Șase oferte au fost depuse în cadrul celei de-a doua licitații organizată pentru achiziția primelor 30 de autobuze care să circule pe rutele care vor lega municipiul Sibiu de 11 localități din împrejurimi.
Peste 96 de milioane de lei, cu tot cu TVA, este valoarea estimată a contractului pentru furnizarea celor 30 de autobuze electrice cu o lungime de 12 metri, autobuze care să fie folosite în cadrul transportului metropolitan Sibiu.
Contractul – scos pentru a doua oară la licitație, cea de anul trecut fiind anulată din cauză că au fost depuse doar oferte inacceptabile – a atras de această dată atenția a șase ofertanți. Iar de la doi dintre aceștia, Primăria Sibiu a cumpărat și în trecut autobuze.
Tot Primăria Sibiu este instituția care, în numele Asociației de transport metropolitan, organizează licitația în discuție. În zona de acoperire a transportului metropolitan vor intra, alături de Sibiu, orașele Cisnădie și Ocna Sibiului și comunele Șelimbăr, Cristian, Șura Mică, Roșia, Șura Mare, Sadu, Poplaca, Slimnic și Rășinari.
Cei mai mulți sunt din Turcia
Cele mai multe oferte includ produsele unor fabrici din Turcia: din cele șase oferte depuse, patru includ producători turci. Dintre acestea, două sunt depuse de către ofertanți unici: este vorba de BMC Truck&Bus (de la care Primăria a cumpărat zece autobuze în urmă cu cinci ani - detalii aici) și de către Bozankaya Otomotiv Mak.
Celelalte două oferte de autobuze turcești au fost făcute de asocieri: Karsan Otomotiv împreună cu Anadolu Automobil Rom (de la care Sibiul a cumpărat 55 de autobuze acum șase ani - detalii aici) și, respectiv, Otokar Europe, filiala București, în asociere cu Otokar Otomotiv.
Românești și chinezești
Printre cele șase oferte depuse în cadrul procedurii de la Sibiu se numără și cea a asocierii ATP Trucks Automobile - Weichai Istanbul Makine Ekipmanlari. ATP este, deocamdată, singura companie din România care asamblează autobuze electrice în țara noastră, în fabrica de la Baia Mare. Componentele acestor autobuze sunt și din China (bateriile și motorul, de exemplu), dar și din Germania (sistemul de direcție sau axele, de exemplu).
În fine, cea de-a șasea ofertă depusă este depusă de New Kopel Car Import (parte a Sixt Group România) în asociere cu israelienii de la Shlomo Garage Chaim & Road Services. Asocierea în discuție vinde autobuze electrice din China, produse în fabricile celor de la BYD.
Prin 2026
Administrația sibiană estimează că va finaliza evaluarea celor șase oferte până cel mai târziu în luna octombrie a acestui an. Ulterior eventualei atribuiri a contractului, ordinul de începere va fi emis în decurs de cel mult două luni. Iar de la data emiterii acestui ordin, câștigătorii vor avea termen 12 luni pentru furnizarea celor 30 de autobuze.
Pe lângă autobuze, în cadrul contractului sunt solicitate furnizarea și amplasarea de stații de încărcare lentă și, respectiv, stații de încărcare rapidă.
Termenul din 2026 nu va mai putea fi prelungit, având în vedere că fondurile alocate pentru achiziția acestor autobuze sunt alocate prin Programul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), program al cărui termen de implementare este 31 decembrie 2026.
În afara acestor autobuze de 12 metri lungime, autoritățile au primit finanțare și pentru achiziția altor șase autobuze cu o lungime de zece metri. Și acestea sunt scoase pentru a doua oară la licitație, prima lansată în acest scop fiind anulată tot din cauza lipsei ofertelor admisibile. Termenul limită de depunere a ofertelor în cadrul noii proceduri este 22 mai 2024.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Tag-uri: licitatie autobuze electrice s , cinci oferte sibienii calatori , oferte autobuze electrice , transport metropolitan sibiu ,
Vizualizari: 3372
Ultimele comentarii
Acum 15 ore
McD
Acum 15 ore
Dave
Acum 15 ore
McD
Acum 16 ore
Kokos
Acum 16 ore
Kokos