Duminică,
17.08.2025
Thunderstorm
Acum
21°C

Turcii de la Makyol au început forajele pe autostrada Sibiu – Făgăraș. Se lucrează la Boița

Turcii de la Makyol au început forajele pe autostrada Sibiu – Făgăraș. Se lucrează la Boița

În jurul localității Boița au început forajele necesare proiectării și execuției autostrăzii ce va face legătura între municipiul Sibiu și Făgăraș, anunță Economedia.

Pe acest obiectiv au fost semnate contractele de proiectare și execuție pentru toate cele patru loturi cu constructorul turc Makyol.

„Au început forajele geotehnice pentru lotul 1. În jurul localității Boița erau prezente două utilaje de la Tehnofor”, a scris utilizatorul Marius Firtonea pe forumul PeUndeMerg.ro al Asociației Pro Infrastructură.

De ce sunt necesare forajele

Forajele sunt efectuate înaintea lucrărilor de infrastructură a drumurilor pentru a obține informații detaliate despre compoziția și caracteristicile solului și a subsolului în zona respectivă. Aceste informații sunt esențiale pentru proiectarea și construcția drumurilor în mod eficient și sigur și urmăresc printre altele investigarea geotehnică, determinarea nivelului apei freatice, identificarea rocilor și stratelor de sol și evaluarea potențialului de instabilitate.

Forajele permit obținerea de probe din sol și subsol, inclusiv din straturile adânci, pentru a evalua proprietățile geotehnice ale terenului. Aceste informații sunt utilizate pentru a determina capacitățile portante ale solului, stabilitatea fundațiilor și pentru a identifica potențialele probleme geotehnice care ar putea afecta construcția drumului.

Totodată, forajele pot ajuta la determinarea nivelului apei freatice în zona respectivă, pentru a proiecta și a construi sisteme de drenaj adecvate, astfel încât apa să nu compromită structura drumului.

În urma forajelor se pot identifica rocile, straturile de sol și alte caracteristici geologice importante care pot afecta construcția drumului. De asemenea, forajele ajută la evaluarea potențialului de instabilitate a terenului, cum ar fi alunecările de teren sau fenomenele de subsidență. Aceste informații sunt esențiale pentru a lua măsuri de prevenire sau pentru a găsi soluții de inginerie adecvate.

Autostrada ar trebui să fie dată în folosință în 2027

Până la finalul anului 2027 trebuie să fie puși în circulație toți cei 68 de kilometri ai Autostrăzii Sibiu – Făgăraș (A13), a transmis pe 24 noiembrie 2023 ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu, cu ocazia semnării contractelor pentru tronsoanele 1 și 2 cu turcii de la Makyol.

Tronsonul 1 (Boița – Avrig – Mârșa) are o lungime de 14,25 km, o valoare de 1,89 miliarde lei (fără TVA) și va asigura descărcarea în Autostrada Sibiu – Pitești (A1).

Tronsonul 2 (Mârșa – Arpașu de Jos) are o lungime de 19,92 km și o valoare de 1,54 miliarde de lei (fără TVA).

„Ambele tronsoane trebuie să fie construite în 48 de luni (12 luni proiectare, 36 de luni execuție)”, a precizat atunci Grindeanu.

Ministrul a adăugat că același antreprenor turc construiește tronsoanele 3 (Arpașu de Jos – Sâmbăta de Sus) cu o lungime de 17,61 km și 4 (Sâmbăta de Sus – Municipiul Făgăraș) în lungime de 16,26 km ale acestei autostrăzi, dar și un drum de legatură cu DN1, în lungime de 5,6 km.

Potrivit datelor Companiei de Drumuri, turcii de la Makyol au emis pe 12 decembrie o factură de 21 milioane de lei, pentru tronsonul 3 al Autostrăzii Sibiu – Făgăraș, primul din cele patru pentru care a fost de altfel semnat contract. De asemenea, aceasta este prima factură aferentă contractelor de proiectare și execuție pentru Autostrada Sibiu – Făgăraș.

FOTO: Foraje Autostrada Sibiu – Făgăraș, tronson 1 (sursa: Marius Firtonea, forum PeUndeMerg.ro)

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Alin Bratu

de Alin Bratu

Politic
Telefon:
0745 590 991

alin[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

2 comentarii

Alex

Acum 1 an

Cei cinci ani de revizare a studiului de fezabilitate se pare că nu au fost suficienți unde tocmai asta trebuia să facă, să foreze și să vadă straturile de roci și nivelul pânzei de apă freatică. Vor preda proiectul mai târziu. Important e că se urnește autostrada.
Raspunde

Pop ionel ovidiu

Acum 1 an

Trebuie seriozitate și răspundere în toate și din partea tuturor...din păcate trăim vremuri unde acestea nu mai sunt trăite de noi.

Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus