Conducerea Spitalului Județean solicită Consiliului județean arobarea unei hotărâri prin care să achiziționeze serviciile unui avocat pentru a apăra instituția într-un dosar contra unui fost angajat. „Pentru a evita un posibil impact financiar și de imagine negativ asupra spitalului”, argumentează aceasta.
Consiliul Județean Sibiu a inclus pe ordinea de zi a ședinței extraordinare programată pentru marți, 22 octombrie, un proiect de hotărâre privind achiziționarea de servicii juridice pentru Spitalul Clinic Județean de Urgență Sibiu. Proiectul vizează încheierea unui contract cu un avocat specializat în drept civil și dreptul muncii, care să reprezinte spitalul în două procese aflate pe rolul Tribunalului Sibiu.
Într-o adresă semnată de managerul Spitalului Clinic Județean, acesta a relatat că este vorba despre două dosare comasate în unul, ce privesc un litigiu cu un fost angajat, care a contestat faptul că i s-ar fi refuzat dreptul la muncă după ce a câștigat un concurs.
Din adresa transmisă CJ Sibiu aflăm că reclamanta solicită „constatarea faptului că Spitalul Clinic Județean de Urgență Sibiu a scos la concurs la data de 03.12.2018 două posturi, nou înființate, de farmacist, în cadrul Farmaciei nr. 1 – Modulul de dizolvare și preparare a soluțiilor citostatice, reclamanta câștigând prin concurs unul dintre cele două posturi, celălalt ocupat tot prin concurs (...);
Obligația Spitalului, începând cu data de 01.08.2023 să permită/asigure dreptul reclamantei să își desfășoare activitatea în cadrul Modului de dizolvare și preparare a soluțiilor citostatice din Farmacia nr. 2 unde a fost mutat, constatând că începând cu data de 01.08.2023 s-a prezentat la acest post unde a fost refuzat dreptul la muncă;
Obligarea la plata cheltuielilor de judecată;
Să se constate că acțiunea spitalului de a împiedica reclamanta să-și desfășoare activitatea și să presteze munca pe postul câștigat prin concurs reprezintă activitate de hărțuire și discriminare a reclamantei (...);
Obligația la plata către reclamantă a prejudiciului cauzat (...), constând în daune morale în cuantum de 10.000 lei, precum și contravaloarea retribuțiilor neîncasate ca urmare a împiedicării desfășurării activității la locul de muncă, dar cu menținerea contractului individual de muncă (...)”.
Managerul instituției a evidențiat volumul mare de muncă al echipei juridice interne. În prezent, activitatea juridică a instituției este asigurată de trei consilieri juridici, însă aceștia nu au experiența necesară în dosare similare celor două cazuri aflate pe rol, care implică contestații privind decizii de concediere și acțiuni în constatare.
„Complexitatea și caracterul de noutate al acestor dosare impun colaborarea cu un avocat extern, pentru a evita un posibil impact financiar și de imagine negativ asupra spitalului”, a menționat managerul spitalului.
Acesta nu e primul caz în care administrația spitalului solicită adminsitrației județene aprobarea unei hotărâri privind achiziționarea serviciilor de avocați. Un caz anterior a avut loc și în 2023, atunci când instituția căuta o firmă de avocatură pentru a fi apărată în dosare legate de concedierea sau drepturile bănești ale unor angajați.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi
Tag-uri: spital judetean dosar avocat
Vizualizari: 3182
Ultimele comentarii
Acum 3 ore
Ron
Acum 4 ore
Mariana Deacu
Acum 4 ore
BittDanman
Acum 4 ore
Gheo Poplaceanul
Acum 4 ore
Gheo Poplaceanul