Marţi,
20.05.2025
Innorat
Acum
16°C

Variantele Primăriei Sibiu pentru fluidizarea circulației pe Semaforului și străzile din zonă: sistem de sensuri unice, bandă dedicată autobuzelor și pistă pentru biciclete. Studiu de trafic, în vederea modernizării

Variantele Primăriei Sibiu pentru fluidizarea circulației pe Semaforului și străzile din zonă: sistem de sensuri unice, bandă dedicată autobuzelor și pistă pentru biciclete. Studiu de trafic, în vederea modernizării

Sensuri unice care să includă străzile Semaforului, Vasile Aaron și parțial Milea, o bandă dedicată autobuzelor și pistă pentru biciclete sunt variantele luate în calcul de Primăria Sibiu. Administrația locală a contractat realizarea unui studiu de trafic pentru a analiza cele mai bune opțiuni pentru decongestionarea și fluidizarea circulației în zonă, în vederea modernizării străzii principale din cartierul Vasile Aaron.

La finele lunii iunie 2023, Primăria Sibiu a inițiat un proiect pentru modernizarea străzii Semaforului, fiind semnat un contract pentru proiectare și realizarea studiilor în vederea modernizării. 

„Strada Semaforului este foarte tranzitată și aglomerată și este necesară modernizarea acesteia pentru îmbunătățirea condițiilor de trafic pietonal, pe bicicletă sau cu mașina. Am contractat realizarea documentațiilor tehnice de avizare a investiției și elaborarea studiilor necesare, inclusiv un studiu de trafic. Proiectantul, SC Neo Plan SRL, va oferi soluțiile optime pentru acest proiect important în sensul creșterii mobilității locuitorilor”, spunea la momentul respectiv Astrid Fodor, primarul municipiului Sibiu.

Citește și Două firme s-au bătut pentru contractul parcării supraetajate din cartierul Vasile Aaron. Primăria a desemnat un câștigător

„Proiectul de modernizare a străzii Semaforului inițiat în 2023 își urmează cursul, parcurgând etapele tehnice și legale necesare. Astfel, documentația DALI este în prezent în curs de  elaborare, aceasta putând fi finalizată după realizarea unui studiu de trafic. Pentru realizarea acestui studiu de trafic Primăria Sibiu a încheiat în 20 august 2024 un contract cu firma SC Urban Trafic SRL, analiza și elaborarea documentației urmând să se desfășoare în perioada 1 septembrie - 15 octombrie 2024. După finalizarea DALI, se va elabora proiectul tehnic și ulterior se va contracta execuția lucrărilor propriu-zise,” transmite Mirela Gligore, Şef Serviciu Comunicare, Sănătate Publică și Tineret din cadrul Primăriei Sibiu, la solicitarea Turnul Sfatului. 

În ceea ce privește studiul de trafic, conform caietului de sarcini, elaboratorul va avea în vedere resistematizarea traficului nu doar pe stradat Semaforului, ci și pe străzile adiacente, pentru decongestionarea și fluidizarea circulației în întreaga zonă, foarte dens populată și tranzitată. Această necesitate este subliniată și în Planul de Mobilitate Urbană Durabilă 2016-2030 al Municipiului Sibiu, în contextul mai larg al creării unui coridor de mobilitate intersecția DN1 cu b-dul Vasile Milea - str. Semaforului - str. Rahovei, precizează sursa citată. 

Trei variante de resistematizare a traficului în zonă

Astel, cei de la Urban Trafic vor studia trei variante de resistematizare a traficului, indicate de municipalitate prin caietul de sarcini, preluate din studiul de circulație întocmit de SC Neo Plan SRL în cadrul DALI.

Varianta 1 propune păstrarea configurației existente.

Varianta 2 

- Str. Semaforului să fie cu sens unic, dinspre str. Ștefan cel Mare spre b-dul V. Milea, cu două benzi pe sens, păstrându-se parcarea laterală pe o parte a străzii, creându-se o pistă pentru biciclete pe cealaltă parte a străzii și o bandă dedicată transportul public.

- Str. V. Aaron să fie cu sens unic, dinspre b-dul V. Milea spre str. Ștefan cel Mare, cu două benzi pe sens. 

- păstrarea configurației actuale pentru b-dul V. Milea.

Varianta 3

- Str. Semaforului să fie cu sens unic, dinspre str. Ștefan cel Mare spre b-dul V. Milea, cu două benzi pe sens, păstrându-se parcarea laterală pe o parte a străzii, creându-se o pistă pentru biciclete pe cealaltă parte a străzii și o bandă dedicată transportul public

- Str. V. Aaron să fie cu sens unic, dinspre b-dul V. Milea spre str. Ștefan cel Mare, cu două benzi pe sens 

- b-dul V. Milea, între str. Semaforului și str. Vasile Aaron, să fie cu sens unic, dinspre str. V. Aaron spre str. Semaforului. 
 
Studiul de trafic se va realiza atât prin analize de specialitate, cât și prin studierea traficului din zonă în teren, la intervale orare relevante pentru o analiză conformă cu realitatea, mai spun reprezentanții administrației locale. 

Tei de pe strada Semaforului, transplantați pe Ștefan cel Mare

În luna noiembrie 2023, Primpria Sibiu anunța o acțiune de transplantare a 11 arbori tineri de pe strada Semaforului, pe strada Ștefan cel Mare, aceștia putând fi afectați de viitoarele intervenții pentru modernizare.

„Perioada recomandată pentru o astfel de acțiune este cea de repaus vegetativ, adică perioada noiembrie – februarie. Prin urmare, transplantarea a fost programată din timp, având în vedere că arborii tineri au mai mari șanse să rămână viabili. Ceilalți arbori de pe stradă sunt maturi și au dimensiuni mai mari, nepermițând transplantarea. Chiar dacă sunt dintr-o specie mai rezistentă – catalpa – aceștia vor fi protejați pe perioada lucrărilor, atunci când acestea vor fi contractate și vor începe efectiv. 

Precizăm că după modernizarea străzii Semaforului, pe această stradă este avută în vedere și plantarea de noi arbori, din specii potrivite și rezistente mediului urban, similar cu cei rămași în teren”, transmitea Primăria Sibiu într-un comunicat de presă.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Comentarii

25 comentarii

X

Acum 8 luni

Varianta 3 este o idiotenie , cum sa incerci sa rezolvi o problema si sa creezi muuuulte altele
Raspunde

Vivi Dragan

Acum 8 luni

Te ia rasul, ei nu sunt in stare sa faca niste marcaje pe Milea, pentru prima data dupa 7 ani nu sunt refacute trecerile de pietoni de la scoli, scoli care isi reiau activitatea in 9 septembrie. Si primaria ne explica niste aberati ca nu au contract de marcaje ca au pornit licitatia acum 1 an si 3 luni iar la contractul de la serviciu public se asteapta o aprobare de la doamna primar. Penibil.
Raspunde

Gucu

Acum 8 luni

M-am frecat la ochi citind varianta 3. Sper că mai există oameni normali care să o scoată din discuție din start. Ar fi o catastrofă pentru trafic
Raspunde

Sulea

Acum 8 luni

semafoare cu buton la trecerile de pietoni, sa se circule, nu sa se stea aiurea dupa fiecare pieton ratacit

Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Sibianul

Acum 8 luni

Sa lase asa cum e acum. Oricum se va face parcare etajata unde e piața în v Aron. Acolo e porcăria ca ei vor sa facă teren de sport peste parcare. Sunt terenurile scolii la 50 metrii. Sa facă parcare acolo pe trei niveluri și sa lase str semaforului cu 4 benzi cum e acum. Eventual sa mai micșoreze grădinițele din fata blocurilor și sa facă și o pista de bicicleta pe acolo. Nu au minte deloc ăștia dela primărie.

Raspunde

Dragos

Acum 8 luni

Citind acest comentariu, mi-am amintit de ce spunea Einstein: “Universul și Prostia nu au limite. Însă am dubii cu privire la faptul ca Universul e nelimitat”.
Raspunde

Socrate

Acum 8 luni

Eu am zis ca parcare etajata sa faca jos la gosta Sala Vânătorilor ! Au loc sugicient di nu încurcă nici circulatia autobuzelor, nici a oamenilor, și nici zgomotele infernale care vor fi. Pentru ce vor neaparat acea locație? Vreun interes?
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Un sofer

Acum 8 luni

daca excludem zonele hasurate si statiile de taxi raman maxim 100 - 130 de locuri de parcare laterale pe Str. Semaforului. Pentru 100 de locuri de parcare, primaria (in prostia ei netarmurita) ia in considerare sensuri unice?? Atat pot impotentii (intelectuali) in functie - sensuri unice. Zona este tranzitata de mii de masini, iar in zona sunt mii de locatari. Ocolirea prin sensuri unice costa timp si poluare. Desfiintati parcarile laterale, faceti 4 benzi si faceti odata parcarile suprateajate pentru a oferi solutii.
Raspunde

Gheorghe Ion

Acum 8 luni

Da, sensuri unice. Sa vezi ce va fi pe Stefan cel Mare cand se face Sema sens unic :)). Ne plimbam toti ca sobolanii in labirint, intr-un oras al sensurilor unice. Pai bai, capete de gumaa, faceti 2 parcari etajate una in piata vasile aaron si alta pe langa calatie, la mijloc, apoi desfintati locurile de parcare de pe strada si REFACETI semaforului cu 2 benzi pe sens, CUM ERA. Sa vedeti cum se rezolva traficul. A, si pana atunci, SEMAFOARE CU BUTON, ca e jale la trecerea de langa piata. Dooh
Raspunde

Dan

Acum 8 luni

sensurile unice doar muta problema, in cel mai stupid mod, de pe o strada pe alta. Asta fac taietorii de frunze din primarie, se fac ca lucreaza, dar in realitate, in 24 de ani de mandat ai grupului etnic german - pardon al fdgr , au realizat o singura parcare etajata in tot orasul.

Raspunde

Lulea

Acum 8 luni

Daca ar face o subtraversare pietonala la piata si auto la intersectia cu Milea s-ar elimina mare parte din cozile din trafic de pe semaforului. Dar de ce sa muncim sa gandim si sqa cheltuim bani, cand putem sta degeaba sa dormim la sericiu si la sfarsitul anului sa anuntam ca am ramas cu bani necheltuiti milioane de lei in buget? Sau cum au spus alti respondenti, sa faca 4 benzi, sunt parcari si prin spatele blocurilor... Eventual parcare supraetajata la piata, la Energetic, la cai, oriunde, nu ma deranjeaza sa las masina in parcare si sa merg pe jos 5 minute pana la banca cand am treaba in zona
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Javert

Acum 8 luni

Ca sa continui tâmpenia pe care ai exprimat-o, eu as continua cu propunerea ca pe strada Semaforului sa fie desființate trotuarele împreună cu rămășițele de spațiu verde iar noi toți să respiram numai noxele care ies din țevile de eșapament de la toate cazanele pe patru roți care circula în Sibiu.

Raspunde

M

Acum 8 luni

Varianta 4: - 2 benzi pe sens, scoateti parcarile de pe Semaforului, faceti banda de bus + biciclete, eficientizati parcarile dintre blocuri
Raspunde

Georgela Caramitru

Acum 8 luni

Într-un univers paralel ar fi propus pasaje subterane, dar nu ai sa vezi asa ceva in universul asta unde prostia din primarie nu are limita.

Raspunde

Gogu

Acum 8 luni

Toate variantele......vax.

Raspunde

Flo

Acum 8 luni

Nu inteleg de ce nu revin la cele 4 benzi care au fost pe Semaforului candva, sa amenajeze parcari in spatele blocurilor de pe Semaforului, plus o parcare la sala Vanatorilor

Raspunde

Riveran Semaforului

Acum 8 luni

Locuiesc chiar pe strada Semaforului și cred că este absolut necesar să fie modernizată. Atât pentru fluidificarea traficului auto cât și pentru pietoni. Trebuie neapărat gasita o soluție de lărgire a trotuarelor de la intrarea pe Semaforului dinspre Vasile Milea. Atât pe partea cu case cât și pe partea cu benzinaria trotuarele sunt o nenorocire. Cred că ar fi ideal un pasaj subteran auto dinspre Milea spre Selimbar. Plus că ar trebui îngropate cablurile de pe stâlpii de beton și aceștia schimbați cu unii mai finuti și mai moderni. După ce că sunt înguste trotuarele mai sunt și stâlpii aceștia oribili care ocupa și ele trotuarele.

Raspunde

Kokos

Acum 8 luni

Doamne ferește, cine e idiotul care a propus varianta 3 și cei care au luat-o in discutie??? Bă "inteligentilor" , dacă faceți sens unic pe Milea dinspre V Aron spre Semaforului , cei care vin dinspre Brașov pe unde mai intra în oraș , pe Oncesti ? Sau îi obligați pe toți sa facă stânga pe Rahovei? Mai și gândiți cu capetele alea , nu le țineți doar pe post de capac pentru gât!

Raspunde

Flo

Acum 8 luni

Pe Soimului cu sens unic invers fata de cum e acum

Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Pastor Marginas

Acum 8 luni

Scuze, am si eu o intrebare pentru Cora si pentru primaria condusa de ea: daca avem subiectul de "resistematizare a traficului din zona", cum poate fi numita o "varianta" solutia data de varianta 1? Varianta 1 propune sa nu schimbam nimic: dar am resistematizat traficul lasandu-l la fel ca acum. Resistematizarea consta in faptul ca ne-am gandit la variante si am ales sa nu facem nimic, dar cheltuiind niste bani si pierzand niste timp, nu? Sau cum vine asta? Ca sa intreb altfel, daca se va alege varianta 1, cum se vor prezenta "modificarile" facute? Si cum se vor justifica banii cheltuiti si cum se vor cuantifica beneficiile venite dupa acesti bani cheltuiti? :)) NOAPTEA MINTIII! PS: Varianta 3: NOAPTEA MINTII (partea a 2-a)

Raspunde

Flo

Acum 8 luni

Aceste variante sunt propuse de primarie. Ele nu au rezultat in urma studiului. Studiul ar trebui sa gasesca variante la care primaria nu s-a gandit!

Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Andrei

Acum 8 luni

Variantele propuse de către toți sunt bune, dar nu iau în calcul principalul lucru, știți cât costă studiul de trafic și cum se împart banii(ca doar trebuie sa trăiască și doamna primar cu acoliții ei) ? Ala pentru parcări a costat un milion, nu s-a implementat nimic, probabil și asta la fel. Și la anul o sa facă altul.

Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Emil

Acum 8 luni

Variantele primariei sunt Fodor si Iohannis.

Raspunde

Mesterul dupe net

Acum 8 luni

Sunt curios cum naiba o sa incapa 2 beniz,banda pentru bus pista trotuare si parcare pe Semaforului? Astia vb idei,nu inginerie. Sper ca vor corela si cu pasajul care se va face cand? pe Milea/Semaforului,sau au uitat de el? In loc de benzi unice si avioane,orasul asta are in primul rand nevoie de scoli...va invata copii in containere ba!!! Problema traficului e scoala. Vara fluieri prin oras. Si legat de "mobilitate" lasati naibii studiile si iesiti afara,pe strazi si circulati. Degeaba aduceti proiectanti si parelologi daca in fapt nu adaptati la teren. Uite,pe moara de scoarta...era greu sa faceti iesirea spre Lidl,mai lunga,da trebuia aviz de la ape? Asa virajul la drepta era mai usor. De asemena,giratoriul ala e prea mic. Si e foarte greu sa intri in el. Si se fac ambuteiaje. Cred ca sunt necesare 10-15 parcari etajate in oras. Strazile sunt pentru circulat pe ele,nu pentru parcat. Aviz localnicilor...a aveti curtile prea mici :)) Pe Dumbravii la cec ar trebui interzisa paracrea.Parcare la Dioda? Teatru? Pe 3-4 etaje? Gara? V. Aron? In Centru istoric masini doar pentru riverani. Pietonal. 2 lei pe ora,10 lei pe zi e o gluma si te invita sa folosesti masina. Transportul in comun e curat, decent si ieftin si la timp. Consultanta gratis din comentarii ....

Raspunde

Cosmin

Acum 8 luni

Traficul e îngreunat doar de trecerile de pietoni, mai ales de cele la distanță mica de giratoriu. Banda dedicată transportului urban e o pierdere de spațiu - Exemplu strada Dumbravii. Nici parcarile nu încurcă. Piste de biciclete se poate spune că sunt dar ar merita separate de traficul auto. O soluție pot fi pasajele subterane sau supraterane pentru pietoni. Cred ca soluția e prea scumpă pentru ce are în plan Primăria.

Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus