Vineri,
24.01.2025
Ceata
Acum
5°C

ULBS, acuzată că vrea să „aranjeze” concursul pentru postul de director al editurii. „Se cere doctorat la trei subordonați și tipărirea carnetelor de student, dar fără experiență”

ULBS, acuzată că vrea să „aranjeze” concursul pentru postul de director al editurii. „Se cere doctorat la trei subordonați și tipărirea carnetelor de student, dar fără experiență”

Persoane care ar fi vrut să candideze la concursul pentru postul de director al editurii ULBS spun că acesta este organizat cu dedicație, condițiile fiind special croite pentru o persoană din anturajul conducerii Universității.

Conducerea ULBS neagă un aranjament și spune că actualul director interimar, despre care se spune că este pregătit postul, nu ar mai dori să continue în această poziție.

”Mi se pare ciudat ca pentru postul de director administrativ să nu se ceară doctorat, ca pentru de director al bibliotecii să nu se ceară doctorat, însă pentru cel de director al editurii e dintr-o dată nevoie absolută de doctorat. În plus, dacă până acum experiența în profesie era de minim 5 ani și de până la 10 în cazul directorului, acum aceasta scade la 3 ani în profesie și doar un an în cea de editare. Se cere doctorat la trei subordonați și tipărirea carnetelor de student, dar fără experiență”, spun sursele noastre.

În traducere, profilul noului director al editurii ar fi o persoană care a absolvit recent universitatea, însă care are titlul de doctor sau lucrează la teza de doctorat, dar nu are experiență în domeniu decât de minim un an.

”E clar că este vorba de actualul director interimar al editurii, Vlad Pojoga. Are doctorat, iar anul de experiență în domeniul editării de cărți și reviste este cel de acum perioada în care a activat ca interimar”, spune sursa.

De cealaltă parte, conducerea ULBS spune că ”ne-a anunțat intenția de a nu mai continua ca director al editurii”.

”Domnul Pojoga nu doar că nu ne-a înșelat, dar ne-a depășit toate așteptările”

Turnul Sfatului a solicitat conducerii ULBS mai multe răspunsuri cu privire la organizarea acestui concurs. O primă întrebare se referă la faptul că site-ul instituției îl prezintă pe Vlad Pojoga drept director al editurii.

”Domnul Vlad Pojoga exercită atribuțiile aferente postului de director interimar al Editurii ULBS la propunerea conducerii instituției, începând cu luna februarie 2021, în condițiile în care conducerea ULBS a considerat că editura avea nevoie de o reformă profundă și substanțială, pe care nu putea să o facă decât un om cu spirit tânăr, cu o viziune proaspătă asupra contextului editorial actual. Consiliul de Administrație al ULBS a aprobat exercitarea acestor atribuții de către domnul Pojoga Vlad pe perioadă determinată până la ocuparea prin concurs a acestui post. De atunci încoace, dl. Pojoga nu doar că nu ne-a înșelat, dar ne-a depășit toate așteptările: editura a implementat un sistem de peer-review real, calitatea grafică și lingvistică a cărților a crescut, prețurile de producție au scăzut, există un site funcțional al editurii, numărul comenzilor externe a sporit numeric și s-a diversificat geografic, editura a început să câștige proiecte culturale, s-au lansate colecții apreciate în țară. Pe scurt, dl. Pojoga a transformat structura dintr-o tipografie într-o editură autentică. În aceste condiții, menținerea sa în funcția de director era perfect legitimă. Din păcate, însă, dl. Pojoga ne-a anunțat că dorește să se retragă de la conducerea editurii, preferând să se dedice carierei sale didactice și de cercetare, în condițiile în care susținerea cu succes a tezei sale de doctorat (pe care o comisie internațională a distins-o cu calificativul „Excelent”) îi deschide noi oportunități, dar îi impune, în același timp, și noi obligații academice. În consecință, conducerea ULBS a făcut demersurile în vederea scoaterii la  concurs a postului”, anunță ULBS.

ULBS se încurcă în explicații. Despre experiența mică solicitată:  ”Cum ar putea să facă acest lucru un director fără experiență?”

O altă întrebare pusă de Turnul Sfatului se referă la faptul că spre deosebire de celelalte două concursuri, la postul de șef al editurii se cere studii doctorale, dar experiența în activitatea de bază, editarea de cărți și reviste e minimă, doar un an. În celelalte două situații, concursul pentru postul de director general administrativ și pentru cea de director al bibliotecii, nu se cer studii doctorale, însă se insistă puțin mai mult pe experiență.

ULBS însă răspunde că era nevoie de experiență în postul de șef al editurii. ”Directorul general administrativ are în subordine câteva sute de angajați, directorul bibliotecii are câteva zeci, iar directorul editurii are doar câteva persoane. După cum se poate cu ușurință verifica, și criteriile propuse pentru concurs au fost proporționale cu gradul și cu amploarea răspunderii celor trei funcții: la DGA – o experiență în muncă de 10 ani, la DB de 5 ani, la DE de 3 ani; apoi, pentru DGA s-a cerut o experiență managerială de 5 ani, pentru DB – de 3 ani, iar pentru DE – de 1 an.

Nu în ultimul rând, unele condiții ultra-specifice se explică prin strategia concretă de dezvoltare a structurii coordonate. De exemplu, la editură ne dorim foarte mult ca în anii următori să obținem ceea ce se cheamă „dublu ISBN”, adică volumele Editurii ULBS să poată fi publicate în colaborare cu edituri internaționale de prestigiu. Or, având în vedere că Editura ULBS este o editură dedicată publicării cu predilecție a lucrărilor cu conținut științific, cum ar putea să facă acest lucru un director fără experiență în ceea ce înseamnă activitatea de cercetare științifică și care n-a avut niciodată experiență în editarea de volume în străinătate?”, se întreabă conducerea ULBS.

Ori tocmai asta a fost întrebarea: de ce se cere experiență de doar un an în activitatea de editare?

Universitatea susține că toate cele trei concursuri au fost organizate de Serviciul Resurse Umane al ULBS, instituție care ”asigură suportul tehnic pentru organizarea concursurilor pentru ocuparea posturilor vacante didactic auxiliare și nedidactice”.

„Propunerile privind condițiile de scoatere la concurs a posturilor sunt formulate de coordonatorul ierarhic direct al structurii din care face parte postul, dar ele sunt discutate, eventual modificate și apoi aprobate la nivelul Consiliului de Administrație și, după caz, al Senatului. Ce vă putem spune este că în toate cele trei cazuri menționate de dumneavoastră (DGA, DB și DE) Consiliul de Administrație a decis modificarea sau completarea criteriilor propuse inițial, astfel încât a fost vorba despre o decizie colectivă luată în mod democratic”, precizează conducerea ULBS.

Care va fi salariul viitorului director?

ULBS susține că postul de director este asimilat din punct de vedere al salarizării cu poziția de Șef serviciu, fiind remunerat la acest nivel, conform LEGII-CADRU Nr. 153/2017 din 28 iunie 2017, actualizată, întemeiat pe condiția numărului minim de posturi prevăzută în Carta ULBS pentru structurile administrative.

”Prin urmare, vorbim despre o sumă de 7.111 lei brut, la care se mai pot adăuga sporul de doctor, în valoare de 950 de lei brut, dacă sunt îndeplinite condițiile pentru acordarea acestuia. Trebuie spus, însă, că dl. Pojoga, care este angajat pe poziție de asistent de cercetare și beneficiază în considerarea atribuțiilor aferente funcției de director de editură de o creștere a salariului de bază de 30% la funcția de asistent de cercetare (561 lei net/lună). Astfel că, în această situație, doar renunțarea completă la statutul său academic ar putea implica o creștere salarială”, precizează conducerea ULBS.

ULBS, dată în judecată în urma concursului de director general administrativ. ”Universitatea se va supune deciziilor autorităților competente”

Concursul prin care Sebastian Dotcoș, primarul comunei Marpod și fostul administrator al județului, a fost numit în funcția de director general administrativ al Universității Lucian Blaga din Sibiu este contestat în instanță de către unul din candidați. E vorba de Marius Emil Andrei, un antreprenor din Deva, scria Turnul Sfatului la începutul lunii septembrie.

Dotcoș este acuzat că a folosit telefonul în timpul examenului și că este rudă cu un cadru didactic implicat în organizarea concursului.

Marius Andrei a obținut în urma concursului 83,2 puncte și a fost unul din cei trei candidați, din cei cinci care și-au depus dosarul de intenție, și care au rămas să susțină și examenul.

El acuză ULBS într-un dosar deschis la Tribunalul Hunedoara că nu s-a respectat regulamentul concursului.

Concret, el susține că în conformitate cu Art. 10 din regulament “pentru desfășurarea probei scrise, membrii comisiei de concurs întocmesc în ziua concursului trei seturi de subiecte din bibliografia dată, însoțite de grila de punctare și corectare a acestora. Subiectele, semnate de către membri comisiei de concurs, vor fi introduse în plicuri și vor fi sigilate”.

”În realitate, comisia de concurs a întocmit și prezentat doar două seturi de subiecte. Grila de punctare la proba scrisă a fost incompletă, nefiind prezentată ponderea fiecărei cerințe din cadrul subiectului pentru a putea face autoevaluarea în raport cu propria lucrare”, susține fostul candidat.

Detalii despre acest subiect puteți citi aici

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Alin Bratu

de Alin Bratu

Politic
Telefon:
0745 590 991

alin[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

3 comentarii

Lgbtistul

Acum 2 ani

Noi suntem romani , noi suntem romani , noi suntem aici pe veci stapani.
Raspunde

Telektualul

Acum 2 ani

ULBS a ajuns o hazna, mult sub nivelul academic minim, fără respect pentru studenți sau pentru carte. O mare aroganță pe baza de fițe, amantlâcuri și mulți bani. De ce mai vin studenții aici? Din greșeală, apoi regretă amarnic. Prăbușire rapida ULBS!
Raspunde

Aci Duțu

Acum 2 ani

e clar că un pitpalac din anturajul lui ciordacu și siminichion, susținut de slujbașul local trifu, își dorește postul, dar Universitatea nu-l vrea pe moș congres
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus