Vineri,
15.08.2025
Cer Senin
Acum
16°C

Varianta Ocolitoare Sud Sibiu: până la finanțare, urmează aprobarea proiectului în guvern și exproprierile

Varianta Ocolitoare Sud Sibiu: până la finanțare, urmează aprobarea proiectului în guvern și exproprierile

Consiliul Județean Sibiu și-a făcut partea sa de lucru în ceea ce privește promovarea proiectului de construire a variantei ocolitoare de sud a Sibiului. Cel puțin până la demararea licitațiilor pentru contractarea proiectării și execuției lucrărilor, așa cum reiese din pașii care urmează făcuți, descriși de administrația județeană. Exproprierile vor face parte din următoarea etapă.

Proiectul „Construire Varianta Ocolitoare Sibiu Sud”, inițiat de Consiliul Județean Sibiu, intră într-o pauză birocratică după ce câteva luni a fost subiectul care a ținut în suspans zeci de sibieni afectați de viitorul proiect. După finalizarea seriei de dezbateri publice asupra raportului de mediu - singurele în care sibienii au fost consultați cu privire la proiect și în cadrul cărora cele mai multe dintre întrebări au rămas fără răspuns - în ultima ședință din acest an a ședinței ordinare a CJ Sibiu au fost aprobați studiul de fezabilitate, indicatorii tehnico-economici și devizul general.

Citește și: Proiectul Variantei ocolitoare sud a Sibiului intră la aprobare în CJ. Investiția, stabilită la 3,3 miliarde de lei

Am întrebat reprezentanții CJ care vor fi pașii următori pentru proiectul VOSS, până la obținerea finanțării necesare, respectiv până la demararea lucrărilor de construcție.

Astfel, aflăm că în continuare subiectul este preluat de CNAIR. Instituția responsabilă de drumurile naționale și autostrăzi urmează să promoveze o hotărâre de guvern de aprobare a indicatorilor tehnico-economici, precum și să promoveze o hotărâre de guvern de expropriere, pe baza documentelor elaborate de CJ Sibiu.

„Ulterior, va fi depusă cererea de finanțare, din fonduri europene, prin Programul Transport 2021-2027, iar după semnarea contractului de finanțare, Consiliul Județean Sibiu va putea demara procedurile de achiziție publică pentru contractarea proiectării și execuției lucrărilor”, a transmis administrația județeană.

Precizăm că investiția este estimată la valoarea totală de 2,8 miliarde de lei fără TVA (sau 3,3 miliarde de lei cu TVA). Banii pentru acest proiect sunt așteptați din Programului Transport 2021-2027, pentru care CJ Sibiu și CNAIR au semnat un acord de parteneriat. În proiectul de buget al Ministerului Transporturilor și Infrastructurii pentru anul 2024 nu sunt prevăzute cheltuieli pentru VOSS.

Indicatorii tehnici ai investiției sunt următorii:

- lungime drum - 21,390 km;

- noduri rutiere - 5 bucăți;

- sensuri giratorii - 2 buc.;

- pasaje la noduri rutiere - 5 buc.;

- pasaje peste drumuri locale - 7 buc.;

- pasaj peste cf - 1 buc.;

- pasaj peste V.O.S.S. - 1 buc.;

- viaducte - 3 buc.;

- poduri - 5 buc.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Vizualizari: 2647

Ion Surdu

de Ion Surdu

Redactor

Comentarii

2 comentarii

Kukuruku

Acum 1 an

Terminați cu prostia asta, băgați banii în altceva, că nu suntem Dubai
Raspunde

Romania lucrului FURAT cu acte

Acum 1 an

Luna trecuta, CNAIR a semnat contractul pentru executia lot 2 al autostrazii Boita - Fagaras intre: Avrig – Mârșa și Arpașu de Jos, lungime 19,9 km de AUTOSTRADA, PENTRU DOAR 1,54 miliarde de lei (fără TVA). La Sibiu, in batatura Pee Nee Lee si al lui cimpean, 21 de km de drum expres (NU autostrada) ar costa 3,3 miliarde de lei cu TVA , adica dublu decat o autostrada la aceeasi lungime. DNA doarme ! Curtea de conturi doarme ! guvernul doarme! Munti de bani aruncati pe apa sambetei pentru prietenii lui cimpean (gen NSA) se gasesc mereu ! Toate astea in conditiile in care (exceptand Ciresica) nici macar un cartier sudic al Sibiului nu se afla la mai putin de 7km de intrarea pe acest traseu absolut imbecil de centura pentru preluare de trafic.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus