Luni,
27.05.2024
Cer Senin
Acum
11°C

Managerul Dezvoltării Aeroportului din Sibiu: în cel mult trei luni se va recepționa noul terminal. Și în cel mult doi ani și jumătate se va rezolva „problema scanerelor lipsă”

Managerul Dezvoltării Aeroportului din Sibiu: în cel mult trei luni se va recepționa noul terminal. Și în cel mult doi ani și jumătate se va rezolva „problema scanerelor lipsă”

Chestiunea celor cinci scanere care împiedică recepția lucrărilor de 64 de milioane de euro derulate la Aeroportul din Sibiu nu are, deocamdată, o soluție „cristalizată”, arată Luminița Gherendi, director de Investiții și Dezvoltare. Cu toate acestea, ea dă asigurări că și în lipsa acestor soluții, sibienii vor beneficia de un terminal complet funcțional în relativ scurt timp.

Este vorba de o situație de excepție, după cum a dezvăluit Turnul Sfatului la începutul acestei luni: finalizat la nivel declarativ, proiectul de modernizare a Aeroportului Internațional Sibiu s-a blocat din cauza a cinci scanere pentru încălțăminte. Deși au o valoare nesemnificativă în raport cu totalul investițiilor, cele cinci scanere s-au dovedit a fi esențiale în atribuirea contractului, conform unei contestații depusă în timpul licitației.

Scanerele pentru încălțăminte, însă, nu mai pot fi livrate acum, deoarece nicăieri în lume nu există astfel de produse care să aibă „statutul de «marcă UE»”, după cum a fost solicitat prin caietul de sarcini și după cum scrie în proiectul pe baza căruia Aeroportul a obținut fonduri europene nerambursabile pentru modernizare.

Primul efect al lipsei acestor scanere este acela că recepția la terminarea lucrărilor nu a putut fi semnată. Fără recepție, nu doar că nu poate fi obținută autorizația pentru securitate la incendiu, dar nici nu poate fi înscris în Cartea Funciară noul terminal, fapt care blochează închirierea spațiilor din acesta, de exemplu.

Noul terminal de la Sibiu așteaptă recepția

„Procesul-verbal la terminarea lucrărilor se va face în conformitate cu prevederile contractuale și cu respectarea legislației în vigoare privind construcțiile. Semnarea procesului verbal se va realiza în perioada de valabilitate a contractului”, răspunde, în acest context, Luminița Gherendi (foto principală centru), directot de Investiții și Dezvoltare și, totodată, managerul proiectului de 64 de milioane de euro.

În acest moment, termenul contractual pentru modernizarea AIS este prelungit până în 31 iulie 2024. Conform Regulamentului pentru recepția construcțiilor, recepția parțială, pe sectoare, nu echivalează cu cea de la terminarea lucrărilor, care să ducă apoi la eliberarea certificatului de edificare a construcției și, astfel, contractul să poate fi considerat finalizat.

Prin urmare, esențială rămâne chestiunea scanerelor pentru încălțăminte, de a căror livrare sunt responsabili cei de la UTI Facility Management, parte a asocierii care a câștigat contractul care a ajuns în final la 64 de milioane de euro. Cei de la UTI tot nu au răspuns solicitării Turnul Sfatului referitoare la rezolvarea acestei situații, despre care și responsabilii AIS recunosc că nu au, deocamdată, o abordare legală în vedere. „Modalitatea de tratare a acestei situații este în analiză, la acest moment nefiind cristalizată soluția pe care regia o va aplica”, se mai arată în răspunsul transmis de Luminița Gherendi.

Ultimul termen: decembrie 2026

După cum a arătat Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene pentru cititorii Turnul Sfatului, chiar dacă sunt insignifiante în raport cu valoarea investiției, cele cinci scanere trebuie puse în funcțiune până în decembrie 2026 – termenul limită pentru proiectele finanțate nerambursabil prin POIM 2014 – 2020. În caz contrar, vor fi aplicate corecții de 100%.

„Vor fi întreprinse toate măsurile astfel încât până la data de 31.12.2026 proiectul să fie implementat integral”, este răspunsul prin care Luminița Gherendi explică pentru cititorii Turnul Sfatului cum va rezolva chestiunea scanerelor lipsă.

Citește și Aeroportul Sibiu: cum cinci scanere contestate ca fiind „cu dedicație” dau peste cap investiția de 64 de milioane de euro

 

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

9 comentarii

Profesorul

Acum 1 lună

Nu pot sa cred!!! 'Doamna' aceasta din cate spune, spera sa mai stea inca 2 ani la Aeroporul International Sibiu? Vai de capul vostru (angajati) si al nostru (pasageri)... Deci tot din Cluj, Brasov si Bucuresti o sa zburam si in urmatorii ani... Domnilor pina ce aceste 2 persoane din poza nu pleaca de pe aceste posturi va fi vai de capul sibienilor. Va rog nu mai votati acest partid, votati orice altceva...
Raspunde

Daniel o

Acum 1 lună

Profesore ,nu vezi ca e îmbrăcată in echipament și muncește ?
Raspunde

Profesorul

Acum 1 lună

Ptr. Daniel o. Sincer ma mir si eu, deoarece din auzite ,cele mai bune rezultate le are *****

(Acest mesaj a fost moderat deoarece face parte din categoria „trolling”)

Raspunde

Statul esuat roman

Acum 1 lună

traficul a mai scazut....poate ajuta Johannis cu avionul lui privat,"nacajit"
Raspunde

Libelula Gonzales

Acum 1 lună

64 de milioane de euro pentru o hală ? Chiar ne luati de tampiti ? Practic au luat vechiul proiect si l-au mai facut de doua ori, in stanga si in dreapta aeroportului vechi :))) Nu s-a mai platit proiect, design, nimic...... Pai daca o hala ca aia costa atat, inseamna ca un LIDL nou, costa .........cel putin 30 de milioane de euro :)))))))))))))))))))) hahaha ! Va dat seama ce tunuri dau ? halucinant.
Raspunde

Maria Milean

Acum 1 lună

Ce rost are să vă tot lăudați cu un aeroport international? S-au cheltuit și se cheltuiesc banii publici și nu avem curse interne cu Bucureștiul, Constanța, Iași sau externe cu Franța, Belgia, Canada și alte țări unde avem copii? Cei mai incompetenți conducători din România. Laude, laude, laude!
Raspunde

PT Libelula

Acum 1 lună

Citeste ca este public : sicap.ai/licitatii/contract/100443733
Raspunde

Libelula Gonzales

Acum 1 lună

@PT Libelula Degeaba citesc un proiect scris de hoti, votat de hoti si platit de hoti. Au pus ce preturi au vrut ei si au vanturat prin cate firme au avut chef sau au fost "necesare". Sau crezi ca vilele de la Cisnadioara se construiesc din salarii ?
Raspunde

Un sibian

Acum 1 lună

POLITRUCI si INCOMPETENTI de calibru mare!!!
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus