Singura barieră la trecere de nivel de cale ferată din Sibiu acționată manual, cea de pe strada Calea Turnișorului din Sibiu, trebuia desființată încă de acum șase ani, informează CFR într-un răspuns oficial oferit ziarului Turnul Sfatului. Bariera a creat mai multe probleme de trafic în ultimii ani, defectându-se de câteva ori, și este depășită din punct de vedere tehnic. Cu toate acestea, Primăria Municipiului Sibiu a insistat pentru menținerea ei, în vederea modernizării, deși nu există planuri concrete în viitorul apropiat.
Compania națională CFR SA a realizat în ultimii ani o serie de investiții majore în modernizarea infrastructurii în municipiul Sibiu, în special în zona gării unde au fost refăcute peroanele, căile de acces pentru călători, inclusiv pasajul subteran. De asemenea, noi investiții sunt planificate în perioada următoare, proiectul fiind avansat și licitația lansată. În aceste condiții, reporterul Turnul Sfatului a solicitat reprezentanților CFR un punct de vedere cu privire la planurile de viitor legate de bariera de la trecere de cale ferată de pe Calea Turnișorului.
”Trecerea de nivel (TN) la care faceți referire este situată la km 3+850, pe secția de circulație Sibiu - Vințu de Jos, la intersecția cu strada Calea Turnișorului și este prevăzută cu barieră mecanică.
Sucursala Regională CF Brașov nu poate efectua lucrări de modernizare a trecerii la nivel și a barierei, deoarece acest ansamblu de construcții feroviare trebuia desființat, odată cu darea în funcțiune a pasajului rutier superior „Calea Șurii Mici de pe strada Mihail Kogălniceanu”, fapt specificat în documentul de avizare emis de către CFR SA, precum și în autorizația de construire CFR, eliberată cu ocazia începerii lucrărilor de construire în zona de siguranța feroviară a pasajului superior amintit. Astfel, pe durata menținerii acestei TN, SRCF Brașov nu are competența legală să realizeze lucrări de modernizare, ci doar să acorde asistență, din punct de vedere tehnic și al siguranței circulației feroviare”, au explicat oficialii CFR.
Important de menționat că viaductul Mihail Kogălniceanu a fost inaugurat în toamna anului 2015, adică în urmă cu aproape șase ani. Reprezentanții CFR au explicat faptul că Primăria Sibiu a cerut oficial menținerea în funcție a ”barierei”, până la introducerea trenului interurban.
”Precizăm faptul că, Primăria Sibiu a solicitat menținerea în funcție a trecerii la nivel de la km 3+850, ca soluție tranzitorie, până la implementarea unui proiect de dezvoltare a transportului public tip tren urban, care va utiliza infrastructura feroviară existentă, cu eventuale refaceri și reconstrucții și să faciliteze accesul către zonele industriale ale Municipiului Sibiu. Până la realizarea proiectului sus-menționat, Primăria Sibiu ar urma să suporte costurile aferente proiectării, amenajării căii de rulare și a automatizării și securizării trecerii la nivel cu calea ferată de la km 3+850, cu respectarea condițiilor tehnice impuse de normativele de siguranță feroviară și rutieră. Pentru informații suplimentare privind stadiul proiectului sau execuția lucrărilor de modernizarea a trecerii la nivel, considerăm oportun să vă adresați administratorului căii rutiere”, au mai explicat reprezentanții CFR.
De partea cealaltă, reprezentanții Primăriei Municipiului Sibiu au recunoscut că au cerut menținerea ”barierei”, însă nu avansează niciun termen concret pentru modernizarea zonei sau refacerea infrastructurii.
”Trecerea la nivel cu calea ferată de pe Calea Turnișorului asigură un flux de circulație important dinspre zona străzii Metalurgiștilor, Autogării și Distribuției spre șos. Alba Iulia, o rută intens circulată de traficul auto. Din acest motiv, Primăria Sibiu a purtat o corespondență cu CFR Brașov, administratorul rețelei de cale ferată, în sensul păstrării acestei treceri la nivel și modernizarea ei de către Primăria Sibiu, cu fonduri din bugetul local. Menținerea și modernizarea trecerii sunt imperios necesare pentru siguranța și fluidizarea traficului în zonă. Zona trecerii la nivel cu calea ferată de pe Calea Turnișorului va fi analizată ulterior și în contextul proiectului de creare a trenului periurban pentru identificarea unor măsuri permanente, care să asigure traficul auto la intersectarea cu calea ferată”, arată Mirela Gligore, purtătorul de cuvânt al Primăriei Sibiu.
Nu este prima oară când între municipalitatea sibiană și CFR apar discuții contradictorii, cu efect asupra sibienilor. În luna februarie a acestui an CFR a început demolarea grădinilor și a construcțiilor improvizate din cartierul Ștrand, în imediata vecinătate a căii ferate. Măsura a venit după o serie de somații, urmate inclusiv de amenzi din partea Poliției Locale pentru compania de căi ferate.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Tag-uri: kogalniceanu , cale ferata , Sibiu , bariera , cfr
Vizualizari: 5742
Ultimele comentarii
Acum 9 ore
Iliescu
Acum 9 ore
Troll.E.Buzu
Acum 9 ore
Lutte
Acum 9 ore
Pastor Marginas
Acum 10 ore
Emil