Luni,
06.05.2024
Partial Noros
Acum
24°C

Șase oferte: sibienii vor călători metropolitan cu autobuze din Turcia, din România sau din China

Șase oferte: sibienii vor călători metropolitan cu autobuze din Turcia, din România sau din China

Șase oferte au fost depuse în cadrul celei de-a doua licitații organizată pentru achiziția primelor 30 de autobuze care să circule pe rutele care vor lega municipiul Sibiu de 11 localități din împrejurimi.

Peste 96 de milioane de lei, cu tot cu TVA, este valoarea estimată a contractului pentru  furnizarea celor 30 de autobuze electrice cu o lungime de 12 metri, autobuze care să fie folosite în cadrul transportului metropolitan Sibiu.

Contractul – scos pentru a doua oară la licitație, cea de anul trecut fiind anulată din cauză că au fost depuse doar oferte inacceptabile – a atras de această dată atenția a șase ofertanți. Iar de la doi dintre aceștia, Primăria Sibiu a cumpărat și în trecut autobuze.

Tot Primăria Sibiu este instituția care, în numele Asociației de transport metropolitan, organizează licitația în discuție. În zona de acoperire a transportului metropolitan vor intra, alături de Sibiu, orașele Cisnădie și Ocna Sibiului și comunele Șelimbăr, Cristian, Șura Mică, Roșia, Șura Mare, Sadu, Poplaca, Slimnic și Rășinari.

Cei mai mulți sunt din Turcia

Cele mai multe oferte includ produsele unor fabrici din Turcia: din cele șase oferte depuse, patru includ producători turci. Dintre acestea, două sunt depuse de către ofertanți unici: este vorba de BMC Truck&Bus (de la care Primăria a cumpărat zece autobuze în urmă cu cinci ani - detalii aici) și de către Bozankaya Otomotiv Mak.

Celelalte două oferte de autobuze turcești au fost făcute de asocieri: Karsan Otomotiv împreună cu Anadolu Automobil Rom (de la care Sibiul a cumpărat 55 de autobuze acum șase ani - detalii aici) și, respectiv, Otokar Europe, filiala București, în asociere cu Otokar Otomotiv.

Românești și chinezești

Printre cele șase oferte depuse în cadrul procedurii de la Sibiu se numără și cea a asocierii ATP Trucks Automobile - Weichai Istanbul Makine Ekipmanlari. ATP este, deocamdată, singura companie din România care asamblează autobuze electrice în țara noastră, în fabrica de la Baia Mare. Componentele acestor autobuze sunt și din China (bateriile și motorul, de exemplu), dar și din Germania (sistemul de direcție sau axele, de exemplu).

În fine, cea de-a șasea ofertă depusă este depusă de New Kopel Car Import (parte a Sixt Group România) în asociere cu israelienii de la Shlomo Garage Chaim & Road Services. Asocierea în discuție vinde autobuze electrice din China, produse în fabricile celor de la BYD.

Prin 2026

Administrația sibiană estimează că va finaliza evaluarea celor șase oferte până cel mai târziu în luna octombrie a acestui an. Ulterior eventualei atribuiri a contractului, ordinul de începere va fi emis în decurs de cel mult două luni. Iar de la data emiterii acestui ordin, câștigătorii vor avea termen 12 luni pentru furnizarea celor 30 de autobuze.

Pe lângă autobuze, în cadrul contractului sunt solicitate furnizarea și amplasarea de stații de încărcare lentă și, respectiv, stații de încărcare rapidă.

Termenul din 2026 nu va mai putea fi prelungit, având în vedere că fondurile alocate pentru achiziția acestor autobuze sunt alocate prin Programul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), program al cărui termen de implementare este 31 decembrie 2026.

În afara acestor autobuze de 12 metri lungime, autoritățile au primit finanțare și pentru achiziția altor șase autobuze cu o lungime de zece metri. Și acestea sunt scoase pentru a doua oară la licitație, prima lansată în acest scop fiind anulată tot din cauza lipsei ofertelor admisibile. Termenul limită de depunere a ofertelor în cadrul noii proceduri este 22 mai 2024.

Citește și Prima hartă a transportului metropolitan Sibiu: ciorna de la care pornesc autoritățile nu include și satele

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

13 comentarii

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Newman

Acum 1 săptămână

Licitatia si contractul ar trebuii facute de urmatoarea administratie a Sibiului.Cei de acum au fraudat destul bugetul.
Raspunde

Sibian

Acum 1 săptămână

ce spui tu suna ca si cum ar trebui sa mai fure si cei care vor veni la primarie
Raspunde

Till Eulenspiegel

Acum 1 săptămână

Daca MI a putut organiza o licitatie pt BMW,firesc ar fi ca o administratie romaneasca sa achizitioneze direct de la o firma romaneasca,ATP in cazul de fata!
Raspunde

Jean

Acum 1 săptămână

Nu toti sunt prieteni cu el hefe. Dar da corect alegeti draq ceva bun dar daca e posibil si sa ramana banii in tara clar ar trebui sa fie prima optiune
Raspunde

Mopri

Acum 1 săptămână

Merg rar cu autobuzul prin oraș ,mai mult cu bicicleta. Pe trasee externe, cred că ar fi utile astfel de autobuze. Dacă va fi plătit bilet sau abonament de călătorie de către toți,poate s-ar scoate și banii investiți în ele. Mie,personal, îmi place cel roșu.
Raspunde

X

Acum 1 săptămână

Oricum hipstereala asta cu autobuze electrice pe transport regional este o ineptie. Exact ca atunci cand primarul Klaus spunea ca troleibuzele nu sunt bune pt ca curentul nu vine din priza! Pai pe mine ma intereseaza sa scot poluarea din oras, deci aveam nevoie de cat mai multe electrice in urban, nu pe Dealul Daii! Apropos Dealul Daii, cam care va fi durata de viata a bateriilor unor autobuze care traverseaza 2 dealuri zdravene pana la Rosia sau unul bun pana la Slimnic. Deci, noi aveam nevoie de cel putin 50% parc autobuze electrice (vezi Tg Mures/Cluj/Tg Jiu etc), dar revenind la hipstereala, ca deh, sunt fonduri....bagam banii in diverse asocieri de firme care n au traditie in domeniu si sunt non EU! Pai nu suntem tampiti, si aici ma refer la cei care dau fondurile de coeziune, sa le bagam in turci sau chinezi? cele mai proaste 10 autobuze cumparate de primarie sunt exact BMC 401-410 ProBusurile! Cele mai bune, dar sunt doar 9 sunt Solaris12 electric....deci...despre ce vorbim?! Cat despre partea tehnica...ca tot avem un parc de 110 autobuze...ele sunt asa: Isuzu, Menarini, Mercedes conecto, BMC Probus, polizoarele alea mici de se plimba aiurea si s verzi si Solaris! Ne ar mai lipsi Otokarele si chiar putem deschide muzeul autobuzelor asamblate n Turcia sub diverse marci! traiasca PNRR
Raspunde

Sibian

Acum 1 săptămână

Sigur se vor cumpara autobuze din turcia sau din china, iar cand vor trebui reparate vor sta cate o luna-doua pana vin piesele. si, parerea mea, e ca vor trebui reparate destul de des si scump; in cele doua tari nu se fabrica nimic fiabil
Raspunde

Sibian

Acum 1 săptămână

autobuze electrice pentru transport metropolitan....probabil ca iarna, autobuzul de Rasinari va ajunge pana la zoo...sau ajunge in Rasinari si se intoarce a doua zi, dupa ce sta la incarcat....
Raspunde

Alex

Acum 1 săptămână

Aceste autobuze se vor suprapune pe traficul și așa aglomerat. Sibiul are culoare și căi ferate care conectează multe cartiere cu Cristian, Cisnădie, Tălmăci, Avrig și Ocna Sibiului. Păcat că nu se pune un transport metropolitan feroviar performant și rapid. Repet infrastructura există trebuie doar modernizată.
Raspunde

Veneticul

Acum 1 săptămână

Are cineva impresia că eu mă dau jos din bemve, ca să merg cu toti muritorii de rand cu rata ?.... pamflet....
Raspunde

Silviu

Acum 1 săptămână

O colaborare pentru sustinerea economiei romanesti nu se poate? De exemplu Automecanica SA Medias. Un prototip electric fost lansat la expozitia de la Bruxelles ( Busworld Europe ) acum un an. Garantat sunt de o calitate mult mai buna decat cele turcesti si cel mai important, sunt romanesti!
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Sorin Mircescu

Acum 1 săptămână

Bună ziua! Dețin Audi A8, motor 6.0 TDI. Nu sunt interesat de transportul în comun, de unde poți lua păduchi.
Raspunde

GPL hipstere

Acum 1 săptămână

Unul dintre cele mai populare tipuri de gaz, mai ales în rândul conducătorilor auto, este gazul petrolier lichefiat sau, pe scurt, GPL. Acesta este un gaz incolor și are emisii scăzute de carbon, ceea ce îl poziționează printre combustibilii pe care le folosesc milioane și milioane de oameni la nivel mondial care doresc să protejeze mediul înconjurător și să nu genereze un impact mare asupra acestuia prin activitățile pe care le desfășoară. GPL are o valoare termică ridicată, oferind un nivel crescut de căldură şi nu conţine sulf, motiv pentru care are o ardere curată. Gazul petrolier lichefiat reprezintă o variantă avantajoasă din multe puncte de vedere pentru asigurarea energiei necesare desfășurării diverselor activități în condiții optime, iar asta se datorează beneficiilor sale, și anume: Arderea curată; Versatilitatea; Portabilitatea; Contribuția la reducerea facturilor; Comercializarea facilă; Prețul avantajos.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus