoritățile, se impune reabilitarea trecerii la nivel cu calea ferată de pe Calea Turnișorului, lângă intersecția cu strada Distribuției, construită peste 6 linii de cale ferată. De asemenea se impune înlocuirea barierei acționate manual cu o barieră automată de tip BAT și asigurarea supravegherii video a traficului feroviar pe întreaga lungime și lățime a intersecției. 

„Prin reabilitarea trecerii la nivel cu calea ferată ne dorim satisfacerea cerințelor cetățenilor referitoare la desfășurarea traficului rutier și pietonal în condiții de sguranță și confort, creșterea capacității de preluare a traficului, alături de îmbunătățirea capacității de deplasare pentru vehicule și pietoni și, implicit, protecția mediului înconjurător,” transmit reprezentanții administrației locale. 

Potrivit documentației, la modernizarea trecerii la nivel se vor utiliza dalele noi din beton polimeric armate cu oțel zincat, corespunzătoare unui trafic intens de tip foarte greu și a unui sistem de anvelopare tip BODAN. Acest sistem asigură o mare durabilitate și siguranță în exploatare.

Context

Singura barieră la trecere de nivel de cale ferată din Sibiu acționată manual trebuia desființată încă de acum opt ani, a transmis CFR într-un răspuns oficial oferit ziarului Turnul Sfatului.

Bariera a creat mai multe probleme de trafic în ultimii ani, defectându-se de câteva ori, și este depășită din punct de vedere tehnic.

Sucursala Regională CF Brașov nu poate efectua lucrări de modernizare a trecerii la nivel și a barierei, deoarece acest ansamblu de construcții feroviare trebuia desființat, odată cu darea în funcțiune a pasajului rutier superior „Calea Șurii Mici de pe strada Mihail Kogălniceanu”, fapt specificat în documentul de avizare emis de către CFR SA, precum și în autorizația de construire CFR, eliberată cu ocazia începerii lucrărilor de construire în zona de siguranța feroviară a pasajului superior amintit. Astfel, pe durata menținerii acestei TN, SRCF Brașov nu are competența legală să realizeze lucrări de modernizare, ci doar să acorde asistență, din punct de vedere tehnic și al siguranței circulației feroviare”, au explicat la momentul acela oficialii CFR.

”Precizăm faptul că, Primăria Sibiu a solicitat menținerea în funcție a trecerii la nivel de la km 3+850, ca soluție tranzitorie, până la implementarea unui proiect de dezvoltare a transportului public tip tren urban, care va utiliza infrastructura feroviară existentă, cu eventuale refaceri și reconstrucții și să faciliteze accesul către zonele industriale ale Municipiului Sibiu. Până la realizarea proiectului sus-menționat, Primăria Sibiu ar urma să suporte costurile aferente proiectării, amenajării căii de rulare și a automatizării și securizării trecerii la nivel cu calea ferată de la km 3+850, cu respectarea condițiilor tehnice impuse de normativele de siguranță feroviară și rutieră. Pentru informații suplimentare privind stadiul proiectului sau execuția lucrărilor de modernizarea a trecerii la nivel, considerăm oportun să vă adresați administratorului căii rutiere”, au mai explicat reprezentanții CFR.

Trecerea la nivel cu calea ferată de pe Calea Turnișorului asigură un flux de circulație important dinspre zona străzii Metalurgiștilor, Autogării și Distribuției spre șos. Alba Iulia, o rută intens circulată de traficul auto. Din acest motiv, Primăria Sibiu a purtat o corespondență cu CFR Brașov, administratorul rețelei de cale ferată, în sensul păstrării acestei treceri la nivel și modernizarea ei de către Primăria Sibiu, cu fonduri din bugetul local. Menținerea și modernizarea trecerii sunt imperios necesare pentru siguranța și fluidizarea traficului în zonă. Zona trecerii la nivel cu calea ferată de pe Calea Turnișorului va fi analizată ulterior și în contextul proiectului de creare a trenului periurban pentru identificarea unor măsuri permanente, care să asigure traficul auto la intersectarea cu calea ferată”, spunea în luna aprilie 2021 Mirela Gligore, purtătorul de cuvânt al Primăriei Sibiu.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Comentarii

7 comentarii

Un sofer

Acum 1 an

Primaria admite ca acolo este o„zonă de importanță majoră”, dar de 8 ani de zile nu a miscat nimic in sensul aducerii trecerii macar la un nivel decent. Efortul si atentia primari(t)ei incompetente a fost in a renova fantana arteziana din capatul M. Viteazul sau sa se ocupe de planuirea jafului secolului asupra sibienilor - parcari riverante pe domeniul public cu taxa !
Raspunde

Robert

Acum 1 an

Asteptam de mult vestea asta. Trecerea la nivel de pe str. Baltazar (Spitalul de Psihiatrie) este foarte bine realizata. Speram ca si aceasta sa fie la fel de buna!
Raspunde

Raluca

Acum 1 an

Daca nu s-ar fi dat autorizatii de constructie pentru cladirile noi (Splendor Rezidence)) inclusiv un hotel (Stefani), era fiabil si civilizat sa construiesti un viaduct sau un pasaj rutier subteran. Bariera chiar si automata nu e o solutie suficienta. Din nefericire lipsesc marile lucrari de infrastructura care sa regandeasca intrarile si iesirele din Municipiul Sibiu, sufocate in acest moment.
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Canaris

Acum 1 an

Mă scuzați, sunteți doamna Turcan incogito?

Raspunde

Till Eulenspiegel

Acum 1 an

''Sucursala Regională CF Brașov nu poate efectua lucrări de modernizare a trecerii la nivel și a barierei, deoarece acest ansamblu de construcții feroviare trebuia desființat, odată cu darea în funcțiune a pasajului rutier superior „Calea Șurii Mici de pe strada Mihail Kogălniceanu”, fapt specificat în documentul de avizare emis de către CFR SA, precum și în autorizația de construire CFR, eliberată cu ocazia începerii lucrărilor de construire în zona de siguranța feroviară a pasajului superior amintit. '' Cum adica? Se avizeaza pasajul Kogalniceanu cu conditia ca peste calea ferata sa nu se mai treaca?Trebuia desfiintata bariera?!?Daca trebuia,conform avizului,desfiintata de ce cheltuie Primaria 800000 de euroi?Acum are avizul Regionalei CF Brasov sau nu?
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Luck

Acum 1 an

Linia de cale ferata care este nefunctionala , poate fi transformata in pista de biciclete , care sa uneasca 2 cartiere .
Raspunde

George

Acum 1 an

Ar fi bine sa imbunatateasca si pasarela pt pietoni. Actuala sta sa pice, motiv pt care s-a si inchis accesul.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus