Marius Girigan, vicepreședintele Asociației Părinților din Sibiu (ASPASIB) și sibianul care a ridicat în prima parte a acestui an problema supraaglomerării Școlii nr. 18 a revenit în ședința de Consiliu Local. Acesta a avut un discurs prin care a semnalat că, în ciuda sesizărilor făcute de-a lungul timpului, autoritățile locale nu resușesc să administreze problema supraaglomerării școlilor.
Înainte de a începe să expună situația pentru care s-a prezentat în Ședința de Consiliu Local care a avut loc joi, 29 august, bărbatul, tată al unui băiat care studiază la Școala nr. 18, și-a exprimat regretul că Simona Pop, șefa Serviciului Școli din cadrul primăriei, lipsește din ședință, deși a rugat ca aceasta să fie prezentă.
Primarul Astrid Fodor a explicat că aceasta este în concediu până în data de 30 august, în sală fiind prezent alt reprezentant al serviciului.
În acest context Girigan și-a început expunerea prin precizarea că elevii care au program de după amiază nu pot avea nicio altă activitate, iar cu părinții se întâlnesc doar în weekend. De asemenea a cerut explicații cu privire la refuzul de a se închiria sau cumpăra containere modulare pentru școală.
Intervenția din 25 aprilie
„D-na Simona Pop a spus la ședința din 25 aprilie citez: iar vizavi de schimbul unu și doi eu am terminat clasa a VIII-a în schimbul doi și am ajuns unde am ajuns. Vreau să-i reamintesc doamnei că pe vremea dumneaei nu existau telefoane mobile pe care acum elevii le folosesc pentru a se întâlni cu dealerii de droguri atunci când rămân dimineața acasă singuri nesupravegheați de părinți, pentru că părinții sunt la serviciu.
Acești copii care fac ore de după amiază se întâlnesc cu părinții doar în weekend. Nu pot practica niciun sport sau alte activități după școală pentru că ei sunt la ore. Avem o cerere depusă d-nei Simona Pop în anul 2022 și alte în 2023 unde d-na director a școlii solicită containere modulare și a fost refuzată. În 2022 copiii au ajuns în acel hol improvizat, iar anul trecut, în 2023 iar s-a dorit folosirea lui. Eu singur m-am opus în ambele cazuri și am avut dreptate. Copiii au fost mutați de acolo. Ambele cereri le atașez la acest document și le depun la registratură. Doresc să-mi transmiteți motivele ambele refuzuri și de ce nu putem primi, ca alte școli, containere modulare”, a spus bărbatul în ședință
S-a propus extinderea școlii
În continuare părintele a vorbit despte soluțiile găsite și propuse primăriei, dar care nu au avut ecou.
„În data de 14 noiembrie 2023 am fost pus în audiență la d-na Simona Pop alături de d-na director a Școlii 18 și cu domnul președinte al Consiliului Reprezentativ al Părinților din Școala 18 și am propus o extindere pe un teren al școlii pe care acum este amenajată o parcare. Acum o citez din nou pe d-na Simona Pop: dorința dumneavoastră de a construi cinci etaje, două etaje nu ține nici de dumneavoastră nici de mine. Ideea de extindere o înțeleg și vă dau dreptate dar unde amplasăm și cum punem ține de n servicii. Aș vrea să știu care sunt aceste n servicii și dacă a ajuns la ele cererea de analiză de la d-na Simona Pop.”
Totodată Marius Girigan a arătat că în incinta școlii au fost improvizate patru clase neconforme care au rezultat din împărțirea a două clase normale.
„Ordinul 1456 din 2020 emis de Ministerul Sănătății spune la articolul 24: în sălile de clasă și cursuri, respectiv în sălile de activități de educație nonformală se asigură un cubaj de aer de cinci până la opt metru cubi pentru o persoană.
Cubajul de aer pentru o persoană în aceste clase este de sub cinci metru cubi de aer așa că trebuie închise. Să nu vă mai spun de temperatura din ele că tot a adus aminte d-na Munteanu, un inspector școlar general adjunct, de căldura din clase de la Titularizare. Noi părinții am montat ventilatoare în clase ca să aibă copiii un confort minim și ei fac ore zilnic acolo nu doar o zi, două, cât ține un examen de titularizare. Vă rog să-mi spuneți de ce există aceste clase și nu sunt închise”, a întrebat bărbatul.
S-a propus transformarea unor birouri în săli de clasă
Propunerea de soluții pentru administrația locală a continuat.
„V-am propus în ședința din 28 mai transformarea birourilor clădirii de la Apă Canal, care este vecină cu școala, în săli de clasă pentru copii, iar d-na primar Astrid Fodor mi-a spus citez: Sociatatea Apă Canal își va continua activitatea de birouri acolo, iar d-l Vasile Maier, director general al societății spune pe site-ul instituției: gândiți-vă că o parte din clădirile de birouri actuale au peste 100 de ani și au fost amenajate pe spațiile unor foste grajduri. Oricât am investit noi în amenajarea lor constant nu se pot compara cu o clădire nouă de birouri și asta vrem să facem pe strada Turda. Îmi spuneți, vă rog, cine minte și cine spune adevărul sau există alte interese impobiliare și de aceea nu se pot amenaja spațiile pentru copii? La această ședință, d-na primar mi-ați promis că veți reveni în două, trei, patru săptămâni cu un comunicat cu soluțiile găsite pentru Școala Nr. 18. Suntem în săptămâna 13 și vă rog să-mi indicați unde îl pot citi că l-am tot căutat”, a continuat părintele.
A atras apoi atenția că școlile rămân fără laboratoare pentru că administrația găsește ca soluție transformarea acestora în săli de clase. din această cauză, bărbatul spune că nu pot fi accesate fonduri PNRR pentru dotarea de laboratoare, pentru că acestea nu există.
„Toate laboratoarele școlii în ultimii cinci ani au fost transformate în săli de clasă. Observ că aveți un obicei din asta. La Școala Nr. 21 au mai rămas două laboratoare pe care le doriți transformate și pe acestea în săli de clasă. Sunt fonduri PNRR care nu pot fi accesate pentru dotarea laboratoarelor pentru că noi nu mai avem laboratoare.”
În cele din urmă a adus în fața consilierilor locali faptul că cei prezenți în consiliile de administrație ale școlii privesc fără să facă nimic aglomerarea și supraaglomerarea unității.
„Aveți în consiliul de administrație al Școlii 18 doi consilieri locali, D-na Diana Mureșan de la USR și d-l Paul Mezei de la FDGR, care au asistat impasibili la cum se aglomerează școala. Au fost prezenți sau nu, după caz, la toate ședințele. Cunosc foarte bine situația și nu au acționat deloc. De varianta cu Apă Canal am discutat din octombrie 2023, spuneau că este o idee bună, dar se pare că nu. Eu am apărut pentru prima dată aici în aprilie 2024 ca urmare a inacțiunilor dumnealor așa că vă rog să nu-i mai trimiteți. Chiar nu avem nevoie de persoane cu rol decorativ. Văd nume noi în lista de consilieri locali și vă propun două nume, Constantin Dincă și d-l Sebastian Forir pentru Școala 18.”
Sală împrovizată la Școala Nr. 18
Concluziile lui Marius Girigan, vicepreședintele Asociației Părinților din Sibiu (ASPASIB) și tatăl unui copil elev al Școlii Gimnaziale nr. 18 sunt o palmă dată administrației locale.
„Concluzionez că dumneavoastră primăria, serviciul școli, consilieri locali și ceilalți care ar trebui să fiți implicați nu sunteți capabili să oferiți copiilor un mediu școlar adecvat, așa că mă văd nevoit să acțuinez mai departe. Vă citez din legea educației: în situația în care autoritățile administrației publice locale nu ăți îndeplinesc atribuțiile privind asigurarea finanțării unei uneități de învățământ preuniversitar și este afectat în mod direct interesul superior al beneficiarului primar, aceștia sunt copiii, unitatea de învățământ preuniversitar poate fi preluată pentru o perioadă de cel puțin cinci ani de Consiliul Județean. Pe perioada preluării unității de învățământ preuniversitar fondurile aferente finanțării destinate unității de învățământ preluate care erau susținute prin intermediul bugetelor consiliilor locale sunt alocate consiliilor județene care preiau administrarea”, și-a încheiat acesta expunerea.
Primarul Sibiului Astrid Fodor a spus sec: „O să vă răspundem în scris”.
În data de 2 septembrie începe anul școlar 2024 - 2025. În Sibiu sunt 14 școli gimnaziale în care elevii, cei mai mulți din clasele a V-a și a VII-a, vor avea program de după amiază. În multe dintre aceste unități școlare măsura este luată din cauza numărului mare de elevi și a lipsei de spațiu.
Sunt însă și școli în care acest sistem de ore în două schimburi este termporar și s-a recurs la el din cauza unor lucrări de reabilitare, cu termen de finalizare care depășește începutul anului școlar.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi
Vizualizari: 6815
Ultimele comentarii
Acum 8 ore
Cornel Sibianul
Acum 8 ore
Ada
Acum 8 ore
Ioan Rotar
Acum 8 ore
Rotar
Acum 10 ore
EVREU