Cătălin Codescu, președintele Asociației Victimelor Accidentelor de Circulație, acuză constructorii de drumuri de faptul că podul de pe centura ocolitoare a Avrigului nu ar fi avut un element de siguranță optim, fapt ce a condus la decesul șoferului de camion, care a căzut de pe pod.
Direcția Regională de Drumuri și Poduri (DRDP) Brașov susțin prin purtătorul de cuvânt că podul respectiv era proiectat și executat în conformitate de legile în vigoare.
Codescu anunță pe pagina sa de Facebook că sistemul de parapete ar fi trebui să fie din ”categoria H4b, respectiv cu protecție ridicată”, iar acesta ar fi reușit să susțină pe pod camionul de 20 de tone.
”Încă o tragedie pe șoselele noastre la producerea căreia factorul drum a avut un rol important! Accidentul care a avut loc în județul Sibiu, pe șoseaua de centură a orașului Avrig, soldat cu decesul a trei persoane, putea avea alt deznodământ!
Conform normativului 593/2012 pentru sisteme de protecție pentru siguranță circulației, pe podurile drumurilor categoria III, așa cum era cel unde a avut loc accidentul în cauză, sistemul de parapete ar fi trebui să fie din categoria H4b, respectiv cu protecție ridicată. Pentru aceste sisteme de protecție, testul de impact se face cu camioane de 38 de tone. Camionul implicat în accident avea cca. 20 tone. Cu alte cuvinte, dacă acel segment de drum îndeplinea condițiile legale de siguranță, camionul nu părăsea platforma drumului și astfel ar fi fost salvată viața șoferului acestui vehicul.
Trei persoane au murit pe loc vineri după amiază într-un accident petrecut între un TIR și o mașină, pe DN 1, pe centura Avrigului. Este cel mai grav accident petrecut în acest an, în județul Sibiu, până în acest moment.
Șoferul basculantei era din Tilișca, iar cei doi ocupanți ai mașinii, din Covasna. Polițiștii sibieni efectuează cercetări în vederea stabilirii împrejurărilor în care s-a produs accidentul.
Deși vorbim despre un accident mortal, organele de urmărire penală nu mai au obligația de a solicita un raport de inspecție a drumului public întrucât, din ianuarie 2022, băieții deștepți au avut grijă să modifice legislația și să elimine obligația completării materialului probator cu acest document deosebit de util în procesul de aflare a adevărului”, a scris președintele Asociației Victimelor Accidentelor de Circulație.
DRDP Brașov: ”Pasajul CF unde a avut loc accidentul a fost proiectat și executat cu tipul de parapete rigid de tip greu”
Robert Elekes, purtătorul de cuvânt al DRDP Brașov, precizează însă că sistemul de protecție era în conformitate cu STAS nr. 1948/2, norma legală aflată în vigoare.
”Normativul 593/2012 pentru sisteme de Protecție pentru siguranță circulației pe drumuri, poduri și autostrăzi are că referințe STAS nr. 1948/2 Lucrări de drumuri. Parapete pe poduri. Prescripții generale de proiectare și amplasare, STAS, care cuprinde dispunerea tipurilor de parapete în funcție de clasa tehnică a drumului, elementele geometrice ale drumului, elementele secțiunii transversale a podului (secțiunea de lucru W) , înălțimea caii față de obstacolul traversat și alte condiții locale.
Aceste tipuri pot fi rigide (de beton - apară roată) și deformabile (cu elemente metalice). Pasajul CF unde a avut loc accidentul a fost proiectat și executat cu tipul de parapete rigid de tip greu (bordură apară roată). În consecință în conformitate cu prevederile Normativului 593/2012 coroborat cu STAS 1948/2 sunt îndeplinite condițiile de siguranță a circulației vehiculelor”, precizează Elekes.
El precizează că acel camion a trecut de parapete și din cauza faptului că a intrat în acesta perpendicular, și că în aceste condiții ”s-ar fi rupt orice parapet”.
”Pasajul de la Avrig a fost proiectat cu acest tip de parapet, iar pentru a-l înlocui cu alt tip probabil că va fi nevoie chiar de lărgirea podului și refacerea suprastructurii. Dincolo de orice discuție, este puțin probabil ca acel camion să fi putut fi oprit de orice tip de parapet pentru că a ieșit de pe pasaj aproape perpendicular, ori parapetul funcționează doar la unghiuri tangențiale”, a mai precizat Elekes.
Citește și:
Trei persoane au decedat în urma accidentului
Trei persoane au murit pe loc vineri după amiază într-un accident petrecut între un TIR și o mașină, pe DN 1, pe centura Avrigului. Este cel mai grav accident petrecut în acest an, în județul Sibiu, până în acest moment.
Șoferul basculantei era din Tilișca, iar cei doi ocupanți ai mașinii, din Covasna. Polițiștii sibieni efectuează cercetări în vederea stabilirii împrejurărilor în care s-a produs accidentul.
Potrivit informațiilor transmise de salvatori și polițiști, roata TIR-ului a explodat, din această cauză autovehiculul a intrat apoi într-o mașină, după care a căzut de pe viaduct, în apropierea terasamentului căii ferate.
„Polițiștii rutieri, polițiștii de la transporturi și echipele medicale sunt la fața locului pentru desfășurarea intervenției medicale și cercetarea împrejurărilor producerii accidentului. Din primele cercetări efectuate, se pare că în urma unei explozii la o roată, un autocamion a intrat în coliziune cu un autoturism, după care a căzut de pe viaduct în apropierea terasamentului căii ferate, incidentul fiind soldat cu trei victime,” a transmis Luciana Lazăr, din partea IPJ Sibiu.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi
Tag-uri: acuza autoritatile , cine e vinovat , centura ocolitoare a avrigului , accident , accident Avrig
Vizualizari: 3510
Ultimele comentarii
Acum 11 ore
R
Acum 11 ore
Emil
Acum 11 ore
Newman
Acum 12 ore
Newman
Acum 12 ore
C