Universitatea Lucian Blaga din Sibiu era acuzată la finalul anului trecut că vrea să „aranjeze” concursul pentru postul de director al editurii. Un concurs la care, după ce s-a scris în presă, nu s-a mai prezentat nimeni, și care a fost ulterior abandonat. Acum, însă, universitatea anunță că îl și desființează.
Legea ”austerității”, care impune o serie de măsuri instituțiilor care funcționează cu bani publici prevede reducerea posturilor, iar ULBS a făcut precizări despre cum va fi respectată noua lege.
În principiu, se desființează posturile care nu erau ocupate, așa cum se întâmplă și în cazul editurii, acolo unde oameni din cadrul instituției spuneau că se pregătește o sinecură.
Dispar 42 de posturi de execuție. Unele neocupate
ULBS anunță că în urma Legii nr. 296/26.10. 2023 dispar din instituție 42 de posturi de exeucție, dintre care 4 de director și 15 șefi de birou.
”Principalele modificări sunt următoarele: desființarea a 42 de posturi de execuție; desființarea a 4 (patru) posturi de director; desființarea a 15 funcții de șef birou prin transformarea lor în funcții de execuție – administrator patrimoniu; înființarea a 7 (șapte) posturi de șef serviciu prin reorganizarea birourilor existente De asemenea, 10 birouri au fost transformate în compartimente, fără a avea prevăzute funcții de conducere, datorită specificului lor, dar și a unor prevederi legale. Acestea au fost trecute, după caz, în directa coordonare a rectorului, prorectorilor, directorului general administrativ sau șefilor de serviciu (Ex.: Compartimentul juridic, Compartimentul Audit intern, Control Financiar Preventiv, Compartimentul Programe structurale , etc)”, anunță universitatea într-un răspuns transmis Turnul Sfatului.
Un concurs ciudat
În noiembrie 2022, ULBS era acuzată că vrea să „aranjeze” concursul pentru postul de director al editurii.
Persoane care ar fi vrut să candideze la concursul pentru postul de director al editurii ULBS spuneau atunci că acesta este organizat cu dedicație, condițiile fiind special croite pentru o persoană din anturajul conducerii Universității.
Conducerea ULBS a negat atunci un aranjament și spunea că actualul director interimar, Vlad Pojoga, despre care se spune că era pregătit postul, nu ar mai dori să continue în această poziție.
Citește și:
Universitatea era acuzată că profilul noului director al editurii ar fi fost o persoană care a absolvit recent cursurile universitare, însă care are titlul de doctor sau lucrează la teza de doctorat, dar nu are experiență în domeniu, decât de minim un an.
”E clar că este vorba de actualul director interimar al editurii, Vlad Pojoga. Are doctorat, iar anul de experiență în domeniul editării de cărți și reviste este cel de acum perioada în care a activat ca interimar”, spunea sursa.
De cealaltă parte, conducerea ULBS spune că ”ne-a anunțat intenția de a nu mai continua ca director al editurii”.
”Dl. Pojoga nu doar că nu ne-a înșelat, dar ne-a depășit toate așteptările: editura a implementat un sistem de peer-review real, calitatea grafică și lingvistică a cărților a crescut, prețurile de producție au scăzut, există un site funcțional al editurii, numărul comenzilor externe a sporit numeric și s-a diversificat geografic, editura a început să câștige proiecte culturale, s-au lansate colecții apreciate în țară. Pe scurt, dl. Pojoga a transformat structura dintr-o tipografie într-o editură autentică. În aceste condiții, menținerea sa în funcția de director era perfect legitimă. Din păcate, însă, dl. Pojoga ne-a anunțat că dorește să se retragă de la conducerea editurii, preferând să se dedice carierei sale didactice și de cercetare, în condițiile în care susținerea cu succes a tezei sale de doctorat (pe care o comisie internațională a distins-o cu calificativul „Excelent”) îi deschide noi oportunități, dar îi impune, în același timp, și noi obligații academice. În consecință, conducerea ULBS a făcut demersurile în vederea scoaterii la concurs a postului”, anunța ULBS.
Ulterior, la concurs nu a venit niciun candidat, iar conducerea editurii a decis să continue în interimat cu cel despre care se spunea că trebuie să câștige.
Acum, însă, poziția de director va fi transformată. În urma unei decizii a conducerii ULBS, Editura Universității Lucian Blaga ”își menține denumirea și se reorganizează. Postul de director se desființează și se transformă în post de administrator patrimoniu. Compartimentul editare se desființează, iar cele 3 posturi din cadrul acestui compartiment trec în structura editurii. Compartimentul Distribuție se desființează. De asemenea, se desființează cele trei posturi de muncitor calificat vacante la data de 1 ianuarie 2024. Postul de muncitor calificat trece împreună cu titularul acestuia în cadrul editurii”, se precizează în nota ”privind măsurile de reorganizare a structurilor administrative suport a organigramei instituției și a statelor de funcții cu data de 1.1.2024, potrivit Legii nr. 296/2023”, care poate fi văzută AICI.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi
Vizualizari: 3260
Ultimele comentarii
Acum 1 oră
Aci Duțu
Acum 2 ore
John S
Acum 2 ore
Emil
Acum 4 ore
Nustiu
Acum 4 ore
Leonard