Luni,
18.08.2025
Ploi Scurte
Acum
16°C

Turcii construiesc la Cârța o tabără pentru 1.500 de muncitori necesară construcției autostrăzii Sibiu-Făgăraș. ”Producem și expediem 15.343 de mp de structuri de containere în 45 de zile”

Turcii construiesc la Cârța o tabără pentru 1.500 de muncitori necesară construcției autostrăzii Sibiu-Făgăraș. ”Producem și expediem 15.343 de mp de structuri de containere în 45 de zile”

Dormitoare, săli de mese, birouri, bucătării, zone comune, laboratoare și spălătorii vor fi aduse la Cârța, la organizarea de șantier pentru construcția loturilor 2 și 3 și autostrada Sibiu – Făgăraș, anunță Economica.

Compania Karmod din Turcia a lansat un proiect pentru construcția unei tabere cu o capacitate de 1.500 de muncitori care vor lucra la construcția autostrăzii A13 Sibiu-Făgăraș, tronson construit de o altă companie turcească, Makyol.

Tabăra, realizată din clădiri modulare realizate din containere, va avea o mulțime de facilități precum dormitoare, dar și spații de birouri.

„Producem și expediem 15.343 de mp de structuri de containere în 45 de zile. Aceste structuri vor găzdui 1.500 de persoane simultan și includ dormitoare, săli de mese, birouri, bucătării, zone comune, laboratoare și spălătorii”, a declarat Ozay Kemal Karakucuk, directorul de vânzări al Karmod, citat de agenția de presă Anadolu.

Citește și:

Turcii care construiesc autostrada Sibiu – Făgăraș vor să facă la Cârța organizarea de șantier pentru loturile 2 și 3. Stații de asfalt și de betoane, spații de cazare și rezervoare de combustibil

”Sunt echipate cu izolație specială pentru a rezista la iernile din Munții Carpați”

Clădirile care vor găzdui dormitoarele sunt special concepute pentru a-o acomoda pe ingineri, maiștri și muncitori, cu o capacitate de 1.034 de persoane. ”Structurile containerelor sunt echipate cu izolație specială pentru a rezista la iernile din Munții Carpați”, notează jurnaliștii turci.

Autostrada va fi construită de antreprenorul turc Makyol Insaat Sanayi Turizm VE Ticaret AS, care are la dispoziție 6,4 miliarde de lei (fără TVA) pentru construcția întregii secțiuni Sibiu – Făgăraș a A13.

Citește și:

Ironia istoriei: Acum aproape 600 de ani turcii foloseau drumul să jefuiască Transilvania. Astăzi, primesc 4,8 miliarde de lei să-l construiască. Banii îi dau europenii

Organizare de șantier pe terenul SC Drumuri și Poduri Sibiu

Societatea turcă Makyol Insaat Sanayi Turizm Ve Ticaret Anonim Șirketi Instambul, care a câștigat licitația de construire a autostrăzii Sibiu – Făgăraș a depus îăn luna iulie la Agenția de Mediu documentele necesare pentru ridicarea organizării de șantier pentru autostrada A13 Sibiu – Făgăraș.

Aceasta va fi necesară pentru loturile 2, Avrig - Mârșa (DJ 105 G) – Arpasu de Js (DN1) și lotul 3 Arpașu de Jos (DN 1) – Sâmbăta de Sus  (DJ 105B).

Locația stabilită pentru organizarea de șantier se află la Cârța și aparține societății Drumuri și Poduri Sibiu, aici fiind în trecut un depozit pentru materiale antiderapante pentru drumuri.

Vor fi ridicate la Cârța construcții cu caracter provizoriu două stații de asfalt, două stații de betoane și zonele de depozitare betoane și asfalt, rezervoare stocare GPL, zonă de spălare și ungere și pompă de benzină, după cum se precizează în documente.

Tronsonul 1 Sibiu (Boița) – Avrig – Mârșa are 14 kilometri și valoare estimată între 2 și 2,4 miliarde lei.

Tronsonul 2 Avrig – Mârșa (DJ105G) – Arpașu de Jos (DN1) este în lungime de 19,92 km și are o valoare estimată între 1,7 și 2 miliarde lei.

Tronsonul 3 Arpașu de Jos (DN1) – Sâmbăta de Sus (DJ 105B), în lungime de 17,61 km și are o valoare estimată de 1,836 miliarde lei și 2,1 miliarde lei.

Tronsonul 4 Sâmbăta de Sus (DJ 105B) – Municipiul Făgăraș (cu o lungime de 16,26 km) și Drum de legătură cu DN1 (cu o lungime de 5,65 km), are o valoare totală estimată 1,1 și 1,37 miliarde lei.

Sursa foto: Karmod.ro

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Alin Bratu

de Alin Bratu

Politic
Telefon:
0745 590 991

alin[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

5 comentarii

Ovidiu Oanta

Acum 1 an

(Acest mesaj a fost moderat din cauza limbajului jignitor)

Raspunde

Cornel Sibianul

Acum 1 an

Alin Bratu, ți-am mai precizat că autostrada A13 se întinde - deocamdată - doar intre Boița și Făgăraș. De ce menționezi numele Sibiu ?
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Emil

Acum 1 an

. Mai scumpa organizarea de santier decat autostrada. In Turcia dormeau in corturi.
Raspunde

Bitt Dannman

Acum 11 luni

6.4 miliarde lei fara tva inseamna 21 milioane eur per KM. Mai cititi o data .. si apoi inca o data .. si apoi treceti la munca, turcii trebuie platiti.

Raspunde

Sibianul

Acum 11 luni

Sunt foarte multe poduri peste toate râurile și paraiele din masivul Făgăraș plus podul peste Raul Olt de la Boita. De aia e costul asa mare per km

Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus