Studiile de teren necesare construirii lotului 3 Cornetu - Tigveni din Autostrada Sibiu - Pitești (A1) au fost finalizate, potrivit managerului de proiect din partea WeBuild, Adrian Cojoc. 3.000 de muncitori din România și nu numai vor activa în cadrul celei mai mari lucrări de autostradă din țară: 37 de kilometri și 1,2 miliarde de euro.
De asemenea, în cadrul acestui contract va fi construit și cel mai lung tunel de autostradă din România de până acum, de 1,7 kilometri, scrie economica.net. care preia declarațiile managerului de proiect, din cadrul unei înregistrări postate sâmbătă de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).
Lotul 3 este complex din punct de vedere ingineresc și cea mai mare lucrare din România, atât ca valoare, cât și ca lungime – 37 de kilometri, 1,2 miliarde de euro, spune managerul de proiect, Adrian Cojoc.
„Tunelul este o provocare din punct de vedere ingineresc, dar și structurile, având în vedere că vom avea viaducte continue, cu o înălțime de până la 40 de metri. Sunt lucrări complexe”
Cu o lungime de 37 de kilometri, cu peste 12 kilometri de poduri, pasaje și viaducte, peste 25 de kilometri de lucrări de consolidare, autostrada practic trece munții și face legătura dintre Țara Românească și Ardeal. Pe parcursul autostrăzii există și două noduri rutiere. Unul la începutul contractului, în localitatea Cornetu și altul în localitatea Șuici, la Rudeni mai exact, în a doua jumătate a contractului. De asemenea, trebuie construit și un ecoduct, care va traversa râul Olt, calea ferată și DN7,” spune Adrian Cojoc.
„În momentul de față suntem în perioada de proiectare, lucrăm la elaborarea proiectului pentru autorizarea de construire și a proiectului tehnic de execuție. Studiile de teren, în speță arheologia, studiile topografice și studiile geotehnice, au fost finalizate. Ca și lucrări pregătitoare, după cum bine vedeți, am început cu organizarea de șantier din comuna Cepari și cu defirșarea pădurilor aflate în fond forestier. Vom mai avea încă o organziare în zona tunelului, la kilometrul 62+300 și încă o organizare la începutul contractului, la Cornetu, kilometrul 44+500,” adaugă acesta.
„Ne aflăm în nodul rutier Cornetu, la începutul contractului, km 44+500. În momentul de față am demarat lucrările organizării de șantier din această zonă, avem patru hectare, unde vom avea birouri, două stații de betoane precum și poligonul de prefabricate. Lucrăm la decopertarea stratului vegetal, urmând ca în zilele următoare platforma organizării de șantier. Ulterior, vom construi fundațiile birourilor și ale stațiilor de betoane,” spune managerul de proiect WeBuild.
Odată ce vor fi demarate lucrările pe întreg tronsonul, mimimum 2.000 – 3.000 de muncitori, operatori și ingineri vor activa în cadrul acestui contract. În momentul de față avem angajați locali, și din Cornetu, și din Perișani, Argeș – Cepari, Tigeni sau comunele limitrofe sau din vecinătatea autostrăzii. N-o să fie suficienți, o să aducem din întreaga Românie forță de muncă, atât calificată cât și necalificată, precum și din afara României.”
Lucrări de executat:
– Peste 12 km. de poduri, pasaje și viaducte;
– Peste 25 km. de lucrări de consolidare;
– 2 noduri rutiere;
– 1 ecoduct.
Autostrada Sibiu – Pitești, Secțiunea 3 (Cornetu – Tigveni)
Antreprenor: Asocierea Webuild SPA – Tancrad SRL;
Lungime: 37,40 km.;
Durată contract: 57 de luni (12 luni proiectare, 45 de luni execuție);
Valoare contract: 5,323 miliarde de lei, fără TVA;
Sursă de finanțare: Programul Transport (PT);
Stadiu actual: Proiectare;
Termen deschidere: 2028
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Tag-uri: otului 3 Cornetu - Tigveni din , organizare santier lotul 3 aut , Adrian Cojoc , autostrda a1 , webuild , video
Vizualizari: 4562
Ultimele comentarii
Acum 1 oră
Ioan
Acum 1 oră
Asdfasdf
Acum 2 ore
Didulescu
Acum 2 ore
Un sibian vero
Acum 2 ore
Un sibian vero