Duminică,
26.10.2025
Parțial Noros
Acum
13°C

Continental anunță o nouă investiție la Sibiu: Un laborator de compatibilitate electromagnetică pentru testarea produselor

Continental anunță o nouă investiție la Sibiu: Un laborator de compatibilitate electromagnetică pentru testarea produselor

Compania Continental anunță într-un comunicat de presă remis joi că investește în testarea compatibilității electromagnetice a produselor din interiorul vehiculelor prin dotarea unui laborator special la Sibiu.

Compania a dotat cu echipamente performante, de ultimă generație un laborator de compatibilitate electromagnetica (EMC), la Sibiu.

Cu ajutorul acestei noi capabilități, așa cum este camera de reverberare, în cadrul departamentului Qualifications Laboratories din Sibiu, produsele dezvoltate de Continental sunt testate și validate, fiind singura locație din România care are în prezent aceasta capacitate.

“Fie că este vorba despre radiații, cuplaje inductive și capacitive sau chiar instabilitate a tensiunii de alimentare, dispozitivele electronice sunt testate din două puncte de vedere: imunitate – pentru a ne asigura că acestea rezistă până la un anumit nivel de perturbații, stabilit în standardele de testare și emisii (în camerele anecoice și semi-anecoice - spații concepute pentru a opri reflexiile sau ecourile fie ale undelor sonore, fie ale undelor electromagnetice) – pentru a ne asigura că nivelul de perturbații generat de dispozitivul supus testului nu depășește limitele stabilite în standardele de testare”, explică Cornel Tănase, Head of Qualifications Laboratories Sibiu.

Cele mai multe autoturisme, precum și celelalte categorii de vehicule din zilele noastre, sunt construite după anumite standarde care impun echiparea acestora cu sisteme electronice de siguranță, precum și cu altele opționale, cum ar fi cele multimedia. Toate aceste componente electronice, împreună cu cablajele lor, alcătuiesc un mediu electromagnetic în care este strict necesar ca acestea să funcționeze fără să se influențeze reciproc.

Camera de reverberare este compusă dintr-o cușca Faraday (un spațiu închis, special conceput pentru a proteja de efectul undelor electrice și electromagnetice din exterior) echipată cu un generator de semnal, amplificatoare, antene și un reflector care ajută la obținerea unui volum de radiații, spre deosebire de testarea în camere anecoice și semi-anecoice, unde dispozitivul supus testului este atacat doar dintr-o direcție, pe un singur plan, și este nevoie de schimbarea orientării acestuia față de antenă. Așadar, timpul de testare este redus considerabil, păstrându-se nivelul de severitate al testului.

“Viteza cu care noile tehnologii apărute în industria automotive își fac loc într-un singur vehicul ne determină să avem o abordare complexă, care să asigure buna funcționare a acestuia, atât în ceea ce privește sigurața, cât și confortul șoferului și a pasagerilor. Iar eficiența cu care verificăm funcționalitatea echipamentelor electromagnetice înseamnă timp în plus pentru a modela viitorul mobilității”, a spus Ciprian Bleoju, șeful departamentului Qualifications Laboratories din România.

Într-o astfel de cameră se testează imunitatea modulelor electronice la radiații, separându-le de mediul electromagnetic exterior pentru a avea rezultate concludente, simulând un cadru cât mai real, pentru a asigura calitatea produselor dezvoltate și siguranța utilizatorilor.

Reamintim că în urmă cu aproximativ o lună Continental a pus piatra de temelie pentru construcția unei noi unități de producție la Sibiu, cea de-a șaptea, investiție evaluată la 45 de milioane de euro. Detalii pe acest subiect găsiți aici.

Context

Continental dezvoltă tehnologii și servicii inovatoare pentru mobilitatea sustenabilă și interconectată a oamenilor şi a bunurilor acestora. Compania cu profil tehnologic fondată în 1871 oferă soluții sigure, eficiente, inteligente și accesibile pentru autovehicule, mașini, trafic și transport. Continental a realizat în 2023 o cifră preliminară de afaceri de 41,4 miliarde de euro și are în prezent aproximativ 200.000 de angajați în 56 de țări și piețe.

În perioada 1999 - 2023 Continental a investit peste 2.3 miliarde de euro în activităţile din România. Toate cele trei domenii de activitate ale companiei sunt reprezentate în România. Continental deţine cinci unităţi de producţie și patru centre de inginerie în Timişoara, Sibiu, Carei şi Iaşi. Compania are un centru de distribuţie a anvelopelor în București. La finalul anului 2023, Continental avea peste 20.300 de angajaţi, din care peste o treime reprezentată de ingineri și informaticieni și va continua să angajeze în funcție de viitoarele proiecte.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Stefan Dobre

de Stefan Dobre

Administrație
Telefon:
0724 605 815

Comentarii

13 comentarii

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

No Name

Acum 1 an

"Toate aceste componente electronice, împreună cu cablajele lor, alcătuiesc un mediu electromagnetic în care este strict necesar ca acestea să funcționeze fără să se influențeze reciproc." Dar cu bateriile de pe hibride si electrice montate sub pasageri cum ramane? Se stie ca aceste baterii reprezinta o versiune augmentata a bateriilor de telefon si recomandarile sunt sa nu dormim cu telefonul la capul patului tocmai din cauza bateriilor.
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Pastor marginas

Acum 1 an

Daca folosesti masini electrice si sezi prea mult in ele, datorita bateriilor din podea o sa-ti creasca inca una mai mare decat cea pe care o ai acuma.....inca o coada de conspirationist ma refer :))))) Dar acest lucru se poate evita daca nu te asezi in masinile electrice, ci daca stai in picioare in ele: de aceea, mai ales tesla, au capota panoramica, pentru ca oamenii sa poata sa stea in picioare si radiatiile de la baterii sa iasa mai usor in exterior, avand plafonul deschis. Sper ca te-ai prins ca fac misto. In alta ordine de idei....ce stire!! Incredibil ca s-a deschis un laborator EMC intr-o firma care produce componente electronice. Mai e un pas pana lanseaza rachete spre Marte! :-)
Raspunde

Campul Electromagnetic

Acum 1 an

Si totuși ce hiba avea benzina ? ca sa produci baterii e mult mai toxic decat sa folosești benzina, plus ca au o durata de viata mica, au un ciclu de încărcări, pot exploda sau lua foc si ca sa ai putere la roata bagi amperi într-o bobina care generează un câmp electromagnetic si învârte un rotor, oare este compatibil cu sistemul nervos central si cu inima omului care tot cu impulsuri electrice funcționează ? ce înseamnă mașini electrice la o scara larga ? cum influențează mașinile electrice sistemul nervos central si inima la ăștia cu nervii mai slabi si cu inimioara mai plăpândă ? a făcut cineva un studiu medical la scara mare, sau ii dam înainte cu eco green verde vegan ca este cool ?

Raspunde

Pastor Marginas

Acum 1 an

Ia-ti pastilele, prietene. Vezi ca si monitorul calculatorului are camp electromagnetic...si telefonu are...deci grija mare la sistemul nervos central, sa puneti un coif de aluminiu (de "staniol" ca sa il protejati. Dar da, motoarele pe benzina nu au nici o hiba, daca ar fi intretinute si daca s-ar face inspectiile ITP reale. Mno' atat se poate, boss...

Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Campul Electromagnetic

Acum 1 an

Pastor Marginas, daca tu compari câmpul electromagnetic generat de telefon si monitor unde e vorba de miliamperi cu motorul de la mașina electrica unde când accelerezi sunt sute de amperi, mașina are peste 1,5 tone, eu cred ca tu ori ai luat pastilele greșite ori tu ai nevoie de niște pastile, e demonstrat de știința medicala cum câmpul electromagnetic influențează celulele chiar vezi radioterapia folosita in cazurile de cancer, tu confunzi undele radio care sunt un câmp electromagnetic de putere mica cu câmpul electromagnetic generat de un electromotor cu curent continuu, coiful de staniol sau cușca Faraday funcționează in cazul undelor radio dar când ai un câmp electromagnetic generat de sute de amperi nu mai funcționează nici staniolul si nici pastilele. Imaginează-ți acum ca ai pe șosele sute, mii si zeci de mii de motoare de astea fiecare baga sute de amperi in motoare, nu confunda mașina electrica cu trotineta electrica sau bicicleta electrica. Sistemul tău nervos central funcționează, dar mintea ta da rateuri, reglează puțin nivelul de aer si benzina din carburator ca sa procesezi, una e sa testezi o mașina electrica in condiții de laborator si alta e sa pui in circulație numai mașini electrice fără sa ai habar ce se întâmplă pe termen lung cu sănătatea cetățenilor, unde e un studiu medical despre treaba asta sa il citim ? Motoarele pe benzina sunt dovedite a fii bune si încă se mai pot optimiza si tu te mai poți optimiza puțin la modul de gândire daca te străduiești puțin, mănânci ciocolata si arunci staniolul la gunoi, selectiv in pubela pentru metale.
Raspunde

Pastor Marginas

Acum 1 an

Esti profund omule, esti chiar profund. Apreciez analiza bazata cat-de-cat pe stiinta. La faza cu coiful, sincer eram ironic, data viitoare o sa mentionez ca sunt ironic. Nici eu nu sunt mega-fan al masiniilor electrice, mai ales pentru ca inca nu este nici o dovada clara ca sunt sustenabile pentru perioade mari de timp (20+ ani)...sa nu mai vorbim de infrastructura necesara pentru incarcare. DAR, sa crezi CA CAmpul electromagnetic (cacofonie intentionata) generat de motoarele electrice care circula pe strada iti afecteaza sistemul nervos central este un nou standard de paranoia pe care il aud in ceea ce priveste masinile electrice. Ai citit si tu pe undeva niste articole mai mult sau mai putin documentate si acum te dai prin comentarii ca mare fizician. Tu crezi ca masinile alea ar fi fost date in folosinta daca ar fi emis un camp electromagnetic care sa-ti afecteze tie sistmul nervos?! Crezi ca ar fi trecut testele de omologare? Esti la fel ca aia care in anii 2000 se panicau ca telefoanele mobile ii radiaza la cap si le face cancer la oua...stai calm ca pana sa ai pe drum "numai masini electrice" mai dureaza mult timp, pana atunci o sa ne sufocam de noxele "dizal". Si da, electricele nu sunt sustenabile, nu stie nimeni cum se vor comporta in 10-15 ani de folosinta sau daca vor putea fi reutilizabile dupa ce au o varsta. Ca sa incheiem polemica, o scurta cautare pe gugal iti da cateva rezultate destul de bune legate de studiul electromagnetismului in masinile electrice si hibride...trebuie doar sa cauti, nu sa te dai savant in comentarii
Raspunde

Campul Electromagnetic

Acum 1 an

Am cautat si te-am gasit pe dumneata mare expert in presupuneri, ceea ce nu-i rau, doar ca studiul dumitale se refera la electromagnetismul din o masina electrica in laborator, asta daca omitem eroarea umana si defectele de fabricatie, nu sunt un savant, sunt doar un prost care isi pierde vremea cu un autosuficient ca tine, realitatea e bazata pe frecvente si daca tu crezi ca mașinile electrice implementate la scara larga nu influențează eu nu imi pierd vremea sa caut pe gugal si nici nu iau personal ce debitezi, ca nu citesti atent ce am scris, e despre un studiu medical la scara mare si cum influențează poluarea electromagnetica sănătatea, tu esti propriul tau fan, e bine ca ai o gandire critica, dar nu-i suficient incearca si autocritica si autoironia, un umor asa fin ca ciocolata invelita in staniol auriu de lux, da sincer ma dau invins esti prea mare si prea puternic, iti confectionez un coif de capitan electromagnetic si sa calaresti unda electromagnetica pana la marginea sistemului nervos central. Bea niste ceai de menta sa te racoresti. Succes!
Raspunde

No Name

Acum 1 an

@Campul Electromagnetic Strict m-am gandit daca influenteaza pasagerii masinii si nu oamenii din jurul acestora. Am vazut pareri pro si contra dar studii exacte pe perioada indelugata de utilizare masini cu propulsie hibrid sau electric nu prea am vazut. Ma leg de masuratori ale EMF-ului pe care le-au facut diversi cand masinile erau la incarcat in zona banchetei spate pentru masinile plug-in hibrid sau pe podea in cazul masinilor electrice unde aparatele indicau valori in crestere, acestea depinzand de la un producator la altul. Ma leg de faptul ca bateriile la electrice sunt alcatuite din 5000 pana la 9000 de celule facand comparatie cu un telefon care mai nou ni se recomanda sa-l punem pe speaker sau sa folosim castile cu fir. Ma leg de istorie de asemenea: stim foarte bine cat de folosit era azbestul in industria de consum, se faceau articole de imbracaminte izolatoare termic pentru copii, fulgii de nea din "Vrajitorul din Oz" erau din azbest de exemplu... noi oamenii asa avem o imbratisare naiva a noului... De asemenea ma leg si de consum: punctual observ ca un 1.5 dci are consum mai mic decat un 1.6tgdi hibrid. Normal ar trebui sa optez pentru un consum mai mic pentru a-mi salva buzunarul si mediul dar acum alternativele sunt tot mai putine. Producatorii adauga sistem mild-hybrid la toate modelele pe benzina nu pentru rulare mod electric ci pentru ajutarea sistemul start-stop (care in trecut era considerat ca reduce consumul dar mai toti mecanicii mi-au spus ca afecteaza alternatorul). Sunt multe exemple cand ni se spunea azi ca asta e solutia cea mai buna pentru viitor si in viitor ne-am dat seama ca s-au spus si facut greseli!
Raspunde

Pastor Marginas

Acum 1 an

Si eu ma dau batut boss :)))))) Toate testele si toate omologarile se fac in laboratoare, de aceea si producatorii pot vinde gogosi in campaniile de marketing: fie cu consumuri infime de carburant in cazul motoarelor termice, fie cu automii astronomice in cazul masinilor electrice (in ambele situatii stim ca acele numere sunt doar niste numere, in exploatare si in mediu real, necontrolat, nu vor fi atentinse niciodata). Daca tu vrei sa militezi ca sa schimbi standardele unei industrii cu tentacule in zeci de alte domenii conexe, iti urez succes. Dar nu se va schimba nimic, nu va comanda si nu va finanta nimeni un studiu pe scara larga pe care vrei tu sa-l vezi. Iar studiu pe termen lung asupra sanatatii oamenilor este din nou cam greu de facut, dat fiind faptul ca electricele nu sunt folosite de suficient de mult timp pentru a avea date relevante. Oricum bun ceaiul cu menta, iti zic, mai ales ca il beau cu coiful de staniol pe cap
Raspunde

Campul Electromagnetic

Acum 1 an

Cel mai sigur e cu benzina, dupa care e LPG (gaz petrolier lichefiat) aici ai nevoie de un sistem omologat de preferat din inox, ar mai fii o soluție si alcoolul care prin ardere e cel mai eco friendly dar este o problema cu producția, o problema la diesel este arderea incompleta, se dereglează pompa de injecție sau injectoarele si sunt multe mașini diesel care nu fac amestecul optim si prin ardere incompleta scot pe eșapament un cocktail de otrăvuri care iarna rămân in suspensie si sunt foarte toxice, benzina care e volatila arde mult mai bine sau LPG. Mașinile electrice fiind relativ noi si insuficient testate au foarte multe probleme pe partea poluare electromagnetica si poluare pe parte de management al bateriilor, in cazul mașinilor pe benzina deja avem toate datele si știm cum sta treaba. O alta problema este educația si cum se folosește mașina, omul ar trebui sa se deplaseze cat mai mult pe jos, sau cu mijloace de transport in comun sau bicicleta, foarte multi folosesc mașina pentru deplasare si multi nu ii fac service la timp sau incorect si de aici apar o serie de probleme. La motorul termic amestecul de combustibil cu aer (azot si oxigen) combustibilul cu azot formează amestecul explozibil si oxigenul întreține arderea, daca amestecul este incorect din cauze tehnice atunci apar si gaze toxice din cauza arderii incomplete dar si un randament scăzut si un consum mai mare de combustibil. O alta problema la mașinile electrice este riscul mare de explozie in caz de accident sau impact, care la mașinile clasice nu este, adică in caz de accident cu mașina electrica pot sa explodeze bateriile sau sa ia foc si sa ardă intr-un timp foarte scurt spre deosebire de mașina clasica unde echipele de salvare te mai pot salva chiar daca esti inconștient.
Raspunde

Campul Electromagnetic

Acum 1 an

Încearcă o șapcă de pescar în loc de coif din staniol si in ceaiul de menta pune si niște valeriana, mai este si ciocolata cu menta, nu sunt nici activist de mediu si nici nu militez sa schimb nimic, dar prin presa si prin conștientizare oamenii pot alege sa cumpere mașini bune si sa nu distrugă breasla electromecanicilor auto clasici, deși nici aia nu mai repara doar înlocuiesc piese de o proveniență si calitate îndoielnică ca multe sunt fake-uri made in China. Sau totuși in loc de coif merge o șapcă de camionagiu (trucker cap) si cu ceai de menta si valeriana se produce o briza plăcută in sistemul nervos central de poți sa faci surfing pe unda electromagnetica din scoarța cerebrala. Sper sa prinzi un val uriaș de idei electromagnetice bune.
Raspunde

Campul Electromagnetic

Acum 1 an

@Pastor Marginas si daca ai baut ceaiul de menta cu valeriana si ai facut putin surfing electromagnetic, acum sa iti aduc aminte de scandalul Dieselgate din 2015, un nou raport ICCT arată că 77% dintre mașinile diesel din Europa au niveluri de oxizi de azot care indică prezența unui dispozitiv de manipulare a emisiilor, posibil ca softul sa fie facut de baietii de la Continental ? Ia cauta pe gugal Dieselgate si dupa aia sa imi explici cum e cu testele de laborator si la diesel si la electrice ? Deci e bun laboratorul asta nou, inseamna ca sunt probleme pe partea de poluare electromagnetica ...
Raspunde

Pastor Marginas

Acum 1 an

Chiar am vrut sa o las balta dar se pare ca te-ai turat la maxim si iti cam patineaza ambreiajul. Chiar am citit cu atentie ultimele tale comentarii consistente si nu am mai gasit nici un argument pertinent, in afara de faptul ca ai adaugat si valeriana la ceaiul initial. Nu puteai sa-mi spui asta de la inceput? Softurile implicate in dieselgate au fost facute de catre continental, bosch si nu numai, in functie de producatorii implicati (grupul VAG in prim plan, dar si asupra lui Daimler au fost suspiciuni si mi se pare ca si ei au manipulat testele). In fine, legat de riscuri, eu unul nu ma simt in siguranta nici macar in taxiurile care au GPL sau LPG (mai rar) instalat - ghinionul meu cand le prind. Daramite sa mai imi instalez eu in masina asa ceva. Tu te simti bine cu o butelie de gaz in portbagaj? Masina electrica nu cred ca iti explodeaza, dar daca ai ghinionul sa ai un incendiu in ea (vezi nenumaratele cazuri din China), da, intr-adevar, in sub 10 minute totul e scrum. Nici nu vreau sa te intreb ce parere ai despre masinile pe hidrogen, probabil ca o sa crezi ca sunt bombe "atomice" pe roti. Da, diesel-ul este o mizerie si ar trebui interzis la masinile mici, benzina e ok daca ii faci intretinerea, masinile electrice nu sunt sustenabile inca. Dar nici una din astea nu au de a face cu sistemul nervos central...de 5G ce parere ai? Ne iradiaza? PS: Nu-ti mai raspund la comentarii de acum incolo pe subiectul asta, poti sa debitezi ce vrei.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus