În timp ce autoritățile centrale insistă pe faptul că va fi respectat „termenul de 9 august pentru ridicarea restricțiilor pe Valea Oltului”, lucrările care au dus la aceste restricții sunt de fapt întârziate cu luni bune.
Închiderea circulației pe timp de zi între Boița și Lazaret a fost făcută pentru a permite derularea lucrărilor de proiectare a lotului 2 al autostrăzii Sibiu – Pitești, cel cuprins între Boița și Cornetu. Asta în condițiile în care termenul de proiectare al autostrăzii este de 18 luni și expiră în prima săptămână a lunii august 2024 (contractul de proiectare și execuție a fost semnat în 7 februarie 2022).
Prin urmare, la vizita pe care premierul Marcel Ciolacu și ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a făcut-o pe șantierul lucrărilor de amenajare a drumurilor tehnice, am solicitat date despre noul termen de finalizare a proiectării. A răspuns Cristian Pistol (foto stânga), directorul general al Companiei naționale de administrare a infrastructurii rutiere din România. „La sfârșitul acestui an vor fi finalizate lucrările de proiectare, urmând ca ulterior să se aprobe acest proiect, urmând ca ulterior să trecem la perioada de execuție. Au fost niște inconveniente majore pe care le-a întâmpinat constructorul în realizarea lucrărilor de proiectare. Vedeți și dumneavoastră ce tipuri de lucrări au fost realizate pentru acest studiu geotehnic absolut necesar proiectului tehnic”, a răspuns directorul general al CNAIR.
Iar motivele pentru care lucrările care preced studiile geotehnice au fost demarate atât de târziu stau tot în curtea autorităților române: care nu au luat mai repede decizia de a restricționa circulația pe Valea Oltului pentru a crea condițiile necesare lucrărilor care se desfășoară în prezent. „Nu au putut (constructorii – n.r.) să acceseze această zonă. Ați văzut și dumneavoastră, a fost nevoie de o decizie foarte importantă luată de Companie și sprijinită de domnul ministru Sorin Grindeanu și de Guvern, fără de care nu puteau să o finalizeze. Și ar dacă nu s-ar fi luat această decizie am fi putut avea acea întârziere de un an de zile în faza de proiectare”, a adăugat Pistol, amintind astfel de declarațiile lui Sorin Grindeanu, care a subliniat în repetate rânduri că statul român risca și plata unor penalități de 80 de milioane de lei, pe lângă prelungirea cu un an a termenelor din contractul cu turcii.
De altfel, ministrul Transporturilor a completat că i-a felicitat pe constructorii de la Mapa-Cenghiz. „Mai este ceva important de spus: faptul că ceea ce defrișează acum nu este doar pe bucata necesară studiilor geotehnice. CNAIR le-a cerut constructorilor să facă lucrările pe viitorul traseu al autostrăzii, astfel încât să nu mai fie nevoie a doua oară de lucrări de acest tip. Și au făcut acest lucru, de aceea i-am și felicitat”.
Contractul pentru proiectarea și execuția lotului 2 al autostrăzii Sibiu – Pitești a fost semnat în februarie 2022 și are drept termene un an și jumătate pentru proiectare și cinci ani pentru execuție. „Este cel mai dificil tronson de autostradă contractat: 31,33 kilometri și 4,25 miliarde lei plus TVA pentru lucrări prin peisaje ca-n Alpi, 7 tuneluri, vreo 50 de viaducte, poduri și pasaje, păduri întregi de tăiat și mutat, acces teribil de greu prin creierii munților croșetând pe lângă Olt, calea ferată și DN7″, apreciau la începutul acestui an cei de la Asociația Pro Infrastructură, cea mai activă organizație neguvernamentală din țara noastră care și-a propus monitorizarea lucrărilor de infrastructură.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi
Tag-uri: lotul autostrada pitesti colac , lot 2 intarzieri , boita cornetu , autostrada Sibiu pitesti
Vizualizari: 12835


Ultimele comentarii
Acum 52 minute
Gelu
Acum 55 minute
Lucian
Acum 1 oră
Emil
Acum 1 oră
Poze, poze, poze -vedetisme si sefii
Acum 1 oră
Emil