Duminică,
12.10.2025
Innorat
Acum
11°C

Un orădean a obținut daune de peste 40.000 euro de la Wizz Air pentru un zbor anulat care trebuia să-l aducă în Sibiu. ”O bătaie de joc”

Un orădean a obținut daune de peste 40.000 euro de la Wizz Air pentru un zbor anulat care trebuia să-l aducă în Sibiu. ”O bătaie de joc”

Un orădean a câștigat în prima instanță un proces cu Wizz Air, obținând daune de peste 40 de mii de euro, după ce zborul care trebuia să-l aducă pe el și familia sa de la Madrid, înapoi la Sibiu, nu a mai ajuns, relatează Bihoreanul.

Mircea Ursuţa este avocat și a obţinut pentru el şi alţi trei membri ai familiei câte 10.000 euro daune morale pentru aproape o săptămână în care a căutat soluții pentru a reveni în țară, din Spania.

Au reuşit să plece din Spania, dar cu întârziere de 5 zile, dar nu din Madrid, ci din Barcelona. Compania i-a adus la Budapesta, nu la Sibiu.

Neplăcuta experiență a avut loc în septembrie 2021, iar de atunci nu au primit nicio explicaţie şi niciun fel de asistenţă de la Wizz. "O bătaie de joc", spune orădeanul, care continuă procesul pentru a dubla suma obţinută.

"În aeroportul din Madrid am făcut formalităţile de îmbarcare şi am aşteptat cursa Wizz spre Sibiu, dar la două ore după ora programată pentru aterizare am aflat de la angajaţi ai aeroportului că acesta se închide din cauza vremii şi cursa e anulată. Am întrebat ce să facem şi ni s-a spus că nu există reprezentant Wizz în aeroport, ceea ce este aberant: Madrid e o capitală importantă şi orice companie trebuie să aibă reprezentanţi care să îndrume pasagerii", spune orădeanul.

Orădeanul nu a fost căutat de niciun reprezentant Wizz Air şi nu a reuşit să contacteze compania timp de trei zile, fiind nevoit să prelungească de trei ori, cu câte o noapte de fiecare dată, cazarea în hotelul madrilen.

După 5 zile de peripeţii, familia Ursuţa a reuşit să ajungă la Budapesta, de unde a închiriat o maşină pentru a ajunge la Oradea. De aici, bărbatul a trebuit să meargă apoi la Sibiu pentru a-şi recupera propria maşină, lăsată acolo cu 16 zile înainte.

Mai bine de doi ani, orădeanul a făcut peste 50 de reclamaţii pe site-ul Wizz, de fiecare dată primind răspuns de la un robot, prin care i se oferea... apă şi sendvişuri.

A cerut în instanță compensaţia de 1.600 euro (câte 400 euro pentru fiecare pasager), daune materiale de 1.185 euro şi 376 lei (contravaloarea cheltuielilor făcute în cele 5 zile pentru cazare, hrană şi transport la Barcelona, respectiv pentru recuperarea maşinii din Sibiu), plus daune morale de 80.000 euro (câte 20.000 euro pentru fiecare membru al familiei).

În septembrie 2023, Judecătoria a obligat Sucursala Wizz din România şi compania mamă din Ungaria la plata daunelor materiale (1.185 euro şi 376 lei), a compensaţiilor (1.600 euro), a daunelor morale (însă doar 40.000 euro, în loc de 80.000 euro, cât a pretins familia), plus a cheltuielilor de judecată (4.760 lei).

Sentinţa nu a fost atacată până acum nici de Sucursala din România, nici de Wizz Hungary Ltd, ci doar de avocatul orădean, care a făcut apel la Tribunalul Alba.

"Am suportat, totuşi, prejudicii morale care ne îndreptăţesc la suma solicitată iniţial", spune Mircea Ursuţa, convins că va învinge Wizz, definitiv, şi în ultima fază a procesului, relatează Bihoreanul.

Zborul Sibiu – Madrid a fost scos de compania maghiară din martie 2023. În aceeași perioadă s-a renunțat și la restul curselor, rămânând de atunci doar zborurile spre Londra, Dortmund, Baden-Baden, Memmingen și Nurnberg.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Alin Bratu

de Alin Bratu

Politic
Telefon:
0745 590 991

alin[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

5 comentarii

Rty

Acum 1 an

daca era un simplu om nu obtinea nimic (maxim cheltuielile justificate de cazare si drum la Sibiu) dar fiind un "special" vorba aia isi apara interesele intre ei... sunt curios daca va obtine ceea ce doreste pentru ca daca va obtine deschide poarta si altora de a cere despagubiri de la firme din domeniul aviatic...
Raspunde

***

Acum 1 an

Ma bucur ca acel pasager își cere drepturile. Wizz Air este o companie cu servicii de foarte proasta calitate. Partea de client service este aproape inexistenta, nu ai cu cine sa iei legătură când au nevoie, nu îți răspunde nimeni la sesizări. Merita sa plătească ca să se învețe minte pe viitor. Altfel nu îmbunătățesc nimic. Sincer, am zburat de multe ori cu ei, neavând alternativa de la Sibiu. Sper ca aeroportul din Sibiu sa găsească și alte companii aviatice, sincer imi pare rău că au plecat cei de la Ryanair...
Raspunde

Emila Elzoroaba

Acum 1 an

De fapt wizz o să-și urmeze strategia de vânzări, și dacă nu-ți convine poți să meri cu coviltiru'
Raspunde

Pușcașu Marin

Acum 1 an

Hmmm ... pe portalul justiției nu apare nici un dosar cu Mircea Ursuţa ca reclamant ... TS ați verificat informația?

Raspunde

Sparrow

Acum 1 an

Wizz are **** mare, face ce vrea. Catralioanele de robi pe meleagurile occidentului NU AU CU CE ALTCEVA SE DEPLASA!!!!!!! Wizz Air este acum Atlassibul de acum 20 de ani care ducea cohortele de batande in Italia si cāpsunari in Spania. Acum Wizz duce asistente si îngrijitori in UK si Germania. Asa cā......ciocu' mic! Mic de tot! Cā altfel mergeti pe jos sā *** *** ceferistii din Wolverhampton! (Acest mesaj a fost moderat din cauza limbajului licențios)

Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus