Duminică,
28.04.2024
Cer Senin
Acum
8°C

Să cumpere un avion. Condiția pentru CJ Sibiu să intre în Liniile Aeriene Române. Investiția ar fi de aproximativ 7,5 milioane euro

Să cumpere un avion. Condiția pentru CJ Sibiu să intre în Liniile Aeriene Române. Investiția ar fi de aproximativ 7,5 milioane euro

Liniile Aeriene Române (LAR) compania de transport aerian pe care vrea să o creeze Camera de Comerț și Industrie a României (CCIR), alături de mai multe consilii județene a mai făcut un pas pentru înființare. Într-o întâlnire desfășurată la Brașov, și la care a participat și președinta CJ Sibiu, Daniela Cîmpean, s-a stabilit de principiu ca fiecare entitate care va participa la proiect să contribuie cu contravaloarea unui avion de mici dimensiuni.

Avion de 19 locuri. Prima linie ar putea fi Brașov - Constanța

Președintele CCIR, Mihai Daraban, reprezentanţii Consiliului Consiliului Judeţean Braşov, dar şi ai altor administraţii judeţene şi locale din ţară au participat miercuri la Aeroportul Internaţional Braşov-Ghimbav, la prezentarea unei aeronave de mici dimensiuni, modelul L 410, cu o capacitate de 19 locuri, produsă de o companie din Cehia, Aircraft Industries (fostă Let Kunovice), relatează BZB.

Potrivit informaţiilor producătorului, preţul unei astfel de aeronave porneşte de la 7,5 milioane de euro, asta fără dotări opţionale. Conform prezentării făcute de reprezentanţii producătorului din Cehia, aeronava este una robustă şi poate zbura în condiţii meteorologice dificile, fiind folosită inclusiv pentru curse în Nepal, unde merg numeroşi turişti pentru a urca pe Everest.

Prezentarea acestei aeronave vine în contextul în care 15 consilii judeţene din România au în plan să formeze o structură asociativă care să înfiinţeze societatea comercială pe acţiuni Liniile Aeriene Române, care să opereze curse aeriene regulate interne.

„Nu ştiu câţi vom mai apuca, biologic, să mergem pe autostrăzi”

Președintele CJ Braşov, Şerban Todorică, gazda întâlnirii, a spus că LAR ar putea fi similară unei asociaţii de dezvoltare intercomunitară.

”Acum suntem în etapa stabilirii oportunităţii înfiinţării acestei companii. Camera de Comerţ şi Industrie a României lucrează acum la un studiu de oportunitate, din care vor rezulta toate costurile aferente, dar vor fi analizate şi veniturile ce pot fi realizate. Apoi, dacă vom considera că este oportun, vom constitui respectivă structură asociativă, care, la rândul ei, va înfiinţa compania, care se va numi Liniile Aeriene Române. Planul este ca aportul la această societate să fie costul unui avion per consiliu judeţean, iar valorile vor fi stabilite după ce se va încheia contractul de achiziţii. Faptul că astăzi ne-a fost prezentată o aeronavă nu înseamnă că o vom cumpăra pe aceasta. Întreaga procedură se va desfăşura conform legislaţiei în vigoare”.

Argumentul preşedintelui CCIR: „Nu ştiu câţi vom mai apuca, biologic, să mergem pe autostrăzi”

Pe de altă parte, preşedintelui Camerei de Comerţ şi Industrie al României, Mihai Daraban, a spus că un astfel de proiect se justifică, pentru că, a argumentat el, „nu ştiu câți dintre noi vor mai apuca, biologic, să meargă pe autostrăzi, de la Constanţa la Satu – Mare sau de la Iaşi la Satu Mare. România are nevoie de acest proiect. Noi am venit cu propunerea înfiinţării unei societăţi pe acţiuni din care să facă parte consiliile judeţene sau alte entităţi. Scopul constituirii acestei societăţi este de asigura interconectivitatea pe cale aeriană în interiorul României. Este păcat ca infrastructura aeroportuară din România să nu fie folosită la capacitatea optimă”.

Totodată, el a menţionat că, pentru început, se poate începe cu 5 sau 6 aeronave, urmând ca ulterior flota să fie extinsă, dar a avertizat şi că, la început, va fi nevoie de susţinerea financiară a societăţii comerciale. Totodată, preşedintele Camerei de Comerţ şi Industrie a României a spus că o primă rută ce ar putea fi luată în calcul este Braşov – Constanţa.

În ceea ce priveşte termenul în care noul operator ar putea fi înfiinţat, Daraban a precizat că, din punctul lui de vedere, „lucrurile sunt gata, în sensul că statutul societăţii este pregătit, societatea de management tehnic şi operaţional există. Acum, noi nu putem controla şi deciziile la nivelul administraţiilor publice”.

7,5 milioane de euro pentru o aeronavă

Președintele CCR a spus că o aeronavă de mici dimensiuni ce ar trebui achiziționată de fiecare partener ar costa undeva la 7,5 milioane de euro.

„Sumele ar urma să fie asigurate de acţionari, însă este important de precizat că aceştia nu trebuie să asigure întreaga sumă de la început, ci să se angajeze că vor suporta preţul unui avion. În plus, societatea comercială va putea obţine linii de finanţare cu angajamente solide în spate”, a explicat Mihai Daraban, care a subliniat faptul că suma de 7,5 milioane de euro pentru o aeronavă este doar unui orientativ, pentru că valoarea poate fi mai mică, în funcţie de rezultatele negocierilor cu potenţialii producători şi de numărul de aparate de zbor comandate.

”Aderarea Județului Sibiu la un astfel de proiect va fi decisă de către consilierii județeni în ședință publică”

Consiliul Județean Sibiu a anunțat în luna iunie că este interesat de acest subiect și a precizat că aderarea județului la acest proiect ar urma să fie decisă de consilierii județeni în ședință publică.

”Cei prezenți (n.r. la întâlnirea precedentă din luna iunie) au agreat faptul că este necesară crearea de noi conexiuni rapide între diferitele zone ale României, însă că acest lucru trebuie făcut strict pe baza unor analize amănunțite, care să ofere date privind numărul estimat de pasageri, destinațiile de interes ale locuitorilor din județul respectiv, rentabilitatea zborurilor etc.

Ca inițiator al acestui demers, CCIR va realiza, pe cheltuiala proprie, un Studiu de oportunitate, urmat de un Studiu de fezabilitate, documente ce ulterior vor fi studiate de către fiecare Consiliu Județean interesat.

În funcție de concluzii, aderarea Județului Sibiu la un astfel de proiect va fi decisă de către consilierii județeni în ședință publică”, anunța Consiliul Județean Sibiu, în urma unei solicitări transmisă de Turnul Sfatului.

Sursa foto: Bună Ziua Brașov

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Alin Bratu

de Alin Bratu

Politic
Telefon:
0745 590 991

alin[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

8 comentarii

Newman

Acum 4 luni

Sper sa nu fie un Caritas de secol XXI
Raspunde

Dfgh

Acum 4 luni

iara baga banii in Brasov asa mascat (adica pe fata) desi nu este viabil? sa fim seriosi de la Brasov la Constanta faci mult mai putin decat de la Sibiu, Cluj, Oradea, Satu Mare, Iasi si altele. Logica oricarui om cu capul pe umeri ar fi ca primele curese sa fie pe rutele cele mai indepartate nu pe cele mai aproape si mai "importante politic" cum este aceasta ruta Brasov. Nu stiu cum sa scoata maneca cu necesitatea aeroportului din Brasov si s-au gandit sa mai bage niste rute pe aeroport ca sa justifice ca are trafic? este o adevarata mascarada la care sper ca cei din CJ Sibiu sa spuna lucrurilor pe nume inainte de a se baga cu capul inainte si sa ne faca datori pe viata ca oricum tot noi platim aceste dorinte politice...
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Marjinimea Airlines

Acum 4 luni

Singurul scop pentru care mai exista aeroportul Sibiu este acela de a gazdui aeronavele prezidentiale care o plimba pe prima **** a tarii alaturi de prapaditul ei sot! (Acest mesaj a fost moderat din cauza limbajului calomnios folosit).

Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Kukuruku

Acum 4 luni

Si ca sa merg eu la Londra, sarakule
Raspunde

Flo

Acum 4 luni

Buna ideea! Insa e nevoie de management privat
Raspunde

B

Acum 4 luni

Occidentul reintroduce trenurile de noapte pt a incuraja mersul cu trenul, iar aici viseaza avioane, in loc sa electrifice linia ferata pana la Brasov si sa renoveze linia ca e dezastru!
Raspunde

McD

Acum 4 luni

Chiar asa este , Franta a interzis cursele interne pe rutele unde se poate ajunge cu trenul in mai putin de 3 ore, dar noi 'saracii' ne gandim cum sa sifonam banii tarii si sa facem mai multe pofte pentru cei cu bani si oamenii politici...de ce sa se inghesuie ei pe autostrazi sau drumuri nationale cand pot avea avion personal, pentru ca la 19 locuri nu se pot numi avioane de linie!!! ...parca suntem in AFRICA

Raspunde

Claudiu

Acum 4 luni

"Avion de 19 locuri" la pretul orientativ de 7.5 milioane de euro ? Dom'le, de cand s-au scumpit atat de groaznic microbuzele ?!

Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus